misschien stomme vraag maar ben je dan niet vrij van btw? ik bedoel dat je de nettoprijs betaald? of betaal je sowieso btw inbegrepen en kan je deze niet terugvorderen. want anders is het nog steeds goedkoper van via factuur te werken
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Werknemerskorting VOLVO
Collapse
X
-
neje is geen stomme vraag.
vrije beroepen vallen overal zo wat tussen. wij moeten gewoon btw betalen. en brengen dat de aankoop (inclusief btw) in als onkosten.
en kunnen die wagen omwillen van co² uitstoot voor 75 procent in als kosten en dit schrijven we af over 4-5 jaar.
De intresten die we betalen op de afbetaling (juist omdat we onkosten moeten maken, anders geven we dit meer af aan de fiscus, Die zijn voor 100 procent aftrekbaar.
mvg robin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichtenneje is geen stomme vraag.
vrije beroepen vallen overal zo wat tussen. wij moeten gewoon btw betalen. en brengen dat de aankoop (inclusief btw) in als onkosten.
en kunnen die wagen omwillen van co² uitstoot voor 75 procent in als kosten en dit schrijven we af over 4-5 jaar.
De intresten die we betalen op de afbetaling (juist omdat we onkosten moeten maken, anders geven we dit meer af aan de fiscus, Die zijn voor 100 procent aftrekbaar.
mvg robin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenHeb je dan een vennootschap want anders zijn vrije beroepen toch nog vrijgesteld van die aftrekbaarheid op basis van co2-uitstoot.
Maar vroeg of laat zal iemand dat wel eens aanklagen bij het Grondwettelijk Hof en wordt de hele regeling herzien (ongelijke behandelingen rechtspersonen t.o.v. natuurlijke personen zonder legitieme redenen).
Ah ja, ik heb mijn v50 indertijd bij lacom vilvoorde gekocht. Ik had daar via het werk contacten. Ik was er zeer tevreden over.
Maar ik zou, als je kan, toch wachten tot het salon. Je krijgt dan toch nog een paar percentjes meer (al lijkt je huidige deal mij toch ook al niet slecht).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichtenen jij bent zelfstandige met een zaak dan zegt?
Robin
en ik vroeg me nu gewoon af hoe dat in zijn werk ging bij vrije beroepen. wist trouwens niet dat een kine ook onder dat stelsel viel. Weeral bijgeleerd.
Comment
-
wij hebben geen vennootschap maar toen ik belde naar boekhouder met de vraag hoeveel wij onze wagen konden terugtrekken was het antwoord dat dit volgens co² uitstoot was.
We gaan hem normaal gezien morgenvroeg bij Lacom bestellen en laten leveren als we terug zijn van een maandje nieuw zeeland dat zal begin december zijn.
Cu
robin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichtenwij hebben geen vennootschap maar toen ik belde naar boekhouder met de vraag hoeveel wij onze wagen konden terugtrekken was het antwoord dat dit volgens co² uitstoot was.
We gaan hem normaal gezien morgenvroeg bij Lacom bestellen en laten leveren als we terug zijn van een maandje nieuw zeeland dat zal begin december zijn.
Cu
robin
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichtenwij hebben geen vennootschap maar toen ik belde naar boekhouder met de vraag hoeveel wij onze wagen konden terugtrekken was het antwoord dat dit volgens co² uitstoot was.
Cu
robin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rostar Bekijk BerichtenAls je geen wagen hebt die de dealer moet overnemen, zou je dan een grotere korting krijgen ?
Comment
Comment