Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Umwelt zone's Duitsland !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
    Ik vraag me af of ik hiervoor ééntje nodig heb. Ik kom van de A9 en moet naar de A95 richting Garmisch, omrijden via de ring (A99) is niet écht een optie, anders heb je een serieus stuk binnendoor langs secundaire wegen vanaf de A8 (richting salzburg) om zo op de A95 te geraken..
    Mag ik deze route doen zonder sticker? De binnenring van München dus, ik kom geen seconde in het stadscentrum.
    Dan heb je er inderdaad geen nodig
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

thx
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Dan heb je geluk gehad. Ik heb namelijk wel controle gehad op mijn Umweltplakette in Stuttgart. Gelukkig had ik er eentje. Heb de mijne op onderstaande link besteld. Is iets duurder maar komt met de post en gaat snel na betaling.

http://www.milieusticker.eu/
        Dat dacht ik ook. Dat geld altijd zo'n plakette. Kheb al een paar plaatsen in stuttgart gemaild, maar die zijn maar open tot 12u, en dat zal ik net niet halen denk ik. In keulen is er (via vab) een tankstation dat 24 op 24 open is. Ik passeer er eigenlijk niet maar het is er maar 30km oprijden. Ik zal zien als ik duitsland binnen kom als ik daar een umweltplakette kan krijgen. Kvind het heel raar dat er nergens een site bestaat in duitsland waar al die plaatsen opstaan waar je zo'n plakette kan krijgen.

Comment

In principe bij de zelfde instellingen als alle in Duitsland toegelaten voertuigen, bij de toelatingsinstanties, de ingenieursbureaus, zoals de technische autokeuringsdienst TÜV of Dekra en alle garages van Duitsland die voor de AU toegelaten zijn (Abgas-Untersuchung of uitlaatgassen-onderzoek). Het is natuurlijk makkelijker om het vignet bij ons online te bestellen.

http://www.umwelt-plakette.de/int_ni...q0u99nrpmdhte6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478 Bekijk Berichten
            Dat dacht ik ook. Dat geld altijd zo'n plakette. Kheb al een paar plaatsen in stuttgart gemaild, maar die zijn maar open tot 12u, en dat zal ik net niet halen denk ik. In keulen is er (via vab) een tankstation dat 24 op 24 open is. Ik passeer er eigenlijk niet maar het is er maar 30km oprijden. Ik zal zien als ik duitsland binnen kom als ik daar een umweltplakette kan krijgen. Kvind het heel raar dat er nergens een site bestaat in duitsland waar al die plaatsen opstaan waar je zo'n plakette kan krijgen.
            Wat je ook kunt doen is is in Duitsland naar een merkvertegenwoordiging van jouw auto gaan. Dat heb ik bij mijn vorige auto ook gedaan. Die vind je wel terug op het internet en zal zeker ook niet ver omrijden zijn
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Wat je ook kunt doen is is in Duitsland naar een merkvertegenwoordiging van jouw auto gaan. Dat heb ik bij mijn vorige auto ook gedaan. Die vind je wel terug op het internet en zal zeker ook niet ver omrijden zijn
              Ja maar die zijn meestal allemaal toe zaterdagmiddag.

Comment

Ja maar die zijn meestal allemaal toe zaterdagmiddag.
                Je moet er niet te zwaar aan tillen. Jij kan het misschien eens aan een tankstation langs de Autobahn vragen en ander zou ik Stuttgart binnenrijden en daar stoppen aan het eerste het beste tankstation. Als je niet echt gaat parkeren in het stadscentrum is de kans klein dat men het gaat opmerken. Ik geloof dat de boete 30 euro is. In ieder geval "goede reis"

Comment

Je moet er niet te zwaar aan tillen. Jij kan het misschien eens aan een tankstation langs de Autobahn vragen en ander zou ik Stuttgart binnenrijden en daar stoppen aan het eerste het beste tankstation. Als je niet echt gaat parkeren in het stadscentrum is de kans klein dat men het gaat opmerken. Ik geloof dat de boete 30 euro is. In ieder geval "goede reis"
                  Ik kom net terug van Stuttgart. Eerst en vooral mooie trip die zeker en vast de moeite waard is. Een aanrader! Ik ben vanaf dat ik duitsland binnenkwam een aantal benzine stations tegengekomen maar nergens konden ze me helpen. Dan aan de plaatselijke politie gevraagd (langs de autostrade) en die stuurder mij een afrit verder naar een shell station. Eenmaal daar aangekomen konden ze me daar niet helpen. Die stuurden me dan nog dieper weg van de autostradio richting Pitstop. Daar konden ze je alleen helpen als je een duitste nummerplaathouder was. Dan ben ik maar naar Keulen gereden naar Müller station (via vab site). Daar konden ze me uiteinlijk wel helpen. Was snel bediend daar en gemakkelijk om te vinden. Eenmaal in stuttgart gekomen geen enkele controle gezien en nergens tegengehouden. Maar vind die 6 euro die ik betaald heb het risico niet waard om er geen te halen.

gr

Comment

Maar vind die 6 euro die ik betaald heb het risico niet waard om er geen te halen.

gr

Hou je ook rekening met de 7 euro benzine die je wsl hebt opgereden op zoek naar dat ding?

Comment

Hoe lang is zo een sticker geldig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Hoe lang is zo een sticker geldig?
                        Zolang als dat je auto en/of voorruit meegaat

Hij vervalt alleen als je een milieutechnische tuning toepast (roetfilter na laten plaatsen bijv, moet je wel aantonen..) Dan schuif je een klasse op

Comment

Ik kom net terug van Stuttgart. Eerst en vooral mooie trip die zeker en vast de moeite waard is. Een aanrader! Ik ben vanaf dat ik duitsland binnenkwam een aantal benzine stations tegengekomen maar nergens konden ze me helpen. Dan aan de plaatselijke politie gevraagd (langs de autostrade) en die stuurder mij een afrit verder naar een shell station. Eenmaal daar aangekomen konden ze me daar niet helpen. Die stuurden me dan nog dieper weg van de autostradio richting Pitstop. Daar konden ze je alleen helpen als je een duitste nummerplaathouder was. Dan ben ik maar naar Keulen gereden naar Müller station (via vab site). Daar konden ze me uiteinlijk wel helpen. Was snel bediend daar en gemakkelijk om te vinden. Eenmaal in stuttgart gekomen geen enkele controle gezien en nergens tegengehouden. Maar vind die 6 euro die ik betaald heb het risico niet waard om er geen te halen.

gr
                          Er wordt ook gecontroleerd met behulp van camera's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Hou je ook rekening met de 7 euro benzine die je wsl hebt opgereden op zoek naar dat ding?
                            Uhu maar ik kon niet meer eentje bestellen want ik was te laat, dus kon ik alleen maar ter plaatse een halen. En ik bedoelde eigenlijk dat ik liever die 6 € betaalde dan dat ik zonder plakette naar Stuttgart reed .

En 7 € diesel, daar moet ik al veel kilometers voor omrijden ...

Comment

Kost 10 € zo'n sticker?

Comment

Ik heb er eentje besteld via de site van vab. Werken samen met DEKRA in NL en na enkele dagen heb je het via de post.

Comment

lol, ik mag Koln bijvoorbeeld niet meer binnen met mijn dieseltje.
                                  Ik doe het toch, ze kunnen me wat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                    Ik heb er eentje besteld via de site van vab. Werken samen met DEKRA in NL en na enkele dagen heb je het via de post.
                                    Wat moet je dan doorgeven van gegevens? Hoe kunnen zij checken dat jouw gegevens correct zijn?
                                    Die letzten Worte ...
                                    ... eines Diesel-Fahrers:
                                    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                    W201 BENZIN

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                      Wat moet je dan doorgeven van gegevens? Hoe kunnen zij checken dat jouw gegevens correct zijn?
                                      Ik heb de mijne hier besteld. Zie link. Een duidelijke scan maken van je inschrijvingsbewijs. Het formulier invullen. Betalen en klaar is kees. Gaat vlotjes

Comment

Ben nu hier in Bottrop en ben al op paar plaatsen gegaan en ze schrijven nergens zo3n umweltplakette uit voor buitelanders pfff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                          Ben nu hier in Bottrop en ben al op paar plaatsen gegaan en ze schrijven nergens zo3n umweltplakette uit voor buitelanders pfff
                                          Ga naar een merkverdeling van jouw auto

Comment

Working...
                                          X