Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
    dat er hier iemand betaalt voor ruitensproeiervloeistof
    Jaja ik weet het, ik ben dat
    Maar dat lappen ze mij niet meer, ik probeer goed te letten dat de reservoir de dag voordien bijgevuld is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Is het een indruk of heeft Ugeken voor en klein onderhoud waar enkel de oliefilter en de olie zelf vervangen is wel érg veel betaald?
      ik denk dat dit normaal is als je bij een officiële stealer gaat

Comment

• Gewoon onderhoud, dacht iets van een 300€ en een klets...
        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Zalig verhaal derjuist aan tafel van afzetterij Deschepper BMW in sint-niklaas.
          Vrienden van ons hebben een BMW X3. Man krijgt melding dat er "iets is met zijn banden". Hij naar garage en daar zien ze dat er een nagel in een achterband zit. Hij naar bandencentrale en laten herstellen voor 20€. Krijgt na paar dagen factuur van Deschepper... 25€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            Zalig verhaal derjuist aan tafel van afzetterij Deschepper BMW in sint-niklaas.
            Vrienden van ons hebben een BMW X3. Man krijgt melding dat er "iets is met zijn banden". Hij naar garage en daar zien ze dat er een nagel in een achterband zit. Hij naar bandencentrale en laten herstellen voor 20€. Krijgt na paar dagen factuur van Deschepper... 25€

Dus De Schepper heeft €25 gerekend voor twee seconden naar die band te kijken, juist? Tof!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
              Dus De Schepper heeft €25 gerekend voor twee seconden naar die band te kijken, juist? Tof!
              correct

Die gast kent het verschil niet tussen commercieel zijn en commercant zijn.

Comment

correct

Die gast kent het verschil niet tussen commercieel zijn en commercant zijn.

Weer een klant die gaat lopen... maar hij zal er nog genoeg hebben.

Comment

Weer een klant die gaat lopen... maar hij zal er nog genoeg hebben.
                  Zijn reputatie breidt zich anders wel met de dag uit

Comment

Zijn reputatie breidt zich anders wel met de dag uit

Idd, en ik blijf toch naar daar gaan... bij gebrek aan goede alternatieven.
                    En 't is dichtbij wat ook weer makkelijk is.

Comment

Idd, en ik blijf toch naar daar gaan... bij gebrek aan goede alternatieven.
                      En 't is dichtbij wat ook weer makkelijk is.
                      Dat ist hem é

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                        Gewoon onderhoud, dacht iets van een 300€ en een klets...

En dan zeggen ze dat BMW duur is.
                        Toyota is nog een stuk duurder precies

Comment

Dat ist hem é

Idd

Iets anders nu:
                          Ik hoor altijd wel klein en groot onderhoud, maar via het iDrive-systeem kan ik ook zien wanneer de remblokken, motorolie,... moeten vervangen worden.
                          Het ene moet binnen 14.000 km, het andere binnen 12.000km en nog iets anders binnen 8.000 km...

Ofwel moet ik om de twee weken (bij manier van spreken) binnen springen voor iets te laten vervangen, ofwel moet ik alles laten samenkomen, maar dan krijg ik wel elke keer melding dat ik te laat ben met het onderhoud...

Als ik het goed voorheb, heeft de verkoper bij de levering van m'n wagen gezegd dat eerste onderhoud op 15.000km is en dan om de 30.000km.

Comment

• Onderhoud voor een Renault Mégane II 1400cc benzine ( groot onderhoud 4jaar)

>Bougies ( vervangen van ) = 8,50
                            >Luchtfilter ( vervangen van ) = 4,25
                            >Interieurfilter ( vervangen van ) = 12,75
                            >Reinigen verdamperhuis = 17
                            >Elf SRX5W40 ( 5l ) = 50,25
                            >Rondsel = 0,47
                            >Oliefilter = 9,07
                            >Remmenreiniger = 1,98
                            >Remvloeistof = 7,47
                            >Ontstekingskaars(4) = 28,76
                            >Luchtfilter = 13,18
                            >Filter = 23,46
                            >Reiniging airco = 18,41
                            >Grote onderhoudsbeurt ?? = 72,25

Bedragen zijn zonder btw. Totale som is €328( incl. btw ), valt eigenlijk nog best mee. Alhoewel ik vragen het bij het feit dat er eerst staat vervangen van luchtfilter à 8,50 en een beetje verder luchtfilter à 13,18.

Comment

Idd

Iets anders nu:
                              Ik hoor altijd wel klein en groot onderhoud, maar via het iDrive-systeem kan ik ook zien wanneer de remblokken, motorolie,... moeten vervangen worden.
                              Het ene moet binnen 14.000 km, het andere binnen 12.000km en nog iets anders binnen 8.000 km...

Ofwel moet ik om de twee weken (bij manier van spreken) binnen springen voor iets te laten vervangen, ofwel moet ik alles laten samenkomen, maar dan krijg ik wel elke keer melding dat ik te laat ben met het onderhoud...

Als ik het goed voorheb, heeft de verkoper bij de levering van m'n wagen gezegd dat eerste onderhoud op 15.000km is en dan om de 30.000km.
                              die mannen willen gewoon dat je zoveel mogelijk binnenkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

edith zegt: 254€ en een klets... sorry

Vraagje:
                                Als je net hetzelfde onderhoud laat doen voor een IS,is dat dan goedkoper?
                                En voor bv. een LS duurder ?
                                2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                                  edith zegt: 254€ en een klets... sorry

Vraagje:
                                  Als je net hetzelfde onderhoud laat doen voor een IS,is dat dan goedkoper?
                                  En voor bv. een LS duurder ?
                                  Ligt eraan.

Als er meer olie in het carter van de LS past, de filters duurder zijn enzo wel.
                                  Maar voor hetzelfde geld is dat omgekeerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    Is het een indruk of heeft Ugeken voor en klein onderhoud waar enkel de oliefilter en de olie zelf vervangen is wel érg veel betaald?
                                    Beetje meer details geven (prijzen excl. btw):
                                    filter - 7.70€
                                    vijs - 1.20€
                                    olie Castrol 5w30 slx longlife III - 72.16€
                                    ruitenreinigeradditief - 1.45€
                                    kleine leveringen - 4.95€
                                    bijdrage tot de ecologische afhaling van afvalstoffen - 2.25€
                                    interval service - 56.28€ (uurloon mechaniek)
                                    antigel gecontroleerd
                                    => 145.99€ + 30.66€ btw = 176.65€

Persoonlijk vind ik dit nog meevallen. Het is algemeen geweten dat garages veel geld vragen voor olie... Voor wat betreft het ruitenreinigeradditief: na een aantal jaren leasing-rijden trok ik me er niet te veel van aan of het reservoir gevuld was of niet als ik op onderhoud ging. Nu ben ik vergeten om het bij te vullen voor ik vertrok. Is een post die ik normaal gezien niet op mijn faktuur heb...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

toyota is in onderhoud spotgoedkoop maar voor een herstelling zitten de japannerkes diep in je zakken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                        Beetje meer details geven (prijzen excl. btw):
                                        filter - 7.70€
                                        vijs - 1.20€
                                        olie Castrol 5w30 slx longlife III - 72.16€
                                        ruitenreinigeradditief - 1.45€
                                        kleine leveringen - 4.95€
                                        bijdrage tot de ecologische afhaling van afvalstoffen - 2.25€
                                        interval service - 56.28€ (uurloon mechaniek)
                                        antigel gecontroleerd
                                        => 145.99€ + 30.66€ btw = 176.65€

Persoonlijk vind ik dit nog meevallen. Het is algemeen geweten dat garages veel geld vragen voor olie... Voor wat betreft het ruitenreinigeradditief: na een aantal jaren leasing-rijden trok ik me er niet te veel van aan of het reservoir gevuld was of niet als ik op onderhoud ging. Nu ben ik vergeten om het bij te vullen voor ik vertrok. Is een post die ik normaal gezien niet op mijn faktuur heb...
                                        ik vind het vooral raar voor een voertuig dat longlife rijdt een klein onderhoud wordt uitgevoerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                          ik vind het vooral raar voor een voertuig dat longlife rijdt een klein onderhoud wordt uitgevoerd
                                          Auto wordt ook pas in augustus 1 jaar eh...

Comment

Working...
                                          X