Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
    'k Heb dat spul even van naderbij bekeken.
    Die videokaart draait met DDR2 geheugen, sorry maar een moderne kaart heeft DDR3 of DDR4 geheugen nodig. Een kaart met 256MB DDR2 is traag naar hedendaagse normen.
    Een harde schijf van 500GB met een cache van 8MB? Wederom, te traag voor die harde schijf. Een harde schijf van 500GB moet minstens 16MB cache hebben.
    3GB geheugen? Oké, ben niet overtuigd van het nut met 32-bits, maar goed. Welke snelheid: PC5300 of PC6400 (PC8500 zal het zeker niet zijn), en welk merk?
    Over het moederbord wordt met geen woord gerept... toch wel één van de belangrijkste componenten van een pc.
    En iets wat veelal over het hoofd wordt gezien bij dergelijke systemen: welk merk voeding zit erin en hoeveel watt heeft deze?
    Zoals je ziet: veel onbekenden.
    Ik zou het niet doen, maar dat ben ik.
    dat vroeg ik niet.

Ik vroeg welke alternatieven er zijn voor een gelijkaardige prijs die gelijkaardige specs kan voorleggen.

Nogmaals dat die grafische kaart iets trager is ga ik wsl niet merken, ik game nagenoeg nooit en voor al de rest zal dat wel volstaan zeker?

HD te traag? In hoeverre mate ga ik dat merken met m'n beperkte gebruik? Alleen als ik films van een gig open doe of ook gewoon bij het bekijken/verwerken van m'n foto's?

...

Kortom, ik weet dat ik hier niet het allerbeste systeem mee zal kopen maar dat heb ik ook niet vandoen, ik wil een budgetgericht toestel waar ik weer heel wat jaren mee verder kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
      Moest ik nu XP op zijn laptop installeren, dan zal deze al een pak sneller werken en (ongetwijfeld?) sneller werken dan mijn pc?
      Tuurlijk, Vista vraagt een pak meer van je machine. 't Is zoals caoimhin zegt; 2 gig ram is zeker en vast doenbaar. Maar wil je echt performantie, is 3 gig aan te raden.
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
        Tuurlijk, Vista vraagt een pak meer van je machine. 't Is zoals caoimhin zegt; 2 gig ram is zeker en vast doenbaar. Maar wil je echt performantie, is 3 gig aan te raden.
        Dan ga ik dat eens voorstellen aan hem, ofwel moet hij maar een latje geheugen bijkopen. Nu, hij stoort zich er waarschijnlijk niet aan, het is zijn eerste laptop. Maar dan weet ik voor volgend jaar, wanneer ik zelf een laptop koop, waar ik al wat op moet letten.

Comment

Ik heb waargenomen dat deze laptop van enkele maanden oud trager werkt dan mijn vaste pc van 3 jaar oud. Hier weet ik wel niet meer juist de specificaties van. Ook is daar nog steeds Windows XP op geïnstalleerd.

Ik vind het niet normaal dat een nieuwe laptop trager is dan een oude pc. Of is dit wel normaal? Ohja, het is niet dat er mijn pc niets van gegevens staat en dat de laptop volledig vol staat. Ik denk zelfs dat er hier meer vrije ruimte beschikbaar is(procentueel gezien).
          formatten, en cleane windows opzetten, geen OS dat std bij flappy komt laten draaien, die zit meestal vol met nutteloze addons van het merk zelf

Comment

Intel Q6600
            Gigabyte P35-DS3R (moederbord)
            OCZ 2GB DDR2 PC6400 (geheugen)
            Antec Sonata III (kast + voeding)
            Samsung T166 500GB HDD
            Asus HD3650 256MB DDR3 (veel beter voor DVD en hi-def dan een 8600GT)
            Lite-On 20A1S (dvd brander)

Alles samen 607 euro bij Alternate.
            Heb je nog wat speelruimte voor andere dingen zoals cardreader, stillere fans,...
            2 gig een geheugen lijkt me weinig niet?

Welke aansluitmogelijkheden zijn er aan die grafische kaart?

Comment

• Ik wil me binnenkort een extra PC aanschaffen, hoeft geen toeters en bellen te hebben.

Omdat ik vaststel dat Vista heel traag opstart en je quasi elke dag updates te verwerken krijgt, zou ik geneigd zijn om opnieuw XP te vragen : maar wordt dat nog verkocht, kant en klaar geïnstalleerd ?

Is er een goede reden om toch Vista te kiezen ?

Comment

MSI als moederbord? Die zijn de laatste jaren aan een serieuse terugval bezig. Ik waag me er voorlopig niet aan...
                Kingston is natuurlijk uitstekend als budgetgeheugen, maar er bestaat veel beter.
                Logitech is uiteraard bijna de enige logische keuze voor toetsenborden en muizen (alhoewel ik wel de tijd van mij oude vertrouwde Cherry toetsenbord mis ).
                Oh, maar ik heb m'n MSI al een aantal jaren
                Kingston is prijs-kwaliteit zeer goed. Maar blijft inderdaad budget. M'n vorig werk draait zo goed als volledig op kingston en de problemen waren bijna nihil (> 400 windows servers, 4000 pc's, ...). Dat gaf me wel wat vertrouwen
                Logitech was toeval: ik wou een flat keyboard en Logitech was toen een van de enige. Luidsprekers heb ik op basis van revieuws en max prijs gekozen en was ook toevallig Logitech. Cherry was idd the max, maar de laatste superieure cherry die ik in mijn handen gehad heb dateert van 1990... daarna zijn hun basismodellen toch ook maar papier en karton geworden vond ik.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Persoonlijk vind ik 3 gig het minimum. Mss dat 2 voldoende is als je vrede neemt met iets trager opstarten (zowel OS als andere software), maar ik weet dat ik mij te snel zou ergeren dan.
                  ??? Met 1 gig kom je toe, en btw: 3 minimum??? Windows herkent maar +- 3900mb ram geheugen, dus al steek je er 8 in, zal toch maar op 3 werken.

Comment

• Toekomen en comfortabel werken is een groot verschil
                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Intel Q6600
                      Gigabyte P35-DS3R (moederbord)
                      OCZ 2GB DDR2 PC6400 (geheugen)
                      Antec Sonata III (kast + voeding)
                      Samsung T166 500GB HDD
                      Asus HD3650 256MB DDR3 (veel beter voor DVD en hi-def dan een 8600GT)
                      Lite-On 20A1S (dvd brander)

Alles samen 607 euro bij Alternate.
                      Heb je nog wat speelruimte voor andere dingen zoals cardreader, stillere fans,...
                      Even aan het snuffelen geweest.

deze processor is iets trager en het geheugen 1 gig minder.

Maar de rest zal sneller zijn (HD)?

Krijg ik dan in de praktijk een gelijkaardig resultaat als die andere?

BTW, bij den aldi kan ik er ook een scart, svideo, hdmi, ... op aansluiten wat hier niet gaat zonder hulpstukken. Daar kreeg ik ook een draadloos keyboard bij en afstands bediening.

Als ik dat hier bij configureer op wat kom ik dan uit? En wat zijn de eventuele verwerkingskosten, kosten van vista (?) en transportkosten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk Berichten
                        ??? Met 1 gig kom je toe, en btw: 3 minimum??? Windows herkent maar +- 3900mb ram geheugen, dus al steek je er 8 in, zal toch maar op 3 werken.
                        1 gig is echt wel pover om Vista op te draaien. Je mag het gerust doen van mij, have fun 3 werkt comfortabel, en Windows herkent het. En 8 herkent het ook, als je een 64-bit versie neemt (zoals ik gedaan heb). Dus wat is het probleem?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                          Ik wil me binnenkort een extra PC aanschaffen, hoeft geen toeters en bellen te hebben.

Omdat ik vaststel dat Vista heel traag opstart en je quasi elke dag updates te verwerken krijgt, zou ik geneigd zijn om opnieuw XP te vragen : maar wordt dat nog verkocht, kant en klaar geïnstalleerd ?

Is er een goede reden om toch Vista te kiezen ?
                          Houd er rekening mee dat Microsoft XP niet heel lang nog zal ondersteunen. Dus als er nog beveiliginslekken of dergelijke te boven komen zullen die binnenkort niet meer gefixed worden. Maar voor de rest is XP zeker geen achteruitgang tegenover Vista, het loopt sneller en het bevat minder eyecandy, wat sommigen ook als een voordeel zien.

Comment

Ach zo? http://tweakers.net/nieuws/46073/ond...14-update.html

Ik vind dat nog redelijk lang.
                            Betalende support, leuk !

Comment

Euh...

Voor de rest heb ik nog nooit naar eender welke helpdesk gebeld.
                              Alle mogelijke info is terug op het internet en meestal correcter dan wat zo'n helpdeskmedewerker me kan vertellen.
                              Ik ken dat, tot het zover is .. Maar imo is het toch een reden minder om XP niet te nemen. Al blijf ik wel bij Vista denk ik, vooral het user gedeelte vind ik een stuk beter uitgewerkt.

Comment

Mijn vorige pc, die ik vorige maand (tijdelijk) op rust heb gesteld, heeft 6 jaar XP gedraaid zonder 1 keer te zijn gecrasht.
                                Ik heb echt geen microshit support nodig om een pc draaiende te houden.
                                Jij mss niet nee .. Maar ken er genoeg die het wel nodig (gaan) hebben.

Comment

Tegenwoordig is dat anders. Je kan kiezen of ze de pc thuis komen herstellen en dan moet je wel enkele weken wachten. Ook kan je zelf naar een bepaalde bestemming gaan en die daar binnengeven. Ze zeggen je op voorhand hoeveel tijd het in beslag zal nemen. Zo kan je dit bijvoorbeld combineren met een dagje winkelen ofzo. Dit heb ik wel van horen zeggen, zelf geen ervaring mee.

Een vriend van mij heeft er al 2 pc's gehaald en hij is content van beide. Ook ken ik iemand die zelf pc's in elkaar knutselt en waar ik vroeger mijn pc's altijd haalde en die zijn mening over die pc's is: Voor die prijs kan ik geen gelijkaardige pc's maken. Ofwel wilt die kerel veel winst maken, ofwel heb je in de Aldi effectief een goede prijs-kwaliteitverhouding.

garantie medion = laptop of pc thuis afhalen, paar dagen later terug thuis geleverd, hersteld!
                                  Database error.
                                  The database has encountered a problem.

Comment

• heb zelf geen medion, leg gewoon uit hoe het daar zijn werk gaat
                                    Database error.
                                    The database has encountered a problem.

Comment

Of: kwaliteit kopen.
                                      Ik heb ook PC's uit de Aldi gehad : 2 ervan zijn uit 2001 en draaien nog steeds zonder problemen met Windows 2000 : simpel, en niet eens zo traag omdat er niet overdreven veel programa's opstaan. Ze gaan trouwens 3x zo snel als sedert ik er Norton afgezwierd heb, dat had ik eerder moeten doen

Comment

• even mijn ervaringen posten:

m'n 3 jaar oude Medion laptop (1.7Ghz Intel P-M, 512MB RAM & 9700SE met XP Pro) start evensnel op als m'n huidige Asus (2.2Ghz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM, 8600GT met Vista HP).

naar mijn mening komt Vista goed toe met 2GB RAM, firefox, msn, PS en visual studio lopen zonder problemen naast elkaar.

een hele hoop opstartservices uitzetten die je niet nodig hebt (Adobe updater bv.), uitzetten, brengt al héél veel op.
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Windows 2000: the operating system Microsoft wished it could disinvent.

Bedoel je daarmee dat het zwaar suckt ? Dan kan ik alleen maar zeggen dat die PC nooit (!) vastloopt. Draait nu al 7 jaar, 5 dagen op 7... maar ik wil 'm toch eens vervangen nu en dan lijkt - zeker voor kantoortoepassingen, één gebruiker - XP meer dan OK. Ik wil gewoon een PC die zo snel mogelijk werkt.

Comment

Working...
                                          X