Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel KORTING gekregen ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
    Deze korting is veel mooier dan de wagen zelf .
    Vind mijn zoon ook maar voor een gezin met 3 kids lijkt het me eerder een auto te zijn die "practisch" moet zijn en dan is die altijd minder mooi

Als ik verander zou het zeker al niet zo'n Citroën zijn , eerder een Zafira tourer......1.6 cdti cosmo met nog enkele opties.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten
      Citroen is typisch zo'n merk dat zijn catalogusprijzen veel te hoog zet om dan nadien enorme kortingen te kunnen geven.30.000 euro catalogusprijs wa realistischer geweest in dit geval.
      Inderdaad. Ze zijn gekend voor hun enorme kortingen, maar daardoor kunnen ze ook wel cardoen enzo weghouden.
      Ik zie maar 1 voordeel aan citroën, als je het 1e jaar een ongeval hebt (per total) kan je erop verdienen...

Comment

• Ben gaan kijken voor de prijs van een nieuwe GSIII ........

Op een geconfigureerde prijs van 32365 € betaal je nog +- 27.000 € en dan gaat er nog 2000 € af indien je een oude auto inlevert .

Snel gerekend is dit +- zo'n 20 % (32365/121x100)

Als er nu iemand de mijne wil overnemen voor een deftige prijs mag ie onmiddelijk weg
        Op een stockwagen is nog meer te verdienen.

Comment

• 2000 euro korting voor de nieuwe Mazda 6. Zelfs geen cent voor inruil van een auto ouder dan 15j. En ze wilden 6500 euro geven voor een V70 van 7j...Ongelofelijk.

Oh ja. Prijs wagen was 35590....Dus 33590 met die 2000 euro korting.
          Last edited by ; 21/01/2013, 19:42.

Comment

• Naar het salon geweest en heel wat offertes opgevraagd bij de 'informaten' (allemaal offertes tussen 15-20 K Euro) van allerlij populaire betaalbare merken (Peugeot, Citroen, opel, hyundai, kia, skoda, seat, ....) . De aangeboden prijzen zijn bijna altijd exact hetzelfde als de promoties die je in de folders en op hun websites vindt. Vol goede moed hiermee naar garages gestapt met het idee daar kan nog wel wat vanaf (of gratis erbij) maar dat viel tegen. In het beste geval heb ik nog +/- 400 euro uit de brand gesleept (=2.5% op de salon offerte). Maar soms heb ik er niet meer dan 100 euro af gekregen. Zijn de marges van de garage echt zo klein? Iemand meer succes?

Opvallend was ook de overname/recyclage premies. De verschillen zijn enorm, niet alleen per merk, maar per model. Zo kreeg ik bij de Seat Ibiza ST, 2500 euro voor mijn oude kar (wat +/-15% is van de nieuwe wagen!) Niet slecht dacht ik zo. Maar de logica achter deze premies ontgaat me geheel.

Verder leken de einde reeks Skoda Octavia's zeer prijsgustig. 17800 (4d) en 19000 (combi) voor een full-option diesels...

Jammer dat Ford, Renault en Toyota geen offertes op de beurs willen opmaken. Hierdoor is het na een salonbezoek moeilijk prijsvergelijken en vallen ze vooraf al uit de boot. En om nu in dit weer mazout te verrijden om offertes te krijgen...

Comment

• Lees vooral de twee laatste alinea van dit artikel maar eens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                Lees vooral de twee laatste alinea van dit artikel maar eens.
                Ja dat is me allemaal bekend. Maar hier spreekt men toch ook van 10 tot 15% korting. Als ik van de catalogus prijs vertrek heb ik kortingen die tot boven de 30% liggen (salon korting, overname, pack-korting, snelbeslissers korting, stockkorting, ...). Dit zijn officiele (gepubliceerd) kortingen van de fabrikant uit. Daarom verwachtte ik dat de dealer ook nog wat kon doen (ik verwachtte toch zo'n 5% zeg maar). Eén dealer liet uitschijnen dat een deel van overname premie uit zijn zak komt....

Comment

• Bieden www.clickyourcar.be en www.netcar.de geen betere kortingen in het algemeen dan de lokale stealers ?
                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
                    Ja dat is me allemaal bekend. Maar hier spreekt men toch ook van 10 tot 15% korting. Als ik van de catalogus prijs vertrek heb ik kortingen die tot boven de 30% liggen (salon korting, overname, pack-korting, snelbeslissers korting, stockkorting, ...). Dit zijn officiele (gepubliceerd) kortingen van de fabrikant uit. Daarom verwachtte ik dat de dealer ook nog wat kon doen (ik verwachtte toch zo'n 5% zeg maar). Eén dealer liet uitschijnen dat een deel van overname premie uit zijn zak komt....
                    De laatste zin van het artikel moet je volgens mij interpreteren als "de gemiddelde korting is 10 tot 15%". En er zullen wel merken zijn die dit kunnen geven. Maar voor andere merken is nog eens 5% van de dealer verwachten, boven op de gepubliceerde kortingen, onrealistisch. Een dealership is een commerciële organisatie, de bedoeling is toch dat ze iets van winst hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                      Bieden www.clickyourcar.be en www.netcar.de geen betere kortingen in het algemeen dan de lokale stealers ?
                      Op clickyourcar is de peugeot +/-500 euro duurder en de citroen +/-1000 euro goedkoper dan de salonoffertes die ik heb.

Comment

Zijn de marges van de garage echt zo klein?
                        Als je ze mag geloven wel ja . Mij is verteld dat ze amper 500 € op een auto kunnen verdienen MAAR dan moet je nog rekenen dat er iemand deze moet wassen + nakijken .....

Die mannen weten perfect wat ze zelf moeten ophoesten voor jouw wagen en niemand werkt graag voor niks hé

In Nederland komen er zelfs kosten BIJ als je een wagen koopt en die MOET je erbij nemen ...anders geen auto .

Als je ff snel naar een Nederlandse configurator zou surfen en je configureert er een identieke wagen als hier in BE , ga je snel merken dat we het eigenlijk zo slecht nog niet hebben. 10 tot 20 % duurder is geen uitzondering !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                          De laatste zin van het artikel moet je volgens mij interpreteren als "de gemiddelde korting is 10 tot 15%". En er zullen wel merken zijn die dit kunnen geven. Maar voor andere merken is nog eens 5% van de dealer verwachten, boven op de gepubliceerde kortingen, onrealistisch. Een dealership is een commerciële organisatie, de bedoeling is toch dat ze iets van winst hebben.
                          Het is helemaal niet mijn bedoeling de dealer uit te wringen. Ik wil gewoon een correcte prijs zodat ik achteraf niet moet horen dat iemand anders dit of dat meer gekregen heeft wat dan alleen maar een slecht gevoel heeft bij de aankoop. Volgens het artikel moet ik nu naar andere een dealer stappen en de prijzen tegen elkaar uitspelen. Ik heb daar geen goesting in. Als ik denk een goeie prijs te hebben is me dat voldoende. Momenteel heb ik dat gevoel niet, misschien onterecht.

Comment

• Wanneer ik een nieuwe wagen aankoop dan is het mij meestal niet te doen om dat ene % meer korting. Ik laat gewoonlijk de verkoper een offerte opmaken en maak hem dan gewoonlijk duidelijk dat ik niet zal blijven aandringen op een extraatje meer maar gewoon verwacht dat ik een goede deal krijg.

Ik vermeld ook dat ik bij een andere dealer nog een offerte laat opmaken, wat ook meestal gebeurd.

Zo kocht ik dus mijn laatste wagen, de ene VW-garage gas een goede korting zijnde 7% en met deze offerte ben ik dan naar een VW-garage gegaan waar ik eigenlijk wilde kopen omdat deze beter bij de deur was.
                            Daar legde ik gewoon de bestelbon van garage A op de tafel en vroeg gewoon wat zij hier nog op konden doen? en ik kreeg nog 1% extra dus 8% korting.

Verder zeur ik daar dan niet over want ik ga er steeds vanauit dat die extra procentjes die je van de nieuwprijs maar wil blijven afknibbellen dit later wel in het verdere onderhoud of garantie tegen je begint te vreken?

Uiteindelijk heb ik een opmerking over mijn nieuwe wagen en zonder al teveel moeite krijg ik een nieuwe, dus moet ik me dan de vraag stellen of dit ook zo had geweest wanneer ik bij de onderhandelling van de aankoop de kan tot op de bodem had geledigd??

Als je echt maar dan ook echt kortingen op een wagen wenst te bekomen dan moet je naar Cardoen en kiezen wat zij hebben staan en waar ze juist 10 vrachtwagens aan wagens hebben gedumpt.
                            Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

...niet mijn bedoeling de dealer uit te wringen. wil een correcte prijs zodat ik achteraf niet moet horen dat iemand anders dit of dat meer gekregen heeft . Als ik denk een goeie prijs te hebben is me dat voldoende. Momenteel heb ik dat gevoel niet, misschien onterecht.
                              Wil je de laagste prijs voor een identieke wagen dan moet je bij minstens 3 dealers gaan horen :

offerte 1 : 26600€
                              offerte 2 : 26365€
                              offerte 3 : 26999€...............

waarop ik offerte 1 op tafel leg ......en dan krijg je te horen dat die offerte van een "agent" is uit hun "groep"......en we concureren mekaar niet dood meneer .

waarop ik offerte 2 op tafel leg..........en waarop de verkoper me zegt :

hier kan ik wel onder, want deze hoort niet bij onze "groep"

dus een extra 365 € zou er ook nog wel zijn afgegaan denk ik.

Voor mij is dan de 1e offerte toch 600 € duurder en als dat dan toevallig mijn eigen garage was , dan kon ik door te vergelijken toch mooi 2 (minstens) onderhoudsbeurten laten doen aan de wagen.....

600 € vind ik persoonlijk nog altijd heel veel geld ....en dan ga ik liever "vreemd"

Comment

• Opel bestelwagen 28% korting tijdens salon.

Comment

• Net gaan kijken voor een Focus ST-2 in een Limburgse Ford garage. Heb overigens GEEN Ford korting (als enigste in Limburg miischien wel)

Totaal waarde geconfigureerde wagen : 31365
                                  Korting 4200 euro oftewel 13,4 %
                                  Eindbedrag : 27165 Euro

En dan heeft de man nog dit bedrag doorgehaald en 300 euro eraf gedaan...

Best netjes voor een top of the range Ford Focus, een model dat maar een dik half jaar uit is nu...

Groeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eklund Bekijk Berichten
                                    Net gaan kijken voor een Focus ST-2 in een Limburgse Ford garage. Heb overigens GEEN Ford korting (als enigste in Limburg miischien wel)

Totaal waarde geconfigureerde wagen : 31365
                                    Korting 4200 euro oftewel 13,4 %
                                    Eindbedrag : 27165 Euro

En dan heeft de man nog dit bedrag doorgehaald en 300 euro eraf gedaan...

Best netjes voor een top of the range Ford Focus, een model dat maar een dik half jaar uit is nu...

Groeten
                                    Denk dat je met tegenwoordige "personeelskortingen" slechter af bent dan met de gewone salonvoorwaarden. Je hebt geen recht op de recyclagepremie, je hebt nog geen recht op ditjes en datjes. Kijk maar eens naar deze PDF. Het gaat hier nu wel over stockwagens, maar Fordpersoneel ziet bijvoorbeeld bij aankoop van een Kuga uit stock bijna 8000 euro aan zijn neus voorbij gaan...

Comment

• ik heb in oktober reeds een stockwagen Zafira Tourer gekocht...dankzij onze goede connecties bij mijn garagehouder heb ik hem voor 26.000 'gekregen', kwam van 33.000..

moet wel zeggen dat wij met onze familie afgelopen jaar 7 nieuwe auto's hebben gekocht bij hem

Comment

• Toch moet je imo altijd een klein beetje opletten met de maximale korting eruit te sleuren. Zeker als je dat spelletje met die verschillende offertes uitspeelt.

Wij hebben thuis eens een bmw 7 dacht ik (jaren geleden wel) niet willen kopen op toen 5000 bef. Padré wou persé die extra korting nog maar de verkoper wou hem niet geven... Na veel vijven en zessen die korting dan toch gekregen.... Maar we zullen ze waarschijnlijk wel dubbel terug betaald hebben bij het eerste onderhoud. Was nochtans een goede garage met een toen gepassioneerde eigenaar...

Soms is het belangrijker om ook nog eens naar service ed. te kijken dan naar die extra 300 euro...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sebke Bekijk Berichten
                                          Toch moet je imo altijd een klein beetje opletten met de maximale korting eruit te sleuren.... Na veel vijven en zessen die korting dan toch gekregen.... Maar we zullen ze waarschijnlijk wel dubbel terug betaald hebben bij het eerste onderhoud.
                                          Niet mee eens : onderhoudstarieven zijn "standaardprijzen" en als je niet op voorhand hoort wat dat kost , rekenen ze aan wat ze willen....

Ik vermoed dat er veel garages zijn de liever hebben dat je ELKE onderhoudsbeurt bij hun komt , dan dat je er enkel de wagen koopt en verder niks .

Met die grotere/langere intervallen is die korting dan toch mooi meegenomen

Comment

Working...
                                          X