Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
    Neen geen officiële Audi garage. Daar zet ik nooit of te nimmer nog een voet binnen Onafhankelijke die vooral Audi, VW, Skoda doet.
    Dat dacht ik wel dat het geen officiële dealer was want dan zou je een pak meer kwijt geweest zijn en was alles ook maar half gedaan waarschijnlijk

    Maar dit lijkt mij idd een eerlijke prijs
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Ok, mensen, vraagje: mijn Volvo, 1.6 D, is van 2009 en heeft 190.000 km. Men 'suggereert' bij Volvo om bij het onderhoud de distributieriem te vervangen, wat zou neerkomen op - onderhoud zelf inclusief - een 750 euro. Wat denken jullie over enerzijds noodzaak tot vervanging en anderzijds over de prijs? Ik rijd er nu al pakweg de laatste twee jaar mee met het idee van, eens er grote kosten aan komen doe ik hem weg en koop iets nieuws. Maar, het lijkt wel alsof men het erom doet, de kosten per keer blijven min of meer behapbaar, maar ze lopen natuurlijk wel cumulatief op...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
        Ok, mensen, vraagje: mijn Volvo, 1.6 D, is van 2009 en heeft 190.000 km. Men 'suggereert' bij Volvo om bij het onderhoud de distributieriem te vervangen, wat zou neerkomen op - onderhoud zelf inclusief - een 750 euro. Wat denken jullie over enerzijds noodzaak tot vervanging en anderzijds over de prijs? Ik rijd er nu al pakweg de laatste twee jaar mee met het idee van, eens er grote kosten aan komen doe ik hem weg en koop iets nieuws. Maar, het lijkt wel alsof men het erom doet, de kosten per keer blijven min of meer behapbaar, maar ze lopen natuurlijk wel cumulatief op...
        Zoek U een kleinere onafhankelijke garage. Met wat geluk is het de helft.
        190k is op zich geen probleem, maar dat onderhoud duurder wordt is vrijwel zeker.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Zoek U een kleinere onafhankelijke garage. Met wat geluk is het de helft.
          190k is op zich geen probleem, maar dat onderhoud duurder wordt is vrijwel zeker.
          Voor kleinere prutsen doe ik dat. Voor grotere heb ik altijd wat twijfel...
          Ik was ook al, begin van het jaar, al wat aan het uitkijken naar een nieuwe Mini. En was "blij" met de coronacrisis, in die zin dat ik verwacht dat er koopjes gaan te doen zijn bij dealers. Bij Mini heeft men echter een speciale tactiek ontwikkeld. De promotie van begin dit jaar (Islington Pack) is er nu terug, maar kost nu 1000 euro méér.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
            Ok, mensen, vraagje: mijn Volvo, 1.6 D, is van 2009 en heeft 190.000 km. Men 'suggereert' bij Volvo om bij het onderhoud de distributieriem te vervangen, wat zou neerkomen op - onderhoud zelf inclusief - een 750 euro. Wat denken jullie over enerzijds noodzaak tot vervanging en anderzijds over de prijs? Ik rijd er nu al pakweg de laatste twee jaar mee met het idee van, eens er grote kosten aan komen doe ik hem weg en koop iets nieuws. Maar, het lijkt wel alsof men het erom doet, de kosten per keer blijven min of meer behapbaar, maar ze lopen natuurlijk wel cumulatief op...
            Zoek U een kleinere onafhankelijke garage. Met wat geluk is het de helft.
            190k is op zich geen probleem, maar dat onderhoud duurder wordt is vrijwel zeker.

            Comment


            • de 1.6 heeft dringend een nieuwe distributieriem nodig omdat de riem maar 10 jaar goed is
              dat is bij latere modellen zelfs teruggebracht naar 5 jaar. Het betreft hier een psa (peugeot citroën) motor waar onderhoud van de riem rigoureus moet opgevolgd worden. Ook het vastzetten van de injectoren bij elk onderhoud is een vereiste.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten

                Voor kleinere prutsen doe ik dat. Voor grotere heb ik altijd wat twijfel...
                Ik was ook al, begin van het jaar, al wat aan het uitkijken naar een nieuwe Mini. En was "blij" met de coronacrisis, in die zin dat ik verwacht dat er koopjes gaan te doen zijn bij dealers. Bij Mini heeft men echter een speciale tactiek ontwikkeld. De promotie van begin dit jaar (Islington Pack) is er nu terug, maar kost nu 1000 euro méér.
                Het hangt wat af van de garage, maar ik heb al meer prutsen voor gehad met een officiële garage dan met een onafhankelijke. Dus waarom niet.
                Maar ik zie dat je je zinnen al meer gezet hebt op een nieuwe. Dat mag hé. Je moet daar geen excuses voor zoeken, gewoon efkes courage, kiezen en kopen.
                Je hoef je daarvoor zelfs niet te verantwoorden. Ik had zin in een nieuwe is genoeg.

                Comment


                • Onderhoud én distributieriem samen voor 750 Euro lijkt me anderzijds geen slechte prijs?

                  Ofwel andere kopen en deze overlaten, ofwel onderhoud laten uitvoeren en doorrijden.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    de 1.6 heeft dringend een nieuwe distributieriem nodig omdat de riem maar 10 jaar goed is
                    dat is bij latere modellen zelfs teruggebracht naar 5 jaar. Het betreft hier een psa (peugeot citroën) motor waar onderhoud van de riem rigoureus moet opgevolgd worden. Ook het vastzetten van de injectoren bij elk onderhoud is een vereiste.
                    diesel? herinner me de dv6 nog goed van mijn tijd bij peugeot dealer...

                    Comment


                    • Dank voor info iedereen. Al weet ik nog altijd niet wat te doen.

                      Edit: pf, forum doet raar, ik had nog een hoop erbij getikt maar dat is weg.
                      Last edited by Igor; 09/06/2020, 22:25.

                      Comment


                      • tja alleen jij kan weten over welke tijd je die kosten nog wil afschrijven. 1 jaar? 3 jaar?

                        Comment


                        • Rare kronkel.
                          Als je banden versleten zijn, kost het toch ook al rap 600€.
                          Ga je dan ook "het idee hebben van, eens er grote kosten aan komen doe ik hem weg en koop iets nieuws" ?
                          Wat verslijt, laat je vervangen, en je kan weer een tijd verder, toch ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                            Rare kronkel.
                            Als je banden versleten zijn, kost het toch ook al rap 600€.
                            Ga je dan ook "het idee hebben van, eens er grote kosten aan komen doe ik hem weg en koop iets nieuws" ?
                            Wat verslijt, laat je vervangen, en je kan weer een tijd verder, toch ?
                            Daar stel ik mij al lang geen vragen meer bij, ik ken er zelfs bumper kapot gereden na 2 jaar inruilen en een andere auto kopen. Dat je daar dan 8000 extra voor bovenhaalt ipv 1500 voor de bumper only.
                            Oplappen en blijven rijden niks is goedkoper dan dat.
                            Polo 6n 1.4

                            Comment


                            • Mijn schoonbroer heeft ooit z’n Seat verkocht omdat hij ‘versleten’ was.

                              Kar had 90.000 km en moest nieuwe banden, remschijven, blokken en een onderhoud hebben en het ging bijna €1000 kosten. Maar ja, voor een nieuwe wagen kan je lenen en die €1000 moet uit eigen zak komen zeker... zo zie ik er veel redeneren...

                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Ik heb nog nooit een auto weg gedaan omdat de kosten te groot werden of omdat hij 'versleten' was.
                                Gewoon omdat ik hem beu was en iets anders wou.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Ik enkel m’n BMW. Die was ‘op’.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                    Ok, mensen, vraagje: mijn Volvo, 1.6 D, is van 2009 en heeft 190.000 km. Men 'suggereert' bij Volvo om bij het onderhoud de distributieriem te vervangen, wat zou neerkomen op - onderhoud zelf inclusief - een 750 euro. Wat denken jullie over enerzijds noodzaak tot vervanging en anderzijds over de prijs? Ik rijd er nu al pakweg de laatste twee jaar mee met het idee van, eens er grote kosten aan komen doe ik hem weg en koop iets nieuws. Maar, het lijkt wel alsof men het erom doet, de kosten per keer blijven min of meer behapbaar, maar ze lopen natuurlijk wel cumulatief op...
                                    Doe gewoon wat de dealer voorstelt. Dealers zijn vaak de minste dieven van allemaal. 750eur en je bent weer 10 gerust wat riem betreft
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                    Comment


                                    • Wie bedoel je met allemaal ?

                                      Comment


                                      • over zoiets raad vragen op een autoforum,dat moet je vooral doen.
                                        de oplossing brengen ze wel op een gouden schoteltje.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1

                                          Meestal klopt dat, maar er komt een moment dat je meer uitgeeft dan wat de auto nog waard is.
                                          Wij hadden een Mitsubishi Wagon;
                                          Toen die 14 jaar oud was, en 140k op de teller had:
                                          - groot onderhoud: 400€
                                          - koppeling versleten: 1000€
                                          - Centrale vergrendeling kapot: 300€ (schatting van garage)
                                          - Batterij begon gek te doen: 150€
                                          - 4 banden: 500€
                                          - airco hervullen en lek herstellen: 200-500€ (schatting)

                                          Alles samen korter bij 3000€ dan bij 2000€... Die auto is voor 1000€ verkocht voor export.
                                          De motor en het interieur waren anders nog prima, dus die zal nu in Benin waarschijnlijk rond rijden als Taxi.
                                          Wel net op tijd verkocht, de koppeling pakte nog, en dus kon die zelf de depanneur op, en later de boot op. Als dat niet meer lukt is de waarde ineens weg.
                                          Dat is natuurlijk als je alles laat doen maar in mijn geval zou dat zoiets zijn
                                          -Groot onderhoud €100
                                          -Koppeling €250
                                          -Centrale vergrendeling €100
                                          -Batterij €100
                                          -4 banden €250
                                          -Airco €200

                                          Dat is €1000 + €400 benzine ritje op en af naar het oostblok inc eten onderweg.
                                          En reken daar dag of 3 aan €30 per dag all in.

                                          Polo 6n 1.4

                                          Comment

                                          Working...
                                          X