Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel KORTING gekregen ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Even dit stokoude topic naar boven knallen:

Ik moet binnekort gaan kijken achter een firmawagen, waarschijnlijk type A3/BMW1 of bvb Skoda Superb. Mijn firma is echt behoorlijk karig met de opties "om de bijdrage voor iedereen laag te houden". Extra opties zou ik uit eigen zak moeten betalen, maar dat zie ik niet zitten.

Is het aanvaardbaar om 1 grote optie zoals comfortzetels of nog liever, een automaat te vragen voor de voorniet (bovenop de fleetkorting dus)? Of is dat totaal uit den boze?
    Last edited by Glitchdj; 04/07/2013, 12:19.
    Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
    #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
    #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
    #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
    #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
    #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
    #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

• Volgens mij gaat dit niet lukken.
      Fleetkortingen liggen vast, dus in principe zou je in gelijk welke garage van eenzelfde merk (ook al zitten ze niet in dezelfde groep) dezelfde offerte moeten krijgen.
      Een garage die extra korting geeft handelt niet volgens de regels van de invoerder.

Dit was althans hetgeen een district manager van D'ieteren mij heeft verteld.

Comment

• 28% op mijn OPC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black Cruizer Bekijk Berichten
          Volgens mij gaat dit niet lukken.
          Fleetkortingen liggen vast, dus in principe zou je in gelijk welke garage van eenzelfde merk (ook al zitten ze niet in dezelfde groep) dezelfde offerte moeten krijgen.
          Een garage die extra korting geeft handelt niet volgens de regels van de invoerder.

Dit was althans hetgeen een district manager van D'ieteren mij heeft verteld.
          Sommige garage's geven nog eens, bovenop de fleetkortingen die door de invoerder werden vastgelegd, een extra korting wanneer er een bepaald aantal wagens door eenzelfde firma bij hen worden afgenomen...

Het is daarom altijd beter om in de garage zelf even langs te gaan ipv je wagen te bestellen/samenstellen via eender welk digitaal lease-portaal...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
            Sommige garage's geven nog eens, bovenop de fleetkortingen die door de invoerder werden vastgelegd, een extra korting wanneer er een bepaald aantal wagens door eenzelfde firma bij hen worden afgenomen...

Het is daarom altijd beter om in de garage zelf even langs te gaan ipv je wagen te bestellen/samenstellen via eender welk digitaal lease-portaal...
            Inderdaad, een maand geleden nog mogen ervaren bij een VW-garage: +1,5% korting t.o.v. de fleetconventie tussen company en invoerder!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk Berichten
              Even dit stokoude topic naar boven knallen:

Ik moet binnekort gaan kijken achter een firmawagen, waarschijnlijk type A3/BMW1 of bvb Skoda Superb. Mijn firma is echt behoorlijk karig met de opties "om de bijdrage voor iedereen laag te houden". Extra opties zou ik uit eigen zak moeten betalen, maar dat zie ik niet zitten.

Is het aanvaardbaar om 1 grote optie zoals comfortzetels of nog liever, een automaat te vragen voor de voorniet (bovenop de fleetkorting dus)? Of is dat totaal uit den boze?
              informeer eens voor de nieuwe octavia, dan heb je een nieuw model die amper kleiner is dan de superb en indien de firma meer dan 10auto's(dacht ik) heeft lopen een korting van 15%
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Bij deze firma www.carville.be geven ze een korting van 16% op een Golf 7 2.0 tdi Highline. 22.333 euro voor een vijfdeurs 2.0 TDI Highline lijkt me een goede prijs.De wagen is standaard bovendien beter uitgerust dan de Belgische versie . Iemand ervaring met deze firma ? Gezien mijn slechte ervaringen met dealer C.(zie ander topic) ben ik geneigd om mijn volgende auto langs die weg te bestellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                  informeer eens voor de nieuwe octavia, dan heb je een nieuw model die amper kleiner is dan de superb en indien de firma meer dan 10auto's(dacht ik) heeft lopen een korting van 15%
                  Dat is toch iets te optimistisch: meer dan tien auto's in de firma zal niet volstaan om aan die korting te komen.

Comment

• Wij hebben net (als particulier) 10% gekregen op de aankoop van een nieuwe 1 reeks. Kwam erbij dat ze bij BMW gemiddeld 1000 a 1500 euro MEER overname gaven voor mijn vrouw haar ibizake. Zelfs 500 euro meer dan bij seat zelf (eventueel voor de nieuwe Leon gaan kijken).

Het zal wel sterk afhangen van garage tot garage denk ik. De verkoper (misschien verkoperspraat ) zegde ons wel dat tijdens juli en augustus, omdat de autoverkoop zo slecht gaat zeker, ook particulieren konden genieten van een extra fleetkorting.
                    Wat dat allemaal juist inhoud weet ik niet, zoals gezegd koop ik enkel particulier aan, het enige wat van tel is dat wij een mooie korting hebben gekregen imo

*edit: even vermelden dat die 10% op catalogus prijs is zonder BTW inclusief opties.
                    Last edited by Vlammembaareg; 08/07/2013, 13:03.
                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Is idd een mooie korting, en mooie overnameprijs.
                      Mijn BMW-verkoper zegt me dat BMW zijn volume wil behouden, en dit dmv acties en grotere kortingen dan gewoonlijk.
                      Ik denk niet dat je vorig jaar of twee jaar geleden 10% op catalogusprijs + opties zou gekregen hebben op een 1-reeks.
                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                        Is idd een mooie korting, en mooie overnameprijs.
                        Mijn BMW-verkoper zegt me dat BMW zijn volume wil behouden, en dit dmv acties en grotere kortingen dan gewoonlijk.
                        Ik denk niet dat je vorig jaar of twee jaar geleden 10% op catalogusprijs + opties zou gekregen hebben op een 1-reeks.
                        vorig jaar op mijn 1-reeks toch ook een vrij mooie korting gekregen onder de vorm van 1600 € optiebudget (salonvoorwaarden), plus de standaard dealer korting van 7%. In totaal kwam dat dan op 11%.
                        Vorige maand kreeg je al gratis een lederen interieur bij BMW.
                        Heb de indruk dat ze bij BMW vrij genereus zijn met kortingen, zeker in deze crisistijden. Bij VW kan er minder af.

De vriend van m'n moeder kocht zo een paar jaar geleden (volle crisis) een quasi full-option 3-reeks voor de prijs van een basisversie. Voor een Golf zou hij bijna evenveel kwijt geweest zijn want bij VW gaven ze juist niks van korting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                          Is idd een mooie korting, en mooie overnameprijs.

Zeker niet!
                          We waren al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe wagen voor mijn vrouw.
                          Ik heb nog een offerte liggen voor dezelfde 1 reeks , tijdens het salon en dat was veel minder korting!
                          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• +- 3.000€ korting gekregen op een nieuwe mini.

en een gratis minitas twv € 100
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              vorig jaar op mijn 1-reeks toch ook een vrij mooie korting gekregen onder de vorm van 1600 € optiebudget (salonvoorwaarden), plus de standaard dealer korting van 7%. In totaal kwam dat dan op 11%.
                              Vorige maand kreeg je al gratis een lederen interieur bij BMW.
                              Heb de indruk dat ze bij BMW vrij genereus zijn met kortingen, zeker in deze crisistijden. Bij VW kan er minder af.

De vriend van m'n moeder kocht zo een paar jaar geleden (volle crisis) een quasi full-option 3-reeks voor de prijs van een basisversie. Voor een Golf zou hij bijna evenveel kwijt geweest zijn want bij VW gaven ze juist niks van korting.
                              Optiepakketten en tijdelijke promo's doen natuurlijk veel, maar wat ook niet onbelangrijk is welke extra percentage je daar nog extra op krijgt... ik heb me eind mei een A6 avant gekocht en als ik alles samentel ( bruto catalogusprijs + extra tijdelijke promopack's, kortingen + extra dealerkorting ) dan kom ik aan zo'n 23 %...Zo een korting heb ik na 4 Audi's op rij nog nooit gekregen eigenlijk...Als ik zie wat ik voor een goed uitgeruste A4 Avant in 2010 betaalde en wat ik nu maar meer betaal voor een nog veel dikker uitgeruste A6 Avant nu dan mocht ik die A4 nooit gekocht hebben eigenlijk...
                              Last edited by Audidriver; 09/07/2013, 16:23. Reden: typo

Comment

• 9153 euro korting oftewel 19,53 % + 2540 euro gewichtvariant -3200 kg

ikke blij en nog wat extra's optie's aangevinkt waar ik al maanden over aan het nadenken was om ze te nemen

Comment

• En over welke bestelwagen praten we dan?
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten
                                  9153 euro korting oftewel 19,53 % + 2540 euro gewichtvariant -3200 kg

ikke blij en nog wat extra's optie's aangevinkt waar ik al maanden over aan het nadenken was om ze te nemen
                                  ik ben geen twijfelaar
                                  allez ik denk dat toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    +- 3.000€ korting gekregen op een nieuwe mini.

en een gratis minitas twv € 100
                                    Van Twingo naar Mini?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                      Van Twingo naar Mini?
                                      Yep, twingo perte totale.
                                      Hebben daan maar een mini besteld
                                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                        Zeker niet!
                                        We waren al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe wagen voor mijn vrouw.
                                        Ik heb nog een offerte liggen voor dezelfde 1 reeks , tijdens het salon en dat was veel minder korting!
                                        Ik heb 1,5 jaar geleden en 0,5 jaar geleden ook al eens een offerte gevraagd voor een 5-reeks, de gewone korting nu was vergelijkbaar met toen, maar op het exclusive plus pack was er zo'n 7000€ korting, wat er in mijn geval op neerkwam dat het dezelfde prijs was als een beperkt business pack. Een voordeel dat groter was dan de salonkorting.

Uit één van de reacties hier begrijp ik dat Audi hetzelfde doet, en als ik de reclame lees over E-klasses zal Mercedes ook wel gul zijn met kortingen, temeer omdat de huidige E geen super verkoopsucces geweest is.
                                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
                                          En over welke bestelwagen praten we dan?

Mercedes Sprinter Combi 313 cdi automaat L1H1.

Comment

Working...
                                          X