Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

    Wegblijven is niet nodig. Ik ben particulier en meer dan 20 jaar BMW rijder. Enkele nieuwe en enkele 2de hands of premium selection. 2x met een gratis onderhoudscontract bij. Ik durf het bijna niet zeggen, maar ongelofelijk hoe weinig kosten ik al moeten doen heb op die 20 jaar. Ik ga na het onderhoudscontract natuurlijk niet meer bij de dealers langs, maar bij een onafhankelijke BMW specialist met betere service en communicatie.
    wat ik dus al zei,als particulier wegblijven bij de grote dealer van premium merken,en naar gespecialiseerde kleinere garage gaan..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

      wat ik dus al zei,als particulier wegblijven bij de grote dealer van premium merken,en naar gespecialiseerde kleinere garage gaan..
      Top. Maar in mijn ervaring is het dus een mythe dat premiummerken duurder zijn in onderhoud.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Hoe bedoel je met, in mijn ervaring?

        Wat bedoel je daar dan precies mee? De onderhoudsprijzen bij de premium merken liggen toch gewoon een heel pak hoger. Ik snap niet hoe je kunt stellen dat dat een mythe is gewoon door je ervaring?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Hoe bedoel je met, in mijn ervaring?

          Wat bedoel je daar dan precies mee? De onderhoudsprijzen bij de premium merken liggen toch gewoon een heel pak hoger. Ik snap niet hoe je kunt stellen dat dat een mythe is gewoon door je ervaring?
          Paar zaken zeker? Bvb ik heb al verschillende BMW’s gekocht met een actie van 4 jaar of 2 jaar onderhoud gratis erbij. Dan heb je al die jaren dus 0 euro onderhoudskosten. En als die voorbij is, ga ik bij een onafhankelijke garage met veel betere service en prijzen
          Last edited by order66; 16/06/2019, 16:59.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Das gemakkelijk he. "Onderhoud is helemaal niet duur, dat is gratis de eerste jaren". Terwijl je eigenlijk gewoon meer betaalt bij de aankoop van een wagen dan. Niks is ooit echt gratis he, dat weet je zelf toch ook wel he?

            En daarnaast ff opsplitsen :
            Bij de merkgarage zelf zijn de premium-merken sowieso een stuk duurder in onderhoud, denk dat daar weinig over te discussiëren valt, niet?
            Bij onafhankelijke garages vraag ik me wel af hoe het daarbij zit. Maar ik zou denken dat de onderhouds-onderdelen bij niet-premium merken over het algemeen toch ook een stuk goedkoper zijn dan bij premium merken? Ik ging toen ik mijn A4 had, ook bij een onafhankelijke garage, en daar bleven de meeste dingen toch een stuk duurder dan de andere wagens die daar gingen. Maar dat is maar één vergelijkingspunt voor mij.

            Comment


            • Recent voorbeeld:

              Kia Sportage Diesel: 2 jaar (30000 km) klein onderhoud: 150 € - 4 jaar groot onderhoud: 250 €.
              Mercedes GLA Diesel: 1 jaar (25000 km) klein onderhoud: 300 € - 2 jaar groot onderhoud: 750 €.

              Dus na 4 jaar had ik bij MB 5 keer meer uitgegeven aan onderhoud
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                Das gemakkelijk he. "Onderhoud is helemaal niet duur, dat is gratis de eerste jaren". Terwijl je eigenlijk gewoon meer betaalt bij de aankoop van een wagen dan. Niks is ooit echt gratis he, dat weet je zelf toch ook wel he?
                Jah, ik bekijk dat wel he. Iedereen heeft volgens mij de mogelijkheden om uit zijn doppen te kijken
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Recent voorbeeld:

                  Kia Sportage Diesel: 2 jaar (30000 km) klein onderhoud: 150 € - 4 jaar groot onderhoud: 250 €.
                  Mercedes GLA Diesel: 1 jaar (25000 km) klein onderhoud: 300 € - 2 jaar groot onderhoud: 750 €.

                  Dus na 4 jaar had ik bij MB 5 keer meer uitgegeven aan onderhoud
                  Ja, dat loopt serieus op he.
                  De prijzen bij Renault vallen mij tot nu toe toch ook heel goed mee.

                  Mijn full omnium verzekering daarentegen iets minder (2 jaar gelijk gebleven, nu ineens 50 euro d'r bij), maar dat is een ander verhaal.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Mijne moet begin volgende maand binnen voor zijn 120000km beurt. Tzal rond de 116000 a 117000 zijn

                    Ben weer eens benieuwd, want de spoeling van de DSG zit er weer bij

                    De factuur van 30000km nooit gezien, maar die zal wel het laagste zijn geweest. Want op 60000 zat de spoeling DSG erbij en op 90000 zaten er de remblokken voor en achter bij. Nu weer die spoeling en de volgende zou dan weer ne goedkopere moeten zijn.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                      Top. Maar in mijn ervaring is het dus een mythe dat premiummerken duurder zijn in onderhoud.
                      in mijn omgeving zijn er wel enkele particulieren die met premium merken rijden,maar niet 1 die voor het onderhoud naar de officiele dealer gaat.
                      dat moet toch zijn reden hebben.
                      de kleinere multimerken garage's eens nazien wat er binnen staat zegt genoeg.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                        in mijn omgeving zijn er wel enkele particulieren die met premium merken rijden,maar niet 1 die voor het onderhoud naar de officiele dealer gaat.
                        dat moet toch zijn reden hebben.
                        Hier zo. Wij hebben het geluk dat in ons straat een jonge kerel woont die als job mechanieker is bij een officiële Audi/VW dealer en in bijberoep mechanieker is op zijn eigen met specialiteit VAG wagens. Alles is met officiële stukken maar het uurloon is gedeeld door twee.

                        De Tiguan van mijn schoonouders zijn groot onderhoud was 150EUR minder zo.

                        Comment


                        • Maak je je dan nooit zorgen Jonathan? Ik zou zelf moeite hebben met m’n auto achter te laten bij een niet-officiële dealer, al snap ik dat de prijzen bij bepaalde merken van de pot gerukt zijn. Ik heb het geluk een officiële dealer te hebben die zeer schappelijke prijzen rekent, paar wat ik vooral nuttig vind is, vooral als je een paar keer bij hetzelde merk koopt, de relatie die je opbouwt... een zelfstandige garagist (niet merkendealer) zal bvb. nooit coulance of compensatie kunnen geven als er iets echt misgaat, denk ik dan?
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in mijn zelfstandige garagist dan in de dealer. Die kan ongelofelijk goed werken aan BMW’s, en zeker ///M’s. Sowieso meer kennis en vakmanschap dan de gemiddelde dealer.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • In jou geval zou ik ook bij die dealer blijven, zo een prijzen en service ben ik nog niet tegengekomen bij de merken die ik al gehad heb.
                              Nu die jongen is een ware freak, zie je ook aan zijn prive wagenpark en ik heb er dus totaal geen probleem mee om de mijne er achter te laten.

                              Mss dat ik ooit bij een merk terechtkom waar de dealer het zelfde zal zijn als bij jou, dan is het een no brainer voor ons om daar ook te blijven.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in mijn zelfstandige garagist dan in de dealer. Die kan ongelofelijk goed werken aan BMW’s, en zeker ///M’s. Sowieso meer kennis en vakmanschap dan de gemiddelde dealer.
                                Ja, maar dat is sowieso een uitzondering - ben er ook nog geweest met mijn BMW en hij kent er enorm veel van, + aan prijzen die een schijntje zijn van een dealer (logisch ook: z’n showroom kost misschien 1/50ste van een BMW-dealer en veel personeel heeft hij niet - je moet verder durven kijken bij een uurloon vind ik).

                                De gemiddelde zelfstandige garagist zie ik toch niet met meer passie aan een Kia - Fiat - Ford - ... werken dan een goede dealer.

                                Ieder ‘t zijne, I guess.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                  in mijn omgeving zijn er wel enkele particulieren die met premium merken rijden,maar niet 1 die voor het onderhoud naar de officiele dealer gaat.
                                  dat moet toch zijn reden hebben.
                                  de kleinere multimerken garage's eens nazien wat er binnen staat zegt genoeg.
                                  Je zou er als particulier voor minder wegblijven bij die premium merken. Je wordt er niet alleen opgelicht maar ze kennen er ook niks meer van. Mijn ervaring hier bij de 2 grote MB dealers in de omgeving, de ene was niet in staat om 4 banden van een nieuwe auto degelijk uit te balanceren en bij de andere kregen ze hun eigen lelijke dealersticker niet verwijderd zonder mijn auto te beschadigen. NOOIT zien ze mij daar nog, verwaande kwasten zijn het!

                                  Van de andere kant heb ik bij Fiat, Kia en Opel dealers hier wel goede ervaringen. Goeie service en eerlijke prijzen!
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                    Hier zo. Wij hebben het geluk dat in ons straat een jonge kerel woont die als job mechanieker is bij een officiële Audi/VW dealer en in bijberoep mechanieker is op zijn eigen met specialiteit VAG wagens. Alles is met officiële stukken maar het uurloon is gedeeld door twee.

                                    De Tiguan van mijn schoonouders zijn groot onderhoud was 150EUR minder zo.
                                    Mijn schoonvader ging destijds met zijne A5 ook bij zo iemand, maar dan een leraar automakaniek die dan in zelfstandig bijberoep VAG deed aan veel lagere uurlonen. Na een paar jaar ging hij door omstandigheden naar een originele Audi garage en bleken de facturen lager te zijn Daar werd met vaste tarieven gewerkt en die paljas die werkte per uur.

                                    Die garagist zijne zoon, die zijn vader wat hielp, zei ooit in een zatte bui tegen mij dat hij een hekel heeft aan mensen die bij het onderhoud bleven. Dan konden ze geen extra uren opschrijven

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Mijn schoonvader ging destijds met zijne A5 ook bij zo iemand, maar dan een leraar automakaniek die dan in zelfstandig bijberoep VAG deed aan veel lagere uurlonen. Na een paar jaar ging hij door omstandigheden naar een originele Audi garage en bleken de facturen lager te zijn Daar werd met vaste tarieven gewerkt en die paljas die werkte per uur.

                                      Die garagist zijne zoon, die zijn vader wat hielp, zei ooit in een zatte bui tegen mij dat hij een hekel heeft aan mensen die bij het onderhoud bleven. Dan konden ze geen extra uren opschrijven
                                      Had u schoonvader dan nog nooit een offerte gevraagd voor een onderhoud bij Audi?
                                      Gezien de elke jaar veranderde prijzen en een onderhoud dat om de 2 naar nog maar moet verschilt dat elke keer.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                        Had u schoonvader dan nog nooit een offerte gevraagd voor een onderhoud bij Audi?
                                        Gezien de elke jaar veranderde prijzen en een onderhoud dat om de 2 naar nog maar moet verschilt dat elke keer.
                                        Neen. Hij had die Audi ook nieuw gekocht bij die in bijberoep. Lag toen in de familiale sfeer en men ging dan ook uit van familiaal vertrouwen. Toen dat aan diggelen viel door omstandigheden, is hij naar Audi zelf gegaan en tot die conclusie gekomen.

                                        20 jaar geleden zijn iemand eens tegen mij: 'Een garagist bezeikt zijn eigen broer nog'

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                          Mijn schoonvader ging destijds met zijne A5 ook bij zo iemand, maar dan een leraar automakaniek die dan in zelfstandig bijberoep VAG deed aan veel lagere uurlonen. Na een paar jaar ging hij door omstandigheden naar een originele Audi garage en bleken de facturen lager te zijn Daar werd met vaste tarieven gewerkt en die paljas die werkte per uur.

                                          Die garagist zijne zoon, die zijn vader wat hielp, zei ooit in een zatte bui tegen mij dat hij een hekel heeft aan mensen die bij het onderhoud bleven. Dan konden ze geen extra uren opschrijven
                                          tja,misbruik zal je overal wel tegenkomen,feit is dat de meeste kleine garagisten zich specialiseren in de premium duitse merken,en dat je er bijna geen tegenkomt die zich toeleggen op peugeot ,citroen,renault ......om maar enkele te noemen.
                                          zelfs leveranciers van autoonderdelen pakken graag uit met vag produkten. teken aan de wand?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X