Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    It’s here to stay. Denk ik.
    Dan stop ik met auto rijden

    Das toch niet voor de eerste 15 jaar aan mij besteed zeker weten

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

      ai ai, koop dan eens iets om het milieu te redden, wordt je nog eens gestraft ook
      tja,en dat is nu net wat ik al vele malen heb aangehaald wanneer er weer eens ene zit te zagen over de huurbatterij bij renault.
      maandelijks afbetalen voor een auto heeft niemand probleem mee,maar hola maandelijks batterijhuur..................
      het was te verwachten dat er vroeg of laat zulke verhalen de ronde zouden doen wat ze bij tesla ook mogen beweren.
      je zal het maar voorhebben,batterij kapot,wagen total los.........
      trouwens,waar zit de beroemde vooruitstrevenheid bij tesla?blijkbaar is enkele cellen vervangen te moeilijk voor superingenieurs
      dit lijkt mij nu eens een mooi voorbeeld van zakkenvullerij.
      Last edited by ; 08/03/2020, 14:56.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

        Hoe zit het met de Zoe? Die zijn van 2012? Wat gaan ze dan rijden in Africa als de onze na 10jaar de geest geven?
        Zo een batterij wagen is wel leuk voor de lease elke paar jaar een ander maar de gewone mens ik wil toch liever langer dan 10j rijden.
        bij mijn weten worden de batterijen van de zoe nog altijd voor het merendeel gehuurd,
        dus geen tesla toestanden.

        Comment


        • Auto’s met een ICE gaan ook kapot hè. Soms ook heel vroeg. Ik denk dat dat geval bij Tesla exemplarisch is, veel lees je daar toch niet van...
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

            Dan stop ik met auto rijden

            Das toch niet voor de eerste 15 jaar aan mij besteed zeker weten
            Ik heb het idee elektrisch wel volledig omarmd. Zeker als
            daily voor korte verplaatsingen zoals woon-werk.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              Auto’s met een ICE gaan ook kapot hè. Soms ook heel vroeg. Ik denk dat dat geval bij Tesla exemplarisch is, veel lees je daar toch niet van...
              tja auto's gaan wel eens kapot,helaas,maar 35000e????? de prijs van een zoe inc batterij meneer,lol.
              inderdaad veel lees je er niet van,gelukkig,maar t'zal u maar overkomen he...
              als het(hopelijk) exemplarisch is,zou ik toch minstens een serieuze inspanning van tesla verwachten...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                tja auto's gaan wel eens kapot,helaas,maar 35000e????? de prijs van een zoe inc batterij meneer,lol.
                inderdaad veel lees je er niet van,gelukkig,maar t'zal u maar overkomen he...
                als het(hopelijk) exemplarisch is,zou ik toch minstens een serieuze inspanning van tesla verwachten...
                Ik denk dat die kans bestaande is.

                Het is altijd jammer voor de persoon die het overkomt, inderdaad. Het is niet anders.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Auto’s met een ICE gaan ook kapot hè. Soms ook heel vroeg. Ik denk dat dat geval bij Tesla exemplarisch is, veel lees je daar toch niet van...
                  Een ICE is wereldwijd makkelijker te herstellen, omdat men daarop ingesteld is. Kijk naar de inventiviteit die op Cuba heerst om oude Amerikaanse wagens te laten lopen. Met batterijen is dat nog niet mogelijk, of nog niet zo kostenefficiënt.
                  De kosten zijn alvast veel minder dan bij dit exemplarisch tesla geval. Maar die gevallen komen er binnen enkele jaren sowieso aan, dus even afwachten en dan weten we meer
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                    Een ICE is wereldwijd makkelijker te herstellen, omdat men daarop ingesteld is. Kijk naar de inventiviteit die op Cuba heerst om oude Amerikaanse wagens te laten lopen. Met batterijen is dat nog niet mogelijk, of nog niet zo kostenefficiënt.
                    De kosten zijn alvast veel minder dan bij dit exemplarisch tesla geval. Maar die gevallen komen er binnen enkele jaren sowieso aan, dus even afwachten en dan weten we meer
                    inderdaad,zo denk ik er ook over,voorlopig voor alle zekerheid de huur maar aanhouden en geen verassingen

                    Comment


                    • niet juist wat ge zegt

                      de eerste motoren waren verre van onderhoudsvriendelijk en een defect leidde meer dan eens tot een vroegtijdig overlijden van de auto in zijn geheel. De EV's zijn in volle ontwikkeling en de problemen zullen dan ook in de loop der tijd aangepakt en aangepast worden. Dat zullen ze moeten anders koopt niemand op de duur nog dergelijke auto's. Dat heeft de autogeschiedenis al meer dan eens zelf bewezen. Op zich is een batterijpak mits goede integratie in een auto zelfs makkelijker te wisselen dan een motor op zich. Dan kan je als constructeur een ruilpak aanbieden in plaats van de defecte batterijpak mits opleg wat nu ook al gebeurd met verbrandingsmotoren. De defecte kan gereviseerd worden en opnieuw in het systeem gebracht worden als ruilpak.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        niet juist wat ge zegt

                        de eerste motoren waren verre van onderhoudsvriendelijk en een defect leidde meer dan eens tot een vroegtijdig overlijden van de auto in zijn geheel. De EV's zijn in volle ontwikkeling en de problemen zullen dan ook in de loop der tijd aangepakt en aangepast worden. Dat zullen ze moeten anders koopt niemand op de duur nog dergelijke auto's. Dat heeft de autogeschiedenis al meer dan eens zelf bewezen. Op zich is een batterijpak mits goede integratie in een auto zelfs makkelijker te wisselen dan een motor op zich. Dan kan je als constructeur een ruilpak aanbieden in plaats van de defecte batterijpak mits opleg wat nu ook al gebeurd met verbrandingsmotoren. De defecte kan gereviseerd worden en opnieuw in het systeem gebracht worden als ruilpak.
                        het systeem van ruilpack zat ook in de eerste renault quick drop's.helaas is het er nooit van gekomenhttps://www.youtube.com/watch?v=H-Azrt_wUkc

                        Comment


                        • omdat het een complex iets blijft. Wat renault ook beweerd heeft in het verleden, een echte quick drop is het nooit geworden. Het pilootproject in Israel is nooit een succes geweest en dat is de reden waarom het nooit is verder ontwikkeld.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                            Daar gaat je TCO!






                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • flappy dat ruilpack systeem dat je voorstelt ware echt wel een goede oplossing. Raar dat constructeurs daar nog niet massaal mee bezig zijn.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • Niet raar, de reden staat er bij vermeld, te complex.
                                Zowel Renault als Tesla heb er testen mee gedaan en beiden hebben ze het idee afgevoerd.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Snelladen is een betere oplossing dan batterij packs swappen.

                                  Zuur voor die kerel met zn roadster, maar... kan ook ICE bezitters overkomen. Collega reed met een ford van jaar of 8 en 150000 km zoiets, net een nieuwe besteld, overname van 6000€, maar nog met de oude op skiverlof, onderweg begeeft koppeling en versnellingsbak het, 5000€ kosten, dus zo goed als per total...

                                  Comment


                                  • 5000€ euro vs 35000€ + eventueel 10000€
                                    Ik heb gekozen
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • Wagens van andere prijsklasse natuurlijk.
                                      of zal ik beginnen over die andere collega zijn porsche 996 waar het motorblok van vervangen moest worden, 25000 euro, en dat was een gekend probleem, gingen allemaal kapot rond de 100-150k km.

                                      Comment


                                      • gewoon aan 'den dacia ev' he 18000 en gewoon afschrijven naar 0 op 9 jaar...das 2000 per jaar, ik denk niet dat ik behalve oude rotte benzen (kwa roest bedoel ik dan) nooit cheaper heb gereden

                                        precies of ge krijgt van een - ik zeg maar wat, golf - na 9 jaar nog een fortuin

                                        denk maar hardop voor mezelf he, niet voor een ander

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Wagens van andere prijsklasse natuurlijk.
                                          of zal ik beginnen over die andere collega zijn porsche 996 waar het motorblok van vervangen moest worden, 25000 euro, en dat was een gekend probleem, gingen allemaal kapot rond de 100-150k km.
                                          Ik weet er het fijne niet van, maar een motorblok vervangen hoeft zelden. 99/100 kan je herstellen. Je moet al met een volledig gescheurd blok zitten om zover te komen. En dan steek je meestal een ruilblok. Ga je bij Porsche een nieuw blok halen... ja genaaid en niet zo clever. Als het de gekende IMS ball bearing failure was, ja dan moet je dat preventief aanpakken.

                                          Blijft een feit dat de casus van de tesla momenteel mss nog een uitzondering is, maar wat binnen enkele jaren, als al die firma en leasing tesla’s op de markt komen waar 2dehandskopers nog 8 jaar mee willen rijden. Ik ben benieuwd en hoop voor die mensen dat er tegen dan een betaalbare oplossing komt.
                                          Last edited by order66; 08/03/2020, 22:17.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X