Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn volgende onderhoud zal iets van een 20à30€ kosten gok ik.

Moet alleen nog 4 nieuwe bougies halen en een oliefilter. De olie heb ik hier nog staan.

Straks wel even naar de garage om te vragen wat 4 nieuwe schokdempers kosten
    En binnenkort de voorste schijven en blokken vervangen

Als dat allemaal gebeurt is staat hij wel echt leterlijk tip top!
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      Hoe zit dat dan met die vaste tarieven?
      BTW: nog altijd niets gehoord van Bornem.
      Nooit geweten dat er zoveel verschil zat tussen die tarieven... en 't lijkt mij nog steeds niet logisch. Als je bijvoorbeeld een onderhoudscontract afsluit, dan is dat contract overal dezelfde prijs, aangezien het dezelfde voorwaarden en herstellingen omvat. Dat wil zeggen dat Bornem een "tabel" heeft met het aantal eenheden dat een onderhoud mag duren. Als de garage er langer over doet of duurdere onderdelen (olie,...) gebruikt, dan is dat hun probleem, want ze krijgen toch maar hetzelfde bedrag. Als Bornem belt, mag je hen daar gerust eens op wijzen.

Leuk om weten dus voor iedereen die een nieuwe BMW of Mini koopt. Je perst bij aankoop eerst het onderste uit de kan door de garages tegen elkaar uit te spelen en voor het onderhoud doe je nogmaals hetzelfde, aangezien de verschillen redelijk groot zijn.
      Last edited by Caesar2; 31/07/2007, 12:04.
      BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
        Als Bornem belt, mag je hen daar gerust eens op wijzen.
        Ik wacht nog tot eind deze week. Als ik dan niets gehoord heb, bel ik zelf eens naar Bornem.

Comment

• Nog eentje binnen: 167.78 incl.btw (motorolie en remolie)

Worden de onderhoudsprijzen in BMW-garages via een spelletje darts bepaald ofzo???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
            Nog eentje binnen: 167.78 incl.btw (motorolie en remolie)

Worden de onderhoudsprijzen in BMW-garages via een spelletje darts bepaald ofzo???

Ik vind de laatste 3 pagina's echt grappig worden.
            Eerst zou er een foutje gebeurd zijn, daarna zijn de prijzen bij iedere BMW concessie hetzelfde, daarna zijn er vaste tarieven met afwijkingsmogelijkheden, daarna zijn er vaste prijzen per dealergroepen, daarna hebben ze niks met mekaar te maken, nu gaan ze al mijlenver uit mekaar liggen...

Comment

• LOL! Dealers, het is me wat.

Ik ging gisteren naar mijn garage om te vragen welke motorsteunen vervangen moesten worden omdat ik voelde dat de motor schokte bij het vertrekken en schakelen.

Ten eerste is hij doodeerlijk geweest en mij verteld dat ik enkel de twee bovenste moet vervangen ipv allemaal (wat ik dacht). Daar was ik blij mee omdat de twee onderste steunen 120€/stuk kosten (bij Saab 300€/stuk).
              En ten tweede zei hij dat ik daar geen werk voor hoefde te betalen. "Ik doe dat wel rap tussendoor" klonk het.

Dat wil ik bij een dealer nog wel eens meemaken...
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Eerst zou er een foutje gebeurd zijn, daarna zijn de prijzen bij iedere BMW concessie hetzelfde, daarna zijn er vaste tarieven met afwijkingsmogelijkheden, daarna zijn er vaste prijzen per dealergroepen, daarna hebben ze niks met mekaar te maken, nu gaan ze al mijlenver uit mekaar liggen...
                Ik heb net een e-mail naar Bornem gestuurd met de vraag om verduidelijking.
                Eens kijken wat er uit de bus komt.

Comment

Ik begin het ook echt grappig te vinden. Enerzijds kan je op de website uitrekenen hoeveel een onderhoudscontract voor een bepaalde wagen kost en dan is dat voor elke concessie hetzelfde, m.a.w. er bestaan gewoon richtlijnen. Anderzijds als je rechtstreeks als particulier een offerte vraagt, krijg je allerlei prijzen door. Een garage die 50 minuten nodig heeft voor een smeerbeurt tegenover een garage die 30 minuten nodig heeft, geeft dus al op voorhand toe dat ze prutsmecaniciens in dienst hebben

Xit, ik hoop dat je iets meer teweten komt van Bornem en het dan hier plaatst.
                  BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                    LOL! Dealers, het is me wat.

Ik ging gisteren naar mijn garage om te vragen welke motorsteunen vervangen moesten worden omdat ik voelde dat de motor schokte bij het vertrekken en schakelen.

Ten eerste is hij doodeerlijk geweest en mij verteld dat ik enkel de twee bovenste moet vervangen ipv allemaal (wat ik dacht). Daar was ik blij mee omdat de twee onderste steunen 120€/stuk kosten (bij Saab 300€/stuk).
                    En ten tweede zei hij dat ik daar geen werk voor hoefde te betalen. "Ik doe dat wel rap tussendoor" klonk het.

Dat wil ik bij een dealer nog wel eens meemaken...
                    Jouw garage is geen merkdealer dan?

Comment

Jouw garage is geen merkdealer dan?
                      Een Hyundai dealer en Saab Service Point (zoals dat zo mooi heet)
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                        Ik begin het ook echt grappig te vinden. Enerzijds kan je op de website uitrekenen hoeveel een onderhoudscontract voor een bepaalde wagen kost en dan is dat voor elke concessie hetzelfde, m.a.w. er bestaan gewoon richtlijnen. Anderzijds als je rechtstreeks als particulier een offerte vraagt, krijg je allerlei prijzen door. Een garage die 50 minuten nodig heeft voor een smeerbeurt tegenover een garage die 30 minuten nodig heeft, geeft dus al op voorhand toe dat ze prutsmecaniciens in dienst hebben

Xit, ik hoop dat je iets meer teweten komt van Bornem en het dan hier plaatst.
                        Ik heb het hier enkele pagina's terug toch al geschreven? Voor BMW is Xit als particuliere klant gewoonweg een stuk stront, niet meer dan dat! In hun ogen komt hij zagen en klagen over z'n factuur, wil alles weten...

Zij zien veel liever een leaseklant komen. Alles volgens 't boekje, geen reparatie's maar direct duurdere vervangingen, geen gezeik achteraf...

Comment

Is toch geen erkende Hyundai dealer of wel?

Comment

En wat onderhouden ze bij de Hyundai dealer? Ook de saab?

Welke garag's zijn het?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                              Is toch geen erkende Hyundai dealer of wel?
                              Toch wel
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik heb het hier enkele pagina's terug toch al geschreven? Voor BMW is Xit als particuliere klant gewoonweg een stuk stront, niet meer dan dat! In hun ogen komt hij zagen en klagen over z'n factuur, wil alles weten...

Zij zien veel liever een leaseklant komen. Alles volgens 't boekje, geen reparatie's maar direct duurdere vervangingen, geen gezeik achteraf...
                                Probleem voor hen is wel dat ze met xit een doorbijtertje aan de hand hebben.

Comment

En wat onderhouden ze bij de Hyundai dealer? Ook de saab?

Welke garag's zijn het?
                                  Het is een familie bedrijfje dat: Nieuwe Hyundai's verkoopt en onderhoud. Saab's onderhoud en tuned. LPG installeerd en carroserie herstellingen doet. Ze werken er met 3 en ja je moet soms wat geduld hebben maar het werk is altijd goed gedaan (en alleen het werk dat jij gevraagd hebt op de manier dat jij het gevraagd hebt) en tegen schappelijke prijzen.

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• mijn onderhoud van 30.000km =125€
                                    normale prijs zou ik zeggen, maar is dit voor een Seat duur of goedkoop?
                                    Effe zien luchtfilter,polenfilter en oliefilter ik denk 4 liter olie(in fleskes van ne lieter iets van elf) sproeiwater bijgevuld , bandendruk, probleempje met partieken filter gereset.
                                    werkuren ik zou het niet weten .
                                    EN mijn onderhoud boekje is ingevuld.
                                    Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                                      mijn onderhoud van 30.000km =125€
                                      normale prijs zou ik zeggen, maar is dit voor een Seat duur of goedkoop?
                                      voor een VAG-product goedkoop

Comment

• Ik zou de normale prijzen eens willen zien.(vag)
                                        Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          voor een VAG-product goedkoop
                                          't is van in uw regio Tigra garage van Haelst.
                                          Nissan QQ driver.

Comment

Working...
                                          X