Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hey,

Ik zit hier met een programma dat ik wil verwijderen maar niet kan terug vinden via configuratiescherm... Hoe kan ik helamaal het programma verwijderen?

Comment

• op de c:\program files\[dat programma] een uninstaller zoeken bv

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Aan de apple owners hier, is een Macbook standaard voorzien van een soort paint? Kheb dat nog nergens gevonden, er is enkel die iPhoto maar veel kan je daarmee aan een foto niet veranderen.

Comment

• Hier maar even plaatsen, anders gaat de vraag mss verloren:

Oorspronkelijk geplaatst door matteus
          Nu we toch over laptops bezig zijn. Ik heb een Acer Aspire 1694 dink. Dat heeft twee partities van 50 gig. Uiteraard is dat véél te weinig, en ik had me een 250gb externe schijf bijgekocht. Nu is die laatste natuurlijk kapot gegaan overlaatst, dus dat was balen.
          Vraag: kan ik in m'n laptop zelf een grotere schijf laten steken? Pakweg 200 of 250gb ipv de standaard 100?

En als dat kan, is dat te betalen?
          Last edited by ; 25/06/2007, 23:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Hier maar even plaatsen, anders gaat de vraag mss verloren:
            laten steken ?
            zelf steken! in de meeste flappy's is dat gewoon een kwestie van 2 of meer vijsjes losdraaien, loskoppelen... kliksysteem overzetten en opnieuw insteken...
            160 gig 8mb cache @ 5400 rpm = kleine 130€
            dezelfde schijf maar dan 7200 rpm een kleine 160€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
              laten steken ?
              zelf steken! in de meeste flappy's is dat gewoon een kwestie van 2 of meer vijsjes losdraaien, loskoppelen... kliksysteem overzetten en opnieuw insteken...
              160 gig 8mb cache @ 5400 rpm = kleine 130€
              dezelfde schijf maar dan 7200 rpm een kleine 160€

Die prijzen vallen mij mee. (natuurlijk wil ik wel meer dan 160gig).

Maar zelf doen... Ik denk dat m'n laptop nog steeds in garantie is, dus is dat dan niet 'gevaarlijk'?
              En als het zo gemakkelijk is, betaal ik liever 40 euro extra om even te laten fixen door een speciaalzaak.

Comment

• Ahja, nog een vraagje:

Mijn externe harde schijf (Lacie 250gb 'Design by F.A.Porsche (alsof dat ertoe doet)), werkt dus niet meer. Tis te zeggen: ik zet ze aan, en ze draait 'normaal', en de computer herkent dat de schijf aangezet wordt (dat 'pling' geluidje). Dan komt er dat schermpje van 'Automatisch Afspelen', maar ipv. in dat schermpje de HD 'af te scannen', gebeurt er niks. Je ziet gewoon zo'n zaklampje over en weer bewegen, zonder dat hij informatie toont.
                Na een tijdje sluit het kadertje... en voor de rest gebeurt er niks meer.

Naar 'Mijn Computer' gaan, en daar zie je staan 'Lokaal Station (F: )' i.p.v. 'Lacie blabla' (wat er dus vroeger stond).
                Hierop dubbelklikken geeft een kadertje "F:\ is niet toegankelijk - Fout tijdens een bewerking in een pagina".

Dus de PC herkent de schijf, maar kan er niet in.

Iemand ideëen, uitleg, raad, iets?

Comment

• Kheb al gehoord dat je de data af een 'kapotte' harde schijf kan laten halen in een computerwinkel.
                  Iemand hier ervaring mee? Naar wat kopiëren ze de data, hoeveel kost dit, is dit gebruikelijk? Of is de schijf gewoon om weg te smijten?

Comment

• Sorry voor de vele vragen.

Comment

Ahja, nog een vraagje:

Mijn externe harde schijf (Lacie 250gb 'Design by F.A.Porsche (alsof dat ertoe doet)), werkt dus niet meer. Tis te zeggen: ik zet ze aan, en ze draait 'normaal', en de computer herkent dat de schijf aangezet wordt (dat 'pling' geluidje). Dan komt er dat schermpje van 'Automatisch Afspelen', maar ipv. in dat schermpje de HD 'af te scannen', gebeurt er niks. Je ziet gewoon zo'n zaklampje over en weer bewegen, zonder dat hij informatie toont.
                      Na een tijdje sluit het kadertje... en voor de rest gebeurt er niks meer.

Naar 'Mijn Computer' gaan, en daar zie je staan 'Lokaal Station (F: )' i.p.v. 'Lacie blabla' (wat er dus vroeger stond).
                      Hierop dubbelklikken geeft een kadertje "F:\ is niet toegankelijk - Fout tijdens een bewerking in een pagina".

Dus de PC herkent de schijf, maar kan er niet in.

Iemand ideëen, uitleg, raad, iets?
                      Eerste mogelijkheid:
                      Probeer eerst eens een systeemherstel naar een dag dat de schijf wel nog werkte.
                      Start - alle programma's - bureau accessoires - systeem werkset - systeem herstel.

Tweede mogelijkheid:
                      1. Start > Run > typ "cmd" (zonder aanhalingstekens) > klik op OK (je krijgt een command prompt).
                      2. Typ "chkdsk f: /r" (zonder aanhalingstekens).
                      Last edited by ; 26/06/2007, 08:22.

Comment

Kheb al gehoord dat je de data af een 'kapotte' harde schijf kan laten halen in een computerwinkel.
                        Iemand hier ervaring mee? Naar wat kopiëren ze de data, hoeveel kost dit, is dit gebruikelijk? Of is de schijf gewoon om weg te smijten?
                        als het een echt fysieke crash is (dat de HDD zelf dus kapot geschreven is), zal dat niet gaan (of mss kan je van de niet kapotte platters wel nog de info halen...). eens gaan horen bij de betere pc-zaak
                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Die prijzen vallen mij mee. (natuurlijk wil ik wel meer dan 160gig).

Maar zelf doen... Ik denk dat m'n laptop nog steeds in garantie is, dus is dat dan niet 'gevaarlijk'?
                          En als het zo gemakkelijk is, betaal ik liever 40 euro extra om even te laten fixen door een speciaalzaak.
                          bwa garantie... die vervalt enkel als je de laptop zelf opendraait vermoed ik (alhoewel, acers dienst-na-verkoop kennende ) een simpele upgrade zoals een nieuwe HDD of wat RAM bijsteken zouden ze niet moeilijk over mogen doen...

en bovendien... heb je nog garantie? want acer geeft maar 1 jaar standaard garantie hé...
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                            Aan de apple owners hier, is een Macbook standaard voorzien van een soort paint? Kheb dat nog nergens gevonden, er is enkel die iPhoto maar veel kan je daarmee aan een foto niet veranderen.
                            En nog een vraagje, safari onthoudt alles wat je in google opzoekt. Dat is nogal ambetant als je iets nieuw wil zoeken krijg je die hele lijst, kan je die verwijderen?

Comment

• Preferences > autofill

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              cc

Comment

• Is dat een antwoord op mijn vraag?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                  en bovendien... heb je nog garantie? want acer geeft maar 1 jaar standaard garantie hé...
                                  Dat is juist ... maar in België is de minimum garantietermijn voor nieuwe producten 2 jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                    bwa garantie... die vervalt enkel als je de laptop zelf opendraait vermoed ik (alhoewel, acers dienst-na-verkoop kennende ) een simpele upgrade zoals een nieuwe HDD of wat RAM bijsteken zouden ze niet moeilijk over mogen doen...

Ah... crap.

Damn shit fuck, want m'n CD-schrijver is werkt niet meer, en ik kan ook geen geschreven CD's/DVD's meer lezen.

KUT-GEDOE! Geef mij maar een ouwe stinkende diesel... dat werkt tenminste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                                      Dat is juist ... maar in België is de minimum garantietermijn voor nieuwe producten 2 jaar.

Kzal het eens checken.

Comment

Kzal het eens checken.
                                        Zal wel twee jaar zijn. Mogelijks geeft de fabrikant uit zichzelf maar één jaar, maar in ons land moet dat wettelijk twee jaar zijn, dus dan wordt die termijn opgetrokken.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Weet iemand waar ik goedkoop aan laptop vervangonderdelen kan geraken? Of ergens waar ze dat gemakkelijk herstellen?

Het metalen pinnetje van de "power supply" van mijn Toshiba is afgebroken en in het uiteinde van de adapter blijven steken...

Comment

Working...
                                          X