Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ST-Optic Bekijk Berichten
    Het beeldscherm van mijn laptop is stuk en nu wil ik die aansluiten op het scherm van een gewone PC. Is er een of andere sneltoets waarmee je van schermen kan wisselen na het aansluiten van het beeldscherm? Want ik zie dus niks meer op de laptop en ik wil graag mijn foto's etc nog redden

Dat gaat niet zomaar hé
    Denk dat je t best dan je HD eruit pleurt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
      Welke tool heb ik nodig om enorm grote file-structuren te compressen naar andere vreed grote files ? Liefst zip
      'Winrar' ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
        Dat gaat niet zomaar hé
        Denk dat je t best dan je HD eruit pleurt
        Tuurlijk wel, het gaat toch
        Ik zet die dan gewoon ff over op USB en dan op mn andere laptop hè In een paar keer welteverstaan

Comment

• Foutje :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            't Is uiteindelijk toch de Toshiba geworden.
            Morgen leveren ze 'm.

't Was eigenlijk mijn favoriet niet (maar 't wordt mijn laptop dan ook niet)... 'k heb een hekel aan ATI en hun driver policy.
            Deze middag hadden ze 'm gebracht, en omdat mijn zus nu volop in de blok zit, heb ik 'm maar helemaal geïnstalleerd.
            Ik heb Vista er voorlopig op laten staan, maar als ze er XP op wilt, smijt ik 't er allemaal terug af.

Ik heb er dus eventjes op getokkeld:
            • azerty is toch zo'n pain in the ass
            • idem voor het glossy scherm: tof, zo om 13-14u uw gordijnen moeten dichtdoen omdat ge gene zak op uw scherm kunt zien
            • Vista heeft een goeie 2,5 min. nodig om volledig opgestart te zijn (en er start echt niet veel meer op qua services en hulpprogramma's)
            • voor de rest is 't een prima en vlot laptopje; veel waar voor uw geld vind ik, maar 't chique mag wat mij betreft gerust weggelaten worden: 'n glossy scherm en Vista zien er mss wel gelikt uit, maar voor op te werken zijn er betere alternatieven
            Life's too short. Not to. Live it.
            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
              Ah, ik wist niet dat sommige branders bepaalde cd's niet kunnen luchten . Ik zal seffens eens gaan kijken hier in de buurt, wat ze daar hebben van cd's. Merci he
              En is het al gelukt ?

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad, en heb het kunnen oplossen door mijn virtuele drives (in mijn geval daemon tools) ervan te zwieren.

Comment

Deze middag hadden ze 'm gebracht, en omdat mijn zus nu volop in de blok zit, heb ik 'm maar helemaal geïnstalleerd.
                Ik heb Vista er voorlopig op laten staan, maar als ze er XP op wilt, smijt ik 't er allemaal terug af.

Ik heb er dus eventjes op getokkeld:
                • idem voor het glossy scherm: tof, zo om 13-14u uw gordijnen moeten dichtdoen omdat ge gene zak op uw scherm kunt zien
                • Vista heeft een goeie 2,5 min. nodig om volledig opgestart te zijn (en er start echt niet veel meer op qua services en hulpprogramma's)
                • voor de rest is 't een prima en vlot laptopje; veel waar voor uw geld vind ik, maar 't chique mag wat mij betreft gerust weggelaten worden: 'n glossy scherm en Vista zien er mss wel gelikt uit, maar voor op te werken zijn er betere alternatieven
                glossy scherm => niet met je gezicht of rug naar het raam zitten. ik heb niet zoveel problemen met m'n "glazen" scherm".

bij mij een half minuutje om op te starten... en op de processor na, zijn er niet echt grote verschillen in de hardware tussen die toshiba en de mijne...
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                  glossy scherm => niet met je gezicht of rug naar het raam zitten. ik heb niet zoveel problemen met m'n "glazen" scherm".
                  Mijn bureau staat tegen de muur tegenover het raam... ik kan niet anders dan het scherm van de laptop in 't zonlicht plaatsen.
                  Maar mijn eigen laptop heeft een mat scherm (idem voor 't scherm van mijn PC)... dat geeft niet zo'n problemen. Ook heb ik de gewoonte om een bureaulamp net boven mijn scherm te plaatsen (is minder vermoeiend zo). Mat scherm ça va nog... dat glanzend scherm: ho maar.
                  Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                  bij mij een half minuutje om op te starten... en op de processor na, zijn er niet echt grote verschillen in de hardware tussen die toshiba en de mijne...
                  Standaard heeft 'ie 780MB RAM nodig, jouw laptop ook zoveel ?
                  En 't OS alleen al had zo'n 15GB schijfruimte nodig, wtf ?!

Comment

• Hoe meer RAM je vista geeft, hoe meer het gebruikt

Comment

Standaard heeft 'ie 780MB RAM nodig, jouw laptop ook zoveel ?
                      En 't OS alleen al had zo'n 15GB schijfruimte nodig, wtf ?!
                      volgens taakbeheer heb ik (met msn en firefox open) zelfs 1,09GB van de 2GB in gebruik

maar ik heb juist gemerkt dat iobit auto smartdefrag ook veel RAM slurpt...

voor de rest is hét meest veeleisende deel van vista de Aero-functie... zet je Vista-thema op Vista Basic ipv Vista Aero en merk het verschil
                      2015 BMW F11 520dA
                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                        Hoe meer RAM je vista geeft, hoe meer het gebruikt
                        Zit daar een reden achter ?
                        't Kan toch maar gebruiken wat 't nodig heeft ?

Met mijn Debian-systeem heb ik na 'n boot maar 102-104MB nodig. Ik heb wel mijn eigen kernel gecompileerd en maak gebruik van de lichte XFCE-windowmanager. Maar 't kan een pak meer dan een Vista-systeem. En al zeker als 't over al die grafische gadgets gaat.
                        En 't heeft ook zéker géén 15GB nodig, mijn maandelijkse bzip2-backup is bvb. maar 1GB groot en daar zit álles in (kernel én ALLE programma's).

Comment

Zit daar een reden achter ?
                          't Kan toch maar gebruiken wat 't nodig heeft ?
                          Windows heeft gewoon vanuit zijn concept een slecht geheugenbeheer ingebouwd ... en ze gaan daar enkel van verlost worden als ze alles overboord gooien en een totaal nieuw OS maken. En dat kunnen ze niet, want hun marktaandeel zou duiken zoals nooit tevoren ...

Comment

Zo slecht nu ook niet, maar QWERTY is handiger ja

Comment

Zo slecht nu ook niet, maar QWERTY is handiger ja
                              Kwestie van gewoonte vind ik en wat je er mee moet doen.

Comment

Windows heeft gewoon vanuit zijn concept een slecht geheugenbeheer ingebouwd ... en ze gaan daar enkel van verlost worden als ze alles overboord gooien en een totaal nieuw OS maken. En dat kunnen ze niet, want hun marktaandeel zou duiken zoals nooit tevoren ...
                                Dat marktaandeel zakt nu ook, alleen wat trager. Als ze niks grondig veranderen is het over 10 jaar gedaan met MS..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                cc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                                  Dat marktaandeel zakt nu ook, alleen wat trager. Als ze niks grondig veranderen is het over 10 jaar gedaan met MS..
                                  Heb ik ook al gedacht, maar er moet ergens een klik komen ... iets moet dat laten gebeuren. En Vista is niet direct onpopuair te noemen, dus we zitten nog minstens 5 jaar vast nu.

Face it, 95% van de gebruikers zullen NOOIT Linux installeren. Als ze het nu nog niet gedaan hebben, zullen ze het nooit doen.

Er is maar 1 manier om Linux te pushen : PC's verkopen met Linux pre-installed ... en dat gebeurt maar niet. En zolang dat niet gebeurt blijft Linux marginaal in gebruik ... freaks en pro's, ja, maar gewone gebruikers : die zijn al blij als Windows blijft draaien.

Kernel compileren. Wat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                    volgens taakbeheer heb ik (met msn en firefox open) zelfs 1,09GB van de 2GB in gebruik

maar ik heb juist gemerkt dat iobit auto smartdefrag ook veel RAM slurpt...

voor de rest is hét meest veeleisende deel van vista de Aero-functie... zet je Vista-thema op Vista Basic ipv Vista Aero en merk het verschil
                                    fak, ik zit aleens ni aan 400mb

Comment

• ik geloof meer in mac osx dan in linux. Daar draait tenminste alles mooi op wat een gebruiker wil, bovendien zonder moeite. Als zij het nu eens wat slimmer bekijken krijgen ze mooie kansen denk ik.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                        ik geloof meer in mac osx dan in linux. Daar draait tenminste alles mooi op wat een gebruiker wil, bovendien zonder moeite. Als zij het nu eens wat slimmer bekijken krijgen ze mooie kansen denk ik.
                                        MacOS draait zo mooi omdat ze slechts een heel eng gedeelte van hardwareland moeten ondersteunen.
                                        Een Linux-kernel kan op quasi alles draaien, incl. pre-historische dingen en exotische chipsets.

Als Apple van hun koppelverkoop afstapt en beslist om hun OS naar ALLE systemen te porten, dan vrees ik dat 't bijlange niet zo performant zal blijken. Optimalisaties in een OS steken is makkelijk als je maar x aantal chipsets en CPU's moet ondersteunen, wil je iedereen zo'n OS aanbieden: veel geluk !

Comment

Als Apple van hun koppelverkoop afstapt en beslist om hun OS naar ALLE systemen te porten, dan vrees ik dat 't bijlange niet zo performant zal blijken. Optimalisaties in een OS steken is makkelijk als je maar x aantal chipsets en CPU's moet ondersteunen, wil je iedereen zo'n OS aanbieden: veel geluk !
                                          Klopt, de sterkte van Apple is juist dat ze de hardware conroleren ... neem dat weg en Apple = dood

Je kan niet alles hebben, ofwel heb je veel verschillende hardware, en veel problemen, ofwel heb je weinig hardware, en weinig problemen (maar dus ook weinig mogelijkheden)

Comment

Working...
                                          X