Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • timothy Coulance is iets dat binnen VAG een vrij onbestaand begrip is. Het zal bij andere merken wel anders zijn, maar das iets waar je als eigenaar binnen het VAG concern niet op moet rekenen. Van daar dus ook mijn keuze om niet bij de dealer te gaan, ook al ken ik daar veel volk.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

      Da's goedkoop! Eigenlijk is aan een elektrische wagen weinig onderhoud, toch niet aan de motor. Dat belooft voor de toekomst
      de motor van u scheermachientje of van madam hare mixer heeft ook geen olie nodig he

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

        Omdat er mensen zijn die geloven in ‘coulance’ als er eens iets stuk gaat?

        Omdat die prijs voor een groot onderhoud nu ook niet ZO bij de haren getrokken is (misschien €200 meer dan bij een non-premiummerk)?

        Omdat het makkelijk is (ligging, mensen kennen,...)?

        Omdat hij meer vertrouwen heeft in een officiële dealer dan de eerste de beste Dimitri De Tremmerie?

        Er zijn redenen genoeg om naar een officiële dealer te gaan. Niet iedereen kent een betrouwbare specialist zoals Namaz voor zijn VW.

        Ikzelf ken maar 1 goede specialist, en da’s voor BMW: De Clercq in Erondegem.
        Tja, ieder zijn ding, maar dat wist je al hé Ik geef het er niet meer aan bij een premijoem dealer. Dat zijn gewoon van de pot gerukte prijzen. Mogelijkheden genoeg.


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          timothy Coulance is iets dat binnen VAG een vrij onbestaand begrip is. Het zal bij andere merken wel anders zijn, maar das iets waar je als eigenaar binnen het VAG concern niet op moet rekenen. Van daar dus ook mijn keuze om niet bij de dealer te gaan, ook al ken ik daar veel volk.
          Jammer. Bij BMW hoor ik verhalen dat dat wel goed zit, blijkbaar. Ook m’n pa heeft bij Benz al een paar keer echt een mooie tegemoetkoming gehad.

          Mens kocht z’n eerste Benz op 28 ofzo, is nu 58 en is nu twee camionettes en drie personenwagens verder. Rijdt lang met z’n auto, vorige CLK 14 jaar bvb. Daarvoor 13 jaar met een W124 E230.

          Laat die van dag 1 tot dag laatst bij de dealer onderhouden en die jarenlange relatie met de dealer werpt blijkbaar toch vruchten af.

          Bij Fiat zelf ook al 1 keer een probleempje gehad waar ik meteen zonder vragen een tegemoetkoming kreeg (70% korting) op mijn eerste 500 na 3,5 jaar (veiligheidsgordel chauffeur blokkeerde bij het aandoen, hoewel ik vermoedde - en dat ook gezegd heb in de garage - dat m’n dochter iets tussen het mechanisme gefoefeld had).


          Dat zijn zaken die mijn inziens niet kunnen bij een specialist...
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • Neen, een specialist kan geen coulance voorzien en dat verwacht ik ook niet, wat ik wel verwacht is de nodige know-how en het verder kijken langer dan zijn neus.
            Problemen worden vaak rapper opgelost door zo een garages dan bij dealers, juist omwille van de denkwijze en het niet opgelegde patroon van werken door het merk zelf.

            Ik kan gerust zeggen dat ik niks mis tegenover een dealer, het is zelfs zo dat ik mij alleen maar teniet doe door naar een dealer te gaan.
            Maar nogmaals, ik spreek hier enkel over VAG wagens he. Met een Mazda zou ik de kleine dealer in het dorp hier verder wel een kans willen geven.
            Een BMW? Zonder nadenken naar Erembodegem

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

              Dat is iemand die als hoofdberoep bij een grote VW/AUDI concessie werkt en na zijn uren een eigen garage heeft.
              Dus alles is OEM VAG qua onderdelen en kan ook updates uitvoeren, heb zo een update van een uur gehad.

              Bij VW mag ik er minstens 150EUR bij lappen voor exact het zelfde, plus dat ik mijn wagen dan een dag kwijt ben en nu hem s'avonds afzet en die zelfde avond al weer heb.
              Niet dat een dealer dat moet doen, maar het is voor mij wel gemakkelijk.
              En hoe zit dat dan met de garantie? Dat vormt geen probleem dan?

              Mijne schoonpa kocht zo ooit zijne A5 bij een onofficiële VAG garagist die overdag les gaf en 's avonds zijn garage. Toevallig ook de vader van zijne toenmalige schoonzoon (de vriend van mijn schoonzus). Kreeg ook wel flinke rekeningen. Nadat het ex-schoonzoon werd, ging hij naar een Audi garage zelf en daar bleken de facturen ineens lager te liggen Door de goedgelovigheid flink in het zak gezet.

              Dus gij komt er wel goed uit. En dan nog als er €150 bij komt, is het nog weinig. Bij mij zijn dat meestal facturen die naar de €1000 gaan, alhouwel de 30000km beurt een pak lager was. Die van 150000km (volgende) zal ook minder zijn. Bij 60000km zat er de spoeling van de DSG bij, bij 90000km zaten er alle remblokken bij en bij 120000km zat er weer die spoeling bij. Dus de volgende zitten geen remmen of spoeling bij.

              Comment


              • 180.000 zal knallen, onderhoud + spoeling + remmen + misschien al eens riemke hier en daar?



                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Anderzijds normaal hè, 180.000 is een serieuze kilometerstand, vroeger had je bij die kilometerstanden al 3 keer zoveel onderhouden gehad...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    Tegenhouden gaat ge het niet kunnen. Maar eens de zelfrijdende auto's er zijn, kunnen we niet meer te hard rijden en mogen we ook zuipen
                    maar met de technologische vooruitgang zoals die nu gaat zou het binnenkort wel kunnen zijn dat als ge gisteren teveel gezopen hebt , en de mutualiteit ziet dat op hunne pomputer, ge de volgende ziekenhuisfactuur zelf gaat kunnen betalen hé
                    Dat is waar we naartoe gaan als we niet opletten. Het is nog altijd beter van zoveel mogelijk dingen verborgen te houden ook al lijkt het vandaag geen probleem.
                    Vergeet nooir dat alles kan vroeg of laat tegen u gebruikt worden dus hoe meer je verbergt hoe beter voor uw eigen.
                    Neemt niet weg dat sommige dingen echt wel nuttig zijn.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                      maar met de technologische vooruitgang zoals die nu gaat zou het binnenkort wel kunnen zijn dat als ge gisteren teveel gezopen hebt , en de mutualiteit ziet dat op hunne pomputer, ge de volgende ziekenhuisfactuur zelf gaat kunnen betalen hé
                      Dat is waar we naartoe gaan als we niet opletten. Het is nog altijd beter van zoveel mogelijk dingen verborgen te houden ook al lijkt het vandaag geen probleem.
                      Vergeet nooir dat alles kan vroeg of laat tegen u gebruikt worden dus hoe meer je verbergt hoe beter voor uw eigen.
                      Neemt niet weg dat sommige dingen echt wel nuttig zijn.
                      Ik geef het nog 10 jaar en ze steken darmpjes in ons en leven in de matrix. Mss hebben sommigen nog het geluk om te kiezen tussen die rode of blauwe pil We gaan er sowizo naartoe dat ons leven geleefd gaat worden door de elite, tenzij er drastisch iets gaat veranderen.

                      Comment


                      • tuurlijk zijn er ook dingen die echt wel nuttig zijn,maar ieder moet voor zich kunnen uitmaken waarin hij meegaat en waarin niet.
                        en daar wringt maar al te vaak het schoentje,zelfs op een autoforum steigeren de believers zodra er nog maar iemand het waagt zich terughoudend op te stellen.
                        wie wil toestaan dat zijn leven geleefd wordt moet dat kunnen,wie daar zin in heeft moet het kunnen afwijzen.

                        Comment


                        • aan andre zijn zoe zullen veel gezinnen zonder eten komen zitten, das renault x 100

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            Ik geef het nog 10 jaar en ze steken darmpjes in ons en leven in de matrix. Mss hebben sommigen nog het geluk om te kiezen tussen die rode of blauwe pil We gaan er sowizo naartoe dat ons leven geleefd gaat worden door de elite, tenzij er drastisch iets gaat veranderen.
                            Volgens mij moet je eens met een gespecialiseerde arts gaan praten.

                            Comment


                            • Onlangs onderhoud laten uitvoeren op de MX-5, 3 jaar, 3de onderhoud, bijna 12000km, maar elk jaar wordt de olie enzo vervangen, kost me steeds rond de 160-170€. Peugeot blijft goedkoper, maar mag zeker ni klagen!

                              De laatste keer dan ook die Eibach veren laten steken, 500€ inclusief uitlijning en de nodige papieren, eerste keuring achter de rug, meteen door!
                              Is en blijft een zalig bakske! Zal nog niet meteen de deur uitgaan.

                              Comment


                              • 11 liter castrol aan 9.45€ de liter

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

                                  Volgens mij moet je eens met een gespecialiseerde arts gaan praten.
                                  Dat zullen we binnen 10 jaar dan wel bezien
                                  Mss moet gij eens een cursus gaan volgen over smiley's

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                    tuurlijk zijn er ook dingen die echt wel nuttig zijn,maar ieder moet voor zich kunnen uitmaken waarin hij meegaat en waarin niet.
                                    .
                                    vind ik ook. Als ik in de gracht rij en ze vinden me niet direct en 't is gedaan met de leut dan is dat mijn keuze. Maar die keuze heb je niet meer.
                                    Als ik een nieuwe auto koop dan beken ik dat ik zelf niet meer capabel ben van mijn bandendruk regelmatig te controleren :-)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                      vind ik ook. Als ik in de gracht rij en ze vinden me niet direct en 't is gedaan met de leut dan is dat mijn keuze. Maar die keuze heb je niet meer.
                                      Als ik een nieuwe auto koop dan beken ik dat ik zelf niet meer capabel ben van mijn bandendruk regelmatig te controleren :-)
                                      Lol,wees maar zeker dat er een groot deel tussenzit die inderdaad niet capabel zijn

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                        Lol,wees maar zeker dat er een groot deel tussenzit die inderdaad niet capabel zijn
                                        Ik ben capabel om dat te doen, ik doe het nog bij mijn auto waar geen sensoren opzitten (elke 2 tankbeurten of elke maand).

                                        Bij mijn andere wagens, waar wel sensoren opzitten, doe ik dat niet meer - of veel minder.

                                        Dat vind ik nu eens een mooi voorbeeldje van ‘genieten van technologie’.
                                        Last edited by timothy; 31/08/2019, 10:41. Reden: Vautje Regtgezed
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                          Ik ben capabel om dat te doen, ik doe het nog bij mijn auto waar geen sensoren opzitten (elke 2 tankbeurten of elke maand).

                                          Bij mijn andere wagens, waar wel sensoren opzitten, doe ik dat niet meer - of veel minder.

                                          Dat vind ik nu eens een mooi voorbeeldje van ‘genieten van technologie’.
                                          Ik doe het sowieso nog, sensoren of niet. Is een kleintje, terwijl ik de andere wagens doe. Technologie zal ik nooit 100% vertrouwen
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X