Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten

Toevallig niet 's avonds wanneer ge van het werk komt, ter hoogte van uw stamkroeg, ge dan toch écht even moet stoppen om te controleren en - ge gelooft het nooit - uw beste maten daar op het terras zitten met een teveel besteld pintje ?
    En bijgevolg het iédere vrijdagochtend aan de overkant van de ontbijttafel beeld zonder klank is ?

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Nee, zo werket jammer genoeg nie. Raar maar waar, iedere donderdagvoormiddag doet die de melding. Ach dat ding heeft wel meer kuren. We leren er wel mee leven..
    BMW X5 45e

Comment

• Ford Mustang EcoBoost -> groot onderhoud bij de dealer. 320eur incl btw

Dealer is zo een approved werkplaats van Ford. Dus geen showroom al kan je er wel auto's bestellen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Juiste prijs denk ik, valt goed mee.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Iemand een tip voor een goede garage voor het onderhoud van een Skoda Fabia diesel uit 2010 in de buurt van Herzele / Zottegem / Erpe-Mere / Sint-Lievens-Houtem? Zou liever niet meer naar een dealer gaan om de kosten wat te drukken, tenzij er nog een argument is om dat wél te doen?

Comment

• Gewone onderhoudsbeurt voor Hyundai i10 en nieuwe blokjes voor de remmen vooraan: 239€. Haalbaar dus Ook 10% korting gekregen op werkuren als trouwe klant.
            Last edited by cooper s; 17/10/2019, 12:04.

Comment

• 900 euro.
              wat filtertjes, wat olietjes en wat remblokjes.
              Bmw 1 van 4 jaar oud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                900 euro.
                Bmw 1 van 4 jaar oud.
                Dealer zeker?
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• oef heb ik geluk dat m'n remblokjes na 4 jaar nog "gelijk nief" zen

Comment

• 900EUR, goed jong...

Comment

• Bij mini zijn het gelijkaardige prijzen. Daar was het ook 500€ voor het onderhoud en de dealer wilde 450€ aanrekenen voor trw remblokjes. Dat laatste hebben we maar gelaten en voor de helft van de prijs een deftige bremboset gestoken.
                      BMW X5 45e

Comment

• Brembo is maar een merk gelijk een ander, zoveel verschil zit er niet op. Heb op mijn NA ook Brembo en ze zijn niet beter als OEM.
                        Tenzij je dit bedoeld maar dat zal wel niet:

Comment

• Remmenupgrades zijn verboden in België. God weet waarom, het mag dus niet veiliger
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• De remblokjes op de bovenvermelde Hyundai i10 kosten €65, bij de dealer. De trommelremmen achteraan zijn zeker budgetvriendelijk. Goedkoop rondrijden in een “moderne” auto kan dus nog. Je moet er alleen in durven gezien worden en veel geduld hebben op de baan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Remmenupgrades zijn verboden in België. God weet waarom, het mag dus niet veiliger
                              Anders stak dit al lang onder de NA

Last edited by Namaz; 21/10/2019, 11:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Remmenupgrades zijn verboden in België. God weet waarom, het mag dus niet veiliger
                                Ik snap het ook niet.

Ik had op mijn 523i de remmerij van een 540i op gesmeten. Stock remmen waren echt hopeloos imo.

Ik had ene slimme op de keuring die zei dat dat precies toch wat groter was dan standaard. Heb mij maar van domme gehouden en gezegd dat ik die zo had gekocht . Kerel had niet veel goesting om verder te zoeken dus liet mij door.
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Anders stak dit al lang onder de NA

Onder de M3 zou ik ook Brembo steken. Nu heb ik grotere diameter schijven en brackets van de CSL gestoken. Dat zien ze niet en bijt toch wat beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Brembo is maar een merk gelijk een ander, zoveel verschil zit er niet op. Heb op mijn NA ook Brembo en ze zijn niet beter als OEM.
                                    Tenzij je dit bedoeld maar dat zal wel niet:

Zelfs gewone blokjes van brembo staan enkele trapjes hoger dan trw.

Op de mini zitten er schijven, blokken, stalen remleidingen en remolie die wat hogere temperaturen aankunnen.
                                    BMW X5 45e

Comment

• Ik merk niet echt beterschap, met de Hawk performance en Endless pads was het een wereld van verschil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                                        900 euro.
                                        Bmw 1 van 4 jaar oud.
                                        Jawadde en da voor een 1 reeksje... hoe kunt ge die prijzen verantwoorden eigenlijk? Elk jaar volledig onderhoud op de MX-5, telkens nieuwe olie. 170€
                                        Bij Peugeot ben je dan nog goedkoper af!
                                        Remblokjes zijn nu ook de kost ni.
                                        Last edited by ; 21/10/2019, 17:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Elk jaar volledig onderhoud op de MX-5, telkens nieuwe olie. 170€
                                          Toevallig zaterdag van mijn kapper ook gehoord dat het onderhoud op zijn MX5 inderdaad meevalt: hij betaalde iets meer dan 200 euro de laatste keer. Als tweede wagen heeft die een BMW 320 en daarvoor is hij telkens het viervoudige kwijt. Niet te begrijpen!

Comment

Working...
                                          X