Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    Doen ze niet elk onderhoud de filters?
    Volgens mij niet. Mijn PL facturen eens bekeken. Ik zie minder filters staan bij het A onderhoud als bij het B onderhoud. Ik krijg het niet vertaald, gaat blijkbaar boven het Google translate petje

Op MB.be vind ik enkel dit:

Kleine onderhoudsbeurt
    Bij de kleine onderhoudsbeurt worden de volgende punten nagelopen:
    • Olie verversen door Mercedes-Benz Originele Motorolie voor optimale smering en bescherming van uw motor.
    • Controle werking van diverse onderdelen: claxon, verlichting aan voor- en achterzijde, interieurverlichting, ruitenwissers en ruitensproeierinstallatie.
    • Peil vloeistoffen controleren en eventueel bijvullen: motorkoelsysteem, anticorrosie- en antivriesmiddel, remsysteem, ruitensproeierinstallatie, accu.
    • Instrumentenpaneel: service-indicator resetten, zodat u weer op tijd wordt gewaarschuwd voor uw volgende onderhoudsbeurt.
    • Bandenspanning controleren om onnodige slijtage en overmatig brandstofverbruik te voorkomen. Indien nodig banden op spanning brengen.
    • Oliefilter vervangen door een nieuw Mercedes-Benz Origineel Oliefilter met hoger filtrage voor schonere olie, betere smering en minder motorslijtage.

Grote onderhoudsbeurt
    De grote onderhoudsbeurt bevat extra werkzaamheden ten opzichte van de kleine onderhoudsbeurt:
    • Alle zichtbare onderdelen van de motor en aan de onderzijde van de auto worden gecontroleerd op lekkage en schade.
    • Stuurbekrachtiging: olie op peil brengen en controleren op lekkage in het hydraulisch circuit.
    • Remmentest op de testbank en uitgebreide controle van remschijven, remblokken, remschoenen, remklauwen en remleiding.
    • Combifilter controleren en eventueel vervangen voor een optimale toevoer van schone lucht.
    • V-riem controleren op slijtage en beschadiging en zorgen dat deze op de juiste spanning staat.
    • Draaipunten vooras, spoor- en stuurstang controleren.
    • Draaipunten motorregeling smeren.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Dat zijn prijzen die normaal zijn bij officiële dealers. Ik heb voor m'n 320d tot hiertoe (65.000km) 259 + 532 +130 (2x remolie verversen) = 921 euro aan onderhoud moeten uitgeven bij de officiële dealer. Is dat veel? Als je 130 euro voor 5l BMW olie betaalt terwijl je diezelfde olie voor nog geen 50 euro in de Makro kunt kopen, ja dan is dat veel. Anderzijds had ik ook een defecte uitlaatflexibel buiten de garantieperiode, zou me zo'n 500 euro gekost hebben. Nu in coulance geregeld voor 105 euro. Dus, eigenlijk heb je ook een soort verzekering bij elk officieel onderhoud. Iedereen moet voor zichzelf de keuze maken of hij die verzekering erbij wilt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Nu in coulance geregeld voor 105 euro. Dus, eigenlijk heb je ook een soort verzekering bij elk officieel onderhoud. Iedereen moet voor zichzelf de keuze maken of hij die verzekering erbij wilt.
        Is dat een garantieverlenging dan? Of hangt dat af van de goodwill van uw dealer? Een echte verzekering is dat dan toch niet.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Is dat een garantieverlenging dan? Of hangt dat af van de goodwill van uw dealer? Een echte verzekering is dat dan toch niet.
          Nee, dat is geen garantieverlenging. Maar er kan wel meer in coulance geregeld worden als je op onderhoud gaat bij je officiële dealer. Bornem (BMW importeur) houdt daar echt wel rekening mee waar je op onderhoud gaat bij gevallen buiten de garantie. Bij m'n vorige E91 is gans m'n stuurhuis kosteloos vervangen geweest, bij m'n E46 kosteloos de katalysator. Alle problemen waren buiten de garantieperiode. Dus je kan het wel als een soort van verzekering beschouwen.

Comment

Nee, dat is geen garantieverlenging. Maar er kan wel meer in coulance geregeld worden als je op onderhoud gaat bij je officiële dealer. Bornem (BMW importeur) houdt daar echt wel rekening mee waar je op onderhoud gaat bij gevallen buiten de garantie. Bij m'n vorige E91 is gans m'n stuurhuis kosteloos vervangen geweest, bij m'n E46 kosteloos de katalysator. Alle problemen waren buiten de garantieperiode. Dus je kan het wel als een soort van verzekering beschouwen.
            Ahzo! Da's wel meegenomen natuurlijk.

Bij MB kregen ze zelfs in garantie na 4 pogingen de banden nog niet uitgebalanceerd. Ben op eigen kosten naar een bandenboer mogen gaan om het in orde te krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ahzo! Da's wel meegenomen natuurlijk.

Bij MB kregen ze zelfs in garantie na 4 pogingen de banden nog niet uitgebalanceerd. Ben op eigen kosten naar een bandenboer mogen gaan om het in orde te krijgen
              Zal ook wat dealerafhankelijk zijn, vermoed ik?

Comment

• Net ook op onderhoud geweest, Mazda 6 2.2D, 240.000km
                Uurtarief is 59€.

onderhoud: 1,2u: 70,80€
                5,2l olie OW30: 83,20€
                1 ring: 0,74€
                olie filter: 11,49€
                pollenfilter: 28,35€
                diesel injectiereiniger: 20,90€
                ruitensproeiervloeistof: 2,79€
                koelvloeistof: 1,08€
                milieubijdrage: 2,36
                onderhoud: 221,71€ excl, 268,27€ incl.

Ook nog achterste remblokken vervangen:
                1u: 59€
                blokken: 101,13€
                totaal: 160,13€ excl, 193,76€ incl.
                totaal: 462,03€ incl.

Niet supergoedkoop, maar ook niet echt duur denk ik.

Comment

• valt mee

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

de bandenboer, waar ik eigenlijk niet moet zijn voor een batterij...trok een vonk bij vervangen batt en mijn electronica was om zeep van de golf >>>> €2000 kosten, wel op de verzekering van de bandenboer

>>> bandenboeren mijden best

Comment

Mijn pa kocht al drie personenwagens Mercedes-Benz + een camionette Mercedes-Benz, doet megalang met zijn wagens. Laat ze héél hun levensloop dealeronderhouden.

De dealer heeft al meermaals coulance toegepast, onder andere voor een kapotte luchtmassameter (CLK), roestbehandeling na 12 jaar terwijl garantie roest 10 jaar was, factuur gezien en was €1800...(CLK), probleem met de adaptive cruise (E-break, model 2017), ...

Bij die mens moet je dus ook niet afkomen met 'het is daar €150 goedkoper'.

Ik geloof daar ook wel sterk in. Zelf ook bij een probleem met m'n 500 1.2 aan de veiligheidsgordel na 4 jaar 65% korting gehad ongevraagd, ... Ook al klant bij één dealer de laatste 12 jaar.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

valt mee

de bandenboer, waar ik eigenlijk niet moet zijn voor een batterij...trok een vonk bij vervangen batt en mijn electronica was om zeep van de golf >>>> €2000 kosten, wel op de verzekering van de bandenboer

>>> bandenboeren mijden best
                      Oei, sebiet afspraak bij de plaatselijke bandenboer. Wel voor banden, dus dat zal wel goed komen, hoop ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Mijn pa kocht al drie personenwagens Mercedes-Benz + een camionette Mercedes-Benz, doet megalang met zijn wagens. Laat ze héél hun levensloop dealeronderhouden.

De dealer heeft al meermaals coulance toegepast, onder andere voor een kapotte luchtmassameter (CLK), roestbehandeling na 12 jaar terwijl garantie roest 10 jaar was, factuur gezien en was €1800...(CLK), probleem met de adaptive cruise (E-break, model 2017), ...

Bij die mens moet je dus ook niet afkomen met 'het is daar €150 goedkoper'.

Ik geloof daar ook wel sterk in. Zelf ook bij een probleem met m'n 500 1.2 aan de veiligheidsgordel na 4 jaar 65% korting gehad ongevraagd, ... Ook al klant bij één dealer de laatste 12 jaar.
                        Met een (tweedehands) auto die al wat km's heeft ga ik niet zo snel naar de officiële dealer. Maar met een nog vrij recente nieuw gekochte wagen vind ik het nog altijd wel voordelen bieden.

Comment

Oei, sebiet afspraak bij de plaatselijke bandenboer. Wel voor banden, dus dat zal wel goed komen, hoop ik.
                          mss kun je best zelf de bouten al losdraaien

Comment

mss kun je best zelf de bouten al losdraaien
                            Die zijn al los.

Comment

• Klein onderhoud voor mijn Opel Astra Sport Tourer 1.4T van 2012 was eerst 55€ ( in 2013 ) en nu na 9 jaar 105€ bij een Opel dealer hier in de buurt. In 2018 groot onderhoud gehad met airco service en dat voor de prijs van 232€.

Comment

• das toch een verschil dan nog met die skoda, die je ook zoiets zou verwachten imo

Comment

• Mijn laatste groot onderhoud vorige week was 456,99 euro
                                  En dat was inclusief keuring check-up (30 euro) en nieuwe bougies (219,01 euro).
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Heren, ik heb het topic opgeschoond. Ik weet dat er de dag van vandaag niet veel nodig is om ons rap te ergeren maar laten we ons best doen om het toch te vermijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Heren, ik heb het topic opgeschoond. Ik weet dat er de dag van vandaag niet veel nodig is om ons rap te ergeren maar laten we ons best doen om het toch te vermijden.
                                      Bedankt en sorry voor’t werk. Back to alles wat onderhoud is.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Twee nieuwe Michelin PS4s 255/35 19 banden, proper gemonteerd en gebalanceerd. 405 euro bij de plaatselijke bandenboer. Best oké.

Comment

• Mijn vrouw haar stadswagen.
                                          Groot onderhoud met alle filters en oliën, wisserbladen en remblokken vooraan.
                                          241,94€
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X