Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    op een ondertoon van 'blijf hier dan weg in 't vervolg', wat ze eigenlijk nog niet erg zouden vinden.
    En wat effectief zal gebeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      maar ondertussen moet je wel een gouden onderhoud betalen...

Comment

• Laatste keer dat ik in een garage was voor een onderhoud te laten doen is al heel lang geleden, allemaal veel te duur

Zeker die officiele dealers

Comment

En gaat Xit daarmee dan enkele tientallen euro's korting krijgen op z'n huidige of volgende factuur?
          Als de dealer zich niet gehouden heeft aan de onderhoudsprijs voor een olieservice zoals opgegeven vanuit Bornem, dan mag je er zeker van zijn dat het verhaal een staartje krijgt en dat Xit geen eurocent teveel zal betalen.
          BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
            Als de dealer zich niet gehouden heeft aan de onderhoudsprijs voor een olieservice zoals opgegeven vanuit Bornem, dan mag je er zeker van zijn dat het verhaal een staartje krijgt en dat Xit geen eurocent teveel zal betalen.
            We zullen zien.
            'k Heb je raad opgevolgd en enkele mails gestuurd naar andere BMW-garages.
            Tot hiertoe geen reactie.

Comment

Hoe kan Xit bewijzen dat ze daar langer aan gewerkt hebben dan nodig?
              Prijs/uur zal vaststaan, prijs/liter ook...maar de effectieve uitvoeringstermijn daar zou ik toch aan twijfelen, of niet?

Comment

Hoe kan Xit bewijzen dat ze daar langer aan gewerkt hebben dan nodig?
                't Probleem is niet dat ze daar langer aan hebben gewerkt dan nodig, ik heb 50 minuten in de garage doorgebracht en ze hebben me 1u40 werkuren aangerekend.

Comment

't Probleem is niet dat ze daar langer aan hebben gewerkt dan nodig, ik heb 50 minuten in de garage doorgebracht en ze hebben me 1u40 werkuren aangerekend.
                  bewijs dat maar eens, dat jij daar 50 min gezeten hebt.

Comment

verlies je dan uw garantie niet?
                    wat dan met uw (overigens voor BMW zeer schaamtelijk) deurpaneel?

Comment

bewijs dat maar eens, dat jij daar 50 min gezeten hebt.
                      'k Weet het.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                        Daarvoor ga ik wel nog terug natuurlijk, maar het eerstvolgende onderhoud is waarschijnlijk pas begin volgend jaar (en de garantie loopt af in april)...

Trouwens, als ik binnen moet voor dat paneel mogen ze nog wat andere dingen oplossen:
                        • ik zit nog steeds met een rammel in mijn dashboard die zogezegd was opgelost
                        • mijn beide achterdeuren piepen dat het een lieve lust is
                        • mijn onderhoudsboekje is zelfs niet ingevuld (of doen ze dat niet meer omdat alles op de factuur staat?)
                        Last edited by ; 18/07/2007, 14:45.

Comment

Wel daar zou ik nu ook 'es graag duidelijk over willen hebben. Heb dat gisteren in een ander topic ook al 'es gevraagd maar niemand lijkt het te weten. Misschien deze namiddag is topicje over openen.

Jupke vertelde me ooit dat hij ergens gehoord had dat, ook al is je wagen nog in garantie, deze ook moet blijven doorlopen wanneer je bij een niet-merkdealer gaat.

Comment

Wel daar zou ik nu ook 'es graag duidelijk over willen hebben. Heb dat gisteren in een ander topic ook al 'es gevraagd maar niemand lijkt het te weten. Misschien deze namiddag is topicje over openen.

Jupke vertelde me ooit dat hij ergens gehoord had dat, ook al is je wagen nog in garantie, deze ook moet blijven doorlopen wanneer je bij een niet-merkdealer gaat.
                            europa (dienstenrichtlijn) verplicht normalerwijze dat je bij elk servicepunt onder garantie terecht kunt, maar of dat in werkelijkheid wordt opgevolgd, daar kan ik niet over oordelen; vooral voor particulieren ligt dat gevoelig denk ik, de dealer geeft zijn kortingen natuurlijk in het licht van het onderhoud dat hij vele jaren hoopt te hebben

Comment

Prijs/uur zal vaststaan, prijs/liter ook...maar de effectieve uitvoeringstermijn daar zou ik toch aan twijfelen, of niet?
                              'k Durf het niet met 100 % zekerheid zeggen, maar bij mijn weten bestaan die richtlijnen voor uitvoeringstermijn wel. Extra werkzaamheden moeten apart vermeld worden.
                              BMW E46 318d '05

Comment

europa (dienstenrichtlijn) verplicht normalerwijze dat je bij elk servicepunt onder garantie terecht kunt, maar of dat in werkelijkheid wordt opgevolgd, daar kan ik niet over oordelen; vooral voor particulieren ligt dat gevoelig denk ik, de dealer geeft zijn kortingen natuurlijk in het licht van het onderhoud dat hij vele jaren hoopt te hebben

bij nieuwkoop wel. 'k Heb een Toyota gekocht van 1 jaar oud en had dus nog 4 jaar volledige fabrieksgarantie te goed. 'k Heb geen relatie met de dealer van aankoop. Moet ik, om aanspraak te kunnen maken op deze garantie, bij Toy blijven gaan of niet...

Comment

• mijn onderhoudsboekje is zelfs niet ingevuld (of doen ze dat niet meer omdat alles op de factuur staat?)
                                  Serieus? Natuurlijk moet dat nog ingevuld worden.
                                  BMW E46 318d '05

Comment

bij nieuwkoop wel. 'k Heb een Toyota gekocht van 1 jaar oud en had dus nog 4 jaar volledige fabrieksgarantie te goed. 'k Heb geen relatie met de dealer van aankoop. Moet ik, om aanspraak te kunnen maken op deze garantie, bij Toy blijven gaan of niet...
                                    voorziet Toyota de overdracht van fabriekswaarborg niet bij doorverkoop (zoals Kia)?
                                    zo ja, dan is die dienstenrichtlijn daar dus ook op van toepassing
                                    België kennende gaat die wel nog niet omgezet zijn ma bon

Comment

voorziet Toyota de overdracht van fabriekswaarborg niet bij doorverkoop (zoals Kia)?
                                      zo ja, dan is die dienstenrichtlijn daar dus ook op van toepassing
                                      België kennende gaat die wel nog niet omgezet zijn ma bon
                                      Jep, iedereen die een Toyota in occasie koopt wanneer deze in nog binnen de 5 jaar garantie valt heeft recht op de resterende Toyota-garantie.
                                      De reden waarom hun inruilwaarde's zo gestegen zijn de laatste jaren. Kia heeft dat slim bekeken.

Comment

Serieus? Natuurlijk moet dat nog ingevuld worden.
                                        Ik zou voorzichtig zijn Xit. Binnen 2 weken nog 'n factuur in de bus:

administratiekosten....€15
                                        postzegel....€0,5
                                        handtekening met gouden parker....€1,5
                                        dichtplakken enveloppe...€1,5
                                        transportkosten van en naar postbus...€2,5
                                        _________________________________________
                                        TOTAAL € 21

Comment

Ik zou voorzichtig zijn Xit. Binnen 2 weken nog 'n factuur in de bus:

administratiekosten....€15
                                          postzegel....€0,5
                                          handtekening met gouden parker....€1,5
                                          dichtplakken enveloppe...€1,5
                                          transportkosten van en naar postbus...€2,5
                                          _________________________________________
                                          TOTAAL € 21

Euh, is een prior geen 52 eurocent i.p.v. 50?

Comment

Working...
                                          X