Mozarella, al aan gedacht dat voor iedere keer dat je bekend maakt hoe weinig je betaald hebt voor je Golf, hoe minder je zult krijgen de dag dat je hem wilt doorverkopen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
hoeveel KORTING gekregen ???
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenMozarella, al aan gedacht dat voor iedere keer dat je bekend maakt hoe weinig je betaald hebt voor je Golf, hoe minder je zult krijgen de dag dat je hem wilt doorverkopen?
Een golf is een golf en wordt dan verkocht aan de gangbare prijzen.
Het is niet omdat je hem goedkoper hebt gekocht dat je hem spotgoedkoop moet doorverkopen
Comment
-
Lijkt me inderdaad onzin. In december 1994 kocht ik een Golf GL 1.9 TDI 90 PK in Nederland (Garage Van de Kerckhove in Oostkamp zorgde toen voor de invoerformaliteiten) voor 610.000 bef (15.000 euro). Toenmalige prijs in Belgie toen netto ongeveer 700.000 bef . De eerste tdi'kes waren inderdaad peperduur in Belgie... Deze wagen verkocht ik in april 1998 voor 380.000 bef (9.500 euro) met 80.000 km op de teller. Ik denk niet dat ik voor een 'Belgische' wagen meer had gekregen..... De koper maakte er trouwens geen enkel probleem van dat ie uit Nederland kwam en heeft hem verleden jaar met bijna 300.000 km op de teller ingeruild voor een nieuwe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenSorry, maar dat is toch zever hé
Een golf is een golf en wordt dan verkocht aan de gangbare prijzen.
Het is niet omdat je hem goedkoper hebt gekocht dat je hem spotgoedkoop moet doorverkopen) zal dat zeker de perceptie van "gangbaar" beinvloeden...
ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Ik vind het net nuttig en interessant om te lezen, de consument mag op zoek gaan naar het goedkoopste zelfde product.
Ik geloof wel dat de dealers maar tot een zekere marge kunnen onderhandelen, maar het is de taak van die dealers om in groep de invoerder (lees bvb hier D'Ieteren) onder druk te zetten zodat die hun mega winstmarges wat temperen en meer gunnen aan de dealers.
Dankzij het lezen op dit forum heb ik bvb mijn Merc. in de UK gekocht met 27% korting en nog absoluut geen problemen ondervonden bij de lokale dealer wat onderhoud betreft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk BerichtenAls je dan naar het buitenland gaat. Vergeet dan de UK niet. Vorige jaar daarmijn Audi A5 gekocht bij de audidealer. Kwam 11000 euro goedkoper dan bij de dealer in Belgie. Geen enkele van de duitse internetdealers kan aan die prijs.
dus zeker ook is daar rondzoeken.
http://www.autoforum.be/showthread.p...eld-UK-(vereni
Het voorbeeld dat ik toen had was een 500 Abarth catalogusprijzen waren in euro respectievelijk 19.000 en 14.500 euro wat al een aardig verschil is op zo'n klein autoke ...
Maar ja als je wat wilt rondshoppen kun je koopjes doen in het buitenland. Voor een standaard 1.6 Dieseltje kom je in Belgie meestal al vrij goed uit, voor meer exotische wagens en dikkere motoren toch best eens rondzoeken...
Gr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenIk vind het net nuttig en interessant om te lezen, de consument mag op zoek gaan naar het goedkoopste zelfde product.
Ik geloof wel dat de dealers maar tot een zekere marge kunnen onderhandelen, maar het is de taak van die dealers om in groep de invoerder (lees bvb hier D'Ieteren) onder druk te zetten zodat die hun mega winstmarges wat temperen en meer gunnen aan de dealers.
Dankzij het lezen op dit forum heb ik bvb mijn Merc. in de UK gekocht met 27% korting en nog absoluut geen problemen ondervonden bij de lokale dealer wat onderhoud betreft.
Comment
-
Hoewel ik tot op zekere hoogte jullie gelijk moet geven en dat rondkijken (zoeken) U inderdaad een grote som kan opleveren zijn er ook nadelen aan verbonden. Als iedereen alles koopt op internet zullen lokale handelaren stilaan uit ons straatbeeld verdwijnen (en ja ook ik ben daar schuldig aan hoor), wat zal betekenen dat we binnenkort alles zullen kopen op basis van een jpg-je op internet. Niets meer kunnen zien voelen en zelfs eens uittesten (en dat gaat hier niet alleen over wagens hé). Kijk maar eens hoeveel fotografen (handelaars) er al niet verdwenen zijn terwijl je tegenwoordig veel meer mensen ziet foto's maken dan vroeger (wie laat nog bij een lokale fotoboer foto's afdrukken?). Zolang het slechts enkelingen zijn die gebruik willen maken van de diensten die sommige internetaanbieders U willen aanbieden is er natuurlijk geen enkel probleem, als morgen bijvoorbeeld meer dan 90% van de nieuwe wagens zou verkocht worden via de goedkoopste aanbieders ontstaan er wel problemen, je zult niet meer naar een dealer moeten gaan om eens uit te testen of die wagen voor jou wel geschikt is, of om een testrit te maken want wees er maar zeker van dat de dealer enkel wagens koopt om in zijn showroom te zetten als hij denkt van die te kunnen verkopen, of wagens zal aanbieden voor een testrit indien hij denkt dat hij daardoor een verkoop kan realiseren.
Ten laatste hoop ik ook dat jullie morgen niet vervangen worden door een Pool (ofzo) want ja ook jullie werkgever/klant mag toch rondkijken en de voor hem goedkoopste oplossing kiezen...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenGroot gelijk , als de VW dealers in groep afspreken om in het buitenland hun wagens te gaan kopen zal de importeur snel inbinden. Heeft u soms schuldgevoelens gehad tegenover uw lokale dealer omdat u in het buitenland heeft gekocht ? Uk lijkt me wel wat omslachtiger dan Aken maar ik ga zeker eens vergelijken en een prijs opvragen .
Je hebt als dealer namelijk een contract met de invoerder en daar moet je je aan houden...
In dat contract staan oa aantal verplichte afnames, marges,enz... En het is wel degelijk de invoerder die de spelregels bepaalt en niet omgekeerd hoor...
Als zij beslissen volgend jaar moet jij 10% meer wagens af nemen dan heb je daar heel weinig aan te veranderen...
Dus het ligt in de praktijk allemaal niet zo eenvoudig voor een dealer om zo maar snel snel wagens in het buitenland aan te kopen.
Het enige dat zou kunnen werken is inderdaad met alle dealers " en bloc" naar de invoerder stappen, maar dan moet iedereen aan hetzelfde zeel willen trekken, en dat gebeurt in de praktijk ook niet...
@96gr: in uw post zit veel waarheid.
Comment
-
Volg dit forum al langer op de achtergrond maar heb me nu toch maar geregistreerd. Ben van plan om een nieuwe Golf te kopen (1.6 tdi Highline of 1.2 tsi Highline) . Korting is momenteel bij de meeste garages in het Antwerpse (Rietje , Clissen , Leuris...) hetzelfde : 7%+ 500 (variant) of + 800 (berline) . Kent er iemand garages die hogere , serieuze (gene zever met ouwe bakken premies en zo) kortingen aanbieden ? Nog geen 10 % is toch maar poverkes.Ik heb geen overname en heb geen financiering nodig. Kan ik met 16000 km per jaar (25 km per dag woon/werk, rest weekend en verlof) niet beter een benzine kopen of haal je de diesel meerprijs , 2500 euro , er grotendeels terug uit na doorverkoop op 5 jaar ?
Comment
-
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier op het forum en zou het wel interessant vinden als iedereen die actueel op zoek is naar een nieuwe auto zou posten hoeveel korting hij krijgt en welke packs en/of opties gratis of goedkoper zijn. Ik ben langsgeweest bij een paar bmw dealers in vl-brabant en daar kreeg ik voor een bmw 118d 2000 euro aan opties +8 à 8,75% korting op de basisprijs. Bij volkswagen kreeg ik 7,5% korting op een vw golf 7 1.6tdi highline + salonactie van 800 euro.
Comment
-
Mercedes A klasse 180 Urban
20.200 € + berggrijs 560€ + actieve parkeerassistent 675 €+ trekhaak (wegklapbaar) 790 €+ launchpakket 1575 € => 23800 + 4998 € => normaal 28 798 € Offerte voor 26100 €
BMW 116D Hatch
Mineralgrau + Joy pack + mistlampen + navigatie Business 22896.7 € - 1602.77 € korting - 1652.89 € korting salon 2014 = 19641.04 €+ 4124.61 € BTW . Totaal 23765.75 €
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cdeb Bekijk BerichtenMercedes A klasse 180 Urban
20.200 € + berggrijs 560€ + actieve parkeerassistent 675 €+ trekhaak (wegklapbaar) 790 €+ launchpakket 1575 € => 23800 + 4998 € => normaal 28 798 € Offerte voor 26100 €
BMW 116D Hatch
Mineralgrau + Joy pack + mistlampen + navigatie Business 22896.7 € - 1602.77 € korting - 1652.89 € korting salon 2014 = 19641.04 €+ 4124.61 € BTW . Totaal 23765.75 €Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten18% op een kwasi full-option skoda octavia
niet op een basismodel, het is gewoon zo dat skoda zijn opties voor een 'prikkie' verkoopt
skoda octavia combi 1200 tsi leder dsg afstandsradar voor 26000 ipv 31700
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tonycoene Bekijk BerichtenAls je ziet dat skoda 20.31% nieuwe wagens minder heeft verkocht in januari 2014 tegenover januari 2013 is die korting toch nog niet overdreven
Comment
Comment