Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

En toch blijf je er niet op onderhoud gaan?
    Inderdaad, om verschillende redenen. Beroep op coulance bij een panne hoef ik helemaal niet meer op te rekenen. Een auto van 9 jaar oud, daar 'durf' ik al meer wat zelf aan doen en de onderhoudsprijzen zijn redelijk prijzig tegenwoordig. Een oliewissel kost bij BMW zo'n 250 euro, ik heb het zelf gedaan voor 80 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Inderdaad, om verschillende redenen. Beroep op coulance bij een panne hoef ik helemaal niet meer op te rekenen. Een auto van 9 jaar oud, daar 'durf' ik al meer wat zelf aan doen en de onderhoudsprijzen zijn redelijk prijzig tegenwoordig. Een oliewissel kost bij BMW zo'n 250 euro, ik heb het zelf gedaan voor 80 euro.
      Begrijp ik volledig. Ik ga ondertussen bij een gepensioneerde Mercedes werknemer, die kerel kent er meer van dan zo'n volledig 'dikke nekken paleis' samen en dat ook nog allemaal aan eerlijke prijzen.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Vandaag onderhoud laten doen op mijn Honda, na 2 jaar en 26000 kilometer. Deze keer was er remvloeistof bij dus was het 52 euro.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ja daarom alleen al zou je een EV kopen, da's echt peanuts.

Maar dan wel bij het juiste merk want ik kan mij voorstellen dat die grote 3 wel iets extra uitvogelen om hun klanten in de onnodige kosten te jagen.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
            Ik vond de schijven en blokken voor mijn X5 al aan de stevige kant. Dit is helemaal van de pot gerukt
            BMW X5 45e

Comment

• Bij Mercedes is tegenwoordig meer van de pot gerukt

Comment

• Nep-invoice... klantnr. 999998
                en 2 x 6840 = 53680 ????

Comment

• Ik vraag me vooral af hoe het met zo'n auto's in de occassiewereld zal vergaan.

Bij mij was het bijna 5k voor setje schijven en blokken. Dat is grappig voor 1x maar wie zo'n auto als occassion koopt zal daar toch niet mee lachen denk ik.

Zelfde met schade. Voorbumper vervangen en een nieuwe koplamp. 7k lichter.
                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Nep-invoice... klantnr. 999998
                    en 2 x 6840 = 53680 ????
                    Even nagekeken:

SLR:
                    Service A: 4.000$
                    Service B: 8.000$
                    Motorkap: 75.000$ Olie vervangen: 2.105 $
                    Remschijven: 20.000$ per as
                    Vloeistoffen vervangen: 1.200$

Dure jongen om rijdend te houden.
                    BMW X5 45e

Comment

en 2 x 6840 = 53680 ????
                      Het is een offerte, geen factuur.

Comment

• Zelfs bij benz zijn de kolommen niet breed genoeg om alle digits erin te proppen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

en 2 x 6840 = 53680 ????
                          Het is geen Dacia hee. Het zal zijn zoals bobie zegt, 2 x 26840 = 53680.
                          Lijkt mij geloofwaardig. Hoeveel kost een band voor een Bugatti wel niet ? Een remschijf voor een SLR zal je ook niet voor 100€ hebben.

Comment

• Seat Ibiza 1.0 turbo
                            Groot onderhoud
                            Distributieriem en spanrollen
                            Multi riem

7werkuren
                            1564 euro de inflatie loopt toch hoog op.
                            de btw is natuurlijk ook stevig 271 euro

Comment

• 858,41€ voor de 120k beurt van mijn Seat Mii.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                858,41€ voor de 120k beurt van mijn Seat Mii.
                                En wat is er allemaal speciaal aan die 120k beurt, of is dat bij Seat tegenwoordig ook al de prijs voor een groot onderhoud?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

En wat is er allemaal speciaal aan die 120k beurt, of is dat bij Seat tegenwoordig ook al de prijs voor een groot onderhoud?
                                  4L olie, lucht/oliefilter, 3 bougies, injectiereiniger, pollenfilter, grote beurt (uurloon 95€), trommelremmen zuiveren/afstellen, rem-en koppelingsolie vervangen, nieuwe batterij, plaatsing batterij 20,97€, airco ontuchtigen/vacumeren en vullen, airco gas + lekdetector en nog wat kleine prullen. Tja, autorijden blijft een dure hobby.

Comment

4L olie, lucht/oliefilter, 3 bougies, injectiereiniger, pollenfilter, grote beurt (uurloon 95€), trommelremmen zuiveren/afstellen, rem-en koppelingsolie vervangen, nieuwe batterij, plaatsing batterij 20,97€, airco ontuchtigen/vacumeren en vullen, airco gas + lekdetector en nog wat kleine prullen. Tja, autorijden blijft een dure hobby.
                                    Bwa, voor al die zaken, samen met een nieuwe batterij, valt dat nog mee imo.

Ik heb ondertussen een echte 'technical expert' gevonden. Klein onderhoud, olie, oliefilter, luchtfilter eens uitgeklopt want die was nog als nieuw, airco gecheckt en alle vloeistoffen bijgevuld (dat laatste was eigenlijk niet nodig want ik houd dat nauwgezet bij) voor 150 €

Ongeveer 1/4 van de prijs van wat mij dat bij de mislukte 'technical experts' zou gekost hebben, dus de autohobby hoeft niet zo duur te zijn

Comment

En was er een probleem met je airco?
                                      Dat kan met wat zoeken wel even duren, en dan loopt de rekening natuurlijk.

Maar 95€/h bij Seat vind ik wel enorm....

Comment

• Airco werkte prima maar volgens de garage was 30% van het gas verdwenen door de jaren heen. Goh, ik vertrouw die man wel want een gewone beurt kost meestal tas 160-220€. Belde me trouwens op om te vragen of hij de batterij mocht vervangen. Zat ook een uitdraai bij om aan te tonen dat die wel z'n beste tijd gehad heeft. Was ook al 8j oud.

Comment

• 8j is wel tijd om te vervangen.

Comment

Working...
                                          X