Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
    Ik zie het nut niet van een apple te kopen en OSX eraf te gooien
    Waarom koop je dan een apple, voor het design of het logo'tje?

Heb je al eens met OSX gewerkt? Zoniet, zeker doen!

Als je studies te maken hebben met computers ben je met een OSX zelf beter af (webdesign enzo) .
    eerlijk? jep, voor o.a. het design. ik vind zo'n macbook pro werkelijk vetgeil.

maar 't zal er niet inzitten denk ik. ik zou eentje met een grote resolutie moeten hebben (1280*800 volstaat niet), en ik ga niet met een 17"-model elke dag rondlopen. bovendien zit er geen HDMI-uitgang en blu-ray op
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
      langs de andere kant weet jij vos, goed genoeg, dat ik meer weet dan de gemiddelde BI-student
      Dat weet ik!

Maar dat is hetzelfde als weten dat een Skoda beter is dan een Lada
      Hoe je dat interpreteert laat ik aan jou over

Comment

Ik zie het nut niet van een apple te kopen en OSX eraf te gooien
        Waarom koop je dan een apple, voor het design of het logo'tje?

Heb je al eens met OSX gewerkt? Zoniet, zeker doen!

Als je studies te maken hebben met computers ben je met een OSX zelf beter af (webdesign enzo) .
        Mac is hip! Ik ken mensen die een mac kopen en er gewoon windows opzetten . Erg vind ik dat.... En mac is niet nodig, maar als je de grapfische richting uitgaat is het wel beter om mee te werken en soms zelfs verplicht (door werkgever, docent, ...)

Comment

• Ik heb ook een mac (nog voor 't ie hip was) en ik gebruik 99% van de tijd OSX. XP stond erop omdat ik af en toe eens een windows-only programma nodig heb.
          OSX is gewoon handig, en niet enkel als je in de grafische sector bezig bent.

BTW; tcheckt dees

Comment

Ik heb ook een mac (nog voor 't ie hip was) en ik gebruik 99% van de tijd OSX. XP stond erop omdat ik af en toe eens een windows-only programma nodig heb.
            OSX is gewoon handig, en niet enkel als je in de grafische sector bezig bent.

BTW; tcheckt dees
            Ik heb al met mac gewerkt en het is inderdaad bruikbaar als je gewoon dingen doet. surfen, wat typen, .... allemaal prima en mooi. Zeer leuke functies, maar voor mijn opleiding heb ik een pak xp only programma's en ben dus niets met mac.

Comment

eerlijk? jep, voor o.a. het design. ik vind zo'n macbook pro werkelijk vetgeil.

maar 't zal er niet inzitten denk ik. ik zou eentje met een grote resolutie moeten hebben (1280*800 volstaat niet), en ik ga niet met een 17"-model elke dag rondlopen. bovendien zit er geen HDMI-uitgang en blu-ray op
              Zo-ot, 3k neerleggen voor het design!
              dat zou ik zelf niet doen

En voor de grafische sector is mac gewoon de beeste keuze

Comment

• Mac is super.
                Bijkomend ideaal voor mensen die zich geen zorgen willen maken om hun computer en wat er op staat, maar er gewoon willen mee werken. bv voor mijn vrouw. Daarom snap ik niet volledig dat er niet meer mensen mee werken.
                Maar toch ... mac heeft soms ook kuren

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Zo-ot, 3k neerleggen voor het design!
                  dat zou ik zelf niet doen

En voor de grafische sector is mac gewoon de beeste keuze
                  3k? €1800 kost een macbook pro 15.4". multimedia- en communicatietechnologie is ook heel wat grafisch gedoe, daarmee dat ik ook eens naar een Apple had rondgekeken
                  2015 BMW F11 520dA

Comment

3k? €1800 kost een macbook pro 15.4". multimedia- en communicatietechnologie is ook heel wat grafisch gedoe, daarmee dat ik ook eens naar een Apple had rondgekeken

Ola, ga je MCT doen de?

Zo ja, waar? Tis niet voor t een of t ander, maar ik zou dan ECHT GEEN mac kopen, of als ge met een probleem zit zal het antw zijn: " mja trek uw plan he "

Comment

• hallo, ik heb problemen met het geluid van mijn computer. Alles wat met windows mediaplayer afgespeeld wodt is geen probleem, daar heb ik geluid, maar een youtube of videogoogle filmpje afspelen met geluid lukt niet. Als ik naar configuratiescherm en dan geluiden en audioapparaten ga zie ik dat het volume op nul staat maar ik kan het niet wijzigen, er staat ook bij geen audiapparaten. Heeft iemand een idee hoe ik mijn probleem zou kunnen oplossen? Kan het er iets mee te maken hebben dat ik nu een geluidssysteem van logitec heb in plaats van de originele luidsprekers? (heb de gewone luidsprekers ook al eens aangesloten en het probleem blijft hetzelfde)

alvast bedankt.

Comment

• Wat is je configuratie, misschien heeft het daar iets mee te doen. Verder kan ik je spijtig genoeg niet helpen, m'n vader heeft immers net hetzelfde probleem en ik heb het halve internet afgeschuimd naar een oplossing en niets gevonden. Het zou denk ik wel eens aan de audiocontroller kunnen liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                          hallo, ik heb problemen met het geluid van mijn computer. Alles wat met windows mediaplayer afgespeeld wodt is geen probleem, daar heb ik geluid, maar een youtube of videogoogle filmpje afspelen met geluid lukt niet. Als ik naar configuratiescherm en dan geluiden en audioapparaten ga zie ik dat het volume op nul staat maar ik kan het niet wijzigen, er staat ook bij geen audiapparaten. Heeft iemand een idee hoe ik mijn probleem zou kunnen oplossen? Kan het er iets mee te maken hebben dat ik nu een geluidssysteem van logitec heb in plaats van de originele luidsprekers? (heb de gewone luidsprekers ook al eens aangesloten en het probleem blijft hetzelfde)

alvast bedankt.
                          je hebt blijkbaar geen audio-driver welke computer is het? (merk, type...?) of is het een zelf-geassembleerde?
                          2015 BMW F11 520dA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                            Ola, ga je MCT doen de?

Zo ja, waar? Tis niet voor t een of t ander, maar ik zou dan ECHT GEEN mac kopen, of als ge met een probleem zit zal het antw zijn: " mja trek uw plan he "
                            jep. op KdG in Hoboken, Kortrijk is te veel programmeren naar m'n goesting
                            2015 BMW F11 520dA

Comment

je hebt blijkbaar geen audio-driver welke computer is het? (merk, type...?) of is het een zelf-geassembleerde?
                              Zonder audio-drivers zou ook WMP geen geluid geven hé. Bij m'n vader zijn de juiste drivers geïnstalleerd maar enkel Youtube en Google Video werken zonder geluid.

Comment

hallo, ik heb problemen met het geluid van mijn computer. Alles wat met windows mediaplayer afgespeeld wodt is geen probleem, daar heb ik geluid, maar een youtube of videogoogle filmpje afspelen met geluid lukt niet. Als ik naar configuratiescherm en dan geluiden en audioapparaten ga zie ik dat het volume op nul staat maar ik kan het niet wijzigen, er staat ook bij geen audiapparaten. Heeft iemand een idee hoe ik mijn probleem zou kunnen oplossen? Kan het er iets mee te maken hebben dat ik nu een geluidssysteem van logitec heb in plaats van de originele luidsprekers? (heb de gewone luidsprekers ook al eens aangesloten en het probleem blijft hetzelfde)

alvast bedankt.
                                Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten

Probeer dit:
                                Install the K-Lite codec pack, and then run the "Codec Tweak Tool"

Start > Programs > K-Lite Codec Pack > Configuration > Codec Tweak Tool

Then check the box next to [Registry] Fix non-working system sound

Comment

• ow... blijkbaar over het WMP-stuk gelezen.
                                  2015 BMW F11 520dA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten

Probeer dit:
                                    welke versie installeer ik het best? basic, mirror, full?

Comment

welke versie installeer ik het best? basic, mirror, full?
                                      Full, in de basic-versie zit de check-box niet.
                                      Anders, als je zelf in het register durft prutsen, kan je het ook zonder de codec.

Open registry editor (Start menu, Run, typ regedit en druk Enter).

My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Win dows NT\CurrentVersion\Drivers32

Klik in het rechtse vak, rechtermuisknop, klik New, selecteer String value, typ "wavemapper" (zonder haakjes), klik rechts > MODIFY> Typ "msacm32.drv" in Value Data, druk op ENTER.

Sluit register.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                        Full, in de basic-versie zit de check-box niet.
                                        Anders, als je zelf in het register durft prutsen, kan je het ook zonder de codec.
                                        Bedankt voor de info, ik heb het programma geinstalleerd, maar helaas nog steeds geen geluid. Bijf fix non-working system sound staat er no problem detected. Ik vind het raar eigenlijk dat ik alles wat met mediaplayer gebeurt probleemloos afspeel, al de rest lukt niet.

alvast bedankt voor de hulp

Comment

• Ik zie hier net een mogelijke oplossing staan die ik toen bij m'n pa niet heb kunnen proberen. Probeer gewoon Flash eens opnieuw te installeren, wordt er gezegd.

Comment

Working...
                                          X