Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
    nee inderdaad, die windowsupdates is enkel voor je besturingsysteem, vista zelf dus, maar updates voor drivers van o.a. je grafische kaart, touchpad, speciale multimediatoetsen, webcam... zit daar allemaal niet in
    Nu nog beter!

Bij het installeren van die update van Nvidia: "setup could not find any drivers that are compatible with your hardware"

Officieel heb ik een GeForce 7600, maar die lijkt zijn werk niet zo goed te doen, zou dit ermee te maken hebben?
    Iemand een idee/tips?

Comment

nee inderdaad, die windowsupdates is enkel voor je besturingsysteem, vista zelf dus, maar updates voor drivers van o.a. je grafische kaart, touchpad, speciale multimediatoetsen, webcam... zit daar allemaal niet in
      Die zitten daar wel degelijk in hoor.
      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
        Die zitten daar wel degelijk in hoor.
        dat zal wel niet waar zijn...
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
          Voor NTFS-systemen zou ik me daar echt niet mee gaan bezighouden zenne.
          Dat bestandssysteem is immers zó dringend aan een grondige upgrade toe, dat NTFS met striping (= RAID0, theoretisch gezien de snelste RAID-opstelling maar ó zó onveilig) zelfs nog altijd overklast wordt door XFS of Reiser4. NTFS heeft tot op de dag van vandaag nog altijd last van fragmentatie... da's zó niet meer van deze tijd.

Als je bereid bent 250GB op te offeren, dan zou je nog RAID1 kunnen gebruiken.
          Alles wordt dan dubbel weggeschreven --> iets trager dan bij een standaardopstelling dus. Maar multithreading programma's halen wel voordeel uit een RAID1-opstelling: twee schijven kunnen nu simultaan gebruikt worden om gegevens in te lezen. Voor één bestand in te lezen heb je dus minder tijd nodig. En valt er één schijf weg, dan kan je je gegevens nog recupereren.

Maar ik zou me daar persoonlijk niet mee gaan bezighouden.
          Toch zeker niet op een PC voor gewoon dagelijks gebruik... voor PC's die als dataserver gebruikt worden, daar kan ik nog inkomen.
          Als ik geen 2 schijven zou gebruiken dan pak ik gewoon 1 grotere eh

Dus volgens jou kan ik uit RAID geen voordeel halen?
          1x 400GB ofzo is amper trager of...?

'k zou het vooral normaal gebruik doen en games. (gezien ik momenteel nog geen S-ATA schijven heb dus)

Comment

• Ik denk dat er een verschil is maar dat je dat niet merkt in games en normaal gebruik. Je doet volgens mij beter 1x 500 GB met NCQ en 32 MB cache. Kost ook nog eens minder, minder stroomverbruik, minder warmte, minder lawaai, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
              Nu nog beter!

Bij het installeren van die update van Nvidia: "setup could not find any drivers that are compatible with your hardware"

Officieel heb ik een GeForce 7600, maar die lijkt zijn werk niet zo goed te doen, zou dit ermee te maken hebben?
              Iemand een idee/tips?
              't is een flappy, right ?

ik denk dat de drivers van de "go" reeks = mobile graka reeks van nvidia verschillen van de gewone... don't shoot me if i'm wrong, maar vroeger moest je met de mobile reeks van ATI ook andere drivers downloaden, speciaal voorzien voor mobile chipsets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
                't is een flappy, right ?

ik denk dat de drivers van de "go" reeks = mobile graka reeks van nvidia verschillen van de gewone... don't shoot me if i'm wrong, maar vroeger moest je met de mobile reeks van ATI ook andere drivers downloaden, speciaal voorzien voor mobile chipsets
                Bedankt, maar euhm, ik snap er ni veel van. Welk bestand moet ik dan downloaden?

Comment

dat zal wel niet waar zijn...
                  Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• dat van het touchpad kan inderdaad goed zijn, anders heeft de laptop immers geen muis... maar die van de grafische kaart e.d. worden zeker niet in windows updates toegevoegd.
                    2015 BMW F11 520dA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                      (RAID0, theoretisch gezien de snelste RAID-opstelling maar ó zó onveilig) zelfs nog altijd overklast wordt door XFS of Reiser4.
                      In welke mate is het dan onveiliger dan een 1 enkele schijf? Als er in beide gevallen een schijf stuk gaat ben je sowieso alles kwijt...
                      Of is de kans groter dat het gebeurt in raid?

En XFS of Reiser4, daar zal ik wel niet veel aan hebben zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                        Ik denk dat er een verschil is maar dat je dat niet merkt in games en normaal gebruik. Je doet volgens mij beter 1x 500 GB met NCQ en 32 MB cache. Kost ook nog eens minder, minder stroomverbruik, minder warmte, minder lawaai, ...
                        1 Zo'n schijf kost me evenveel als een Raid opstelling

Andere oplossing zou zijn een 500GB schijf met 16mb cache...
                        Dit:
                        Capaciteit: 500 GB
                        Interface: Serial ATA, Serial ATA/300
                        Stroomaansluiting SATA power (15-polig)
                        Snelheid: 7200 rpm
                        Toegangstijd: 8.9 ms (lezen)
                        Cache : 16 MB
                        (+-€90)

VS 2x dit:
                        Capaciteit:250 GB
                        Interface :Serial ATA, Serial ATA/300
                        Stroomaansluiting: SATA power (15-polig)
                        Snelheid : 7200 rpm
                        Toegangstijd : 8.5 ms (lezen)
                        Cache : 16 MB

(+-€140)

Comment

• Ik heb juist m'n pc geformateerd en windows XP terug geinstaleerd. Alles doet het prima behalve msn...

Ook een nieuwe versie installeren lukt niet.

Comment

• internet aangezet?

Comment

• Ja, hoor alles werkt prima... Heb al met dll bestanden zitten foefelen maar nog steeds niets.

Comment

• heb je alle updates van XP al geïnstalleerd?
                                2015 BMW F11 520dA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                  Is het de moeite om 2 hd's in raid te gebruiken? Is het verschil in snelheid merkelijk sneller of is het maar een beetje overschat?

Het zou gaan om 2x 250GB S-ATA schijven met een cache van 16 MB en een leessnelheid van 8.6 (7200rpm)

Of kan ik beter 1 grote schijf nemen?

Momenteel heb ik 1x 24OGB, met geen cache ofzo en geeneens S-ATA...
                                  Ik zou een WD Raptor als bootdisk gebruiken en dan gewoon een 7200rpm schijfke bijsteken als data schijf. Doe dat zelf ook en dat vlamt wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                                    Ik heb juist m'n pc geformateerd en windows XP terug geinstaleerd. Alles doet het prima behalve msn...

Ook een nieuwe versie installeren lukt niet.
                                    Zit er een router tussen? Of heb je een firewall op de pc geïnstalleerd? Misschien is de poort die messenger gebruikt gewoonweg geblokkeerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SCaRa Bekijk Berichten
                                      Zit er een router tussen? Of heb je een firewall op de pc geïnstalleerd? Misschien is de poort die messenger gebruikt gewoonweg geblokkeerd.
                                      kan imo niks met firewall te maken hebben... allez, toch ni de FW van uwe router, aangezien die niet is ge-reset geweest, of aangepast geweest...

Comment

• Mss heeft hij een softwarematige firewall geïnstalleerd? De firewall van XP zelf zal het niet zijn.

Comment

• Je kan je taalbalk vergrendelen en niet vergrendelen.

Normaal als die op niet vergrendelen staat heb je zo 2 van die dingen die je zo kan verschuiven. Plots heb ik er 3 en dat 3de beperkt me serieus als ik daarna mijn taakbalk wel vegrendel.

Hoe krijg ik dat weg?

Bij onduidelijkheid kan ik wel eens een screenshot nemen.

Comment

Working...
                                          X