Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
    Kheb juist een harde schijf van 500Gig gekocht en kvrees dat die niet U3 is... Dju
    Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Er bestaan volgens mij geen U3 harde schijven, enkel U3 voor USB-sticks

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
    Wat is U3? Want ik wou ook wel eens een nieuwe HD kopen...
    edit: zonda was me voor, maar 'k zal het laten staan

Wiki zegt dit:

Maar een praktisch voorbeeld: je kan bijvoorbeeld met een U3 USB stick "skype" laten draaien met al uw gegevens en contactpersonen zonder dat je skype hoeft te installeren op de computer. Zo kun je heel gemakkelijk en heel vlug gebruik maken van skype op bv. openbare computers.
    U3=mogelijkheden voor draagbare software op een USB stick

Comment

• Zalig, lijkt mij zeer handig om bvb programma's die je zelden gebruikt op je externe te zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
        Zalig, lijkt mij zeer handig om bvb programma's die je zelden gebruikt op je externe te zetten.
        De 3-D versie van de Porsche configurator werkt niet meer bij mij Als ik 'm start blijft het scherm waar de auto moet staan gewoon wit. En heb ik de benodigde Shockwave plug-in geïnstalleerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
          Awel khad er ook nog nooit van gehoord. Ma volgens hetgeen ik op het net heb gevonden is het volgens mij het volgende: Met een klassieke usb-stick kan je alleen bestanden te bewaren. Met een model dat U3 heeft is het ook mogelijk om programma's te draaien vanop die stick. Alléé das tgeen wat ik dnek dat het is.
          Is dat dan nog iets anders dan die zogenaamde "portable software" die je op een USB-stick zet en ook kunt draaien vanaf elke pc, zonder dat hiervoor een installatie vereist is of het register van die pc wordt aangepast?

Ik heb een hele tijd terug zo ooit een "mega portable app collection" afgehaald (iets van een 1,7 gb) vol applicaties die vanaf een memory stick kunnen gedraaid worden. Erg handig

Comment

• inderdaad, da's zoiets. Maar met Bart's PE disk kon dat al langer. Al moet je er dan heel wat knutselwerk in steken.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
              De 3-D versie van de Porsche configurator werkt niet meer bij mij Als ik 'm start blijft het scherm waar de auto moet staan gewoon wit. En heb ik de benodigde Shockwave plug-in geïnstalleerd.
              iemand?

Comment

• Wat betreft die U3, er zijn ook alternatieven. Zo kan je op http://www.portableapps.com software downloaden om een gewone stick een U3 look and feel te geven. En daar staan ook een pak applicaties op die je gewoon vanop je stick kan draaien zonder dat die U3 is. Persoonlijk vind ik dat zelf beter, die software daar is meestal recenter dan de software die voor U3 sticks is aangepast. Zelf heb ik een U3 stick van Kingston, de meerprijs was nihil dus gaf ik het een kans. Is vooral handig voor e-mails, je installeert Thunderbird en stelt die zo in dat hij het origineel bericht steeds op de server laat. Zo kan je vanop elke Internet pc je mails checken, agenda beheren, .. met 1 programma en op je vaste pc haal je de mails ook nog eens binnen (maar dan definitief), kwestie van toch alles ook op 1 plaats te hebben. Voor de rest staat er Firefox op met aantal heel interessante (werkgerelateerde) websites op die ik dan met een klik direct bij de hand heb. Zelfde voor m'n ftp adresjes met Filezilla. Ow, en putty ! ^^ Kan nog ff doorgaan

Comment

• Putty is toch sowieso een stand-alone applicatie ?
                  Maakt voor zover ik weet geen gebruik van systeemspecifieke dll's of registerwaarden.
                  Life's too short. Not to. Live it.
                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                    Putty is toch sowieso een stand-alone applicatie ?
                    Maakt voor zover ik weet geen gebruik van systeemspecifieke dll's of registerwaarden.
                    Ja Maar mijn paswoorden worden wel bewaard nu !

Comment

• GEZOCHT:

Gratis software om een *.AVI kleiner te maken om nadien gemakkelijker op het internet te werpen.

Dank u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                        GEZOCHT:

Gratis software om een *.AVI kleiner te maken om nadien gemakkelijker op het internet te werpen.

Dank u
                        Adobe Premiere.

kan je niet comprimeren met windows movie maker?
                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• ik heb onlangs nieuwe pc samengesteld, software laten installeren door iemand maar sinds kort krijg ik een blauw scherm (ook wel blue screen of death genoemd blijkbaar) als ik een opgeslagen filmpje of een spelletje open op de pc.

Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt : win32k.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED AREA

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten, bla bla iedereen kent dat wel.
                          en dan :
                          Technische informatie (mogelijk in het engels ):
                          *** STOP 0x00000050 (0x80000000, 0x00000000, 0xBF8065B3, 0x00000000)

*** win32k.sys Address BF8065B3 base at BF800000, DATESTAMP 43446a58

Bezig met starten van fysieke geheugendump
                          de fysieke geheugendump is voltooid
                          neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning op voor hul

Na het opstarten komt er dan volgende melding op het scherm

iemand enig idee? ik denk persoonlijk een fout in het ram geheugen
                          1978 BMW E21 323i
                          2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                          2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• googlen met de foutcode helpt veel

Fixes a "0x00000050" Stop error that occurs randomly on a computer that is running Windows 7 or Windows Server 2008 R2.

edit: het komt er dus op neer dat je videokaart de oorzaak is (wat mij ook logisch lijkt omdat het probleem zich voordoet als je 'n filmpje/spelletje opent). het beste wat je kan doen is nieuwe drivers installeren (www.nvidia.com of www.ati.com). is het dan nog niet opgelost => nieuwe videokaart nodig
                            Last edited by Hans; 12/12/2007, 22:53.
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Dus zo snel mogelijk testen, dat je uw nieuwe videokaart kan binnen doen als blijkt dat het zuiver aan de kaart ligt. Mss krijg je een nieuwe, of mss wordt ie opgestuurd. Hopelijk het eerste, anders kan je wel ff wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                googlen met de foutcode helpt veel

Fixes a "0x00000050" Stop error that occurs randomly on a computer that is running Windows 7 or Windows Server 2008 R2.

edit: het komt er dus op neer dat je videokaart de oorzaak is (wat mij ook logisch lijkt omdat het probleem zich voordoet als je 'n filmpje/spelletje opent). het beste wat je kan doen is nieuwe drivers installeren (www.nvidia.com of www.ati.com). is het dan nog niet opgelost => nieuwe videokaart nodig
                                heb de foutmelding ook gehad net na het opstarten (met router aan voor internetverbinding, als de router af staat krijg ik geen blauw scherm )

heb reeds nieuwe drivers geinstalleerd voor de 3d-kaart (gaat over de nvida geforce 8500gt) maar helpt niet echt. De grafische kaart werkte eigenlijk zonder problemen tot een maand geleden ofzo
                                1978 BMW E21 323i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                                  heb de foutmelding ook gehad net na het opstarten (met router aan voor internetverbinding, als de router af staat krijg ik geen blauw scherm )

heb reeds nieuwe drivers geinstalleerd voor de 3d-kaart maar helpt niet echt. De grafische kaart werkte eigenlijk zonder problemen tot een maand geleden ofzo
                                  graka's die volledig de mist in gaan, beginnen artifacts te vertonen.. 'k heb écht eerder het vermoeden dat het aan uw RAM geheugen ligt..
                                  doe es een paar tests op uw geheugen, als 'm daar foutmeldingen geeft, dan weet ge wat er fout zit..

edith: een 3d toepassing.. en zelfs film kijken, 't passeert allemaal langs uwe RAM.. vandaar het vermoeden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
                                    graka's die volledig de mist in gaan, beginnen artifacts te vertonen.. 'k heb écht eerder het vermoeden dat het aan uw RAM geheugen ligt..
                                    doe es een paar tests op uw geheugen, als 'm daar foutmeldingen geeft, dan weet ge wat er fout zit..

edith: een 3d toepassing.. en zelfs film kijken, 't passeert allemaal langs uwe RAM.. vandaar het vermoeden
                                    awel ja zoiets vraagt veel inspanningen van uw ram geheugen en daarom vermoedde ik dat het daaraan zou liggen

heb hier een cd liggen van ubuntu om een mem-test uit te voeren, straks eens een paar uurtjes laten draaien om eventuele fouten te vinden
                                    1978 BMW E21 323i

Comment

• Probleempje met powerpoint 2003:
                                      Je kent het wel: zo'n presentaties met gekleurde achtergrond en witte letters... Ik wil deze afdrukken en klik op rechtermuisknop - diaontwerp.
                                      Daar klik ik het zwart -wit aan. Dit lukt, maar de layout van alle pagina's verandert: de tekstgrootte vergroot en past niet meer in het blad...
                                      Wat doe ik verkeerd? Is dat geen optie die moet aangevinkt worden ofzo?

Dus de lettergrootte zou moeten bevriezen. Enkel de kleur van letters en achtergrond zou mogen gewijzigd worden.

THX!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                                        Probleempje met powerpoint 2003:
                                        Je kent het wel: zo'n presentaties met gekleurde achtergrond en witte letters... Ik wil deze afdrukken en klik op rechtermuisknop - diaontwerp.
                                        Daar klik ik het zwart -wit aan. Dit lukt, maar de layout van alle pagina's verandert: de tekstgrootte vergroot en past niet meer in het blad...
                                        Wat doe ik verkeerd? Is dat geen optie die moet aangevinkt worden ofzo?

Dus de lettergrootte zou moeten bevriezen. Enkel de kleur van letters en achtergrond zou mogen gewijzigd worden.

THX!
                                        Ik begrijp niet waarom je de lay-out in het zwart-wit wil omzetten om het in het zwart-wit af te drukken. Ik zou gewoon die lay-out in kleur laten staan en bij 'Afdrukken' de optie 'zwart-wit' selecteren...

Comment

• F***ing Vista

Eerst werd mijn oude USB-adapter niet herkend en ondersteund door Vista. Ik ga een nieuwe kopen en deze herkend hij evenmin.

Ik heb zonet de laatste nieuwe drivers gedownloaded van de site van Belkin en zelfs als ik die installeer vindt Vista nog geen stuurprogramma. Kan iemand mij daar bij helpen?

Comment

Working...
                                          X