Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PC problemen - vragen en antwoorden - part II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenMac is BSD-based... net iets veiliger en stabieler dan een Linux-kernel.
Unix is een professioneel OS, Linux will never be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenDOS roeles
*kruipt onder een steen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenMijn Mediaplayer was volledig omzeep, kheb het er dan maar afgesmeten
( updaten of herstellen hielp niet, khad geen beeld meer )
Tis thans een legale XP HOME SP2 dat erop staat,
maar ja, tis brol Microsoft he
Da's dus een normaal geinstalleerd toestel, maar afgeschermd van de prutserijen.
You get the picture?
Als ik weer iets verkeerd zeg: niet dit topic sluiten he mods.
Ik heb thuis wel internettoegang, usb en al wat een normaal mens nodig heeft, maar ben GEEN local administrator. En al wat ik doe onder local administrator, doe ik op normale wijze, maar ik ga bv nooit surfen met deze account.
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk BerichtenAls ik het zo lees dan vind iedereen Microsoft brol, maar ik denk dat 99% van die mensen die dat zeggen gewoon het hebben gehoord hebben iemand anders en het gewoon nazeggen. Probeer dan eens Linux te pakken hé kerels, of schakel over naar Mac. Dan spreken we nog wel is.... (ik focus hier niemand specifiek)
Oké, ik geef toe dat windows niet altijd zo goed presteerd, maar het is in ieder geval een pak handiger dan mac en linux. Veiliger of stabieler niet, maar handiger. In mijn ogen is dus windows geen brol.
Wil je een mediaplayer die goed is: http://www.videolan.org/
mooi verwoord, ttn.
ook hier, als ik iets verkeerd zeg, dit topic niet sluiten, liefste mods.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenik ken windows xp-toestellen die 5 jaar aan een stuk zonder problemen draaien. Maar de internettoegang, diskdrive, usb-lezer is afgesloten en de gebruiker is geen local administrator. Dus: de eindgebruiker kan niks wijzigen.
Da's dus een normaal geinstalleerd toestel, maar afgeschermd van de prutserijen.
You get the picture?
Als ik weer iets verkeerd zeg: niet dit topic sluiten he mods.
Ik heb thuis wel internettoegang, usb en al wat een normaal mens nodig heeft, maar ben GEEN local administrator. En al wat ik doe onder local administrator, doe ik op normale wijze, maar ik ga bv nooit surfen met deze account.
mooi verwoord, ttn.
ook hier, als ik iets verkeerd zeg, dit topic niet sluiten, liefste mods.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenTja... leve de koppelverkoop zeker ?
Quasi alle confectiepc's hebben voorgeïnstalleerde MS-producten... ga jij als gebruiker datgeen waar je voor betaald hebt, weggooien ? Moesten ze die koppelverkoop verbieden en enkel pc's zonder OS verkopen, dan zouden de gebruikers zelf hun OS moeten kiezen en zou 't gedaan zijn met het beleid van Microsoft. Dan moéten ze wel zakken in prijs en/of kwalitatief beter worden, of ze gaan téveel klanten verliezen aan al die gratis verkrijgbaar zijnde Linux- en BSD-distro's.
Linux is gratis, awel gebruik het dan ipv te vitten op windows. En veel succes met je usb-stick, scanner, videokaart, tv-kaart, ...
Ik gebruik windows, heb media player, maar heb het nog nooit gebruikt. Ik gebruik coolplayer voor mp3's, en divx player voor movies.
Irfanview voor pics.
Allemaal gratis en beter en ga dus nooit windows an sich afbreken.
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenJep, mijn laptop had Win XP home voorgeïnstalleerd
Ik ga dan geen extra geld neertellen voor een ander OS erop te zetten ( en die die je gratis kan downloaden zijn meestal verre van goed/gemakkelijk )
Met dat geld kan je dan een linuxje kopen. En verbaasd zijn dat het even 'goed' is en niet eens sneller als je analoge grafische toeters en bellen oplaadt__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenDus, net iets veiliger als een slecht OS ... euhm OK.
Unix is een professioneel OS, Linux will never be.
Linux heeft weinig te doen met UNIX zelf, 't is gewoon een kloon gelijk MINIX dervoor, dat vooral voor educatieve doeleinden ontwikkeld werd (--> redelijk beperkt dus).
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenkoppelverkoop: ze duwen het in je strot, maar niemand verplicht het je te gebruiken.
Linux is gratis, awel gebruik het dan ipv te vitten op windows. En veel succes met je usb-stick, scanner, videokaart, tv-kaart, ...
Ik gebruik windows, heb media player, maar heb het nog nooit gebruikt. Ik gebruik coolplayer voor mp3's, en divx player voor movies.
Irfanview voor pics.
Allemaal gratis en beter en ga dus nooit windows an sich afbreken.
Agfa-scanner... check.
HP-printer... check.
Nvidia-graka... check.
Hauppauge-tv-kaart... check.
Cardreader... check.
Maar ik heb die hardware zelf geselecteerd op Linux-compatibility, dus 'k wist van tevoren dat dat ging werken.
En ik heb gene last van die koppelverkoop, want ik steek ze zelf ineen. XP-licentietje via 't school en 't is in orde. Ik gebruik dat vooral voor Visual Studio.
Voor de rest zit ik bezig in Gentoo met Fluxbox als windowmanager. Voorheen ben ik een echte Fedora- en Ubuntufanaat geweest, maar Ubuntu is een hell als je zelf tot in 't kleinste detail wilt gaan configureren: ge moet dat OS bijna weer helemaal gaan strippen om dan weer vanaf nul te beginnen compileren. Wel een weekje bezig geweest om Gentoo te zitten compileren, maar 't mag er wezen, vind ik. In de zomer ga ik mijn serverke ook eindelijk 's in een volwaardige LAMP-server omzetten, want die Ubuntu Server edition is toch niet echt dat. 112 MB RAM-gebruik als 'm idle is, is wat veel, vind ik.
-edit-
From early detection to takedown, Netcraft’s comprehensive external threat intelligence and digital risk protection platform keep your organization and customers safe online.
BSD is dus echt uberstabiel, zo blijkt. Mss voor mijn serverke dan ook maar 's FreeBSD gebruiken.Last edited by sibi; 24/06/2007, 18:19.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten...
Maar ik heb die hardware zelf geselecteerd op Linux-compatibility, dus 'k wist van tevoren dat dat ging werken.
da's dan het verschil: Mickeysoft geeft je vanalles erbij (wat je zelfs nog niet eens hoeft te gebruiken, op het os na natuurlijk), linux verbiedt je een hele hoop dingen te gebruiken__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
da's dan het verschil: Mickeysoft geeft je vanalles erbij (wat je zelfs nog niet eens hoeft te gebruiken, op het os na natuurlijk), linux verbiedt je een hele hoop dingen te gebruiken
Als ge die als programmeur niet hebt, kunt ge er ook geen kernel modules voor gaan maken hé. Die spelen onder één hoedje met de commerciële OS-makers, wss omdat zij van hen een mooie geldsom toegestoken krijgen. Als hardwarefabrikant moet ge dan niet dom wezen natuurlijk... aanvaarden, die centen !Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
ik als ervaren (ik mag dat toch denken nu, met een diploma BI) computergebruiker, heb ook nog altijd windows, en dat zal niet snel veranderen. of ja, toch wel. ik ga van XP naar Vista voor volgend jaar
ik heb 'n virusscanner, doe af en toe spywarecheck met hitmanpro & schijfopruiming en 1x/week schijfdefragmentatie. mijn aldi-laptopje-op-XP-pro loopt vlekkeloos (op die 3 hardwareproblemen van de laptop zelf, na).
volgend jaar koop ik me misschien een Apple voor mijn studies, het eerste wat dan gebeurd is Vista er op installeren, mss hou ik mac OS bij voor er wat mee te prutsen, mss smijt ik het er zelfs volledig af.2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichtenik als ervaren (ik mag dat toch denken nu, met een diploma BI) computergebruiker
Excuse me.
Comment
-
Wat is BI dan, dat dat zo grappig is ?Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
burgerlijk ingenieur? veel ervaring voor die leeftijd
Soit. Diploma >< ervaring, beste M3'er. Misschien heb je die ervaring, maar dan heb je in elk geval wel het verkeerde argument gebruikt om dat te bewijzen__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
Excuse me.
langs de andere kant weet jij vos, goed genoeg, dat ik meer weet dan de gemiddelde BI-student2015 BMW F11 520dA
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenburgerlijk ingenieur? veel ervaring voor die leeftijd
Soit. Diploma >< ervaring, beste M3'er. Misschien heb je die ervaring, maar dan heb je in elk geval wel het verkeerde argument gebruikt om dat te bewijzen2015 BMW F11 520dA
Comment
Comment