Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Geweldig mannen ! doe zo voort en elke dealer in België is binnenkort failliet , dan kan je ook voor elk lampje dat gaat branden of voor elk onderhoud naar Duitsland rijden...veel plezier !!!
In tegenstelling tot wat je denkt, denk ik dat we d'er op de lange termijn alleen maar wel bij varen. Geen megalomane showrooms meer die men via verkoop en onderhoud tracht te bekostigen. Jorssen Aartselaar is daar een mooi voorbeeld van, waar is dat voor nodig jongens?
En dan nog zo'n voorbeeld, de dealer waar ik met m'n wagens op onderhoud ga, die spreekt me niet eens aan wanneer ik in hun showroom rondloop. Als ze niet meer moeite doen, dan juich ik de verkoop via internet alleen maar toe.
Geweldig mannen ! doe zo voort en elke dealer in België is binnenkort failliet , dan kan je ook voor elk lampje dat gaat branden of voor elk onderhoud naar Duitsland rijden...veel plezier !!!
Ik was jarenlang klant bij een VW dealer in K.( 4 wagens gekocht , meer dan 100.000 euro gespendeerd sinds 1998 tot hij mijn verzekering (dus ook aan mij als trouwe klant) een rekening voorschotelde voor carrosseriewerken die helmaal niet uitgevoerd werden. Bij de laatste aankoop kreeg ik een korting van 7% . Ik heb geen moeite gedaan om er meer uit te krijgen aangezien de dealer beweerde dat hij zelf maar een marge had van 8% en hij er dus bijna niets aan verdiende. Sinds dat laatste voorvalletje denk ik niet dat ik medelijden moet hebben met die 'arme" dealer wanneer ik op de goedkoopste plaats ga shoppen. Ze moeten er bij d'Ieteren maar op aandringen dat zij dezelfde prijzen krijgen als in de goedkopere EU landen (DK , ES , NO ...) dan zal ik met plezier terug een wagen kopen bij de dealer. Niets belet mijn Belgische dealer trouwens om zelf wagens in te voeren uit 'goedkopere' landen en het prijsvoordeel aan de consument door te geven....
Ik was jarenlang klant bij een VW dealer in K.( 4 wagens gekocht , meer dan 100.000 euro gespendeerd sinds 1998 tot hij mijn verzekering (dus ook aan mij als trouwe klant) een rekening voorschotelde voor carrosseriewerken die helmaal niet uitgevoerd werden. Bij de laatste aankoop kreeg ik een korting van 7% . Ik heb geen moeite gedaan om er meer uit te krijgen aangezien de dealer beweerde dat hij zelf maar een marge had van 8% en hij er dus bijna niets aan verdiende. Sinds dat laatste voorvalletje denk ik niet dat ik medelijden moet hebben met die 'arme" dealer wanneer ik op de goedkoopste plaats ga shoppen. Ze moeten er bij d'Ieteren maar op aandringen dat zij dezelfde prijzen krijgen als in de goedkopere EU landen (DK , ES , NO ...) dan zal ik met plezier terug een wagen kopen bij de dealer. Niets belet mijn Belgische dealer trouwens om zelf wagens in te voeren uit 'goedkopere' landen en het prijsvoordeel aan de consument door te geven....
Ik vrees dat je hier iets te kort door de bocht gaat hoor...
Dat wordt door de verschillende invoerders en de constructeur goed in de gaten gehouden.
Bij ons ( Renault) zijn er al meerdere garages op de vingers getikt (soms ook sancties) omwille van export van nieuwe wagens naar oa Frankrijk...
Ik vrees dat je hier iets te kort door de bocht gaat hoor...
Dat wordt door de verschillende invoerders en de constructeur goed in de gaten gehouden.
Bij ons ( Renault) zijn er al meerdere garages op de vingers getikt (soms ook sancties) omwille van export van nieuwe wagens naar oa Frankrijk...
Als er officieel bewijs is van dit op de vingers tikken (brief, email) dan hangt de importeur mocht de dealer de moeite nemen om naar de rechtbank te stappen. In de eg is iedereen vrij om te verkopen waar en aan wie hij wil. Natuurlijk gaan dealers niet snel naar de rechtbank want op lange termijn zou dit wel eens tegen zich kunnen keren.
De website vertalen voor een andere markt is andere koek (bijvoorbeeld de duitse dealer die een vlaamse site zou maken). Dan zou je aan klantenwerving doen (is niet hetzelfde als klanten die zomaar komen aankloppen) in een andere regio wat juridisch meestal niet/moeilijker te verantwoorden is.
Als er officieel bewijs is van dit op de vingers tikken (brief, email) dan hangt de importeur mocht de dealer de moeite nemen om naar de rechtbank te stappen. In de eg is iedereen vrij om te verkopen waar en aan wie hij wil. Natuurlijk gaan dealers niet snel naar de rechtbank want op lange termijn zou dit wel eens tegen zich kunnen keren.
De website vertalen voor een andere markt is andere koek (bijvoorbeeld de duitse dealer die een vlaamse site zou maken). Dan zou je aan klantenwerving doen (is niet hetzelfde als klanten die zomaar komen aankloppen) in een andere regio wat juridisch meestal niet/moeilijker te verantwoorden is.
Verbieden kunnen ze inderdaad niet, maar ze kunnen wel aan uw bonussen en marges zitten hoor, maak u geen illusies zo'n invoerder en/of constructeur is een machtige machine, waar je als dealer louter kan/mag meedraaien...
Je hebt bijzonder weinig bewegingsvrijheid hoor...
Verbieden kunnen ze inderdaad niet, maar ze kunnen wel aan uw bonussen en marges zitten hoor, maak u geen illusies zo'n invoerder en/of constructeur is een machtige machine, waar je als dealer louter kan/mag meedraaien...
Je hebt bijzonder weinig bewegingsvrijheid hoor...
Ik maak me geen illusies. Ik schrijf zelf dat zich dat dealer dat niet doen omdat... Ik wilde alleen zeggen dat het op de vingers tikken heel omzichtig moet gebeuren (maar daar hebben de importeurs meestal wel goeie advokaten voor).
Al zit ik in een volledige andere branche maar ken perfect de problematiek. Er zijn er altijd die willen profiteren van het moment. En als je de ene dealer op het matje roept dan is er een andere die bereid is te leveren. Het enige wat help is een correcte prijszetting. Waarom is een Golf in Duitsland zoveel goedkoper dan in ons land?
Waarom is een Golf in Duitsland zoveel goedkoper dan in ons land?
Die Golf komt waarschijnlijk zelfs niet van Duitsland, maar via Denemarken of Portugal...
Meestal zijn Duitse auto's het duurst in Duitsland, en daarom zijn er die nevenimporteurs gekomen.
En die zullen wel geen bezwaar hebben tegen een belgische klant die in D wil bestellen.
In Denemarken liggen de basisprijzen meestal wat lager, omdat de lokale taksen verschrikkelijk hoog zijn.
En dan nog zo'n voorbeeld, de dealer waar ik met m'n wagens op onderhoud ga, die spreekt me niet eens aan wanneer ik in hun showroom rondloop.
Natuurlijk wel handig voor mensen met 'drempelvrees', die buiten blijven omdat ze denken dat ze anders meteen op een opdringerige verkoper zullen botsen.
Die Golf komt waarschijnlijk zelfs niet van Duitsland, maar via Denemarken of Portugal...
Meestal zijn Duitse auto's het duurst in Duitsland, en daarom zijn er die nevenimporteurs gekomen.
En die zullen wel geen bezwaar hebben tegen een belgische klant die in D wil bestellen.
In Denemarken liggen de basisprijzen meestal wat lager, omdat de lokale taksen verschrikkelijk hoog zijn.
Natuurlijk wel handig voor mensen met 'drempelvrees', die buiten blijven omdat ze denken dat ze anders meteen op een opdringerige verkoper zullen botsen.
"Kan ik u met iets helpen?", meer moet dat niet zijn.
Als mensen daarvoor al een drempelvrees hebben, gaan ze zeker via internet willen kopen...
Ik kreeg van neuwagenkauf.com zelfs 2 verschillende prijslijsten (import uit 2 verschillende landen) voor de Golf Variant. Je kan zelf je voertuig samenstellen en dan zelf zien waar hij het goedkoopste is. Sommige versies (motoren, opties , ...) zijn in het ene land goedkoper of duurder dan in het andere. Ook info gevraagd over de import procedures in Belgie. Ik kreeg binnen het kwartier een uitgebreide mail terug met allerlei informatie. De firma komt me zeer professioneel over. Binnenkort moet mijn huidige wagen voor zijn stempeltje (groot onderhoud , maar de belangrijkste zaken , filters en zo , doe ik zelf vooraf wel). Ik ga die prijslijst dan wel eens toevallig laten rondslingeren in de auto :-). Dit weekend ga ik eens kijken bij Rietje omdat daar veel verschillende kleurtjes in de showroom staan. Aangezien mijn dealer volgens de verkoper amper 1% verdient op een Golfke zouden ze blij moeten zijn dat ik elders shop. Als je voor amper 250 euro een auto verkoopsklaar moet maken dan schiet er niet veel meer over. Een collega die dit weekend een Polo ging bestellen bij Rietje heeft zijn beslissing ook al uitgesteld alhoewel de verschillen daar kleiner zijn (amper 3.500 euro minder dan de Belgische katalogusprijs)
Comment