Klein onderhoud VW Golf bij officiële concessiehouder: 99 EUR.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Van het weekend de Golf 3 Diesel zelf een klein beurt (elke 7500 km) gegeven.
Olie : 4,5*4,5 euro/liter = 20,25 euro
Oliefilter + Carteraftapring = 7 euro
Standaardzaken bij elk onderhoud van toepassing :
- luchtfilter nakijken en zuiver blazen,
- koelvloeistof, ruitensproeiervloeistof en remvloeistof nakijken,
- lichten en pinkers testen,
- staat remblokken, remschijven en remleidingen checken
- etc.. = 0 euro.
Totaal = 27,25 euro
Zo is het onderhoud nog doenbaar als je om de 2 maand de auto een onderhoudje moet geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenEindelijk antwoord gekregen.
Volgens Van Boom is er dus een "administratieve vergissing" gebeurd (waar heb ik die nog al gehoord?) waardoor er ten onrechte een remoliewissel is aangerekend. Dit zou dus betekenen dat ik 47,5 euro terug krijg, waardoor de factuur op ongeveer 205 euro komt. Ik kom dan echter nog altijd aan 1u10 werkuren, terwijl ik er al meerdere keren heb op gehamerd dat ik slechts 50 minuten in de garage ben geweest...
Bijkomend probleem: nu blijken ze dus niet de remolie te hebben vervangen, maar hebben ze toen ik terug ben geweest wel de boordcomputer gereset waardoor deze nu dus aangeeft dat ik pas binnen 2 jaar de remolie dien te laten vervangen... Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Ze gaan nu eindelijk ook dat deurpaneel vervangen en mijn onderhoudsboekje invullen... joepie...
BMW Belux schrijft ook dat zij de prijs van de onderdelen bepalen, maar de garagist de prijs van de werkuren. Daarmee weten we nog altijd niet of BMW Belux bepaalt hoe lang bv. een oliewissel moet duren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenNog bericht gekregen ivm de teveel aan uren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenNope. Maar straks waarschijnlijk toch terug i.v.m. mijn middenconsole en... nu begint er gekraak te komen uit mijn B-stijl (ook gekend probleem).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenNope. Maar straks waarschijnlijk toch terug i.v.m. mijn middenconsole en... nu begint er gekraak te komen uit mijn B-stijl (ook gekend probleem).
Volgens mij begint dit zeer sterk op je picasso te gelijken, alleen 2x zo duur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenVoor 500€ koop ik je 3-reeks, en ben jij af van het gekraak. Deal?
NEEN!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
Volgens mij begint dit zeer sterk op je picasso te gelijken, alleen 2x zo duur
Toch niet: die Picasso was ik kotsbeu, deze niet; en het prijsverschil bedroeg veel minder dan het dubbele.
Comment
-
eerste onderhoud van de ibi
olie
oliefilter
ruitenwisserreiniger
bijdrage tot de ecologische afhaling van de afvalstoffen
samen 97,28€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 4rings Bekijk BerichtenEerste klein onderhoud laten doen van de A6.
Normaal gebeurt dit pas om de 30 000 km, maar omdat we weinig kilometers doen heb ik besloten dit te laten gebeuren om de 15 000 km.
Prijs voor klein onderhoud 126,78 BTW inclusief.
In een VAG-garage?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten126 euro voor een A6?
In een VAG-garage?
Ja, officiele audi/vw garage BMB hier in Brugge, sinds kort overgenomen door garage Raes uit Oostkamp.
Comment
-
Na 93k: 2 remschijven + blokken + uren voor corsa: 260 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door barthez Bekijk Berichteneerste onderhoud van de ibi
olie
oliefilter
ruitenwisserreiniger
bijdrage tot de ecologische afhaling van de afvalstoffen
samen 97,28€
Das euhm...ja...genoeg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenNa 93k: 2 remschijven + blokken + uren voor corsa: 260 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenVoor 160 à 170€ had ik dat kunnen regelen
Comment
-
Gisteren de Vectra binnengedaan voor een onderhoud en twee nieuwe banden (GMAN Mortsel). Het vorige onderhoud was pas in juli gebeurd, we hebben er in augustus nogal wat mee rondgereden (oa twee keer over en weer naar Italia). Normaal doen we hem om de 7500 km binnen, aangezien we er veel korte afstanden mee rijden.
Toen ik hem kwam afhalen, zeiden ze: we hebben alleen de banden vervangen (173 euro), het onderhoud hebben we niet gedaan want dat zou weggegooid geld zijn, aangezien je nu alleen maar grote afstanden hebt gedaan, mag hij deze keer op 15000 km binnen ipv op 7500.
'k Vond het wel knap dat ze dat zo oplosten, ipv domweg een onderhoud uit te voeren en aan te rekenen.Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenVoor 160 à 170€ had ik dat kunnen regelen
Schijven: € 85
Goedkope werkkracht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenBlokken: € 58
Schijven: € 85
Goedkope werkkracht
Ik heb blokjes voor 28.56€. Schijven voor 90.32€ (en dan nog 10€ verzending)
Waar haal jij jouw bagger?
edit: goedkope werkkrachten heb ik ja.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenJouw gerief is duur.
Ik heb blokjes voor 28.56€. Schijven voor 90.32€ (en dan nog 10€ verzending)
Waar haal jij jouw bagger?
edit: goedkope werkkrachten heb ik ja.
Comment
Comment