Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
    Uhm neen (Eclipse of MS VS), maar dat maakt niet echt iets uit, toch ?
    Sorry maar ik ga u niet het hele project doorsturen via PM. Het gaat over een examenpracticum en dan doe ik dat liever niet. 't Is helemaal niet dat ik u niet vertrouw of zo hé!

Comment

• Is niks hoor.

Maar ik heb nu zelf ewa ineengebokst en dat marcheert toch hoor.
      De random kiest wel degelijk tussen 0 en 1.
      Bijgevoegde Bestanden
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Thx a lot! Ik ga het meteen proberen!

Comment

• Nee, nog niets. Ach, ik zoek morgen verder. Toch bedankt!

Comment

• zijn ook bezig aan eindwerk in java, moeten
            multiplayer tetris maken...

die random bij ons werkt zo, 2* staat ervoor, maar zal wel geen verschil
            maken denk ik
            int r = (int)(2*Math.random());

en in plaats van een if en elseif gebruiken wij switch cause omdat dat gemakelijker is

switch (r){
            case 0:
            //wat hij moet doen als het 0 is
            break;
            case 1:
            //wat hij moet done als het 1 is
            break;
            }

en om strings te vergelijken niet met == maar met s.equals("uitdagen") werken
            en wij hebben geen problemen daar mee

Comment

• Dat is een soort regel, bij meer dan 3 voorwaarden switch gebruiken ipv if'kes. Gewoon duidelijker.

Als je dat bij ons niet deed op een examen trokken ze punten af.

Bij VB is da nog erger, als je het niet doet volgens de juiste manier krijg je helemaal geen punten.
              Het kan best zijn dat ik een oefening kan oplossen met een paar omwegen maar dat telt dan niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                Sorry maar ik ga u niet het hele project doorsturen via PM. Het gaat over een examenpracticum en dan doe ik dat liever niet. 't Is helemaal niet dat ik u niet vertrouw of zo hé!
                Allé! Ik ging het net doorverkopen voor grof geld!

Comment

• Een switch-case kan bovendien door de compiler beter geoptimaliseerd worden dan een else-if-structuur. De compiler kan de cases in een switch zelf nog geoptimaliseerd rangschikken, omdat een case niet afhangt van voorgaande cases; bij een else-if moet de compiler zich echter houden aan de door de programmeur opgegeven volgorde.

Maar da's muggenzifterij als je maar met zo'n projectje bezig bent.
                  En de snelheidswinst bij slechts 2 cases zal al helemaal nihil zijn.
                  Life's too short. Not to. Live it.
                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• voor de liefhebbers:

Ik heb een serieus probleem met enkele lijnen die in het .docje van mijn eindwerk staan.
                    Als je in MS Word enkele --- streepjes na elkaar typt en vervolgens op enter drukt verschijnt een mooie volle lijn in je blad. Allemaal zeer mooi en handig, tot je die dingen beu bent en ze wilt verwijderen. Ze gedragen zich immers niet als gewone blad-objecten die zich eenvoudigweg laten verwijderen.

Kan iemand mij helpen? (eeuwige dank zal u ten goede komen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                      voor de liefhebbers:

Ik heb een serieus probleem met enkele lijnen die in het .docje van mijn eindwerk staan.
                      Als je in MS Word enkele --- streepjes na elkaar typt en vervolgens op enter drukt verschijnt een mooie volle lijn in je blad. Allemaal zeer mooi en handig, tot je die dingen beu bent en ze wilt verwijderen. Ze gedragen zich immers niet als gewone blad-objecten die zich eenvoudigweg laten verwijderen.

Kan iemand mij helpen? (eeuwige dank zal u ten goede komen)
                      Dat heeft te maken met uw opmaakprofiel. Die doorlopende lijn is verbonden met een bepaalde alinea in je tekst, en is dus niet gewoon een lijntje dat je met backspace kan 'uitgommen'.
                      Dus: je moet het antwoord gaan zoeken bij opmaakprofielen (daar met 'standaard', 'kop1', ...)

Zo heb ik het toch indertijd opgelost

Comment

• Wotr,

Als je je streepjes na elkaar typt en vervolgens op Enter drukt, krijg je inderdaad een volle lijn.

Voor die lijn heb je een icoontje (soort bliksemschichtje) voor autocorrectie.
                        Klik dit aan en selecteer : Niet meer automatische randlijnen maken...

That's all!

Comment

• Wotr,

Als je de randlijnen niet meer automatisch wilt zien verschijnen en via de Opmaakopties wilt wijzigen (zie Francis), ga je gewoon naar Opmaak/AutoOpmaak/Opties/AutoOpmaak tijdens typen en ontvink je 'Randlijnen'.

Maar mijn eerste manier lijkt me een pak eenvoudiger.

Comment

• Merci voor de reacties.

@Francis: ik heb volgens uw werkwijze zitten prutsen, en er is op die manier 1 lijntje verdwenen, de rest krijg ik niet weg. Als ik de opmaak gewoonweg wis dan verschijnt het lijntje de regel erboven opnieuw, terug bij af dus

@Karin: het is niet de bedoeling het te vermijden, gewoon om die lijn weg te krijgen. AutoOpmaak uitschakelen kan iedereen.

Niemand die het in stappen kan uitleggen?

Comment

• Weet iemand hoe het zit met kwaliteitsverlies wanneer je een mac mini aan je tv-scherm gaat hangen?

Ik hang nu aan een 17" computer-flatscreen, maar k'ga de mini aansluiten op een 32" TV-scherm via HDMI.
                              dus NIET via scart of video composite!

opgenomen films via camera gaan die veel slechter worden?
                              en DVD-films blijven dezelfde kwaliteit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                                Weet iemand hoe het zit met kwaliteitsverlies wanneer je een mac mini aan je tv-scherm gaat hangen?

Ik hang nu aan een 17" computer-flatscreen, maar k'ga de mini aansluiten op een 32" TV-scherm via HDMI.
                                dus NIET via scart of video composite!

opgenomen films via camera gaan die veel slechter worden?
                                en DVD-films blijven dezelfde kwaliteit?
                                Via HDMI? Als het een LCD-scherm is, zal je geen kwaliteit verliezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                  Via HDMI? Als het een LCD-scherm is, zal je geen kwaliteit verliezen.
                                  ook niet als de tv het scherm gaat vergroten?
                                  zou alles dan niet "blokkeriger" gaan worden? (van cameraopnames?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                                    ook niet als de tv het scherm gaat vergroten?
                                    zou alles dan niet "blokkeriger" gaan worden? (van cameraopnames?)
                                    Nee, dat is enkel als je tv dezelfde res zou hebben als u pc scherm.
                                    Maar ik veronderstel dat de res groter zal zijn op u tv.

Edit: Voor thuis hang ik mijn laptop aan een 22" van Samsung, geen verschil in kwaliteit, in tegendeel.
                                    En ik maak dan nog een analoge verbinding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                      Nee, dat is enkel als je tv dezelfde res zou hebben als u pc scherm.
                                      Maar ik veronderstel dat de res groter zal zijn op u tv.

Edit: Voor thuis hang ik mijn laptop aan een 22" van Samsung, geen verschil in kwaliteit, in tegendeel.
                                      En ik maak dan nog een analoge verbinding.
                                      thx, dan ga ik straks zo'n kabels meenemen naar huis

Comment

• Apple levert de beste Windows-notebooks

hoe ironisch

Comment

• Ie;and die weet hoe ik terug Azerty krijg
                                          Ik heb per ongeluk de sneltoets combinatie ingetikt en nu zit ik met een zgn qwerty klavier
                                          R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                                          Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                                          Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Working...
                                          X