Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
hoeveel KORTING gekregen ???
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenAls je al die prularia van zo'n Exclusive Pack niet nodig hebt ben je eigenlijk niets met dergelijke kortingen.
Comment
-
-
Toch maar uitkijken.
De zg. 'herstellerpreisen' waarop voormelde kortingen worden berekend liggen aanzienlijk hoger dan de effectieve ! Bovendien rekent men steeds 725 Euro kosten. De werkelijke kortingen liggen dus een heel stuk lager. Er is bovendien ook nog eens het BTW verschil. Een klassieke publiekslokker, genre Cardoen, waar veel auto's in uitvoeringen worden aangeboden die in BE,NL,BRD... niet eens in het gamma voorkomen, en waarmee de geafficheerde prijzen dus helemaal niet te vergelijken zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fa_ Bekijk BerichtenEind augustus een 318d besteld, een eerste dealer gaf de standaard 6 a 7% plus nog wat opties. Een andere dealer gaf zonder veel onderhandelen 13,8%, viel bijna van mijn stoel.2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
2016 Audi A3 G-tron
Comment
-
10% , 13.8 %......De kortingen die je in Belgie bij de stealer krijgt zijn lachwekkend in vergelijking met wat je kan besparen door rechtstreeks te kopen in het buitenland. Ik heb bij deze firma, www.neuwagenkauf.com ,in de buurt van Aken prijs gevraagd voor een goed uitgeruste Golf 7 2.0 tdi en kwam uit op een prijsverschil van +/- 3500 euro in vergelijking met de Belgische nettoprijs (rekening gehouden met 7% korting + 700 euro extra korting). Een kleine moeite om even naar Aken te rijden om de auto te gaan halen en daarna in Belgie de btw te gaan betalen bij de douane. De firma komt zeer professioneel over (prima uitleg en gedetailleerde prijslijsten) . Een (beter uitgeruste) Golf 7 2.0 tdi Highline 5d begint daar bij 20.417 euro , in Belgie bij 26.580 euro bruto. Tel uit je winst :-)
Comment
-
Ik was van plan om tegen het autosalon een nieuwe te bestellen maar dat kan nu wel wat vroeger. Mijn huidige , een 2.0 tdi Highline van 2009/75.000 km , heeft al zo goed als zeker een afnemer gevonden voor +- 10.000 euro. Met zulke prijsverschillen moet je wel gek zijn om bij de plaatselijke Stealer te gaan shoppen (sorry voor mijn taalgebruik maar sinds de poging tot oplichting door mijn VW dealer ,de beste van Belgie volgens zijn website, noem ik die mannen zo...) De meeste opties zijn bovendien ook goedkoper (xenon 850 euro , GPS discover media 690 euro, licht en zicht standaard ipv optie in Belgie) . Enkel DCC en frontassist (in Belgie standaard , daar 485 euro) en metaalkleur (405 tov 595 euro ) zijn duurder. Ik twijfel nog tussen de berline en de Variant en heb ook prijs gevraagd voor de technisch identieke Octavia.
Comment
-
Heb de vraag gesteld en dat is helemaal geen probleem. Ze verkopen veel aan Belgen en Nederlanders. Ze zitten dan ook vlak aan de grens. Ze zorgen voor een transitnummerplaat + verzekering (+/- 150 euro) en je brengt de wagen gewoon over de weg naar Belgie. Hier gewoon nog 21 % btw en inschrijvingstaks bij de douane gaan betalen en dat is alles.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram1978 Bekijk BerichtenGeweldig mannen ! doe zo voort en elke dealer in België is binnenkort failliet , dan kan je ook voor elk lampje dat gaat branden of voor elk onderhoud naar Duitsland rijden...veel plezier !!!
Maar deze comment is ook wel correct!! Ook iets om rekenig mee te houden...
Comment
-
Zolang garagisten handelen als tapijtenhandelaars bij de verkoop van een voertuig slaan ze hun eigen ruiten in.
De verkoop via internet van wagens begint vorm te nemen in België evenals grootwarenhuizen pikken in op die trent.
De dealer zelf heeft er geen last van. Ze zeggen zelf dat er geen winst valt te rapen op de verkoop van een wagen, wel op onderhoud en herstellingen.
De meerprijs die je betaald is enkel om de verkoper op het eind va nde maand te spijzen ... dit zijn de mensen die zich zorgen moeten maken, niet de dealer zelf ...Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Zo lang auto's onderhouden moeten worden zullen er garages zijn.
Een importeur als D'Ieteren of BMW Belgium kan het zich niet permitteren dat je binnen 5 jaar 50km moet rijden om een garage te vinden.
En van dat internet shoppen, voor auto's is dat nog maar net begonnen. Kijk eens naar electronica...
Nederland staat véél verder daarin als België, en toch vind je nog winkels die ook ineeens een stuk goedkoper zijn dan in België.
Ik zal eens een voorbeeldje geven:
Diepvriezer van Siemens: Prijs bij VDB en Krefel: 1000€
Prijs bij Redcoon : 750€
Dus ik schrijf een mailtje naar VDB en Krefel om te melden dat ik wel graag in de winkel koop, maar dat de prijs een beetje eerlijk moet blijven, en dat ik graag met ecocheques betaal.
Nog geen 24u later, antwoord van VDB dat ik met de mail naar gelijk welke winkel mag stappen en de diepvriezer mag bestellen voor 750€.
Nu, ik heb ook al bij Redcoon besteld, en service nodig gehad.
Eerlijk, de service bij Redcoon is beter. Die sturen een Siemens man (voor een afwasser), en die heeft ineens ook de juiste stukken bij.
De service technieker van VDB heb ik ook al over de vloer gehad, die moest nog 2 keer terugkomen omdat hij de stukken eerst moest bestellen (eerst fout natuurlijk), en dan komen monteren. En vermits die alle merken moeten doen kent die er niet alles van, en kan die nooit de juiste stukken mee hebben.
Feit is dat aankopen en onderhouden van auto's een andere business is, of dacht je dat je minder ging betalen bij je huisgaragist omdat je daar je auto te duur gekocht hebt?
Privé koop ik meestal een recente occasie. Ik moet de eerste garagist nog tegen komen die me vertelt dat hij niet aan mijn auto wil werken omdat die elders gekocht is. Als dat zou gebeuren, dan koop ik volgende keer wel iets anders.
Comment
Comment