Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    als ge het zelf kunt, anders zijn het prijzen zoals Tommie zegt: rap tegen de 1000€.

    ik weet zeker dat er bedrijfjes zullen ontstaan welke hun diensten aan zullen bieden qua reparatie/revisie van batterijpaks. Heb er hier al eentje gepost in Nederland en er zullen er alleen maar bijkomen.
    Daar moet je ook zijn voor je batterijen van je oude Prius of insight. Is een hele markt die leeft en groeit.

    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • ik dacht dat de batterijen van een prius het eeuwige leven hadden

      Comment


      • Vorige week nog oliewissel + filters gehad en achteruitwissertje , 160€ bij onafhankelijke vw / Porsche specialist op 170k. Ik ga om de 20 ipv om de 30, op aanraden.
        Last edited by Charlie07; 23/03/2020, 14:37.
        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

        Comment


        • Onderhoud op 60k km bij de officiele "stealer" kwam op 450€.
          Daar was wel een setje nieuwe ruitenwissers bij.
          1.2 golf7.
          heden 2014 Bmw M235i 326pk
          heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk

          Comment


          • ik laat me niet zo snel in bij deze discutie,maar deze vond ik er ook wel een beetje over........
            een spiegelglas voor een opel meriva 1
            bij de opel dealer(op afspraak door corona) 78 euro,wel geplaatst(lees eropgeklikt)
            het glas kost bij van wezel 25,58e promo 7.67e
            een volledige spiegel 31 e.........
            hebben we het hier over een corana risico premie mss?
            iedereen mag zijn kost verdienen maar prijzen x 10?

            Comment


            • Het spiegelglas van mijn b klasse kostte 200€

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk Berichten
                Het spiegelglas van mijn b klasse kostte 200€
                B KLASSE tussen 30 en 75 euro ,naargelang de versie!
                T'is al niet x 10

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
                  ik laat me niet zo snel in bij deze discutie,maar deze vond ik er ook wel een beetje over........
                  een spiegelglas voor een opel meriva 1
                  bij de opel dealer(op afspraak door corona) 78 euro,wel geplaatst(lees eropgeklikt)
                  het glas kost bij van wezel 25,58e promo 7.67e
                  een volledige spiegel 31 e.........
                  hebben we het hier over een corana risico premie mss?
                  iedereen mag zijn kost verdienen maar prijzen x 10?
                  Idd.

                  Spiegel van een Polo 2009.
                  Gebeld naar VW: ging inclusief plaatsing waarschijnlijk kort bij 450-500€ kosten....

                  Effe autodoc geraadpleegd: complete spiegel: 54€ - busje grijze lak: 15€
                  En dan op Youtube gezien hoe ik dat moest plaatsen... was 30 minuten werk.
                  Mijn dochter was héél tevreden.

                  Sommige onderdeelprijzen zijn echt van de pot gerukt.

                  Heb vorige week van een duitse collega gehoord dat die zelf zijn olie en filter bestelt als hij naar het onderhoud gaat. Hij betaalt dan 7-10€ per liter voor goede Castrol olie met de juiste specs, en de garage kan fluiten naar de 35€+BTW per liter.
                  En het was zelfs een officiële Audi garage die accepteerde dat hij zelf zijn onderdelen mee bracht. Enige voorwaarde: juiste norm olie, en de bus moet nog geseald zijn.

                  Dat heb ik hier in België nog niet gehoord.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Sommige onderdeelprijzen zijn echt van de pot gerukt.

                    Heb vorige week van een duitse collega gehoord dat die zelf zijn olie en filter bestelt als hij naar het onderhoud gaat. Hij betaalt dan 7-10€ per liter voor goede Castrol olie met de juiste specs, en de garage kan fluiten naar de 35€+BTW per liter.
                    En het was zelfs een officiële Audi garage die accepteerde dat hij zelf zijn onderdelen mee bracht. Enige voorwaarde: juiste norm olie, en de bus moet nog geseald zijn.

                    Dat heb ik hier in België nog niet gehoord.
                    Klopt! Dat heb ik op het Duitse Motortalk MB forum al vaak gelezen. Duitse MB dealers maken daar ook geen probleem van, net zoals in Polen want daar heb ik het zelf gezien.

                    Hier mag je al blij zijn dat ze er de juiste olie ingekapt hebben of de oude überhaupt afgelaten want tegenwoordig zit op veel motoren al geen peilstok meer op, enkel electronisch meten

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Zot dat ze dat toestaan eigenlijk.

                      Ik ga naar het Hof Van Cleve en neem mee:
                      - steak
                      ​​​​​​- ...

                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • rietje bvb is een firma met +150 werknemers

                        150 * €50000/jaar + afschrijving gebouwen

                        daar moet je wat liters olie voor verkopen

                        moest belgie anders en beter bestuurd worden, konden mss de brutolonen naar beneden en konden die 'dieven' hun prijzen mss wat laten zakken

                        gemiddeld uurloon belgie 43...duitsland 34...das 20% minder...en laat loonkost in een garage de grootste kost zijn (polen uurloon €9)
                        Last edited by bobo; 12/05/2020, 18:01.

                        Comment


                        • Dat is uiteraard het probleem bobo. Veel mensen zien die bus olie aan x de liter en gaan dan rekenen - in de garage is het maal 4-5-6?

                          Het is echter niet zo simpel, inkoop olie aan 10 Euro en verkoop aan 60 Euro per liter is geen 50 Euro winst, want van die marge betaal je deels werkvolk, toonzaal, machines en diagnoseapparatuur, koffie voor de klant,...

                          Een beetje zoals je in een restaurant niet enkel uw steak betaalt maar ook uw bord, de afwas, uw kelner en de huur van het pand.

                          Weinig mensen die dat inzien denk ik.

                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            rietje bvb is een firma met +150 werknemers

                            150 * €50000/jaar + afschrijving gebouwen

                            daar moet je wat liters olie voor verkopen

                            moest belgie anders en beter bestuurd worden, konden mss de brutolonen naar beneden en konden die 'dieven' hun prijzen mss wat laten zakken

                            gemiddeld uurloon belgie 43...duitsland 34...das 20% minder...en laat loonkost in een garage de grootste kost zijn
                            Ja maar in Beieren slaan de officiële dealers er ook niet naast hoor, in münchen zat een bepaalde audi garage aan €120 per uur.
                            Een kleine garage in Nuremberg rekent ook €100 per uur.
                            Als ze even 3 uur aan je auto moeten werken ben je een half netto maandloon kwijt bij wijze van spreken.

                            Ik rij naar Roemenië vanaf dat er meer dan 15 uur werk zit aan te komen hoor, ik haal het er zo uit in de uurlonen ginder en het is goed werk. Daar spreek je voor veel dingen ook gewoon een prijs af dan is het hun probleem als ze er te lang over doen.
                            Polo 6n 1.4

                            Comment


                            • dan is de marge in de gewoon groter als in be, verbatim, mss daarmee dat je de olie moogt meebrengen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                Ik rij naar Roemenië vanaf dat er meer dan 15 uur werk zit aan te komen hoor, ik haal het er zo uit in de uurlonen ginder en het is goed werk. Daar spreek je voor veel dingen ook gewoon een prijs af dan is het hun probleem als ze er te lang over doen.
                                Idd! Ik doe hetzelfde in Polen, zelfs voor een klein onderhoud daar bij een MB dealer is van het prijsverschil met een stealer hier mijn benzine heen en terug betaald. En vermits ik daar toch vaak moet zijn zou ik wel gek zijn om het daar niet te laten doen. Trouwens hier kom ik er altijd opgelicht of met een beschadigde auto buiten
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • ...je zou idd gek zijn, ik zou het ook doen, gene zever...maar - vroeger ook al, ik zou het tot ten treurens toe hehaald hebben, en blijven doen - nu meer dan ooit heeft onze maatschappij wel keiharde € nodig...onze zorgstaat staat op het spel

                                  de marges in polen zijn natuurlijk nog hoger als de of be...hier is een uurloon gemiddeld 43 en ik betaal bij benz (ik weet het al niet meer) 85/90 zeker...wil je vlg keer eens kijken hoeveel zij voor een uur vragen te weten dat het daar gemiddeld (what's in a name) 9 is

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ...je zou idd gek zijn, ik zou het ook doen, gene zever...maar - vroeger ook al, ik zou het tot ten treurens toe hehaald hebben, en blijven doen - nu meer dan ooit heeft onze maatschappij wel keiharde € nodig...onze zorgstaat staat op het spel

                                    de marges in polen zijn natuurlijk nog hoger als de of be...hier is een uurloon gemiddeld 43 en ik betaal bij benz (ik weet het al niet meer) 85/90 zeker...wil je vlg keer eens kijken hoeveel zij voor een uur vragen te weten dat het daar gemiddeld (what's in a name) 9 is
                                    En daar sta ik ook honderd procent achter. Ik koop, zeker momenteel, alles bij een plaatselijke zelfstandige. Vandaag nog een nieuwe matras gekocht hier in de buurt

                                    Ik heb het jou trouwens onlangs nog eens geschreven, bij Belgische MB stealers zet ik geen voet meer binnen, maar dat verhaal ken jij ondertussen wel

                                    9 € is uiteraard een utopie, daar krijg je nog geen Poolse zwartwerker meer voor

                                    Bij de dealer daar mag je rekenen op 37,5 € per uur en vanaf de derde keer als goeie klant nog 30€ per uur.
                                    Ik verwacht wel dat dit de komende tijd serieus gaat stijgen, net als hier waarschijnlijk
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment




                                    • 2018...belgie onder nva loonkost naar bruto 40 (waarschijnlijk effect vermindering eerste werknemer in dienst), duitsland 34.6, polen 10.1

                                      Comment


                                      • De gemiddelde Pool verdient dan ook een stuk minder (waarom zouden er anders zoveel hier komen werken). Logisch dat het onderhoud daar goedkoper is. Voor hetzelfde geld hebben ze een hogere winstmarge dan de Belgische dealers.

                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          De gemiddelde Pool verdient dan ook een stuk minder (waarom zouden er anders zoveel hier komen werken). Logisch dat het onderhoud daar goedkoper is. Voor hetzelfde geld hebben ze een hogere winstmarge dan de Belgische dealers.
                                          Dat klopt ook, maar zie jij een belg tomaten plukken aan €10 of hoeveel krijgen ze bruto? Ik niet hoor.
                                          In het oostblok zie je het gewoon elke keer duurder worden als je naar daar gaat, appartement 2016 €200/250 nu 2020 mag je dubbele rekenen. Wel de duurste stad van Roemenie maar dan nog.
                                          Polo 6n 1.4

                                          Comment

                                          Working...
                                          X