Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenbij een officiële tussen de 125 en 175 euro
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenis dat 'n groot paleis of eerder een klein boerke?
een gemiddelde garage, niet hypermodern, bestaat ook al meer dan 50 jaar dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Modena Bekijk BerichtenGroot onderhoud Audi A3 1.9 TDI
Olie 505.01 34,00 euro
Oliefilter 7,74 euro
Pollenfilter 17,11 euro
Dieselfilter 27,45 euro
Werkuren 40,03 euro
BTW 26,53 euro
Totaal: 152,86 euro.
Binnen 20000km weet ik ook te zeggen hoeveel een groot onderhoud is ... (of zou ik binnen 5000km op 15000km dus al eens gaan ?) Het zijn mijn eerste 15000km, heb wel longlife-systeem.
Comment
-
Heb een inkomende bestelling lopen van schokdempers, polybushes, bougies en een oliefilter.
Bougies en oliefilter kosten samen iets van een 15€. Olie heb ik nog dus mijn volgende onderhoud kost me 15€
Hoe Saab is duur in onderhoud... :p2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Ook echt wel een spotprijs. Dat is dan olie en oliefilter neem ik aan?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenOok echt wel een spotprijs. Dat is dan olie en oliefilter neem ik aan?
Olie (vorige keer werd bij de officiele verdeler de longlife reeds door 5W40 vervangen en is nu ook terug gebruikt)
Oliefilter vervangen
Koelvloeistof bijgevuld
Ruitensproeiervloeistof bijgevuld
Kleine materialen (afdichtingsring, ed)
Werkuren
Nakijken van remmen, lichten, bandenspanning in orde gezet, VAG-com aangekoppeld,...
De garage waar ik nu terug naartoe ga, verkoopt enkel 2de hands wagens van de VAG-groep (meest VW en Audi). Heb er destijds ook mijn Golf IV gekocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenWen, das die garage in Olmen zekers? (of op de weg naar Olmen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIn Olmen is ook zo'n oude VW-garage die mij goedkoper lijkt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenHeeft er iemand adressen van die Bosch service points? Bestaat daar een website van?
Comment
-
De openingszin op die site is er wel plat op:
Om uw wagen te laten rijden en te onderhouden is geld spenderen niet te vermijden. Maar een zwakke service en rekeningen die de pan uitswingen bij de dealer, maken het dikwijls natuurlijk nog pijnlijker. Waar kunt u elders nog terecht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenNet een e-mail gekregen van BMW Belux dat ze de zaak samen met Van Boom gaan bekijken.
En ik heb de naam van de garage nooit vermeld in mijn e-mail, ik stelde gewoon algemene vragen.
Volgende keer gebruik ik mijn yahoo- of gmail-account.
Volgens Van Boom is er dus een "administratieve vergissing" gebeurd (waar heb ik die nog al gehoord?) waardoor er ten onrechte een remoliewissel is aangerekend. Dit zou dus betekenen dat ik 47,5 euro terug krijg, waardoor de factuur op ongeveer 205 euro komt. Ik kom dan echter nog altijd aan 1u10 werkuren, terwijl ik er al meerdere keren heb op gehamerd dat ik slechts 50 minuten in de garage ben geweest...
Bijkomend probleem: nu blijken ze dus niet de remolie te hebben vervangen, maar hebben ze toen ik terug ben geweest wel de boordcomputer gereset waardoor deze nu dus aangeeft dat ik pas binnen 2 jaar de remolie dien te laten vervangen... Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Ze gaan nu eindelijk ook dat deurpaneel vervangen en mijn onderhoudsboekje invullen... joepie...
BMW Belux schrijft ook dat zij de prijs van de onderdelen bepalen, maar de garagist de prijs van de werkuren. Daarmee weten we nog altijd niet of BMW Belux bepaalt hoe lang bv. een oliewissel moet duren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenEindelijk antwoord gekregen.
Ik kom dan echter nog altijd aan 1u10 werkuren, terwijl ik er al meerdere keren heb op gehamerd dat ik slechts 50 minuten in de garage ben geweest...Ze hebben misschien 35 minuten met 2 man aan uwe auto gewerkt?
of een half uur 1, en 20 minuten met 2Audi A5 2.7TDI Multitronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk BerichtenZe hebben misschien 35 minuten met 2 man aan uwe auto gewerkt?
of een half uur 1, en 20 minuten met 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenEindelijk antwoord gekregen.
Volgens Van Boom is er dus een "administratieve vergissing" gebeurd (waar heb ik die nog al gehoord?) waardoor er ten onrechte een remoliewissel is aangerekend. Dit zou dus betekenen dat ik 47,5 euro terug krijg, waardoor de factuur op ongeveer 205 euro komt. Ik kom dan echter nog altijd aan 1u10 werkuren, terwijl ik er al meerdere keren heb op gehamerd dat ik slechts 50 minuten in de garage ben geweest...
Bijkomend probleem: nu blijken ze dus niet de remolie te hebben vervangen, maar hebben ze toen ik terug ben geweest wel de boordcomputer gereset waardoor deze nu dus aangeeft dat ik pas binnen 2 jaar de remolie dien te laten vervangen... Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Ze gaan nu eindelijk ook dat deurpaneel vervangen en mijn onderhoudsboekje invullen... joepie...
BMW Belux schrijft ook dat zij de prijs van de onderdelen bepalen, maar de garagist de prijs van de werkuren. Daarmee weten we nog altijd niet of BMW Belux bepaalt hoe lang bv. een oliewissel moet duren...
Wat ook niet kan is dat ze niet alles volgens het boekje doen wat BMW voorschrijft. Zo schrijft BMW dat ze de koelvloeistof moeten vervangen om de 4 jaar of x aantal kms. Hun antwoord daarop is "dat is niet nodig want dat neemt ook veel tijd in beslag en we doen dat atlijd als de benzine of dieselpomp stuk is"
Comment
Comment