Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Goed geprobeerd, maar die vergelijking gaat geen hol op... .

    Die oliefilter die ik bij de autogroothandelaar haal ligt in een net zo verwarmd of niet verwarmd magazijn als bij de officiële merkdealer. Die autogroothandelaar heeft trouwens ook personeel en een verwarmde showroom.

    Haha, da's een goeie. Zeggen dat iemand zijn vergelijking "geen hol op gaat", en in de volgende zin een groothandel vergelijken met een dealer

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten


      Haha, da's een goeie. Zeggen dat iemand zijn vergelijking "geen hol op gaat", en in de volgende zin een groothandel vergelijken met een dealer
      Haha, inderdaad een goeie, haha. Ik kan moeilijk haha een OEM oliefilter met een niet-OEM filter gaan vergelijken en er dan twee officiële merkdealers bij betrekken hé... haha.
      En een oliefilter bij de groothandelaar of bij de merkdealer gaan halen is twee keer hetzelfde. Ik sta twee keer aan te schuiven, ze komen allebei uit een al dan niet verwarmd magazijn en ik mag bij allebei een rekening betalen. Dat laatste is dan wel verschillend! Nog niet?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        en OEM onderdelen: vaak gewoon met stempel van het automerk erop en niets anders dan Bosch, Valeo en al die andere merken die je gewoon dan een pak minder betaald in een andere winkel.

        het zijn zaken die door de verschillende consumentenorganisaties al jarenlang worden aangeklaagd: koop dezelfde auto in onderdelen bij de dealer en die kost je een veelvoud. En dat kan in principe niet. Goed, dat men meer vraagt want zij moeten ook een magazijnier erop zetten. Maar geen 4 keer de prijs. Als ik zie wat men soms durft vragen voor een set remblokken. Precies of die zijn van goud gemaakt.
        toch ff erbij vertellen dat de prijzen bij de dealers bepaald worden door de merken ,en niet de dealers.
        dus de grote bedriegers zijn........
        net hetzelfde in de aftermarkt,
        de brutoprijzen worden bepaald door de oe prijzen en enkele grote spelers.
        de aftermarkt werkt dan met soms zeer hoge kortingen wat de dealers niet kunnen/mogen doen.
        vb een brandstoffilter van purflux 108e +btw in oe diezelfde filter online 43.32 incl btw
        dat de consumentenorganisatie's dergelijke praktijken aanklagen is maar normaal,maar op grroepen als vw of fiat bv hebben ze nog altijd weinig grip.
        ik maak van de dealers zeker geen heiligen,maar ze zijn vaak wel met handen en voeten gebonden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

          toch ff erbij vertellen dat de prijzen bij de dealers bepaald worden door de merken ,en niet de dealers.
          dus de grote bedriegers zijn........
          net hetzelfde in de aftermarkt,
          de brutoprijzen worden bepaald door de oe prijzen en enkele grote spelers.
          de aftermarkt werkt dan met soms zeer hoge kortingen wat de dealers niet kunnen/mogen doen.
          vb een brandstoffilter van purflux 108e +btw in oe diezelfde filter online 43.32 incl btw
          dat de consumentenorganisatie's dergelijke praktijken aanklagen is maar normaal,maar op grroepen als vw of fiat bv hebben ze nog altijd weinig grip.
          ik maak van de dealers zeker geen heiligen,maar ze zijn vaak wel met handen en voeten gebonden.
          Dit kan misschien allemaal wel waar zijn en ideaal voor (st)(d)ealers om zich achter weg te steken, maar zolang die (st)(d)ealers zelfstandigen zijn, mogen die vrij hun prijzen bepalen, zolang zij niet met verlies verkopen.
          Of heb ik het mis?
          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 07/03/2020, 10:45.

          Comment


          • het zou niet de eerste dealer zijn die zijn concessie verliest als hij zich niet aan de opgelegde regels van de grote merken houd.
            zelfstandig of niet.
            het zijn de merken die bepalen hoe het eraan toe gaat,niet de dealers,speel je het spel niet mee ga je eruit,helaas maar simpel.

            Comment


            • Klopt wat je zegt André.

              Zo weet ik van mijn dealer dat ze verplicht zijn een hoger uurloon te rekenen aan Abarth en Alfa-rijders dan aan Fiat rijders. Nochtans zijn dat dezelfde mechaniekers, mensen, garage,...

              Ze hebben dit nog steeds kunnen oplossen door (dacht ik) 1 euro per uur meer te vragen zodat je er niks van merk, maar bij de grotere dealers zit er tot €20 verschil op.

              Het is wachten tot de invoerder een minimumverschil oplegt...
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                Dit kan misschien allemaal wel waar zijn en ideaal voor (st)(d)ealers om zich achter weg te steken, maar zolang die (st)(d)ealers zelfstandigen zijn, mogen die vrij hun prijzen bepalen, zolang zij niet met verlies verkopen.
                Of heb ik het mis?
                Nu weet ik niet hoe een dealer z’n zaakjes juist doet, maar er bestaat een hele wereld waarin je als zelfstandige NIETS te zeggen hebt over je prijzen: Panos, Mcdo, Zelfstandige bankkantoren, ... de prijzen zijn wat je zijn en je moet er vooral gaan aan morellen als je je licentie kwijt wil...
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Idd de dealers kunnen er niet aan doen. Zij moeten hun onderdelen ook aankopen bij het moederbedrijf en daar de volle pot voor betalen, ze kunnen ze moeilijk met verlies doorverkopen...
                  De Franse autoconstructeurs Renault en PSA (Peugeot-Citroën) dreven de prijs van reserveonderdelen fors op via software genaamd Partneo. In het meest extreme geval verhoogde de prijs van een pedaalonderdeel zo met 31.283 procent.

                  Comment


                  • in kapellen is zo de opel garage zijn filiaal kwijtgeraakt door piraatstukken te monteren

                    Comment


                    • ik heb zo enkele jaren geleden gehoord van een agent van 1 van de grote merkenconcessie's
                      hij had zijn auto geparkeerd staan aan een winkel van oa autoonderdelen(maar niet alleen dat)
                      hij was nog niet lang thuis of kreeg telefoon van de consessiehouder,met de vraag "wat stond jij daar te doen"
                      ondertussen zijn bijna alle kleintjes verdwenen en blijven alleen de grote over,
                      waar de invoerders dan helemaal de macht over hebben.,meedraaien in het systeem of opkrassen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        in kapellen is zo de opel garage zijn filiaal kwijtgeraakt door piraatstukken te monteren
                        Piraatonderdelen aan OEM prijzen dan ook nog waarschijnlijk.

                        Comment


                        • Dan zou het heel erg zijn en eigenlijk diefstal, maar nog erger voor de garagist zou ik het vinden als hij het doet om mensen te helpen. Iemand die z’n 10 jaar oude Astra nog wat rijdende wil houden bijvoorbeeld, en de garagist komt met dit ‘voorstel’, dan vind ik er eigenlijk weinig mis mee.

                          Bij Fiat hebben ze een programma dat zelf onderdelen reviseert/herstelt. Zo heb ik op m’n Doblo een gereviseerde starter bij de dealer laten steken na 6,5 jaar, met een jaar garantie van de fabrikant uit, voor +- 170 Euro werk inclusief.

                          Meer merken zouden dit moeten doen. Opnieuw garantie op dat stuk, en prijzen die iedereen met de glimlach kan betalen.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Een 'onderhoudje' van een Tesla:

                            Tandtechnicus Herbert van Kuik reed 9 jaar lang met veel plezier in zijn elektrische Tesla Roadster. Totdat het accupakket de geest gaf en hij zich bij Tesla meldde voor revisie of een nieuw exemplaar.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                              ai ai, koop dan eens iets om het milieu te redden, wordt je nog eens gestraft ook

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                ai ai, koop dan eens iets om het milieu te redden, wordt je nog eens gestraft ook
                                Hoe zit het met de Zoe? Die zijn van 2012? Wat gaan ze dan rijden in Africa als de onze na 10jaar de geest geven?
                                Zo een batterij wagen is wel leuk voor de lease elke paar jaar een ander maar de gewone mens ik wil toch liever langer dan 10j rijden.
                                Polo 6n 1.4

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

                                  Hoe zit het met de Zoe? Die zijn van 2012? Wat gaan ze dan rijden in Africa als de onze na 10jaar de geest geven?
                                  Zo een batterij wagen is wel leuk voor de lease elke paar jaar een ander maar de gewone mens ik wil toch liever langer dan 10j rijden.
                                  er zullen wel firmaatjes opduiken die dat goedkoper herstellen zeker ? Kan niet zo moeilijk zijn om een cel te vervangen, enkel puntlasmachientje nodig :-)

                                  Comment


                                  • da's ook weer het leuke van een Tesla (en andere EV's), 7000 celletjes in een auto
                                    Het idee alleen al vind ik compleet gestoord. Alsof je 7000 kleine lego-motortjes in een auto zou steken op 1 grote accu.
                                    De mensheid heeft nog steeds niks geleerd, het moet gewoon zo snel mogelijk centen opbrengen. Gelukkig bestaat er zoiets als klanten overtuigen

                                    Comment


                                    • een defect accupakket heeft wel een voordeel, misschien krijg je dan geen teelbalkanker meer.
                                      Lol opnieuw genoeg gelachen met de EV

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                        Lol opnieuw genoeg gelachen met de EV
                                        weg met die rommel !

                                        Comment


                                        • It’s here to stay. Denk ik.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X