Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat zegt veel over die klanten. Ieder zijn goesting hé

    Ik laat mij wel ergens anders oplichten en dan heb ik nog niet gesproken over hun belabberde competentie, vooral in België dan.

    En de dag dat het lease verhaal moet stoppen gaat het heel magertjes worden bij die 'premijoem' merken want ze hebben het bij vele mensen verkloot.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

      Hahaha, dat zei mijn zoon ook al Veel minder kosten uiteraard, maar ik denk dat het niet gaat lukken voor mijn 3 jaar garantie

      https://nl.dacia.be/onderhoud/revisie.html
      je zou voor minder gaan wensen dat mercedes zijn garantie afschaft

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Dat zegt veel over die klanten. Ieder zijn goesting hé

        Ik laat mij wel ergens anders oplichten en dan heb ik nog niet gesproken over hun belabberde competentie, vooral in België dan.

        En de dag dat het lease verhaal moet stoppen gaat het heel magertjes worden bij die 'premijoem' merken want ze hebben het bij vele mensen verkloot.
        Jaja, absoluut. Er zijn gewoon mensen die goed hun boterham verdienen en niet op een euro letten (ik heb het echt niet over absurd hoge lonen hè). Sommigen denken daar allemaal niet te veel over/bij na.
        Het zijn daarom echt niet allemaal dommeriken. Eerder mensen die gewoon geen zin hebben dingen uit te zoeken.

        Ik weiger ook te geloven dat er geen competente mensen werken in België bij Mercedes. Er moeten toch mensen zijn die hun job graag doen? En met de beste bedoelingen de klanten te woord staan? Mijn pa bijvoorbeeld is al 27 jaar klant bij dezelfde dealer (wel paar keer van ‘groep’ veranderd), en is toch echt wel tevreden.

        Het leaseverhaal zal nooit volledig stoppen. Het zal wel weer aangepast worden, naar groener. Maar het zijn toevallig ook de premiummerken die de meest interessante aanbiedingen hebben daarvoor. Collega van me bestelde net een E300DE bij Benz, fantastische machine.
        Ding is goedkoper dan bvb. een Toyota Camry Hybride. Daarom zie je ook meteen waarom mensen Duitse merken leasen: ze zijn vaak goedkoper.

        En, globaal gezien, maakt dat ook niet veel uit. In het buitenland is het gegeven salariswagen onbestaand (private lease uiteraard wel, in veel landen populair, maar daar betaal je als consument gewoon zelf voor). De Duitse drie zullen heus niet failliet gaan als ze in België jaarlijks 50.000 auto’s minder verkopen.
        Last edited by timothy; 23/08/2019, 20:36.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Ik zal het anders zeggen: als je klanten het betalen, en je kan de hogere marge waarmaken, mag dit dan niet?

          De dag dat klanten met hun portefeuille spreken en massaal geen Benz meer kopen, zal dat vermoedelijk veranderen.

          Ligt niet alleen aan leasing denk ik, in andere landen is Benz ook duurder dan gemiddeld. Denk dat je bij een Poolse dealer van Dacia ook minder betaalt dan eentje van hier.

          Denk dat er nog genoeg mensen zijn die er zich weinig van aantrekken. Mensen die gewoon content zijn en gewoon betalen. Niet iedereen is op zoek naar de laatste €50 of €100 om te besparen (heb het niet over mezelf trouwens, ben zelf eerder prijsbewust).
          zolang er genoeg mensen zijn die hun autokosten niet zelf hoeven te betalen zullen er inderdaad genoeg zijn die het zich niet aantrekken.....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Ge moogt natuurlijk nooit vergeten dat die Mercedes-dealer z’n showroom een pak duurder zal ingericht zijn dan de Dacia-showroom. Dat zit mee in de prijzen van alles verrekend. Cliënten vragen blijkbaar een luxueuzere showroom bij premiummerken, anders zouden ze het zelf niet doen.
            lay out van een toonzaal is volledig in handen van het merk,das overal zo,daar heeft een dealer geen bal over te zeggen
            wie niet mee wil/kan kan zijn concessie vergeten........
            dus die luxueuze schowroom bij de premiummerken heb je enkel en alleen aan de merken te danken,niet aan hun dealers.
            ik ken dealers genoeg die er de laatste 10 a 15 jaar de brui aan gegeven hebben door die bemoeienissen van hogerhand,
            en wees gerust dat er nog volgen

            Comment


            • ondertussen is de kia garage in kapellen even groot als rietje, benieuwd hoeveel lager het daar zal zijn, hun personeel zal niet minder verdienen mits er wel wat techniekers zijn overgegaan van rietje naar van gansen

              zuiver speculatie, mijn vrienden rijden ford, mazda, renault en dacia...de rest least
              probleem in be is het leger ambtenaars

              Comment


              • en andre weet waarover ik spreek
                mazda is ook niet cheaper hoor

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  De Duitse drie zullen heus niet failliet gaan als ze in België jaarlijks 50.000 auto’s minder verkopen.
                  Natuurlijk niet, ik bedoelde hun hautaine Belgische dealerships.

                  Uiteraard zullen er goeie dealers tussenzitten, alleen vind ik ze niet

                  Maar toch zijn vele jarenlange MB klanten zwaar misnoegd tegenwoordig, ik moet daar echt niet lang voor zoeken.


                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                    zolang er genoeg mensen zijn die hun autokosten niet zelf hoeven te betalen zullen er inderdaad genoeg zijn die het zich niet aantrekken.....
                    ‘Niet zelf hoeven te betalen’

                    Wat bedoel je daarmee?

                    Iemand die een salariswagen heeft (ikzelf!), betaalt er ook voor hoor. Als ik morgen m’n Fiat Tipo break afgeef, heb ik netto tussen de €300 en €350 meer. Ik kies enkel voor deze optie omdat ze goedkoper uitkomt dan de Tipo prive aankopen. Een verstandige mens maakt toch keuzes op basis van financiële berekeningen? Ik heb trouwens ook een salaris’telefoon’, omdat dat model aankopen zo’n €300 duurder was dan via ons cafetariaplan. En ik heb in het verleden al salaris’laptops’, salaris’desktops’,... gehad. Bij ons kan je ook salaris’vakantiedagen’ of salaris’elektischefietsen’ of salaris’upgradevanjetreinabonnementnaareersteklass e’ kopen. Waarom is daar geen commentaar op?

                    Ik ken echt wel een tiental mensen die privé met een Benz rijden (mijn pa is er eentje van), en de wagen gewoon bij de dealer binnensteken voor onderhoud of reparaties. Ik hoor die ook NOOIT klagen over de factuur, noch over de service. Het enige dat ik kan concluderen is dat autoforum geen correcte afspiegeling van de maatschappij is.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • Anders gezegd, als je iets écht wil (zij het met een Benz rijden, een Rolex dragen, per sé Play Sports van Telenet hebben, per sé een bepaalde reis maken), dan weet je dat je ook vaak niet de goedkoopste optie hebt.

                      Op sommige gebieden ben ik enorm prijsbewust. Als de Pepsi in reclame staat drink ik Pepsi in plaats van Coca Cola en omgekeerd. Ik verander jaarlijks van elektriciteitsleverancier. Maar op andere gebieden wil je bepaalde dingen écht hebben. Als ik me een nieuwe TV koop, dan weet ik wat ik wil, en kijk ik niet naar wat er in promo staat.

                      Noem me dan gerust een dommerik, maar dit is de visie waarmee de meeste mensen in het leven staan. Prioriteiten. En dan kom je op een bepaald punt in je leven dat het niet meer uitmaakt of het onderhoud van je Benz €220 of €375 kost. Sommigen komen daar nooit,
                      op dat punt, uit principe.

                      De ene mens is mijn inziens daarom niet beter dan de andere. Laat iedereen doen.

                      Daarom vind ik het zo kwalijk dat er op alles afgegeven wordt (onder andere salariswagens, bezitters van zonnepanelen,...)
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • dat is een discutie die hier al meermaals gevoerd is.
                        het enige wat ik daarover nog kwijt wil is dat al dat salaris gedoe pure bedriegerij is
                        betaal de mensen in euro's zoals het moet,al de rest zet alleen aan tot misbruik.
                        waarmee ik niet schiet op diegenen die profiteert wanneer hij kan.

                        Comment


                        • een doorsnee jaarloon kost 40k
                          als je nog maar 50 mensen aan werk helpt loopt dat zo hard op

                          wie betaalt dat?

                          en geloof maar niet dat er met een garage op termijn veel winst te pakken valt
                          iedereen ging in de auto's

                          Comment


                          • Dus, ik moet kiezen om mijn auto zelf te kopen (geld weg van spaarboek of lening), het risico zelf dragen op problemen (na de garantieperiode), en alle kosten zelf dragen, want als mijn werkgever me de aanbieding geeft een salariswagen te hebben voor een habbekrats van wat hij me prive zou kosten, is dat bedriegerij?

                            Ik mag zelfs kiezen hoor. Als ik cash wil, kan dat. Zonder probleem.

                            Ook geen fan van maaltijdcheques, ecocheques, sport- en cultuurcheques, een bonus in aandelen, hospitalisatieverzekering, groepsverzekering, ...?

                            Mja. Kijk, op een bepaald punt heb je een loon waarmee je tevreden bent (dat is voor iedereen anders) en dan ga je kijken wat je doet met een opslag. Als er zich dan interessante aanbiedingen voordoen, laat ik het alleszins niet liggen. Dat is dan mijn mening.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Groot gelijk man. Maar zoals hier ook al meermaals gezegd is : als autoliefhebber heb ik liever liever totaal vrije keuze in wat ik koop als auto. Ieder voor heb ze na he
                              Iedere job heeft zijn voor en nadelen. Jammer dat veel mensen gewoon altijd kakken op de voordelen die je dan hebt. Daarmee bedoel ik niemand hier, gewoon typisch HLN commentaar zegt genoeg, mensen gunnen anderen het licht in de ogen niet.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • Absoluut. Ik snap je ook volledig!
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • en toch zien jullie het met zen allen verkeerd.
                                  natuurlijk zullen diegenen die van het systeem kunnen profiteren op hun achterste poten gaan staan tegen iemand die het systeem verwenst.
                                  maar hoe je het ook keert of draait,het is gesjoemel op grote schaal en fundamenteel oneerlijk en discriminerend ten opzichte van de mensen die er niet van kunnen profiteren.
                                  het is net de groep die het meestal al moeilijker heeft die buitengesloten wordt.
                                  tel maar eens uit wat je in je zak steekt tegenover een kollega die de pech heeft net buiten de regel te vallen.
                                  loon moet betaald worden in euro's en niet in allerlei nepverloningen.
                                  de grote schuldige is hier weerom de politiek die al die achterpoortjes voorziet.
                                  vroeg of laat ontploft de bal wel in hun gezicht.
                                  nogmaals ik zet me niet af tegen diegenen die de luxe hebben te kunnen kiezen,
                                  wel tegen het systeem
                                  ooit was er een regel elke belg gelijk...............................
                                  Last edited by ; 24/08/2019, 09:35.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                    en toch zien jullie het met zen allen verkeerd.
                                    natuurlijk zullen diegenen die van het systeem kunnen profiteren op hun achterste poten gaan staan tegen iemand die het systeem verwenst.
                                    maar hoe je het ook keert of draait,het is gesjoemel op grote schaal en fundamenteel oneerlijk en discriminerend ten opzichte van de mensen die er niet van kunnen profiteren.
                                    het is net de groep die het meestal al moeilijker heeft die buitengesloten wordt.
                                    tel maar eens uit wat je in je zak steekt tegenover een kollega die de pech heeft net buiten de regel te vallen.
                                    loon moet betaald worden in euro's en niet in allerlei nepverloningen.
                                    de grote schuldige is hier weerom de politiek die al die achterpoortjes voorziet.
                                    vroeg of laat ontploft de bal wel in hun gezicht.
                                    nogmaals ik zet me niet af tegen diegenen die de luxe hebben te kunnen kiezen,
                                    wel tegen het systeem
                                    ooit was er een regel elke belg gelijk...............................
                                    En wanneer was dat?

                                    Ongelijkheid is er altijd geweest... geen fan van dergelijk communistisch gezwets.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • Uw commentaar is verkeerd Andre

                                      Verkeerd moet je veranderen in anders. Sommigen zien het anders. Ga er aub niet van uit dat jij het grote gelijk hebt. Ik heb geen enkel fiscaal of financieel voordeel in mijn job, maar die heeft wel een ander groot voordeel. Het is namelijk zo dat IEDEREEN voor een andere job kan kiezen, studeren, nascholing, enz... het kost natuurlijk wel,inspanning, en geen gebleit en excuses zoeken om het allemaal niet te doen.
                                      Natuurlijk staan de loonwagens haaks op een beter milieubeleid... maar dat is een ander punt.
                                      Last edited by order66; 24/08/2019, 11:18.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                        En wanneer was dat?

                                        Ongelijkheid is er altijd geweest... geen fan van dergelijk communistisch gezwets.
                                        JE HOEFT DAAROM NIET PERSOONLIJK TE WORDEN....
                                        dat is ook niet mijn bedoeling....en.....
                                        ik ben geen fan van egoisten die alleen naar zichzelf kijken en waar de rest kan stikken.
                                        ik spreek niet eens in mijn eigen naam,voor mijn persoonlijke situatie maakt het allemaal niet meer uit,
                                        maar wel voor vele anderen.
                                        einde verhaal.

                                        Comment


                                        • Ik heb een salariswagen, en ik zou niet weten waarom niet.

                                          Die ketel kost mij bruto 360€/mnd.

                                          Mijn laatste prive auto was 250pm in lening en 120pm in verzekering en dan was er nog geen meter mee gereden.
                                          De keuze lijkt mij dan toch snel gemaakt? Rationeel gezien toch.

                                          Want ik twijfel om de volgende auto terug een prive auto te nemen. Een snelle jonge tweedehandse powerstation/suv. Maar dat zal afhangen van de evolutie van de autofiscaliteit hier.

                                          Wij hebben hier nog 1 prive auto staan (een minike), die jaarlijk 400€ aan onderhoud kost en waar jaarlijk nieuwe banden en nieuwe remmen op moeten. Wij laten alles door de garage doen behalve de remmen. Daar vraagt de dealer 400€ voor 2 blokken van trw, terwijl een maat voor hetzelfde geld brembo schijven en blokken steekt. Zelfs die 400€ voor een onderhoud is overdreven maar de bmw dealer zal zijn chique nieuwe showroom moeten betalen natuurlijk.

                                          De maatschappij is hier nu eenmaal gebaseerd op jaloezie.

                                          Een salariswagen mag niet want ik heb da nie!

                                          Een huis bouwen mag niet want ik kan da nie!

                                          Huis verbouwen en heel der premies terugvragen mag niet want ik kan da nie!

                                          Dat zijn nog maar 3 kleine voorbeelden waar wij (ik en mijn madam) veel zever over krijgen.

                                          Dat wij eerst een aantal jaren zwarte sneeuw hebben gezien, dat ik nu 13u per dag en 6/7 werk, telt niet mee blijkbaar want ze zien alleen maar die auto op de oprit en de nieuwbouw.

                                          Echt mensen, kijk naar uw eigen rekening en zijt gelukkig met wat je hebt. En als je vindt daje niet goed zit bij uw werkgever, mss een andere job kiezen dan? Werken in shiften, in de (petro)chemie,.. dat brengt toch allemaal mooi geld op. Maar ja, dan moet er natuurlijk wel met de handen gewerkt worden.

                                          Dat is imo een probleem van de jeugd (mijn generatie en jonger). Die willen allemaal vanaf dag 1 2.500netto, bmw 1 of 3 reeks, gsm, laptop, 30dagen verlof en elke dag om 17u op een terraske zitten.

                                          En ge kunt de mensen dit niet volledig kwalijk nemen, de media speelt daar handig op in.

                                          “Dure PORSCHE sportwagen crasht” vs. “Ongeval met personenwagen”

                                          “Man heeft rekening in het buitenland om belastingen te ontduiken!”

                                          De mensen zonder eigen mening, vooral dat HLN gepeupel imo, springen daar gretig op in en doen daar lekker aan mee.
                                          Last edited by kefkie; 24/08/2019, 11:27.
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X