Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
hoeveel KORTING gekregen ???
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk BerichtenBetreft een mazda mx5 athletic soft-top.
Ik las op verschillende fora een aankoopprijs van kopers van € 22000 en 22150, anderhalf à 2 jaar terug.
Vandaag is de beste prijs die ik op offertes krijg voor DEZELFDE wagen € 24000 (?)
Bij wie koop ik er eentje voor 22000?- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichtendas voor alle premium in belgie. mijn audi a5 in UK was 30% goedkoper dan in belgie + 1 jaar meer garantie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wind Bekijk BerichtenOp een grand scenic bose edition 1.6 Dci start stop 130 PK als PARTICULIER 16% korting gehad (full option behalve volledig leder)...
gem. 25% bij renault (gaat tot 27,3%)!!!! en dan verdienen ze er nog aan!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenLaat je niet vangen.
Bekend trukje van veel merken is hun basisprijs kuntsmatig te verhogen om zodoende meer kortingen te kunnen geven.
Zoek eerst eens uit hoeveel deze Astra de laatste 2 a 3 jaar in basisprijs is gestegen en vergelijk dat met de hoogte van de kortingen. Velen zullen verschieten.
Een bekende prof. economie aan de KUL zei ooit in zijn les. "weet goed dat wanneer de verkoper niet meer lager kan met zijn prijs dat er meestal nog een ruimte van 10% is" . Aan u om de bodem te zoeken.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenRuimte 10% ????? Ben zelfstandig ... Dit is een uitspraak dat geen steek houd ! Mocht je mijn marges kennen ...?!
Winstmarges hangen uiteraard sterk af van branche : vb een jeansbroek die aangekocht wordt voor pakweg 5-15 EUR (en dat is zeke rgeen uitzondering, zelfs voor grote merken !), wordt verkocht voor 75-100 EUR !
Comment
-
De Belg is geobsedeerd door de solden en de kortingen, hij beseft niet dat deze kortingen bij de prijszetting reeds verwerkt werden in de aangekondigde aankoopprijs
Een handelaar weet heel goed op welke produkten hij zijn prijs herziet, dat is meestal wat weg moet... Is dat toevallig juist wat je zocht, dan doe je (ook) een goede zaak, anders is de handelaar de enige winnaar (ook de laatste dag van de solden, om een idee te geven van de marges...)
En zo is een ook een suggestie in de horecamenu meestal geen kado, het signaleert een produkt dat dringend moet verwerkt worden , anders is het om weg te smijten
Kortingen zijn heerlijk, juiste prijzen zijn eerlijk...Last edited by guyugy; 10/06/2012, 11:27.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenRuimte 10% ????? Ben zelfstandig ... Dit is een uitspraak dat geen steek houd ! Mocht je mijn marges kennen ...
Antonio, jij kent je marges. Ik heb een volgende vraag.
Is er een prijsverschil voor dezelfde wagen gekocht in Brugge, Namen of Hasselt?
Of anders gezegd, waarom moet ik voor dezelfde wagen in Hasselt 6% meer betalen dan in Antwerpen. Onderlinge concurrentie?
Comment
-
het betekent gewoon dat deze van Hasselt een goede reden heeft om er 6% meer van af te doen
misschien bereikt hij zo een drempel in zijn zakencijfer, dan valt mogelijk een dikke premie in zijn zak...
of heeft hij wat teveel op voorhand besteld, kwestie van sneller zijn klanten te kunnen bedienen, welke nu eventueel afhaken wegens de crisis... of de verhoging van bepaalde taksen
enz, enz
het enig dat je niet moet geloven is dat hij dat doet om u te plezieren ;-))
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk BerichtenWel, verkopen met verlies is wettelijk verboden, dus zal wel zo'n drama niet zijn zeker?!Winstmarges hangen uiteraard sterk af van branche : vb een jeansbroek die aangekocht wordt voor pakweg 5-15 EUR (en dat is zeke rgeen uitzondering, zelfs voor grote merken !), wordt verkocht voor 75-100 EUR !
2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
ik ben op zoek naar opel zafira tourer 1.6 CNG. Helaas hebben ze zo'n model niet op stock (stockbook.be), en kan je dus geen interessante voorwaarden krijgen...
1ste offerte: mijn wagen is 11 j. oud (144.000 km.), kreeg daar 3.000 € voor en 1850 € korting op brutoprijs 31.248.
Ik lees hier dat er al 17% op opel astra sports tourer gegeven wordt. Ik vermoed dat die 'hoge' overnamekorting op oude wagen een verdoken korting is.
er staat 1.250 € recyclagepremie op site opel en overnamepremie 1.000 €
**Bij inruil van uw wagen biedt Opel uw bovenop de inruilwaarde van uw voertuig een bijkomende overnamepremie, die afhangt van de Opel die u koopt.
Kan ik niet beter mijn wagen particulier verkopen voor 1500 €? en meer korting krijgen bij aankoop?
Comment
-
In de laatste 2 maanden 4 offertes gehad.
- Audi Q3: 3% korting
- BMW X1: 8% korting
- Mercedes B-Klasse: 7% korting
- VW Tiguan R-line: 15%!! korting
Ik ben zelfstandige en had steeds configuraties met veel opties (nagenoeg allemaal).
Audi wil niet weten van kortingen geven en VW gooit ermee. Ik heb geen nieuwe wagen besteld omdat ik gekozen heb om met mijn huidige wagen verder te rijden maar indien ik voor de Tiguan had gekozen dan was de verkoper zeker tot 17% gegaan (hij had dit al tussen de regels door gezegd).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenDus nog meer dan 10%.
Antonio, jij kent je marges. Ik heb een volgende vraag.
Is er een prijsverschil voor dezelfde wagen gekocht in Brugge, Namen of Hasselt?
Of anders gezegd, waarom moet ik voor dezelfde wagen in Hasselt 6% meer betalen dan in Antwerpen. Onderlinge concurrentie?is heel veel. Ik heb al diverse (luxe)wagens aangekocht maar in België heb ik ooit eens een maximum verschil gehad van 3%.
AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Hoeveel korting zou er maximaal inzitten voor een VW Tiguan met R-Line exterieur? Mijn pa overweegt dergelijke wagen aan te kopen maar krijgt een korting van amper 7%
Het model bestaat toch al een tijdje plus in tijden van crisis moet er toch meer kunnen inzitten.2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
2016 Audi A3 G-tron
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenLaat je niet vangen.
Bekend trukje van veel merken is hun basisprijs kuntsmatig te verhogen om zodoende meer kortingen te kunnen geven.
Zoek eerst eens uit hoeveel deze Astra de laatste 2 a 3 jaar in basisprijs is gestegen en vergelijk dat met de hoogte van de kortingen. Velen zullen verschieten.
Een bekende prof. economie aan de KUL zei ooit in zijn les. "weet goed dat wanneer de verkoper niet meer lager kan met zijn prijs dat er meestal nog een ruimte van 10% is" . Aan u om de bodem te zoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door debonker Bekijk BerichtenKijk liever naar de service die je krijgt als klant in plaats van altijd maar naar die procenten ..., je koopt een auto één keer, maar je moet er wel 4 of meerdere jaren mee naar de garage gaan...2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
2016 Audi A3 G-tron
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk BerichtenHoeveel korting zou er maximaal inzitten voor een VW Tiguan met R-Line exterieur? Mijn pa overweegt dergelijke wagen aan te kopen maar krijgt een korting van amper 7%
Het model bestaat toch al een tijdje plus in tijden van crisis moet er toch meer kunnen inzitten.
Comment
Comment