Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ze moeten het gewoon hebben van onderhoud. Een collega van m'n vader die een A4 was gaan bestellen had ferm gediscuteerd over de prijs en kreeg uiteindelijk een mooie korting (+10%, en met al die packs die er nu lopen)... de verkoper zei dat er op die auto uiteindelijk 34€ winst gemaakt werd.

Laat het verkoopspraat zijn, en uiteindelijk 200€ zijn ofzo... das nog niet veel.

Comment

• Vrijdag onderhoud laten doen van de Seat Leon bij Vuylsteke Izegem.
      Eerste onderhoud (15 000 km)

Oliefilter 7,74€
      Olie 32,80€
      Werk 19,25€

+BTW 12,56€

= 72,35€
      Last edited by ; 16/07/2007, 20:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gattuso Bekijk Berichten
        Vrijdag onderhoud laten doen van de Seat Leon bij Vuylsteke Izegem.
        Eerste onderhoud (15 000 km)

Oliefilter 7,74€
        Olie 32,80€
        Werk 19,25€

+BTW 12,56€

= 72,35€
        Dat is de prijs die ik ook ong. betaalde 2jaar geleden. 65€ eigenlijk.

Tevreden van Vuylsteke?
        Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
          Dat is de prijs die ik ook ong. betaalde 2jaar geleden. 65€ eigenlijk.

Tevreden van Vuylsteke?
          Jap zeer tevreden van die garage, vriendelijke mensen.
          Wat niet kon gezegd worden van Dekeyzer uit Merkem. Ik denk niet dat ik daar nog een bezoekje zal brengen (nuja 1 keer nog om de R8 te bewonderen die er staat en indien mogelijk een ritje )

Comment

• Eerste onderhoud van een E90 318i (27.529 km)
            • motorolie €73,13 + filter €9,23 + ruitensproeiervl. €0,81 + werkuren €54,08
            • microfilter €26,55 + werkuren €4,16
            • remolie €14,30 + werkuren €24,96
            • milieubijdrage €2,48
            Totaal €209,70 + €44,04 BTW = €253,74

Ze hebben me 1u40 werkuren aangerekend, terwijl ik om 13u00 ben toegekomen en om 13u50 terug ben vertrokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
              Ze hebben me 1u40 werkuren aangerekend, terwijl ik om 13u00 ben toegekomen en om 13u50 terug ben vertrokken.
              mss met 2 mensen aan het werk geweest ?
              of nemen ze gewoon de voorgeschreven en vastgelegde werktijden...

alleszins ni erg normaal zo blak en bloot in u'r face

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                mss met 2 mensen aan het werk geweest ?
                Nope.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                of nemen ze gewoon de voorgeschreven en vastgelegde werktijden...
                Ze werken volgens mij met vaste tabellen: olie duurt zo lang, filter zo lang, ...
                Probleem is: dat klopt in de verste verte niet met de werkelijkheid.

Comment

• ik begrijp niet goed dat je voor 1u40 uur betaalt, terwijl het duidelijk is dat je er nog geen uur bent geweest...of toch tenminste om uitleg vraagt

Comment

ik begrijp niet goed dat je voor 1u40 uur betaalt, terwijl het duidelijk is dat je er nog geen uur bent geweest...of toch tenminste om uitleg vraagt
                    Factuur ligt hier naast me, nog niets betaald.
                    Hoe moet ik in godsnaam bewijzen hoe lang ik daar ben geweest?

Comment

• opgestuurd gekregen ?

ge kunt nix bewijzen, alleen het gewoon zeggen
                      onder die factuur geraak je toch ni onderuit, maar volgende keer toch gewoon ineens betalen en nakijken

ze weten goe genoeg waarom ze het opsturen of je wagen een hele dag vragen...zoals bij vriesdonk

Comment

opgestuurd gekregen ?
                        Yep.

je wagen een hele dag vragen...zoals bij vriesdonk
                        Dat kunnen ze sowieso vergeten.

Comment

Eerste onderhoud van een E90 318i (27.529 km)
                          De prijzen voor gewone werkzaamheden zijn normaalgezien in elke garage hetzelfde. Dus als je nu bij dealer A of bij dealer B het eerste onderhoud laat doen, de prijs zou net hetzelfde moeten zijn.

Speel van de domme en mail naar verschillende omliggende garages met de vraag naar een gedetailleerde prijsopgave voor een (eerste) olieservice voor een E90 318i. (met vervanging van remolie inbegrepen, om te kunnen vergelijken). Als je bijvoorbeeld 3 dezelfde offertes hebt liggen, zend je eens een vriendelijk mailtje naar uw eigen dealer met de vaststelling dat zij ... euro méér rekenen dan concurrerende dealers, terwijl de prijs normaalgezien hetzelfde moet zijn. Ze mogen dan het verschil proberen te verklaren.

Binnenkort (binnen de 2 weken) belt BMW Bornem u trouwens op om te vragen of je tevreden was over het eerste onderhoud. Zorg dat je tegen dan uitsluitsel hebt over bovenstaande. Indien nodig, leg je uw ei eens serieus tijdens dat telefoontje met Bornem en vraag je hen dat zij tussenkomen.
                          BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• bmw is de laatste tijd erg klantvriendelijk, zo lijkt
                            ze bellen je op om te vragen of je tevreden bent

soms is dat lastig

Comment

Factuur ligt hier naast me, nog niets betaald.
                              Hoe moet ik in godsnaam bewijzen hoe lang ik daar ben geweest?
                              factuur protesteren via aangetekende brief tiens
                              oorlog maken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                oorlog maken!
                                mss best eens eerst praten ?

Comment

oorlog maken!
                                  mss best eens eerst praten ?
                                  Ja, zeker omdat ik nog terug moet om mijn deurpaneel te laten vervangen.

Comment

oorlog maken!
                                    Ook als je nog een nieuw deurpaneel tegoed hebt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                      Ook als je nog een nieuw deurpaneel tegoed hebt
                                      kwas da van da deurpaneel vergeten, daar zit je wat gekloot
                                      maar een uur veertig aanrekenen terwijl je er op wacht, moet je durven!

hebben ze bij de Mazda van mijn vrouw ook eens geprobeerd: heeft niet lang geduurd, sindsdien staat er trouwens op hun factuur of de klant wacht op de wagen of niet: dan weet je genoeg zeker?

Comment

• ik heb zo een beetje de indruk dat de investering in een BMW om de zogenaamde hogere inruilwaarde achteraf gefinancieerd wordt met de hoge onderhoudsprijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                          De prijzen voor gewone werkzaamheden zijn normaalgezien in elke garage hetzelfde. Dus als je nu bij dealer A of bij dealer B het eerste onderhoud laat doen, de prijs zou net hetzelfde moeten zijn.

Speel van de domme en mail naar verschillende omliggende garages met de vraag naar een gedetailleerde prijsopgave voor een (eerste) olieservice voor een E90 318i. (met vervanging van remolie inbegrepen, om te kunnen vergelijken). Als je bijvoorbeeld 3 dezelfde offertes hebt liggen, zend je eens een vriendelijk mailtje naar uw eigen dealer met de vaststelling dat zij ... euro méér rekenen dan concurrerende dealers, terwijl de prijs normaalgezien hetzelfde moet zijn. Ze mogen dan het verschil proberen te verklaren.

Binnenkort (binnen de 2 weken) belt BMW Bornem u trouwens op om te vragen of je tevreden was over het eerste onderhoud. Zorg dat je tegen dan uitsluitsel hebt over bovenstaande. Indien nodig, leg je uw ei eens serieus tijdens dat telefoontje met Bornem en vraag je hen dat zij tussenkomen.
                                          En gaat Xit daarmee dan enkele tientallen euro's korting krijgen op z'n huidige of volgende factuur?

De garages (en niet alleen BMW trouwens) hebben gewoon 't schijt aan particuliere klanten zoals Xit. Die komen zagen voor wat uurloon, die willen weten wat alles op de factuur net inhoud, die gaan facturen van andere garage's vergelijken...
                                          Ze hebben veel liever een leasertje. Die geeft gewoon z'n autootje af en de factuur wordt netjes betaald zonder dat er ook iemand maar vragen over stelt.

Ik zie 't nog best gebeuren dat ze Xit antwoorden dat het nu onmogelijk is nog op te zoeken door wie en hoe lang de werkzaamheden zijn uitgevoerd, op een ondertoon van 'blijf hier dan weg in 't vervolg', wat ze eigenlijk nog niet erg zouden vinden.

Comment

Working...
                                          X