Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Klein onderhoud op Skoda Fabia 1.2 TDI uit 2010: 178,37 EUR (btw incl) bij een Bosch-service garage - voor het eerst niet bij de Skoda-dealer

Inclusief:
    • dagrijlichtlamp vervangen: 5 EUR btw excl.. Vond ik eigenlijk echt gewoon belachelijk, zeker omdat het een lampje was dat amper opbrengst gaf, zo'n lamp niets kost en ik daarvoor bij de dealer de laatste keer 1 EUR heb betaald. Omdat die lamp dus ook niet deftig werkte, heb ik ze zelf nadien nog vervangen. Had ik beter voordien gedaan, maar wist niet dat het zo makkelijk kon.
    • achterruitenwisser hersteld en vervangen: 10,36 voor de ruitenwisser + 17,34 voor het werk, beide zonder BTW. Dat was dan wel weer top, want de Skoda-garage had jaren geleden eens een diagnose gesteld, zei dat het bedrading was en dat het ongeveer 250 zou kosten.
    Kon wel leven met de prijs - op dat lampje na dan.

Comment

• Wat is nou 5 euro voor een lampje te vervangen, bij VAG had je daar 50 euro voor mogen betalen

Dan vind ik eerder die 17 euro werk (zonder BTW) voor een ruitenwisser te vervangen er over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Wat is nou 5 euro voor een lampje te vervangen, bij VAG had je daar 50 euro voor mogen betalen

Dan vind ik eerder die 17 euro werk (zonder BTW) voor een ruitenwisser te vervangen er over
        Dus, zoals ik zei :p bij VAG hebben ze daar vroeger geen werk voor aangerekend, enkel het lampje (0,64 btw excl).

De ruitenwisser, daar was iets defect aan en hebben ze gefixt. Bij VAG gingen ze mij 250 euro lappen om een herstelling te doen die blijkbaar niet nodig was.

Comment

• Vraagje hier maar stellen.

Is het eigenlijk nodig om na 2 jaar en 26000 snelwegkilometer de remolie te vervangen? Remblokken zien er nog nieuw uit.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• X1 20i eerste onderhoud (30.000km) + grote software update. 320EUR bij de BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Vraagje hier maar stellen.

Is het eigenlijk nodig om na 2 jaar en 26000 snelwegkilometer de remolie te vervangen? Remblokken zien er nog nieuw uit.
              Is bij mijn T-roc in september ook gedaan, 49.000 km en 2,5 jaar oud.
              Vond dat ook vroeg maar is blijkbaar voorgeschreven.

Comment

Vraagje hier maar stellen.

Maar natuurlijk niet, dat kan ummens veel langer mee zo'n frei olie (ook al is het voorgeschreven)

Comment

Maar natuurlijk niet, dat kan ummens veel langer mee zo'n frei olie (ook al is het voorgeschreven)

Vorig jaar in augustus onderhoud BMW... in oktober zegt die nest opeens remvloeistof vervangen... konden ze dat niet gelijk vervangen bij dat onderhoud in augustus? Ik rij daar niet speciaal voor terug, ze zit er nu 3 jaar in, zal ze volgende jaar wel mee laten verversen bij het volgende onderhoud.

Comment

• Dat dacht ik toch ook al, het moet uiteraard veilig blijven maar dat lijkt mij weer zo'n typische 'premijoem' geldklopperij. Bij mijn Kia Sportage en Lancia Delta hebben ze dat toch ook niet vervangen na 2 jaar. Maja, ik zal mijn extra jaar garantie verliezen waarschijnlijk als ik het niet laat doen want het is voorgeschreven veronderstel ik.

Misschien zijn de Polen schikkelijker dan de stealers bij ons, zal het toch maar eerst vragen
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Dat dacht ik toch ook al, het moet uiteraard veilig blijven maar dat lijkt mij weer zo'n typische 'premijoem' geldklopperij. Bij mijn Kia Sportage en Lancia Delta hebben ze dat toch ook niet vervangen na 2 jaar. Maja, ik zal mijn extra jaar garantie verliezen waarschijnlijk als ik het niet laat doen want het is voorgeschreven veronderstel ik.

Misschien zijn de Polen schikkelijker dan de stealers bij ons, zal het toch maar eerst vragen
                      Een voorbeeldje (gaat nu wel over een oude auto) maar ik vroeg eens aan m'n garagist om de remolie te vervangen van de R5. Die rade dat af, omdat de kans toen groot ging zijn op allerhande lekkage's. Gewoon regelmatig alles controleren (leidingen, blokken, schijven...), en niveau bijvullen indien nodig... is zeker zo goed dan blindelings gewoon die olie te verversen om het jaar.

Comment

• 't is REMVLOEISTOF trouwens ipv remolie... ooit eens zware discussie gehad hiere met fcapri

Comment

Een voorbeeldje (gaat nu wel over een oude auto) maar ik vroeg eens aan m'n garagist om de remolie te vervangen van de R5. Die rade dat af, omdat de kans toen groot ging zijn op allerhande lekkage's. Gewoon regelmatig alles controleren (leidingen, blokken, schijven...), en niveau bijvullen indien nodig... is zeker zo goed dan blindelings gewoon die olie te verversen om het jaar.
                          Dat heb ik jaren geleden ook al een paar keer gehoord van kenners. Maar ok, tijden veranderen en ik leer nog altijd graag bij

En idd, het is remvloeistof. Excuus!

Comment

• ik rem nooit dus zal pas laat merken dat er iets mis met de remvloeistof...met die oude sleuren liet ik die ook nooit vervangen

maar't probleem is dat het een hygroscopisch goedje is, en in ons vochtig klimaat zal die sneller verouderen dan in texas...km's spelen geen rol gewoon de leeftijd is van tel
                            hoe meer vocht erin zit, hoe sneller dat de vloeistof gaat koken in een noodgeval - niet van 1 zwaar remmanoeuvre - maar bvb in de bergen en ge remt te weinig op de motor wel, of op de nurnbergring ofzo; het water in de leidingen kookt...en gas is samendrukbaar, vloeistof niet...uw rempedaal wordt een spons

zowat alle merken hanteren 2 jaar

Comment

• hangt inderdaad ook veel aan gebruik en omstandigheden af !

Comment

Dat heb ik jaren geleden ook al een paar keer gehoord van kenners. Maar ok, tijden veranderen en ik leer nog altijd graag bij

En idd, het is remvloeistof. Excuus!
                                Het enige dat je kan voorhebben is iéts sneller fadende remmen als de kwaliteit van remvloeistof afneemt. Na 2 jaar spreken we dan over 1-2% waarschijnlijk. Dus tenzij je plannen hebt om binnenkort met de A over circuit te raggen, zal je daar helemaal niks van merken.

Nu, als het om garantie gaat en je hebt schrik die te verliezen, kan je overwegen het toch te doen. Kost niet het einde van de wereld.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• ik denk een 70-80 euro bij de premijoem stealer

Comment

• Nu ik de deskundige uitleg van bobo gelezen heb zal ik 'm maar laten vervangen. Zal eens overleggen bij de dealer want misschien dat ik dan toch nog een jaar mag wachten want de auto staat 90 procent van zijn tijd in een droge garage en tegenwoordig doe ik nog max 12000 autostrade km per jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

nurnbergring

r
                                      In de spits mss wel ja, maar op de Nürburgring ga je meer kans hebben op kokende remvloeistof.

Comment

ik denk een 70-80 euro bij de premijoem stealer
                                        Ik heb 45 betaald bij mijne garagist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

In de spits mss wel ja, maar op de Nürburgring ga je meer kans hebben op kokende remvloeistof.

hehe

Comment

Working...
                                          X