Umwelt zone's in Duitse steden !!! Wie weet hier het fijne(stof) van !!!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Umwelt zone's Duitsland !!!
Collapse
X
-
Ik weet dat het gebied (en nog andere plaasten waarschijnlijk) rond de Nurburgring "Wasserschutzgebied" zijn.
Als je daar je auto wast op straat heb je een probleem...
In de vorm van 1.000 € ...
Comment
-
Praktische tips voor aanschaf Duits milieuvignet
In het Duitse Hannover, Berlijn en Keulen geraak je vanaf 1 maart het stadscentrum niet meer binnen zonder een milieuvignet voor de auto. Mobiliteitsclub VAB onderzocht hoe je het snelst en goedkoopst aan zo'n milieuvignet geraakt. De Duitse overheid wil de luchtkwaliteit verbeteren in stadscentra en in de buurt van bepaalde verkeersknooppunten en drukke verkeerswegen. Daarom kunnen Duitse steden of regio's vanaf 1 maart bepaalde gebieden instellen als Umweltzone (milieuzone). Duitse én buitenlandse wagens mogen in die zone enkel nog rijden wanneer ze een Umweltplakette (milieuvignet) hebben.
Er zijn drie soorten vignetten, afhankelijk van de vervuilingsgraad (Euro 2-norm en hoger). Rijd je met een dieselwagen van voor 1997 of benzinewagen van voor 1993 dan krijg je geen vignet en mag je de zones dus niet binnen. Het vignet geldt niet voor motorfietsen. Laat je je auto achter buiten de Umweltzone of gebruik je alleen de snelwegen, dan is een milieuvignet uiteraard niet nodig. Rijden in de Umweltzone zonder vignet levert je een boete op van 40 euro.
Vooraf
Het milieuvignet is in België niet verkrijgbaar, maar kan wel via Nederland besteld worden. Je kan het vignet laten opsturen per post of afhalen in Duitsland. VAB nam de proef op de som.
In Nederland kan het vignet besteld worden via TÜV-Nord en Dekra. Het kost respectievelijk 17,85 euro en 12,30 euro en duurt drie of zeven dagen. Telkens is een kopie van het inschrijvingsbewijs nodig, bij TÜV-Nord moet je ook nog een bestelformulier downloaden. Betalen kan met een overschrijvingsformulier.
Een absolute afrader is het milieuvignet bestellen via de website Umwelt-plakette.de. Dat kost je niet alleen 39,99 euro maar blijkt ook vier weken te duren.
Ter plaatse
Het milieuvignet kan ook in Duitsland zelf gekocht worden, bij erkende garages, TÜV- en Dekra-centra (vergelijkbaar met onze technische controle) en gemachtigde benzinestations. De adviesprijs bedraagt 5 euro, maar bij garages wordt iets meer gevraagd. Het volstaat meestal om het inschrijvingsbewijs (of een kopie ervan) voor te leggen.
VAB ging kijken in Keulen en werd het vlotst bediend in het tankstation Mundorf Tank W. Meyers, Rolshover Straße 520. In de garages en bij de TÜV en Dekra moet je een sleutelcode kunnen voorleggen die alleen voorkomt op een Duits inschrijvingsbewijs... Verder willen ze ook de auto zien. Soms staat men er zelfs op dat zij zelf het vignet aanbrengen. De sticker moet altijd gekleefd worden onderaan de voorruit aan passagierskant.
De conclusie van VAB is dat je best op voorhand een vignet bestelt via het internet, wat het eenvoudigst is via de Nederlandse TÜV-Nord of Dekra. In dringende gevallen kan je ook ter plaatse terecht.
De Umweltzones
Vanaf 1 maart: Hannover, Berlijn en Keulen
In de loop van 2008: Ilsfeld, Leonberg, Ludwigsburg, Mannheim, Schwäbisch-Gmünd, Stuttgart, Tübingen, Bochum, München, Augsburg, Dortmund, Düsseldorf, Essen, Mühlacker, Pforzheim, Regensburg en Reutlingen
( www.autoscoops.eu )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk BerichtenDat gaat toch niet tellen voor de snelwegen zeker,ik denk dat het enkel is als je de stad inrijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenprobleem is dat de binnenring van München quasi door het centrum loopt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenHet zou me gek lijken om auto's een grote omweg te laten maken als het net de bedoeling is minder C02.. uit te stoten. Ik veronderstel dat die ringweg ( die de bedoeling heeft auto's rond de stadskern te leiden ) een uitzondering zal zijn.
Comment
-
wegenvignet Stuttgart
Ik rij dit weekend naar Stuttgart. Weet iemand waar ik het gemakkelijkste een wegenvignet kan krijgen? Ik heb al rondgekeken op internet en nergens vind ik een gedetailleerd plan of adres waar je zo'n wegenvignet kan krijgen. Ik heb ook al gebeld naar vab en die zeggen dat ze een goed adres hebben in keulen maar daar ben ik niets mee, dat ligt veel te ver weg van Stuttgart. Die kunnen me dus niet veel verder helpen. Iemand hier wel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478 Bekijk BerichtenIk rij dit weekend naar Stuttgart. Weet iemand waar ik het gemakkelijkste een wegenvignet kan krijgen? Ik heb al rondgekeken op internet en nergens vind ik een gedetailleerd plan of adres waar je zo'n wegenvignet kan krijgen. Ik heb ook al gebeld naar vab en die zeggen dat ze een goed adres hebben in keulen maar daar ben ik niets mee, dat ligt veel te ver weg van Stuttgart. Die kunnen me dus niet veel verder helpen. Iemand hier wel?
Je kunt in Nederland terecht net boven Eindhoven in Uden, bij de Dekra. En anders een adres zoeken in Duitsland
Comment
-
Ergens hierboven wordt vermeld dat oldtimers en classic-cars,geen umwellt-plakette nodig hebben,indien ze een oldtimerkenteken hebben... Is dit dan onze O-plaat??? Zoja, mijn keverke is al van in '99 oldtimer,ZONDER verplichting van de O-plaat... Kan ik dan daar rijden of niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478 Bekijk BerichtenIk rij dit weekend naar Stuttgart. Weet iemand waar ik het gemakkelijkste een wegenvignet kan krijgen? Ik heb al rondgekeken op internet en nergens vind ik een gedetailleerd plan of adres waar je zo'n wegenvignet kan krijgen. Ik heb ook al gebeld naar vab en die zeggen dat ze een goed adres hebben in keulen maar daar ben ik niets mee, dat ligt veel te ver weg van Stuttgart. Die kunnen me dus niet veel verder helpen. Iemand hier wel?
Ben er zelf net geweest ... zonder vignet.
Normaal gezien (bv. in Keulen inderdaad) kun je als toerist op een centrale plek (en volgens mij zelfs bij sommige tankstations) op dat moment ook het vignet kopen. Zeker gezien er op de belgische papieren duidelijk staat welke klasse je bent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk BerichtenBij mijn weten (maar heb niet alle info hierboven gelezen) is het vignet alleen nodig als umweltalarm is. Anders kun je gewoon door Stuttgart rijden.
Ben er zelf net geweest ... zonder vignet.
Normaal gezien (bv. in Keulen inderdaad) kun je als toerist op een centrale plek (en volgens mij zelfs bij sommige tankstations) op dat moment ook het vignet kopen. Zeker gezien er op de belgische papieren duidelijk staat welke klasse je bent.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik vraag me af of ik hiervoor ééntje nodig heb. Ik kom van de A9 en moet naar de A95 richting Garmisch, omrijden via de ring (A99) is niet écht een optie, anders heb je een serieus stuk binnendoor langs secundaire wegen vanaf de A8 (richting salzburg) om zo op de A95 te geraken..
Mag ik deze route doen zonder sticker? De binnenring van München dus, ik kom geen seconde in het stadscentrum.
Bijgevoegde Bestanden2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment