Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn broer zit in die situatie, 11 jaar oude Skoda Roomster 1.4TDI met 240.000km. Compleet op, staat al drie weken kapot in zijn garage.
    Hij werkt tot eind juni nog thuis en gaat daarna op kantoor gaan werken (met de trein).

Zijn budget is met de aankoop van zijn huis en verbouwingen (hij is alleen), ook enorm laag. Dus we zijn aan het zien voor een japanse benzine voor een appel en ei om een paar jaar te overbruggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Mijn broer zit in die situatie, 11 jaar oude Skoda Roomster 1.4TDI met 240.000km. Compleet op, staat al drie weken kapot in zijn garage.
      Hij werkt tot eind juni nog thuis en gaat daarna op kantoor gaan werken (met de trein).

Zijn budget is met de aankoop van zijn huis en verbouwingen (hij is alleen), ook enorm laag. Dus we zijn aan het zien voor een japanse benzine voor een appel en ei om een paar jaar te overbruggen.
      Ik vind dat echt zalig om te zoeken zo een low budget karretjes. Vorig jaar voor mijn grootmoeder polo voor 1300 euro gekocht, ondertussen bolt mijn zus daar al meer dan een half jaar als dagelijkse auto mee.

Mijn moeder haar insight heeft ook maar iets van een 5000 gekost. Gekocht na 6 maand de markt voor Honda insights en Civic hybrides in het oog te houden.

Er komt veel te koop voor iets meer dan de overname die de garage geeft. Mijn zoekcriteria zijn vrij strikt, zoals onderhoudshistoriek moeten ze hebben. En ik zoek niet op wagens die goed in de markt liggen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Ik vind dat echt zalig om te zoeken zo een low budget karretjes. Vorig jaar voor mijn grootmoeder polo voor 1300 euro gekocht, ondertussen bolt mijn zus daar al meer dan een half jaar als dagelijkse auto mee.

Mijn moeder haar insight heeft ook maar iets van een 5000 gekost. Gekocht na 6 maand de markt voor Honda insights en Civic hybrides in het oog te houden.

Er komt veel te koop voor iets meer dan de overname die de garage geeft. Mijn zoekcriteria zijn vrij strikt, zoals onderhoudshistoriek moeten ze hebben. En ik zoek niet op wagens die goed in de markt liggen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
        Idem, das een leuke uitdaging die ik met veel plezier voor hem doe.
        - Japans
        - OHB
        - Benzine
        - Airco
        - onder de 2000EUR

Zo een Insight zou ik niet direct op denken, maar das geen slechte keuze. Hij is totaal geen autofreak, als het maar geen geld kost en betrouwbaar is.

Comment

• er zijn ook zeer betrouwbare fransozen te koop voor bijna niks

Comment

• Eerste klein onderhoud Dacia Logan 0.9 TCE - 1jaar oud en 13.400 km -> 144 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Ik vind dat echt zalig om te zoeken zo een low budget karretjes.
              Lijkt me leuk idee voor een apart topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                er zijn ook zeer betrouwbare fransozen te koop voor bijna niks
                zijnde?

Comment

• Klein onderhoud Abarth Punto: €168.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    Eerste klein onderhoud Dacia Logan 0.9 TCE - 1jaar oud en 13.400 km -> 144 euro
                    Aha, valt goed mee. Ik ga het volgende week ook weten voor onze Duster. Hier zitten we wel al op 24.000 km na een jaar. Moet een ganse dag binnen, er is een terugroepactie waar nogal veel werk aan is blijkbaar.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten

zijnde?
                      modellen met een TU3 motor. Zeer betrouwbaar. Halen makkelijk +200.000 km.

Comment

• Is dat iets om over te juichen dan dat een auto niet uit elkaar valt voor hij de 200.000 km haalt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                          Is dat iets om over te juichen dan dat een auto niet uit elkaar valt voor hij de 200.000 km haalt ?
                          hoor jij iemand juichen ? Of is dat jouw kinderlijke verbeelding ?

Comment

• Vandaag klein onderhoud op de Peugeot 308 GTI, 40000km, officiële dealer; 238€

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Comment

• Eerste onderhoud Dacia Duster 1,3 TCe, 1 jaar oud en 24000 km.
                              Olie 5W30, oliefilter, interieurfilter, ruitensproeiervloeistof + forfait nazicht: 185 €.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Hopelijke laatste frats aan de Zafira Tourer, kost1700 euro. 120000km en ketting oliepomp over, distributieketting en kettingspanner mee vervangen omwille van toch al lang lawaai maken.
                                Volgens Opel jammerlijke pech volgens internet niet.
                                We waren al vanaf een 55000 km aan het klagen dat we vonden dat de motor slecht en luidruchtig liep en vaak binnen moest voor allerhande storingen, maar iets op papier zetten wilden ze niet doen.
                                Altijd binnen garantie de zogezegde problemen verholpen maar storingen bleven terugkomen.
                                Toppunt is dat er nu geen geluiden meer te horen zijn die volgens Opel eigen zijn aan een motor met distributieketting, ik wil hem nu eigenlijk terug brengen met de vraag wat er dan nu mis is met die motor want er zijn geen bijgeluiden te horen.
                                Opel en fouten toegeven gaat nooit in 1 zin voorkomen vrees ik.
                                Hopelijk vlug verlossend telefoontje dat de nieuwe wagen aangekomen is.

Comment

• Ik kan er totaal niet meer aan uit hoe ze bij Renault hun onderhoudsintervallen bepalen, want altijd is dat wel iets anders.
                                  MyRenault, papieren bij de auto en indicator op de boordcomputer vermelden alle drie andere gegevens, als je het in de garage vraagt weten ze het ook niet goed.
                                  De laatste twee keren hebben ze de gegevens in de boordcomputer aangepast, beide keren naar weer iets anders dan wat er al stond.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                                    Hopelijke laatste frats aan de Zafira Tourer, kost1700 euro. 120000km en ketting oliepomp over, distributieketting en kettingspanner mee vervangen omwille van toch al lang lawaai maken.
                                    Volgens Opel jammerlijke pech volgens internet niet.
                                    We waren al vanaf een 55000 km aan het klagen dat we vonden dat de motor slecht en luidruchtig liep en vaak binnen moest voor allerhande storingen, maar iets op papier zetten wilden ze niet doen.
                                    Altijd binnen garantie de zogezegde problemen verholpen maar storingen bleven terugkomen.
                                    Toppunt is dat er nu geen geluiden meer te horen zijn die volgens Opel eigen zijn aan een motor met distributieketting, ik wil hem nu eigenlijk terug brengen met de vraag wat er dan nu mis is met die motor want er zijn geen bijgeluiden te horen.
                                    Opel en fouten toegeven gaat nooit in 1 zin voorkomen vrees ik.
                                    Hopelijk vlug verlossend telefoontje dat de nieuwe wagen aangekomen is.
                                    Zo herkenbaar, liegen liegen en nog eens liegen. Das wat je moet kunnen als Opel dealer

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Zo herkenbaar, liegen liegen en nog eens liegen. Das wat je moet kunnen als Opel dealer

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                                      Inderdaad, voor ons was dit de eerste opel, en ook de laatste. Gewoon die afschuifpolitiek is er teveel aan.
                                      Een probleem kan altijd voorkomen, maar los het op tijdens garantie en dan win je een klant.
                                      Nu mag er een model uitkomen waarvan ik sta te kwijlen, als er een opel badge opzit keer ik om, dat is het resultaat wat men heeft bereikt na 4,5 jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten

Inderdaad, voor ons was dit de eerste opel, en ook de laatste. Gewoon die afschuifpolitiek is er teveel aan.
                                        Een probleem kan altijd voorkomen, maar los het op tijdens garantie en dan win je een klant.
                                        Nu mag er een model uitkomen waarvan ik sta te kwijlen, als er een opel badge opzit keer ik om, dat is het resultaat wat men heeft bereikt na 4,5 jaar.
                                        Of doen alsof dat ze het vervangen. Mijn Astra van 3 maand oud had een piepende waterpomp. Telkens na "vervanging" begon die weer te piepen na een uur rijden.
                                        Op de 4de keer dat ze deze gingen "vervangen" ben ik slimmer geweest en heb ik de pomp getekend op een plaats waar het niet opviel.

En je kan het misschien al raden, ze was zo gezegd opnieuw vervangen, tot als ik met de garagist naar de wagen ging en het hem toonde. Mond vol tanden en veel excuses.

Een week later op vakantie krijg ik een mail van de klantendienst die mij verkondigde dat ondanks de wagen nieuw was men geen garantie meer ging geven op de nog originele waterpomp. Geen idee wat er daar speelde, maar zuiver was het niet.

Heb de auto verkocht na 9maand eigenaarschap.

Comment

• 700€ voor waterpomp en distributie kit op 179000 km..
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Working...
                                          X