Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik kan me niet voorstellen dat die batterijpacks het allemaal 250000 of 300000 km gaan uithouden.
    Uiteindelijk is het ongeveer dezelfde batterijtechnologie als in uw gsm... En we weten allemaal dat na 2 tot 3 jaar die batterij niet veel meer voorstelt.
    De laadfrequentie zal wel niet dezelfde zijn, maar toch... En al zeker bij 'snelladen', hetgeen ook bij gsm tegenwoordig een wedstrijdje geworden is om ter snelst.

    Comment


    • Dat batterijen achteruitgaan is een feit. Na 2-3 jaar merk ik echter nog geen verschil daaraan.

      Er is ook veel desinformatie. Mijn ouders hebben heel vroeg zonnepanelen gelegd en ze zouden het zich nog beklagen, zeiden velen. Na 13 jaar heeft de installatie nog een rendement van 96%. Ergens ten lande is er wel een pechvogel die aan 60% zal zitten en dan zegt men luidkeels en in koor: zie je wel!!

      Hetzelfde met batterijen.

      Met alles eigenlijk. Er was geen kans dat die opgefokte 1.9 diesels van VW 200.000 km zouden halen. Veel te opgefokt. Ondertussen rijden er een pak rond met meer.

      Ik herinner me de zever als de kleine dieseltjes uitkwamen. Oh, maar dat ging nooit lukken. Geef mij maar zo’n dik blok, dat gaat heel wat langer mee.

      Moderne auto’s, daar kan je toch geen grote km’s meer mee doen? Kijk eens op klokje rond van Autoweek.

      Zo zal het ook gaan met elektrische wagens. Hier en daar zal er eentje vroegtijdig overlijden (zoals bij elke auto het geval is), en we zullen dat dan aangrijpen om te zeggen ‘zie je wel’!

      Technologie staat niet stil. Ik heb het volste vertrouwen in zo’n zaken.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • Die auto's moeten toch helemaal geen 200.000 km meer kunnen halen?

        De auto is toch een wegwerp product geworden dat na 80.000 km of 4 jaar "versleten" is ??

        Comment


        • dat was vroeger toch niet anders? en de gemiddelde leeftijd stijgt

          Comment


          • ik verwacht de komende 10 jaar toch een flinke daling

            Comment


            • die verwachten wij samen al 16 jaar en het zal er mss uiteindelijk van komen door de lez en mss door vervanging van een dure roetfilter àls de keuring eindelijk juiste meetapparatuur zou hebben, minder door de komst van electronica

              Comment


              • Tesla’s halen over het algemeen hoge kilometerstanden zonder grote kosten.
                Een Tesla Model X uit Californië heeft maar liefst 650.000 kilometer op de teller. Wat ging er aan kapot en wat kunnen we daarvan afleiden?

                Die roadster is een kleine reeks, van de vroege uurtjes...
                Er zullen ook wel batterijpakketten van recentere tesla’s vervangen moeten worden maar ik hoop dat dat over 10 jaar geen 30.000 euro meer kost. Batterijen gaan binnenkort rond de 100$ per kwh kosten, dus 7500$ voor een 75 kwh pakket.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  die verwachten wij samen al 16 jaar en het zal er mss uiteindelijk van komen door de lez en mss door vervanging van een dure roetfilter àls de keuring eindelijk juiste meetapparatuur zou hebben, minder door de komst van electronica
                  Mij maakt het gene zak uit ik blijft wel met m'n 32 jarige Fordje rondketsen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    omdat het een complex iets blijft. Wat renault ook beweerd heeft in het verleden, een echte quick drop is het nooit geworden. Het pilootproject in Israel is nooit een succes geweest en dat is de reden waarom het nooit is verder ontwikkeld.
                    dat klopt,en te duur...
                    maar dat neemt niet weg dat de eerste stap 10 jaar geleden al gezet is,het idee op zich is prima,maar moeilijk te verwezelijken,
                    zelfs al zouden alle merken samenwerken,ma ja iedereen houd zich liever koppig vast aan zijn eigen systeem.
                    liever zelf miljoenen investeren in ontwikkelingen die er mss nooit komen dan de koppen bij elkaar steken.
                    en maar zagen dat nieuwe technologie duur is...............
                    Last edited by ; 09/03/2020, 09:53.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                      Ik weet er het fijne niet van, maar een motorblok vervangen hoeft zelden. 99/100 kan je herstellen. Je moet al met een volledig gescheurd blok zitten om zover te komen. En dan steek je meestal een ruilblok. Ga je bij Porsche een nieuw blok halen... ja genaaid en niet zo clever. Als het de gekende IMS ball bearing failure was, ja dan moet je dat preventief aanpakken.

                      Blijft een feit dat de casus van de tesla momenteel mss nog een uitzondering is, maar wat binnen enkele jaren, als al die firma en leasing tesla’s op de markt komen waar 2dehandskopers nog 8 jaar mee willen rijden. Ik ben benieuwd en hoop voor die mensen dat er tegen dan een betaalbare oplossing komt.
                      en dat is dan precies de reden waarom ik zoiets NOOIT tweedehands zou kopen.
                      liever een nieuwe en een klasse lager,laat ze maar uitpakken met hun standing tesla

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                        Die auto's moeten toch helemaal geen 200.000 km meer kunnen halen?

                        De auto is toch een wegwerp product geworden dat na 80.000 km of 4 jaar "versleten" is ??
                        ik zou nogthans de wegwerpauto's van 15 jaar die nog rondrijden geen eten willen geven!
                        dat veel van de eigenaars nieuwsgezind zijn daarentegen,dat weten we allang.
                        net nog naar de controle geweest met de clio van 2004,blanco dus nog een jaartje erbij

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Tesla’s halen over het algemeen hoge kilometerstanden zonder grote kosten.
                          Een Tesla Model X uit Californië heeft maar liefst 650.000 kilometer op de teller. Wat ging er aan kapot en wat kunnen we daarvan afleiden?

                          Die roadster is een kleine reeks, van de vroege uurtjes...
                          Er zullen ook wel batterijpakketten van recentere tesla’s vervangen moeten worden maar ik hoop dat dat over 10 jaar geen 30.000 euro meer kost. Batterijen gaan binnenkort rond de 100$ per kwh kosten, dus 7500$ voor een 75 kwh pakket.
                          ik vrees dat als het van tesla moet komen die goedkopere batterijen er nooit zullen komen.
                          een prijsvechter zullen ze wel nooit worden.
                          goedkoper produceren om hun winstmarge op te krikken waarschijnlijk wel

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                            Mij maakt het gene zak uit ik blijft wel met m'n 32 jarige Fordje rondketsen
                            Tot ze het je verbieden...
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                              Tot ze het je verbieden...
                              Ja dan zal ik niet anders kunnen, maar voorlopig heb ik daar nog geen problemen mee, dusja...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                ik zou nogthans de wegwerpauto's van 15 jaar die nog rondrijden geen eten willen geven!
                                dat veel van de eigenaars nieuwsgezind zijn daarentegen,dat weten we allang.
                                net nog naar de controle geweest met de clio van 2004,blanco dus nog een jaartje erbij
                                Dat heet ik dan ook nog geen wegwerp auto's, da was nog een goeie tijd toen kon je nog een auto kopen met het gedacht "met deze ga ik nu eens lang rijden" ...

                                Comment


                                • Batterijen zijn nu eenmaal duur, een batterij voor een elektrische fiets kost ook al snel 500€ en das nog goedkoop wsl, daarvoor heb je al een gewone fiets. Bij men batterij van men smartphone merk ik al na 1 jaar verschil, zit momenteel op 92% max capaciteit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                                    Dat heet ik dan ook nog geen wegwerp auto's, da was nog een goeie tijd toen kon je nog een auto kopen met het gedacht "met deze ga ik nu eens lang rijden" ...
                                    Dat kan je nu toch ook nog?

                                    Binnen 5-10 jaar zullen de bewijzen er zijn, dan zitten de eerste veelrijders aan van die heel hoge kilometerstanden...
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                      Dat kan je nu toch ook nog?

                                      Binnen 5-10 jaar zullen de bewijzen er zijn, dan zitten de eerste veelrijders aan van die heel hoge kilometerstanden...
                                      Zeker weten! Ik denk zelf dat elektrische wagens het langer kunnen uitzingen mits na zoveel tijd vervangen van de batterij en dan de normale zaken natuurlijk, banden, remmen,.... Hoeveel km’s zou zo een elektromotor kunnen rijden? Veel waarschijnlijk!

                                      Op ons werk draaien elektrische motoren dag en nacht, jaren aan een stuk! Er zijn er waarschijnlijk zelf bij die op mijn 15 jaar carrière nog nooit zijn vervangen. Geen idee of er verschillen zijn in elektromotoren, hoe en wat... klein, groot uiteraard. Eigenlijk totaal geen idee van.
                                      Het enige wat ik weet is dat de lagers soms is stuk gaan of gewoon te weinig koeling krijgen en daardoor verbranden.
                                      Last edited by ; 09/03/2020, 11:30.

                                      Comment


                                      • Een elektrische auto is eigenlijk veel simpeler van concept dan eentje met verbrandingsmotor. Er zijn heel wat onderdelen die niet nodig zijn of een pak eenvoudiger in mekaar zitten.

                                        Ik zie het wel goedkomen...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                          ik vrees dat als het van tesla moet komen die goedkopere batterijen er nooit zullen komen.
                                          een prijsvechter zullen ze wel nooit worden.
                                          goedkoper produceren om hun winstmarge op te krikken waarschijnlijk wel
                                          Verkoopsprijzen worden bepaald op basis van de concurrentie. Als je de capaciteit hebt om 20000 auto's per maand te produceren, en je krijgt die makkelijk verkocht met oplopende leveringstermijnen, waarom zou je dan de prijzen doen zakken?

                                          Maar Tesla heeft de prijzen van de S en de X wel al doen zakken! En als er meer concurrentie komt, dan zal dat wel gebeuren.

                                          Ik heb ooit met een marketing director van Saab gesproken. Die positioneerden hun modellen niet iets boven VOLVO, maar net onder BMW en Audi. Want die prijzen werden door hun klanten als redelijk aanzien.
                                          Ik kan je garanderen dat bv een Skoda Superb en VW Passat amper in productiekost verschillen, maar de Passat wordt wel een paar duizend euro duurder verkocht.

                                          Kijk naar de Polestar 2. Die is vrijwel op hetzelfde niveau geprijsd als de Tesla 3, gewoon omdat het kan en moet.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X