Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Werknemerskorting VOLVO

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

misschien stomme vraag maar ben je dan niet vrij van btw? ik bedoel dat je de nettoprijs betaald? of betaal je sowieso btw inbegrepen en kan je deze niet terugvorderen. want anders is het nog steeds goedkoper van via factuur te werken

Comment

neje is geen stomme vraag.
      vrije beroepen vallen overal zo wat tussen. wij moeten gewoon btw betalen. en brengen dat de aankoop (inclusief btw) in als onkosten.
      en kunnen die wagen omwillen van co² uitstoot voor 75 procent in als kosten en dit schrijven we af over 4-5 jaar.
      De intresten die we betalen op de afbetaling (juist omdat we onkosten moeten maken, anders geven we dit meer af aan de fiscus, Die zijn voor 100 procent aftrekbaar.

mvg robin

Comment

Zelfde zoals bij mij dus. buiten dat ik de BTW ook voor een stuk kan terugvorderen.

Comment

en jij bent zelfstandige met een zaak dan zegt?
          Robin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
            neje is geen stomme vraag.
            vrije beroepen vallen overal zo wat tussen. wij moeten gewoon btw betalen. en brengen dat de aankoop (inclusief btw) in als onkosten.
            en kunnen die wagen omwillen van co² uitstoot voor 75 procent in als kosten en dit schrijven we af over 4-5 jaar.
            De intresten die we betalen op de afbetaling (juist omdat we onkosten moeten maken, anders geven we dit meer af aan de fiscus, Die zijn voor 100 procent aftrekbaar.

mvg robin
            Heb je dan een vennootschap want anders zijn vrije beroepen toch nog vrijgesteld van die aftrekbaarheid op basis van co2-uitstoot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
              Heb je dan een vennootschap want anders zijn vrije beroepen toch nog vrijgesteld van die aftrekbaarheid op basis van co2-uitstoot.
              Klopt, alleen vennootschappen hebben last van die beperking van de aftrekbaarheid van autokosten. Maar het heeft niets te maken met vrij beroep of niet. Een gewone handelaar zonder vennootschap heeft ook geen last van die co2-regels.

Maar vroeg of laat zal iemand dat wel eens aanklagen bij het Grondwettelijk Hof en wordt de hele regeling herzien (ongelijke behandelingen rechtspersonen t.o.v. natuurlijke personen zonder legitieme redenen).

Ah ja, ik heb mijn v50 indertijd bij lacom vilvoorde gekocht. Ik had daar via het werk contacten. Ik was er zeer tevreden over.

Maar ik zou, als je kan, toch wachten tot het salon. Je krijgt dan toch nog een paar percentjes meer (al lijkt je huidige deal mij toch ook al niet slecht).

Comment

en jij bent zelfstandige met een zaak dan zegt?
                Robin
                idd
                en ik vroeg me nu gewoon af hoe dat in zijn werk ging bij vrije beroepen. wist trouwens niet dat een kine ook onder dat stelsel viel. Weeral bijgeleerd.

Comment

wij hebben geen vennootschap maar toen ik belde naar boekhouder met de vraag hoeveel wij onze wagen konden terugtrekken was het antwoord dat dit volgens co² uitstoot was.
                  We gaan hem normaal gezien morgenvroeg bij Lacom bestellen en laten leveren als we terug zijn van een maandje nieuw zeeland dat zal begin december zijn.

Cu
                  robin

Comment

wij hebben geen vennootschap maar toen ik belde naar boekhouder met de vraag hoeveel wij onze wagen konden terugtrekken was het antwoord dat dit volgens co² uitstoot was.
                    We gaan hem normaal gezien morgenvroeg bij Lacom bestellen en laten leveren als we terug zijn van een maandje nieuw zeeland dat zal begin december zijn.

Cu
                    robin
                    Als je geen vennootschap hebt (gewoon vrij beroep bijvoorbeeld) is dat niet volgens CO² , hebben ze mij altijd verteld..

Comment

tja we luisteren naar de boekhouder he.
                      Nu tkan geen kwaad dat de 1.6d wat zuiniger is. We zien wel hoe hij het gaat inbrengen

Comment

Vandaar dat BMW populair is bij de BVBA's
                        http://www.taxtalk.be/nl/2007/05/22/...r-ge-aankoopt/

Comment

Cu
                          robin
                          Klopt dus niet. Wij hebben wel een vennootschap (ook als vrij beroep) en vanaf 2007 worden de wagens afgeschreven op basis van de CO2 uitstoot (gevolg mijne mercedes van 75% naar 60%)

Comment

Als je geen wagen hebt die de dealer moet overnemen, zou je dan een grotere korting krijgen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rostar Bekijk Berichten
                              Als je geen wagen hebt die de dealer moet overnemen, zou je dan een grotere korting krijgen ?
                              Meestal wel

Comment

Hoelang moet er tussen 2 aankopen zijn ?

En stel dat de eerste aankoop totaal verloren gaat (door dieststal of total-loss ) , geld t die wachttijd dan ook ?
                                Last edited by ; 20/06/2011, 12:12.

Comment

Working...
                                X