Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij de Megane moet de olie d'r ook pas uit om de 30.000 km of 2 jaar.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Bij de Megane moet de olie d'r ook pas uit om de 30.000 km of 2 jaar.
      Tuurlijk! Bij mijn Delta en Kia een paar jaar geleden eveneens, bij de VAG merken ook dacht ik? enz.

Nuja, het ging eigenlijk over de woekerprijzen voor olie bij sommige merken, vooral dan bij Mercedes. In het nieuwe systeem word je ook al weken op voorhand opdringerig bestookt met persoonlijke mailen en berichten in de app om toch maar op onderhoud te komen + bij elke start een grote pop-up in het scherm. Je hebt wel de kans om het af te wijzen maar dat werkt niet Je kan enkel toezeggen en afspreken anders blijven ze je ambeteren.

Ik weet zo ook wel wanneer ik op onderhoud moet gaan, een discreet meldinkje zoals vroeger volstaat.

Zo zie je nog maar eens hoe ze hun klanten en leasemaatschappijen met zo'n prijzen willen uitwringen
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

15000 km is toch al mooi gereden. Niks mis mee om dan uw olie eens te wisselen, integendeel! Vroeger was het allemaal 5-10000km. Ik blijf het aanhouden, 10-15K of jaarlijks.
        Ik wissel ook om de 15.000 OF jaarlijks.

De Punto deed vorig jaar maar 4.500 km maar kreeg toch gewoon nieuwe olie.

Als het daar al op aankomt heb je de foute hobby gekozen...
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Tuurlijk! Bij mijn Delta en Kia een paar jaar geleden eveneens, bij de VAG merken ook dacht ik? enz.

Nuja, het ging eigenlijk over de woekerprijzen voor olie bij sommige merken, vooral dan bij Mercedes. In het nieuwe systeem word je ook al weken op voorhand opdringerig bestookt met persoonlijke mailen en berichten in de app om toch maar op onderhoud te komen + bij elke start een grote pop-up in het scherm. Je hebt wel de kans om het af te wijzen maar dat werkt niet Je kan enkel toezeggen en afspreken anders blijven ze je ambeteren.

Ik weet zo ook wel wanneer ik op onderhoud moet gaan, een discreet meldinkje zoals vroeger volstaat.

Zo zie je nog maar eens hoe ze hun klanten en leasemaatschappijen met zo'n prijzen willen uitwringen
          Onderhoudsinterval van een Delta is toch jaarlijks?

Nog geen enkel FCA-product geweten dat twee jaar voorschrijft.

Ik denk ook dat het voor veel van uw geliefde leasing-rijders een godsgeschenk is, al die meldingen. Ken er helaas die gewoon niet op onderhoud gaan en met allerhande lampjes blijven rijden.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• De mijne is de 2jaar of 30.000km.

Tegen dat ik die 30.000km is het oliereservoir al 2x opnieuw gevuld
            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Onderhoudsinterval van een Delta is toch jaarlijks?

Nog geen enkel FCA-product geweten dat twee jaar voorschrijft.

Ik denk ook dat het voor veel van uw geliefde leasing-rijders een godsgeschenk is, al die meldingen. Ken er helaas die gewoon niet op onderhoud gaan en met allerhande lampjes blijven rijden.
              Toch wel, het was volgens het instructieboekje voor de dieseluitvoeringen zelfs 35000 km of 24 maanden. Ze raden daarbij wel aan om zelf regelmatig banden en vloeistoffen te checken.
              Nu ja, mijn Delta was toch maandelijks bij de dealer

Tja, ik ben geen leaserijder en het systeem moet wel werken. Als ik aanvink dat ik geen interesse heb en een andere dealer heb ga ik er toch vanuit dat ze zoiets begrijpen. Nee hoor, je krijgt gewoon een foutmelding en de mails en berichten blijven komen. Behalve als je toestemt, dan beginnen alle bellen te rinkelen

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Bwa, die moderne synthetische oliën kunnen gemakkelijk 30k km aan. Merken genoeg die slechts alle 2 jaar of 30k km een onderhoud vereisen.

Maja, ieder zijn zin hé, ik smijt mijn geld liever weg aan iets anders
                Ze kunnen het wel aan, maar vervuiling heb je sowieso, kan je niet vermijden. Dus 30K neen danku, geen grepmorre in mijn motor
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik lees hier dat de dealers teveel rekenen voor olie. Maar hoeveel rekenen ze dan aan ?
                  Bij mijn laatste onderhoud 0w20 18€/l x 4.3l is 77.4€ + 21% BTW = 93.65€ voor 4.3l.
                  Dus 21.78€/l incl BTW.
                  Als je op restaurant een Duvel bestelt, ga je ook meer betalen dan wanneer je ene die je in de Colruyt gekocht hebt uit je frigo pakt.

Comment

• In mijn E39 stak 5W-30 (denkik), bij de dealer +-20€/ltr.

Bij mijn onderhoudsman, 9€/ltr en dan verdiende hij er nog aan, hopelijk
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ze kunnen het wel aan, maar vervuiling heb je sowieso, kan je niet vermijden. Dus 30K neen danku, geen grepmorre in mijn motor

Wie zal het zeggen dat 1 van je wagens die 30K niet al flink overschreden hebben ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Wie zal het zeggen dat 1 van je wagens die 30K niet al flink overschreden hebben ?
                        Doet er helemaal niet toe in dit gesprek, maar bon.

Je hebt vast al gehoord van onderhoudsboekjes en facturen. Van mijn hobbywagens gaan trouwens de motoren helemaal open, om alles te controleren en te vervangen wat eventueel nodig is. Klaar.
                        Last edited by order66; 25/08/2019, 23:45.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Toch wel, het was volgens het instructieboekje voor de dieseluitvoeringen zelfs 35000 km of 24 maanden. Ze raden daarbij wel aan om zelf regelmatig banden en vloeistoffen te checken.
                          Nu ja, mijn Delta was toch maandelijks bij de dealer

Tja, ik ben geen leaserijder en het systeem moet wel werken. Als ik aanvink dat ik geen interesse heb en een andere dealer heb ga ik er toch vanuit dat ze zoiets begrijpen. Nee hoor, je krijgt gewoon een foutmelding en de mails en berichten blijven komen. Behalve als je toestemt, dan beginnen alle bellen te rinkelen

En die Poolse dealer kan dat niet aanpassen in het systeem dat gij van de originele garage berichten blijft krijgen? Want kan me voorstellen dat mensen toch wel eens van garage veranderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

En die Poolse dealer kan dat niet aanpassen in het systeem dat gij van de originele garage berichten blijft krijgen? Want kan me voorstellen dat mensen toch wel eens van garage veranderen.
                            Neen, dat niet. De fout zit 'm zoals verwacht bij Claes. Zij zijn verantwoordelijk voor de communicatie naar hun klanten en moeten zien in het systeem dat een klant van dealer veranderd is.

Ik ben al blij dat ze daar die nitwits uit mijn app account gekregen hebben, helaas is dat tot Sentruin blijkbaar nog niet doorgedrongen

Nuja, ik heb nog maar eens naar de helpdesk in Maastricht gemaild en wacht op antwoord. Voorlopig heb ik er geen meer gekregen, hopelijk is het nu opgelost.

In ieder geval deden ze daar in Polen in 3 minuten wat ze hier in een jaar niet konden, dat zegt genoeg denk ik

Comment

• lang leve het connectiegevoel........
                              van wie is die auto eigelijk,van claes,of van diegene die hem betaald.
                              verhalen zoals die van u doen mij steigeren tegen al wat VERBONDEN is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                lang leve het connectiegevoel........
                                Totdat ge om één of andere manier in uw ééntje van de weg geraakt en niet in de mogelijkheid zit om uit de wagen te geraken en iemand te verwittigen. Daar staat ge dan. Op dat moment zou ge dan blij zijn dat uwe auto een connectie heeft en een noodsignaal uitzendt, waardoor de hulpdiensten verwittigd worden en u komen zoeken.

Ken iemand die het voor gehad heeft, maar zonder connectie hem niet kunnen vinden. Na 7 dagen zoeken hebben ze hem terug gevonden op 20m naast de weg in een bos. En de lijkschouwing heeft uitgewezen dat hij helemaal niet op slag dood was.

Dus mijne auto mag gerust connected zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                  lang leve het connectiegevoel........
                                  Tja, ik heb niet echt een probleem met dat connectiegevoel want dat wist ik op voorhand hé, maar dan moet het systeem wel werken zoals het hoort.

En net daar wringt het schoentje bij Mercedes hier ten lande, zoveel mogelijk verkopen ok, maar dan stopt het daar. Opvolging met kennis van zaken is gewoon nihil. Zelfs hun eigen verkopers maken je wat wijs of weten het zelf niet.

Het succes is hun gewoon naar het hoofd gestegen en ondertussen lees je alleen hier op het forum al waanzinnige verhalen genoeg over hun incompetentie

Comment

• Nu Hedin alles op gekocht heeft in België zou je verwachten dat ze daar iets aan gaan doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Nu Hedin alles op gekocht heeft in België zou je verwachten dat ze daar iets aan gaan doen.
                                      Ik vrees ervoor, gaat nog slechter worden imo. Het enige wat die vooral gaan doen is besparen op personeel.

Hier in Hasselt heeft de groep Van Mossel de Bruyninx garages (Fiat, Alfa, Abarth, Kia, Citroën, Peugeot, Nissan en een groot carrosseriebedrijf) overgenomen. Ondertussen zijn ze begonnen met personeel buiten te zwieren in alle afdelingen. Twee van mijn buren zijn er het slachtoffer van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Totdat ge om één of andere manier in uw ééntje van de weg geraakt en niet in de mogelijkheid zit om uit de wagen te geraken en iemand te verwittigen. Daar staat ge dan. Op dat moment zou ge dan blij zijn dat uwe auto een connectie heeft en een noodsignaal uitzendt, waardoor de hulpdiensten verwittigd worden en u komen zoeken.

Ken iemand die het voor gehad heeft, maar zonder connectie hem niet kunnen vinden. Na 7 dagen zoeken hebben ze hem terug gevonden op 20m naast de weg in een bos. En de lijkschouwing heeft uitgewezen dat hij helemaal niet op slag dood was.

Dus mijne auto mag gerust connected zijn.
                                        en zo kan je alles inderdaad goedpraten,de kans dat er een boom op je valt bestaat ook,alle bomen omzagen dan maar?
                                        trouwens wat doe je te voet,met de fiets.........volgende stap in chip in je brein?
                                        gsm heb ik zelden op zak.....
                                        nee sorry,die brol is aan mij niet besteed,en de kans dat ik overlijd door gebrek aan neem ik er graag bij.
                                        dat ze diegenen die die speeltjes graag bezitten hun zin geven,maar diegenen die het niet wensen ook.
                                        klanten moeten ZELF kunnen beslissen.

Comment

• Heren,

Ik heb jullie hulp nodig!
                                          In mijn huidige functie zou ik graag een prijsanalyse maken van onderhouden bij verschillende merken & onafhankelijke onderhoudsbedrijven.

Het enige dat ik nodig heb zijn onderhoudsfacturen (niet ouder dan 5 jaar). U mag uw naam schrappen als u dat wilt.
                                          Deze facturen zullen enkel gebruikt worden voor de data die er op staat van het onderhoud, de persoonsgegevens worden NIET gebruikt

Auto's die op onderhoud geweest zijn bij onafhankelijken (Bosch, Auto5, Midas,...) zijn pluspunten!

Ik zou graag vragen - wie interesse heeft hieraan mee te werken - mij een PM te sturen. Zo kan ik mijn mailadres geven zodat jullie mij de onderhoudsfacturen kunt doorsturen ;-)

Bedoeling is te zien wat de verschillen zijn in prijs van:
                                          - wisselstukken (ong 20-30% van de factuur)
                                          - vloeistoffen (ong 15-20% van de factuur)
                                          - uurlonen (ong 50% van de factuur)

Alvast bedankt voor de hulp
                                          Ik zal hier wel - in de mate van het mogelijke - conclusies posten.
                                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Working...
                                          X