Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Zeker weten! Ik denk zelf dat elektrische wagens het langer kunnen uitzingen mits na zoveel tijd vervangen van de batterij en dan de normale zaken natuurlijk, banden, remmen,.... Hoeveel km’s zou zo een elektromotor kunnen rijden? Veel waarschijnlijk!

Op ons werk draaien elektrische motoren dag en nacht, jaren aan een stuk! Er zijn er waarschijnlijk zelf bij die op mijn 15 jaar carrière nog nooit zijn vervangen. Geen idee of er verschillen zijn in elektromotoren, hoe en wat... klein, groot uiteraard. Eigenlijk totaal geen idee van.
    Het enige wat ik weet is dat de lagers soms is stuk gaan of gewoon te weinig koeling krijgen en daardoor verbranden.
    Voor de electrische motor heb ik ook geen angst. Als die correct ontworpen is, dan zou die makkelijk 500k moeten mee gaan.
    Tesla heeft al bewezen dat batterijdegradatie nogal meevalt. 200k en dan 10% capaciteitsverlies schijnt normaal te zijn. En je vindt tal van sites waar je die degradatie kan volgen.
    Het gekke is dat veel superchargen weinig effect heeft. Wat wel meer effect heeft is je auto elke dag tot 100% laden. Als het niet nodig is, dan laad je best tot 80-90%.

Comment

• ik heb toch nooit ergens beweerd dat tesla ongelijk heeft met zijn prijspolitiek,
      ik zeg alleen dat wie gokt op betere betaalbaarheid niet moet wachten op tesla.
      een prijsbreker zal tesla wel nooit zijn,die schieten hun auto nog liever de ruimte in.
      met het voorbeeld van skoda versus vw zeg je zelf genoeg.
      kunnen en moeten?kunnen wel, moeten is onzin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Dat heet ik dan ook nog geen wegwerp auto's, da was nog een goeie tijd toen kon je nog een auto kopen met het gedacht "met deze ga ik nu eens lang rijden" ...
        inderdaad,wat de huidige genaratie gaat doen weten we dus binnen 15 jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

inderdaad,wat de huidige genaratie gaat doen weten we dus binnen 15 jaar
          De statistieken bewijzen toch het tegendeel. Al jaren na elkaar stijgt de gemiddelde leeftijd van de auto's die rond rijden.
          En ik vermoed ook dat er in de leeftijdsklasse -25 gewoon minder autobezit is.

Comment

ik vrees dat als het van tesla moet komen die goedkopere batterijen er nooit zullen komen.
            een prijsvechter zullen ze wel nooit worden.
            goedkoper produceren om hun winstmarge op te krikken waarschijnlijk wel
            Je bent nooit echt positief als het over tesla gaat he. Ze zijn nochtans ver voor op de concurrentie, ik heb echt niet het idee dat een renault zoe prijs/kwaliteit zo veel beter is dan een tesla model 3, integendeel zelfs.
            En dat zeg ik na verschillende malen met beide wagens gereden te hebben.

De zoe verbruikt vrij veel op snelweg waardoor de beloofde range langs geen kanten gehaald wordt, 200 km is echt wel het maximum wat ik uit een ZE40 haal. Nu is er de nieuwe, de ZE50, die zou dik boven de 300 km range zitten maar viel toch door de mand op de 1000 km challenge van bjorn nyland, praktijk bleek ook niet veel meer dan 200 km en de beloofde laadsnelheid van 50 kw wordt ook niet gehaald. https://www.youtube.com/watch?v=ZdNkGC89AxQ
            Tesla model 3 haalde wel een zeer sterk resultaat, zelfs 2781 km op 24 uren. https://www.youtube.com/watch?v=2TFpkoESEko
            Imho is die het prijsverschil meer dan waard, ook al omdat het een totaal ander categorie wagen is (klasse bmw 3-serie ipv renault clio).

En als je het hebt over winstmarge opkrikken, daar is renault blijkbaar kampioen in:
            De Franse autoconstructeurs Renault en PSA (Peugeot-Citroën) dreven de prijs van reserveonderdelen fors op via software genaamd Partneo. In het meest extreme geval verhoogde de prijs van een pedaalonderdeel zo met 31.283 procent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

De statistieken bewijzen toch het tegendeel. Al jaren na elkaar stijgt de gemiddelde leeftijd van de auto's die rond rijden.
              En ik vermoed ook dat er in de leeftijdsklasse -25 gewoon minder autobezit is.
              met de huidige generatie bedoelde ik wel de huidige generatie wagens,en hun levensduur.
              al wat daar nu over gezegd word is gewoon speculatie

Comment

• ongeveer 1/3 van mijn leven zit ik nu op forum en al even lang wordt van huidige generatie beweerd dat ze minder stevig zijn, en al even lang stijgt de gemiddelde leeftijd van ons autopark...en om dan de bedrijfswagen erbij te betrekken, nog nooit waren er zoveel jonge leasers die de verhouding dan nog positief beinvloeden

mensen zijn gewoon nostalgisch...in mijn jeugd waren (sorry dat ik het zeg) vooral de italiaanse en franse auto's idd wegwerpproducten, roesten, amortisseurs en uitlaten werden gewoon aan de lopende (wel goedkope) band vervangen en mensen werden dat beu...vandaag zijn 15 jaar oude auto's vaak nog als nieuw en rijden nog met eerste uitlaat etc
                Last edited by bobo; 09/03/2020, 15:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Je bent nooit echt positief als het over tesla gaat he. Ze zijn nochtans ver voor op de concurrentie, ik heb echt niet het idee dat een renault zoe prijs/kwaliteit zo veel beter is dan een tesla model 3, integendeel zelfs.
                  En dat zeg ik na verschillende malen met beide wagens gereden te hebben.

De zoe verbruikt vrij veel op snelweg waardoor de beloofde range langs geen kanten gehaald wordt, 200 km is echt wel het maximum wat ik uit een ZE40 haal. Nu is er de nieuwe, de ZE50, die zou dik boven de 300 km range zitten maar viel toch door de mand op de 1000 km challenge van bjorn nyland, praktijk bleek ook niet veel meer dan 200 km en de beloofde laadsnelheid van 50 kw wordt ook niet gehaald. https://www.youtube.com/watch?v=ZdNkGC89AxQ
                  Tesla model 3 haalde wel een zeer sterk resultaat, zelfs 2781 km op 24 uren. https://www.youtube.com/watch?v=2TFpkoESEko
                  Imho is die het prijsverschil meer dan waard, ook al omdat het een totaal ander categorie wagen is (klasse bmw 3-serie ipv renault clio).

En als je het hebt over winstmarge opkrikken, daar is renault blijkbaar kampioen in:
                  https://www.standaard.be/cnt/dmf20180531_03538660
                  nee ik ben niet echt positief(meer) over tesla,sinds dat clownfiguur de ene na de andere show verkoopt met andermans geld,
                  ver voor op de concurentie?in show verkopen alvast wel
                  maar als er iets positief is zal ik het ook zeggen,in tegenstelling tot wat vele anderen doen.
                  als ze gelijk hebben(zoals in hun prijzetting bv) zeg ik het ook
                  en,ik heb ook nooit beweerd dat een zoe beter is,t zou er nog aan moeten mankeren als je bijna het dubbele betaald.
                  maar een tesla is mijn inziens ook geen haar beter dan de rest(vergelijkbare prijsklasse)
                  wat de resultaten van test betreft,elke test word meestal tegengesproken door een andere
                  en verschilt van persoon tot persoon,wanneer mijn dochter met de zoe rontoert scheelt dat ook min 50 km in range.
                  ik,en ik alleen weet wat de range in mijn situatie is,en die ligt in de winter boven 200 en in de zomer boven 300km,
                  wat alle test en rapporten ook mogen beweren.
                  over winstmarge's zullen we al maar helemaal zwjgen als we soms horen wat tesla vraagt voor zijn onderdelen
                  mijn inziens wordt er meer winst gemaakt op 35000 dan op 10000e bv
                  verder uitwijden heeft dan ook geen zin,ik ben het allang gewoon,wanneer je ook maar 1 woord in het nadeel van tesla zeg staan zijn aanbidders op hun achterste poten.
                  ik was tesla fan van het eerste uur,.......mijn vertrouwen is naar een dieptepunt gezakt.....wie weet ooit.....
                  maar dan gaan ze serieus uit hun pijp moeten komen en zonder show deze keer.
                  Last edited by ; 09/03/2020, 15:13.

Comment

• Als een batterij pack uit 7000 cellen bestaat, dan is de kans groot dat er ééntje sneuvelt. En dan vervang je zo'n celletje....blijven er 6999 over die op leeftijd zijn en dan ook riskeren te sneuvelen. Zullen maar zwijgen over de hoeveelheid puntlasjes. Statistisch gezien is dat dus rommel van de bovenste plank, ook al zijn dat prima cellen

Comment

• Als een wagen met verbrandingsmotor uit 7000 onderdelen bestaat, dan is de kans groot dat er ééntje sneuvelt. En dan vervang je zo'n onderdeeltje....blijven er 6999 over die op leeftijd zijn en dan ook riskeren te sneuvelen. Zullen maar zwijgen over ... ok ja we zwijgen dus. Statistisch gezien is dat dus rommel van de bovenste plank, ook al zijn dat prima onderdelen

Comment

nee ik ben niet echt positief(meer) over tesla,sinds dat clownfiguur de ene na de andere show verkoopt met andermans geld,
                        ver voor op de concurentie?in show verkopen alvast wel
                        maar als er iets positief is zal ik het ook zeggen,in tegenstelling tot wat vele anderen doen.
                        als ze gelijk hebben(zoals in hun prijzetting bv) zeg ik het ook
                        en,ik heb ook nooit beweerd dat een zoe beter is,t zou er nog aan moeten mankeren als je bijna het dubbele betaald.
                        maar een tesla is mijn inziens ook geen haar beter dan de rest(vergelijkbare prijsklasse)
                        wat de resultaten van test betreft,elke test word meestal tegengesproken door een andere
                        en verschilt van persoon tot persoon,wanneer mijn dochter met de zoe rontoert scheelt dat ook min 50 km in range.
                        ik,en ik alleen weet wat de range in mijn situatie is,en die ligt in de winter boven 200 en in de zomer boven 300km,
                        wat alle test en rapporten ook mogen beweren.
                        over winstmarge's zullen we al maar helemaal zwjgen als we soms horen wat tesla vraagt voor zijn onderdelen
                        mijn inziens wordt er meer winst gemaakt op 35000 dan op 10000e bv
                        verder uitwijden heeft dan ook geen zin,ik ben het allang gewoon,wanneer je ook maar 1 woord in het nadeel van tesla zeg staan zijn aanbidders op hun achterste poten.
                        ik was tesla fan van het eerste uur,.......mijn vertrouwen is naar een dieptepunt gezakt.....wie weet ooit.....
                        maar dan gaan ze serieus uit hun pijp moeten komen en zonder show deze keer.
                        haha ok ieder zijn mening, maar ben het er niet mee eens dat tesla maar wat show verkoperij is.
                        als zelfs een polestar topman zegt dat tesla jaren voorop loopt qua technologie https://www.autovisie.nl/nieuws/pole...r-dan-de-rest/
                        soit noem me maar een fanboy nu, want dat etiket krijg je ook opgestempeld als je er positief over bent.

Comment

haha ok ieder zijn mening, maar ben het er niet mee eens dat tesla maar wat show verkoperij is.
                          als zelfs een polestar topman zegt dat tesla jaren voorop loopt qua technologie https://www.autovisie.nl/nieuws/pole...r-dan-de-rest/
                          soit noem me maar een fanboy nu, want dat etiket krijg je ook opgestempeld als je er positief over bent.
                          voila,ieder zijn mening,daarmee is alles gezegd.
                          trouwens 1 van de truken om de concurentie te overtroeven is zeggen dat ze voor staan
                          niemand hoeft met mijn mening akkoord te gaan,net zomin als ik met andere meningen akkoord moet gaan.
                          dat polestar zoiets zegt is niet zo abnormaal,ze moeten nog 10 j inhalen
                          Last edited by ; 09/03/2020, 19:35.

Comment

• Tesla loopt niet voor, Polestar loopt achter, maar zo kan en mag die man het natuurlijk niet verwoorden :-D

Comment

Als een wagen met verbrandingsmotor uit 7000 onderdelen bestaat, dan is de kans groot dat er ééntje sneuvelt. En dan vervang je zo'n onderdeeltje....blijven er 6999 over die op leeftijd zijn en dan ook riskeren te sneuvelen. Zullen maar zwijgen over ... ok ja we zwijgen dus. Statistisch gezien is dat dus rommel van de bovenste plank, ook al zijn dat prima onderdelen
                              ik heb nog nooit geweten dat er 7000 onderdelen in een verbrandingsmotor zitten. En een revisie kost meestal niet zo veel. Leve de verbrandingsmotor.
                              Als ik een nieuwe koppakking steek kost mij dat iets van een 80 euro (werkuren niet meegerekend).
                              Ik hoop dat gij aan batterijen leert werken.
                              Last edited by On_Slow; 10/03/2020, 14:41.

Comment

• hmmm, als ge de cilinderkop moet vlakken spreken we toch al over heel ander prijzen. En de 80€ is als ge dat zelf doet. Wie kan er zelf een cilinderkoppakking veranderen?
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ik heb nog nooit geweten dat er 7000 onderdelen in een verbrandingsmotor zitten. En een revisie kost meestal niet zo veel. Leve de verbrandingsmotor.
                                  Als ik een nieuwe koppakking steek kost mij dat iets van een 80 euro (werkuren niet meegerekend).
                                  Ik hoop dat gij aan batterijen leert werken.
                                  99% van de mensen kan die nieuwe koppakking niet zelf steken. Laat dat doen door een garage, en je bent minstens 1000€ kwijt.
                                  Los van het feit dat een defecte koppakking bijna niet meer voor komt.
                                  7000 onderdelen in een verbrandingsmotor kan zeker kloppen, je moet de hele electronica er ook bij rekenen, maar ook startmotor, waterpomp, turbo etc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

99% van de mensen kan die nieuwe koppakking niet zelf steken. Laat dat doen door een garage, en je bent minstens 1000€ kwijt.
                                    Los van het feit dat een defecte koppakking bijna niet meer voor komt.
                                    7000 onderdelen in een verbrandingsmotor kan zeker kloppen, je moet de hele electronica er ook bij rekenen, maar ook startmotor, waterpomp, turbo etc.
                                    een EV heeft ook koeling en electronica nodig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      hmmm, als ge de cilinderkop moet vlakken spreken we toch al over heel ander prijzen. En de 80€ is als ge dat zelf doet. Wie kan er zelf een cilinderkoppakking veranderen?
                                      ma neen. Cilinderkoppakking 30 à 50 euro. Vlakken ong. 40 euro. En als de kopbouten vervangen moeten worden nog 20 euro erbij.

Als ik ooit tot een EV verplicht wordt zal ik datr defect celletje wel vinden

Comment

• als ge het zelf kunt, anders zijn het prijzen zoals Tommie zegt: rap tegen de 1000€.

ik weet zeker dat er bedrijfjes zullen ontstaan welke hun diensten aan zullen bieden qua reparatie/revisie van batterijpaks. Heb er hier al eentje gepost in Nederland en er zullen er alleen maar bijkomen.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          als ge het zelf kunt, anders zijn het prijzen zoals Tommie zegt: rap tegen de 1000€.

ik weet zeker dat er bedrijfjes zullen ontstaan welke hun diensten aan zullen bieden qua reparatie/revisie van batterijpaks. Heb er hier al eentje gepost in Nederland en er zullen er alleen maar bijkomen.
                                          Duitsland, Nederland maar in Belgie zie ik ze niet zo rap komen...op lange termijn wel natuurlijk.
                                          Maar in NL staan ze al zo veel verder daar kan je een porsche cayenne ombouwen naar een batterijwagen bij wijze van spreken.
                                          Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                          X