Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel KORTING gekregen ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Als je weet dat in fleet er kortingen bestaan van 25 tot 28%, is het droef vast te stellen dat je als particulier moet hemel en aarde verzetten om 7,5% te krijgen.
    Zijn de de onderhoudsprijzen voor de fleet ook dezelfde ?
    ik heb bij de aankoop voor een bedrijf eens hehoord dat de auto buiten budget viel, maar ze hem goedkoper leverden en het verschil via de onderhoud doorrekenen...

Comment

• Men zegt zoveel... Als er iets is waarover veel fabeltjes verteld worden, dan is het toch over auto's. Voor elke ingreep moet een akkoordnr aan de leasemaatschappij gevraagd worden, anders geen uitbetaling. En die mannen kennen de prijzen maar al te goed. Zou jammer zijn, mochten die de prijzen nog niet kennen van een onderhoud...
      Uiteraard krijgt het wit gele kruis, de post,... totaal andere kortingen dan een particulier.

Comment

• Toch vreemd wat sommige mensen verwachten...

Comment

Als je weet dat in fleet er kortingen bestaan van 25 tot 28%, is het droef vast te stellen dat je als particulier moet hemel en aarde verzetten om 7,5% te krijgen.
          In de fleet, dus bij de "premium" merken vooral, waar veel hogere marges worden gehanteerd? Daar kun je als particulier ook gemakkelijk een stuk meer korting krijgen hoor. Hangt gewoon van merk tot merk en model tot model af.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
            En "vaste" garage gaat nooit zijn beste prijs geven wanneer de klant voor de eerste keer prijs komt vragen, want in 99% van de gevallen gaat de klant toch nog horen bij de concurrentie. In 99% van de gevallen gaat de klant dan nog eens terug bij zijn vaste garage om uiteindelijk de laagste prijs te bekomen bIj zijn vaste garage. Geef je als vaste garage onmiddellijk al je korting zal de klant het nog niet laten om naar de concurrentie te gaan en de concurrentie zal het meestal niet nalaten om onder jouw prijs te duiken. Als je klant dan terugkomt en jij als verkoper ald je korting reeds gegeven hebt, heb je een probleem.

heb dit genoeg meegemaakt in mijn korte carriere als autoverkoper. Waren een opstartende garage, je mag tientallen offertes opmaken en uiteindelijk belanden ze allemaal terecht bij hun vaste garage die nog net even onder jouw offerte is gegaan.
            Juist, en dit is vanuit hun standpunt ook begrijpbaar.

Bij onderhandelen over hypotheeklening heb je een gelijkaardig spel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
              ik vind dat dit toch allemaal veel te persoonlijk wordt genomen.
              Ik vind niet dat een garage een 'morele' verplichting heeft om iemand die daar reeds klant is, per direct hun laagste prijs voor te leggen. Hoe vaak komt iemand dan ook nog over de vloer bij z'n garagist ? In heel wat gevallen is dat 1 à 2 maal per jaar en ben je één van enkele duizenden klanten die ze over de vloer krijgen.
              Een verkoper/garagist werkt uiteindelijk ook om een zo hoog mogelijke winstmarge te kunnen halen. Sommigen doen dit door voluit op volume te mikken (ik zie toch meer en meer concessies die volop mikken om veel rotatie in stock te krijgen en serieuze kortingen geven), anderen door op marge in te zetten. Dat reflecteert zich in hun offertes.
              Dat principieel 'die zien me hier niet terug' zorgt ervoor dat een klant in zijn eigen vingers kan snijden. Ik ben al eens enkele malen teruggegaan naar een verkoper van een eerste bod met het lager bod van een tweede en gevraagd of ze hun offerte wilden herbekijken. Eén keer hebben ze mij gezegd, sorry maar ik kan/wil niet lager, ga gerust in op het andere bod. Een andere keer hebben ze me nog enkele accessoires twv. ongeveer 300 euro toegevoegd.
              In beide gevallen voel ik me geen onrecht aangedaan : in het eerste geval apprecieer ik zijn eerlijkheid en bij de andere apprecieer ik de bijkomende inspanning. Ik voel me in geen van beide gevallen tekort gedaan.

Dat iemand zich niet comfortabel voelt om te onderhandelen kan ik begrijpen, maar om het als een verplichting te zien dat aanbieders enkel en alleen maar hun beste bod voorleggen bij de eerste keer, dat vind ik dan er dan weer over.
              Ik denk zelfs dat verkopers die steeds van bij het begin hun enige en laagste bod voorleggen ook niet echt een lang leven beschoren zijn in hun zaak. Vrije markt, hé.
              Ik vind net dat ze wél een extra inspanning mogen doen voor mij. Ze weten maar als te goed dat ik om de 4-5 jaar een andere wagen koop, omdat die dan afschreven is.

Als na een jaar al iemand terugkomt voor een andere wagen van't zelfde merk, zou je denken dat ze wat moeite doen.

Mij niet gelaten hoor, evengoede vrienden. Maar dat houdt wel in dat ik bij mijn volgende minder geneigd zal zijn om voor Opel te kiezen (buiten de gtc en opc spreken de modellen mij hoe dan ook niet aan).
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Tja, mijn garage doet echt wel haar best om de beste prijs te maken voor me. Ik vind het niet correct mocht een garage dat niet doen voor vaste klanten. Maar is jammer genoeg zoals in vele branches, een vaste leverancier of hersteller doet op d'een duur ook zijn best niet meer want die gaat ervan uit dat je toch koopt. Daarom vraag ik altijd twee offertes als ik iets laat doen.

Comment

• Ik laat verschileldne offertes maken, maar zeg er steeds bij dat ik maar 1 keer langskom, ze kunnen dan kiezen wat mij betreft; direct hun beste prijs geven of niet in de veronderstelling dat ik nog eens terug kom onderhandelen. Ik doe dus maar 1 ronde, en op basis van prijs en algemeen gevoel dat ik heb bij de garage maak ik mijn keuze<; ik zeg er ook bij als ik vertrek na de offerte dat als ze me terugzien, het is om te bestellen ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Zijn de de onderhoudsprijzen voor de fleet ook dezelfde ?
                    ik heb bij de aankoop voor een bedrijf eens hehoord dat de auto buiten budget viel, maar ze hem goedkoper leverden en het verschil via de onderhoud doorrekenen...
                    Wat veel particulieren niet snappen, is het volgende:

Het is niet omdat er bijvoorbeeld 25% korting aan fleetklanten gegeven wordt en 5% aan particulieren, dat die garage op die moment 20% extra marge heeft hé !
                    De korting wordt gewoon bepaald door de invoerder. Wordt de wagen gefactureerd aan een particulier: voila, dat is uw aankoopprijs. Wordt de wagen gefactureerd aan een BTW-plichtige: voila, dit is nu de aankoopprijs.

En al de rest is zever in pakskes.

Comment

• Waarin kan dealer x zich dan nog onderscheiden van dealer y (qua prijs dan) als de invoerder alles bepaalt?
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        Waarin kan dealer x zich dan nog onderscheiden van dealer y (qua prijs dan) als de invoerder alles bepaalt?
                        Volume, ofwel bij een grotere afname een volumekorting, ofwel een bonus bv. tot 100stuks 2% van uw omzet, tussen 101 tot 250stuks 3,5% van uw omzet, ...

Comment

• Heb op mijn leasebak (Ford Mondeo ) 18% gekregen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Nu lees ik eindelijk eens waarheden
                            Is inderdaad de invoerder die de touwtjes in handen heeft. Niet alleen bij de verkoop, ook bij de na-verkoop!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                              De korting wordt gewoon bepaald door de invoerder.
                              Amen.

(al kan de dealer natuurlijk beslissen om er nog wat van z'n eigen marge af te doen of er een setje matjes tegenaan te gooien )
                              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door capadonic Bekijk Berichten
                                Heb op mijn leasebak (Ford Mondeo ) 18% gekregen.
                                Ikke 20%

Comment

• Bij de aankoop van onze peugeot 308 zijn we gewoon bij onze vaste garage langsgeweest en nergens anders. Hebben we de allerlaagste prijs gekregen? Waarschijnlijk niet. Maar dat boeit me op zich niet zo. Als ik eens iets voorheb (toen met de 308 na 3 dagen een marter langs geweest die een waterdarm had kapot gebeten) dan is die garage er wel direct bij om het probleem zo snel mogelijk op te lossen aan een correcte prijs. De paar keer dat ik een vervangwagen heb meegekregen heb ik er nooit voor moeten betalen (ook geen diesel moeten gaan tanken). Altijd is men beleefd en correct bij de afhandeling. De wagen wordt door de mecaniciens altijd met veel respect behandeld.
                                  Had ik de auto goedkoper willen hebben, dan had ik naar de grote peugeotgarage moeten gaan hier in de buurt. Maar dan had een onderhoud mij meer dan het dubbele gekost, moet ik betalen voor een vervangwagen en heeft men nooit tijd als er iets dringends is. Aan de receptie ben je het zoveelste nummer en weet men de helft van de tijd niet wat er juist aan je wagen gedaan is (want je komt nooit in contact met de persoon die aan je auto heeft gewerkt).
                                  Dat verschil is, voor mij althans, onbetaalbaar.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Men zegt zoveel... Als er iets is waarover veel fabeltjes verteld worden, dan is het toch over auto's. Voor elke ingreep moet een akkoordnr aan de leasemaatschappij gevraagd worden, anders geen uitbetaling. En die mannen kennen de prijzen maar al te goed. Zou jammer zijn, mochten die de prijzen nog niet kennen van een onderhoud...
                                    Uiteraard krijgt het wit gele kruis, de post,... totaal andere kortingen dan een particulier.
                                    Ik ken de fleetbeheeder die me vertelde over die kortingen. Dus geen fabeltje. Aantallen zullen wel een rol spelen in de kortingen, maar het is toch opmerkelijk hoeveel marge er zit op de prijzen.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Heb vandaag mijn contract aangekregen conventie H van Audi. En ik ben maar zelfstandige met 2 auto's. Speciaal om me 1000 euro meer korting te kunnen geven.
                                      Ik denk dat ze nog een hele trukendoos kunnen opendoen om uw extra korting te geven als ze willen.

Comment

Ik ken de fleetbeheeder die me vertelde over die kortingen. Dus geen fabeltje. Aantallen zullen wel een rol spelen in de kortingen, maar het is toch opmerkelijk hoeveel marge er zit op de prijzen.
                                        Ja maar die marge komt van de invoerder en niet van de garage...

Comment

Begrijp je wel maar ergens is een wat ruimere marge juist niet opmerkelijk.

Je hebt hiermee onderhandelingsruimte waarmee je op het einde van het boekjaar de twee belangrijkste cijfers op orde kunt krijgen : omzet en winst.

Alles daartussen is een spel van geven en nemen, afhankelijk van marktomstandigheden en deze in eigen huis.
                                          Deals maken voor de winst en deals maken voor de omzet, zoals onze CEO het altijd zegt.

Comment

Working...
                                          X