Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
wat ik dus al zei,als particulier wegblijven bij de grote dealer van premium merken,en naar gespecialiseerde kleinere garage gaan..“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenHoe bedoel je met, in mijn ervaring?
Wat bedoel je daar dan precies mee? De onderhoudsprijzen bij de premium merken liggen toch gewoon een heel pak hoger. Ik snap niet hoe je kunt stellen dat dat een mythe is gewoon door je ervaring?Last edited by order66; 16/06/2019, 16:59.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Das gemakkelijk he. "Onderhoud is helemaal niet duur, dat is gratis de eerste jaren". Terwijl je eigenlijk gewoon meer betaalt bij de aankoop van een wagen dan. Niks is ooit echt gratis he, dat weet je zelf toch ook wel he?
En daarnaast ff opsplitsen :
Bij de merkgarage zelf zijn de premium-merken sowieso een stuk duurder in onderhoud, denk dat daar weinig over te discussiëren valt, niet?
Bij onafhankelijke garages vraag ik me wel af hoe het daarbij zit. Maar ik zou denken dat de onderhouds-onderdelen bij niet-premium merken over het algemeen toch ook een stuk goedkoper zijn dan bij premium merken? Ik ging toen ik mijn A4 had, ook bij een onafhankelijke garage, en daar bleven de meeste dingen toch een stuk duurder dan de andere wagens die daar gingen. Maar dat is maar één vergelijkingspunt voor mij.
- Likes 1
Comment
-
Recent voorbeeld:
Kia Sportage Diesel: 2 jaar (30000 km) klein onderhoud: 150 € - 4 jaar groot onderhoud: 250 €.
Mercedes GLA Diesel: 1 jaar (25000 km) klein onderhoud: 300 € - 2 jaar groot onderhoud: 750 €.
Dus na 4 jaar had ik bij MB 5 keer meer uitgegeven aan onderhoud
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenDas gemakkelijk he. "Onderhoud is helemaal niet duur, dat is gratis de eerste jaren". Terwijl je eigenlijk gewoon meer betaalt bij de aankoop van een wagen dan. Niks is ooit echt gratis he, dat weet je zelf toch ook wel he?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenRecent voorbeeld:
Kia Sportage Diesel: 2 jaar (30000 km) klein onderhoud: 150 € - 4 jaar groot onderhoud: 250 €.
Mercedes GLA Diesel: 1 jaar (25000 km) klein onderhoud: 300 € - 2 jaar groot onderhoud: 750 €.
Dus na 4 jaar had ik bij MB 5 keer meer uitgegeven aan onderhoud
De prijzen bij Renault vallen mij tot nu toe toch ook heel goed mee.
Mijn full omnium verzekering daarentegen iets minder (2 jaar gelijk gebleven, nu ineens 50 euro d'r bij), maar dat is een ander verhaal.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Mijne moet begin volgende maand binnen voor zijn 120000km beurt. Tzal rond de 116000 a 117000 zijn
Ben weer eens benieuwd, want de spoeling van de DSG zit er weer bij
De factuur van 30000km nooit gezien, maar die zal wel het laagste zijn geweest. Want op 60000 zat de spoeling DSG erbij en op 90000 zaten er de remblokken voor en achter bij. Nu weer die spoeling en de volgende zou dan weer ne goedkopere moeten zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Top. Maar in mijn ervaring is het dus een mythe dat premiummerken duurder zijn in onderhoud.
dat moet toch zijn reden hebben.
de kleinere multimerken garage's eens nazien wat er binnen staat zegt genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
in mijn omgeving zijn er wel enkele particulieren die met premium merken rijden,maar niet 1 die voor het onderhoud naar de officiele dealer gaat.
dat moet toch zijn reden hebben.
De Tiguan van mijn schoonouders zijn groot onderhoud was 150EUR minder zo.
Comment
-
Maak je je dan nooit zorgen Jonathan? Ik zou zelf moeite hebben met m’n auto achter te laten bij een niet-officiële dealer, al snap ik dat de prijzen bij bepaalde merken van de pot gerukt zijn. Ik heb het geluk een officiële dealer te hebben die zeer schappelijke prijzen rekent, paar wat ik vooral nuttig vind is, vooral als je een paar keer bij hetzelde merk koopt, de relatie die je opbouwt... een zelfstandige garagist (niet merkendealer) zal bvb. nooit coulance of compensatie kunnen geven als er iets echt misgaat, denk ik dan?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in mijn zelfstandige garagist dan in de dealer. Die kan ongelofelijk goed werken aan BMW’s, en zeker ///M’s. Sowieso meer kennis en vakmanschap dan de gemiddelde dealer.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
In jou geval zou ik ook bij die dealer blijven, zo een prijzen en service ben ik nog niet tegengekomen bij de merken die ik al gehad heb.
Nu die jongen is een ware freak, zie je ook aan zijn prive wagenpark en ik heb er dus totaal geen probleem mee om de mijne er achter te laten.
Mss dat ik ooit bij een merk terechtkom waar de dealer het zelfde zal zijn als bij jou, dan is het een no brainer voor ons om daar ook te blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenPersoonlijk heb ik meer vertrouwen in mijn zelfstandige garagist dan in de dealer. Die kan ongelofelijk goed werken aan BMW’s, en zeker ///M’s. Sowieso meer kennis en vakmanschap dan de gemiddelde dealer.
De gemiddelde zelfstandige garagist zie ik toch niet met meer passie aan een Kia - Fiat - Ford - ... werken dan een goede dealer.
Ieder ‘t zijne, I guess.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
in mijn omgeving zijn er wel enkele particulieren die met premium merken rijden,maar niet 1 die voor het onderhoud naar de officiele dealer gaat.
dat moet toch zijn reden hebben.
de kleinere multimerken garage's eens nazien wat er binnen staat zegt genoeg.
Van de andere kant heb ik bij Fiat, Kia en Opel dealers hier wel goede ervaringen. Goeie service en eerlijke prijzen!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Hier zo. Wij hebben het geluk dat in ons straat een jonge kerel woont die als job mechanieker is bij een officiële Audi/VW dealer en in bijberoep mechanieker is op zijn eigen met specialiteit VAG wagens. Alles is met officiële stukken maar het uurloon is gedeeld door twee.
De Tiguan van mijn schoonouders zijn groot onderhoud was 150EUR minder zo.
Die garagist zijne zoon, die zijn vader wat hielp, zei ooit in een zatte bui tegen mij dat hij een hekel heeft aan mensen die bij het onderhoud bleven. Dan konden ze geen extra uren opschrijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Mijn schoonvader ging destijds met zijne A5 ook bij zo iemand, maar dan een leraar automakaniek die dan in zelfstandig bijberoep VAG deed aan veel lagere uurlonen. Na een paar jaar ging hij door omstandigheden naar een originele Audi garage en bleken de facturen lager te zijn Daar werd met vaste tarieven gewerkt en die paljas die werkte per uur.
Die garagist zijne zoon, die zijn vader wat hielp, zei ooit in een zatte bui tegen mij dat hij een hekel heeft aan mensen die bij het onderhoud bleven. Dan konden ze geen extra uren opschrijven
Gezien de elke jaar veranderde prijzen en een onderhoud dat om de 2 naar nog maar moet verschilt dat elke keer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Had u schoonvader dan nog nooit een offerte gevraagd voor een onderhoud bij Audi?
Gezien de elke jaar veranderde prijzen en een onderhoud dat om de 2 naar nog maar moet verschilt dat elke keer.
20 jaar geleden zijn iemand eens tegen mij: 'Een garagist bezeikt zijn eigen broer nog'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Mijn schoonvader ging destijds met zijne A5 ook bij zo iemand, maar dan een leraar automakaniek die dan in zelfstandig bijberoep VAG deed aan veel lagere uurlonen. Na een paar jaar ging hij door omstandigheden naar een originele Audi garage en bleken de facturen lager te zijn Daar werd met vaste tarieven gewerkt en die paljas die werkte per uur.
Die garagist zijne zoon, die zijn vader wat hielp, zei ooit in een zatte bui tegen mij dat hij een hekel heeft aan mensen die bij het onderhoud bleven. Dan konden ze geen extra uren opschrijven
zelfs leveranciers van autoonderdelen pakken graag uit met vag produkten. teken aan de wand?
Comment
Comment