Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel KORTING gekregen ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    Een korting is wel een soort van cadeau want het is geen verplichting.
    Wie zegt dat hij niet nog meer dan die 1000e kon geven?
    Het is allemaal een spelletje.

Als jij denkt dat je overal het onderste uit de kan haalt, dan ben je verkeerd.
    Maar het is wel onze taak om jou dat te doen geloven.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Zo is het... Heel juist gezegd 'het is allemaal een spelletje'. En de verkoper... die wint altijd. Hij verkoopt tenslotte.

Comment

• Ralph, ja dat is inderdaad spijtig, maar dat is een ander verhaal :-)
      Het verschil was inderdaad significant. Het ging zelfs om meer dan de in dit voorbeeld 1000 €.

Comment

• Zulke verschillen van meer dan 1000 euro kunnen enkel maar in de overname zitten. Puur op de auto hebben de dealers onderling niet zo'n groot verschil qua aankoopprijs.

Comment

• Dat zat er ook wel voor een deel in. Daarom dat ik zei 'dat is een ander verhaal'.

Maar voor mij gaat het hem over wat ik ook net zei : 'er is een verschil tussen denken dat je bepikt wordt en weten dat je bepikt wordt'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
            Misschien niet, maar zolang we fair zijn, is dat geen probleem.
            Ik heb mij onlangs een auto gekocht. Bij garage A gaven ze mij bijvoorbeeld 1000 € korting. Bij garage B gaven ze mij bijvoorbeeld 2000 €. Nu was garage A mijn vaste garage waar ik op onderhoud ging, dus ik was fair en ging terug naar daar om te zeggen dat ik mijn auto bij garage B ging kopen. Zij apprecieerden dat ik open was daarover en zeiden dat ze mij dit niet konden geven. Maar indien ze hadden gezegd dat ze mij bijvoorbeeld 2200 of 2400 zouden geven, ik zou er zeker niet op ingegaan zijn. Want dan zou ik mij in mijn aars gepakt voelen.
            Ik denk dat gij geen duidelijk idee hebt van waar handelen en zaken doen eigenlijk om draait.

Het is een spel, en ieder heeft zijn rol daarin. De verkoper wil de maximale prijs, de koper de minimale. Het is dus een kwestie van onderhandelen en zien waar ieder tot een situatie kan komen waar beiden tevreden mee zijn. Dat is toch de logica zelve. Als jij je al "gepakt" voelt, voor wat uiteindelijk een puur commerciële onderhandeling is, dan zou ik je afraden veel zaken te doen.

Als jij uw auto tweedehands te koop zet, dan wil je toch ook de hoogste prijs? Ga jij aan een koper dan ook direct je "laagste prijs" bekendmaken?

Comment

• Ik wil niet handelen en zaken doen, ik wil gewoon een auto kopen.
              Als je een frigo wil kopen, en die kost bij Vandenborre 1500 € en bij Krefel 1200 €, dan ga je toch niet met VDB gaan handelen en zaken doen, maar die frigo gewoon bij Krefel kopen ?
              Dan denk je toch : amai dat zijn daar nogal dieven bij VDB ?
              Ik wil helemaal niet onderhandelen. Jij gaat in de Delhaize toch ook niet onderhandelen over een pot choco ?

Of zie ik dit allemaal verkeerd ? Jij zou dat wel gaan doen ?

Als jij dat ziet als een spel, okee dan, maar ik niet, voor mij is dit geen spel. En als die verkoper van garage A dat ziet als een spel, dan heeft hij het spelleke verloren. Ik laat mij niet in 't zak zetten. 't Spelleke is rap gedaan dan.
              En inderdaad, ik doe geen zaken. Je hoeft me dus niets af te raden ;-)

Ik zet ook mijn auto niet te koop tweedehands. De dealer pakt hem gewoon over. Dat brengt mij minder op, maar kost mij ook minder moeite. Ik heb geen zin om 20 gasten over de vloer te krijgen die er allemaal eens een testritje willen mee maken, en dan toch niet kopen.
              Ik wil er wel een bedrag voor dat hij waard is, en dat kreeg ik (ook al) niet in garage A.

Comment

• Juist Vitus. Anders zou elke vorm van commerciele onderhandeling bedrog zijn. En de ene kan nu eenmaal beter onderhandelen dan de andere. That's the game.

Comment

• In uw logica zijn het allemaal dieven hoor. Je denkt toch niet dat die 2000 euro de maximale korting was die garage B kon geven? Als je naar garage C was geweest, had je geleerd dat je ook 2500 korting had kunnen krijgen. De door jouw bejubelde garage B is dan ook een dief hoor.

Vandaar dat ik zeg, je moet zelf rondkijken en zien waar je de beste deal kan krijgen. Als iemand de eerste beste garage binnenstapt, en dan direct koopt zonder rond te kijken, dan is mij dat best, dan moet men zelf weten. Zo moeten er ook zijn om de handel te doen werken.

Waar ik je wel kan vinden, is dat het commercieel niet verstandig is van garage A om niet direct een ruimere korting te geven, gezien je relatie tot die garage, wanneer een garage die je niet kent, je direct veel meer korting geeft. Dat vind ik dan commercieel niet verstandig, en dan zou ik ook twijfelen om nog te blijven. Maar da's daarom geen diefstal, da's gewoon commercieel niet verstandig.
                  Last edited by Vitus; 23/05/2016, 14:26.

Comment

• Okee dan, dan zal het wel aan mij liggen :-)
                    Ik heb nu eenmaal gewoon geen zin om te onderhandelen. Geef mij gewoon een offerte, en staat ze mij aan, okee, anders ga ik wel op een ander.
                    Dat was net zo toen we ons dak moesten vernieuwen, of toen we ingemaakte kasten lieten maken. We hebben gewoon gekozen voor de beste offerte, niks onderhandelen.

Comment

Ik wil niet handelen en zaken doen, ik wil gewoon een auto kopen.
                      Als je een frigo wil kopen, en die kost bij Vandenborre 1500 € en bij Krefel 1200 €, dan ga je toch niet met VDB gaan handelen en zaken doen, maar die frigo gewoon bij Krefel kopen ?
                      Aangezien VDB en Krefel beidden een laagsteprijsgarantie aanbieden zal ik altijd aankloppen bij VDB om dit te melden.
                      Zie ik VDB op dat moment als dieven? Helemaal niet. Misschien heeft Krefel gewoon een groter aantal artikelen gekocht, waardoor ze zelf een betere korting kregen.
                      Maar bij Krefel koop ik nooit meer, na 1 slechte service.

Je wilt niet handelen of zaken doen, maar wel een auto kopen? Iets kopen IS zaken doen.

Comment

• Laat je veel geld liggen op die manier. Zelfs over de beste offerte valt te onderhandelen...
                        (was reply op rx8 )

Comment

Okee dan, dan zal het wel aan mij liggen :-)
                          Ik heb nu eenmaal gewoon geen zin om te onderhandelen. Geef mij gewoon een offerte, en staat ze mij aan, okee, anders ga ik wel op een ander.
                          Dat was net zo toen we ons dak moesten vernieuwen, of toen we ingemaakte kasten lieten maken. We hebben gewoon gekozen voor de beste offerte, niks onderhandelen.
                          Als ge bij een bouw niet onderhandelt, dan laat ge veel centen liggen ze zelfs op de goedkoopste offerte.
                          Bij m'n ruwbouw heb ik er zelf ook nog bijna €4000 afgekregen, daarmee leg ik bijna een ventilatiesysteem van €4400.
                          Zoals Vitus zegt, da's gewoon een spel. En als ik vind dat de verkoper dat goed heeft gespeeld (dus deftige prijs, service enz...) dan zal ik die belonen met daar te kopen.

Comment

• Het zou veel gemakkelijker zijn moest elke garage krak dezelfde offerte geven.
                            Dan worden dealers tenminste gekozen om hun service en klantentevredenheid.
                            Nu lijkt het alsof een bepaalde garage "goed" is omdat ze goed verkopen, maar in werkelijkheid wilt dit vaak niets zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Je denkt toch niet dat die 2000 euro de maximale korting was die garage B kon geven? Als je naar garage C was geweest, had je geleerd dat je ook 2500 korting had kunnen krijgen. De door jouw bejubelde garage B is dan ook een dief hoor.
                              Ik ben ook wel degelijk naar C geweest hoor. Die zat er tussenin.
                              Dus zie ik B niet als een dief, die mensen mogen er van mij gerust ook iets op verdienen. Maar zij hebben mij niet in 't zak willen zetten.
                              Ik heb de 3 garages trouwens ook niet tegen elkaar opgezet. Ik heb niet gezegd welke offertes ik al had. Bij B en C wel dat ik niet tevreden was van mijn eerste offerte, en dat ik wou weten of het aan de offerte lag of aan mij, of ze mij ook eens gewoon een offerte konden maken.

Trouwens ook nog naar D geweest, maar dat was te gek voor woorden.
                              Ik was direct rechtuit, zei dat ik bij mijn vaste garage niet tevreden was van de offerte, en ik wou weten of het aan de garage lag, of aan mezelf, of ik te veel verwachtte. Ik vroeg of hij mij een offerte kon opmaken voor een MX-5 2.0 Blue Reflex, met overname van mijn RX-8.
                              Die begon direct te haperen.
                              "Euh, ik wil wel niet onder mijn collega's hun duiven schieten, hoor."
                              "Dat hoeft niet, ik vraag gewoon een offerte voor de aankoop van een MX-5, is dat een probleem ?"
                              "Ja, euh .. , een RX-8, dat is wel moeilijk te verkopen hee, eeuuhh .. jaa .. mmhmmm .. "
                              "Okee, zie wat je kan doen."
                              "Mja, een MX-5. Ja. Euh, .. Mazda geeft daar wel geen salonkorting op. Dat moet allemaal uit de zak van de dealer zelf komen hee.."
                              Gast, daar heb ik toch allemaal geen boodschap aan ?
                              "Wel, weet je, laat het maar gewoon zo. Als je geen auto's wil verkopen, geen probleem, dan ga ik wel ergens anders. Toch bedankt voor uw tijd. Daag."
                              En die stond met open mond te kijken hoe ik terug buiten stapte.

:-D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                Als ge bij een bouw niet onderhandelt, dan laat ge veel centen liggen ze zelfs op de goedkoopste offerte.
                                Bij m'n ruwbouw heb ik er zelf ook nog bijna €4000 afgekregen, daarmee leg ik bijna een ventilatiesysteem van €4400.
                                Zoals Vitus zegt, da's gewoon een spel. En als ik vind dat de verkoper dat goed heeft gespeeld (dus deftige prijs, service enz...) dan zal ik die belonen met daar te kopen.
                                Onderhandelen in 'den bouw' is nog iets anders als onderhandelen over ne otte zulle .
                                Bij een wagen zal je precies over dezelfde 'waar' onderhandelen, bij een huis heb je nooit dezelfde 'waar' bij de verschillende aannemers.
                                Trouwens een verkoper moet aanvoelen met welke klant hij te maken heeft.
                                Zo wil de ene klant wel 5 keer terugkomen om telkens diene halve euro af te bieden en wil de andere klant direct de beste prijs.

Comment

• Man, man, man ... Wat een straffe woorden: int zak zetten, bedriegen ,... Als het zo zou zijn, zouden ze veel gevangenissen moeten bijzetten voor al die verkopers (inclussief mezelf ).
                                  Verkopen is een sport: als verkoper probeer je het uiterste uit de kan te halen, net zoals de koper. Doel uiteindelijk is dat beide partijen er zich goed bij voelen. Vandaag zo een gevalleke: goederen verkocht aan klanten, betaalt eigenlijk zijn goederen 3x te duur maar was wel enorm tevreden dat hij een product op maat aan de prijs van een standaard product kreeg. Beide partijen tevreden over hun deal, dus doel bereikt

en klanten die zich echt in het zak laten zetten, dan gaat het over bedrog en zeker niet over verkopen.

Comment

• .. die zich 'echt' in 't zak laten zetten, zeg je ?

Zoals je 't hier vertelt in jouw voorbeeld, hij betaalt zijn goederen 3x te duur, zeg je zelf. Dan is die mens dus toch wel degelijk en redelijk 'echt' in 't zak gezet, volgens mij ?
                                    Maar jij bent waarschijnlijk de verkoper en ziet het ongetwijfeld anders ?

Comment

.. die zich 'echt' in 't zak laten zetten, zeg je ?

Zoals je 't hier vertelt in jouw voorbeeld, hij betaalt zijn goederen 3x te duur, zeg je zelf. Dan is die mens dus toch wel degelijk en redelijk 'echt' in 't zak gezet, volgens mij ?
                                      Maar jij bent waarschijnlijk de verkoper en ziet het ongetwijfeld anders ?
                                      die mens is niet int zak gezet: ik heb hem een voorstel gedaan, hij heeft het aanvaard, was er zelfs uitermate tevreden mee. Hij heeft het idd wel veel te duur betaald, maar was wel akkoord met mijn voorstel. Had hij zich iets beter geinformeerd had hij het goedkoper kunnen kopen maja das nu eenmaal het spel van verkopen. Die mens voelt hem alleszins niet int zak gezet. Volgens hem heeft hij nog een goede koop gedaan.

Een klant int zak zetten is: een wagen verkopen met een slechte motor en zeggen dat het een perfecte motor is en drie maand later kan die mens ne nieuwe motor kopen.

Comment

• Interessant om het uitgangspunt van de verkoper eens te horen.
                                        Iemand die 3x te veel betaalt is dus niet in 't zak gezet :-D
                                        Ontkennen om vrede met jezelf te hebben, mooi is dat.
                                        Last edited by RX-8; 24/05/2016, 01:19.

Comment

• Geen enkele verkoper heeft daar moeite mee ; -)
                                          Neen, ook ik niet.

Zeker niet met de gigantische berg aan informatie die je altijd binnen handbereik hebt.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X