Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
    stroom van de printer een aantal uurtjes onderbreken zou een mogelijke oplossing kunnen zijn, aangzien ge dan het cache van de printer wist..
    tis maar een gok hé
    Zou het zo makkelijk kunnen zijn? Pries is uitgetrokken. Fingers crossed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      Ik ga even ronduit wat reclame maken.
      Voor al diegenen die op zoek zijn naar een goede firewall, de heilige graal bestaat: Comodo Firewall Pro.

- Minstens even goed dan de bestaande bestaande betalende firewalls
      - Beperkt je verbindingssnelheid niet (iets waar ik last van had met andere firewalls)
      - volledig GRATIS
      - levenslang gratis updates

Mij moet je niet op mijn woord geloven, kijk gewoon naar deze test van één van de leidinggevende sites als het op beveiliging aankomt:
      http://www.matousec.com/projects/win...ewalls-ratings
      Ik kan het beamen, is een hele goede firewall ! Al gebruik ik zelf geen firewall

Comment

Ik ga even ronduit wat reclame maken.
        Voor al diegenen die op zoek zijn naar een goede firewall, de heilige graal bestaat: Comodo Firewall Pro.

- Minstens even goed dan de bestaande bestaande betalende firewalls
        - Beperkt je verbindingssnelheid niet (iets waar ik last van had met andere firewalls)
        - volledig GRATIS
        - levenslang gratis updates

Mij moet je niet op mijn woord geloven, kijk gewoon naar deze test van één van de leidinggevende sites als het op beveiliging aankomt:
        http://www.matousec.com/projects/win...ewalls-ratings
        Ik zie iptables/netfilter en zijn GUI-afgeleiden (Shorewall, FireHOL,...) helemaal niet staan.

En 'k ben niet de enige die dat gebruikt hoor... verre van ! Eenmalig op mijn servertje geconfigureerd en der is nog niks gebeurd wat niet zou mogen... een superhandige en volledige tool om van een oudere PC een router/firewall te maken, dat is 't !
        Life's too short. Not to. Live it.
        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
          Ik zie iptables/netfilter en zijn GUI-afgeleiden (Shorewall, FireHOL,...) helemaal niet staan.
          Is niet echt voor de gemiddelde gebruiker, hé?

Comment

Is niet echt voor de gemiddelde gebruiker, hé?
            Als ge Shorewall pakt, is 't echt poepsimpel om het allemaal te configureren.
            Sommige exotische instellingen van iptables zijn daarin niet beschikbaar, maar diegene die ze dan toch nodig heeft, kan volgens mij ook wel met een consoletje overweg.

En op mijn hoofd-pc heb ik géén firewall, da's nog het snelste vanal. Mijn serverke/prulpc'ke moet 't allemaal maar afhandelen, en voorlopig doet 'ie dat prima.
            Life's too short. Not to. Live it.
            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Heyhey

Net mijn oude PC geformateerd om hem voor enkele schamele euro's te verpatsen! Maar ik heb een probleempje !!!

Ik heb dus geinstalleerd:
              1. XP Prof
              2. XP SP2 via update
              3. Latest drivers Ti4200
              4. Latest drivers Phillips 19"
              5. Windows Media Player 11
              6. VLC Player
              7. DivX-Codex
              8. FFDshow-Codex

Maar ik zit toch nog altijd met een probleem om avi's filmjes te draaien.
              Als ik het afspeel heb ik beeld en klank maar het beeld is ENORM donker:

(Sorry voor de crappy foto maar een CRT-scherm trekken tegen licht in is niet ideaal )

Ik weet dat ik het nog ooit es heb voorgehad maar ik weet bijgod niet meer hoe ik het toen heb opgelost ...

Iemand enig idee welke instelling het is ???
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
                Heyhey

Net mijn oude PC geformateerd om hem voor enkele schamele euro's te verpatsen! Maar ik heb een probleempje !!!

Ik heb dus geinstalleerd:
                1. XP Prof
                2. XP SP2 via update
                3. Latest drivers Ti4200
                4. Latest drivers Phillips 19"
                5. Windows Media Player 11
                6. VLC Player
                7. DivX-Codex
                8. FFDshow-Codex

Maar ik zit toch nog altijd met een probleem om avi's filmjes te draaien.
                Als ik het afspeel heb ik beeld en klank maar het beeld is ENORM donker:

(Sorry voor de crappy foto maar een CRT-scherm trekken tegen licht in is niet ideaal )

Ik weet dat ik het nog ooit es heb voorgehad maar ik weet bijgod niet meer hoe ik het toen heb opgelost ...

Iemand enig idee welke instelling het is ???
                Uw brightness verhoging in uw videokaart drivers.

rechtse klik bureaublad => eigenschappen => instellingen => geavanceerd => uw videokaart aanklikken

Dan ergens zoeken naar iets dat met brightness te maken heeft .
                Beste is de "overlay" brightness aan te passen.

Comment

• Ik heb via yourbb.nl een phpBB-forumpje aangemaakt voor de klas. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat die foto's in de posts zelf automatisch geresized worden?

Comment

• Hoe kan ik ervoor zorgen dat Itunes bij installatie zelf naar muziek op mijn computer zoekt?

Thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HighwayMan Bekijk Berichten
                      Hoe kan ik ervoor zorgen dat Itunes bij installatie zelf naar muziek op mijn computer zoekt?

Thx
                      items toevoegen aan je bibliotheek?
                      Dan mappen selecteren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                        Ik heb via yourbb.nl een phpBB-forumpje aangemaakt voor de klas. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat die foto's in de posts zelf automatisch geresized worden?
                        Daarvoor moet je denk ik mods invoegen en files aanpassen aan je forum
                        Denk niet dat dit gaat lukken bij zo een "voorgemaakt" forum (tenzij je toch aan de files kan)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                          items toevoegen aan je bibliotheek?
                          Dan mappen selecteren

Ja, ik bedoel iets anders eigenlijk.

Comment

Ja, ik bedoel iets anders eigenlijk.
                            Ik wou maar helpen he

Ik heb geen Itunes, dus ik heb eigenlijk geen weet op wat je het hebt

Comment

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Itunes bij installatie zelf naar muziek op mijn computer zoekt?

Thx
                              Bij de installatie begon bij mij itunes uit zichzelf naar muziek te zoeken op de computer

Anders bestand --> bestanden importeren naar bibliotheek en dan gewoon alles selecteren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                Ik wou maar helpen he

Ik heb geen Itunes, dus ik heb eigenlijk geen weet op wat je het hebt
                                Weet ik wel, thanks.

Oorspronkelijk geplaatst door cold Bekijk Berichten
                                Bij de installatie begon bij mij itunes uit zichzelf naar muziek te zoeken op de computer

Anders bestand --> bestanden importeren naar bibliotheek en dan gewoon alles selecteren?

Ik heb het nu zo opgelost ja, maar ik dacht ook dat hij automatisch begon te zoeken bij installatie.

Nog twee vraagjes ineens dan maar:
                                • Welk programma is goed voor foto's te verkleinen qua bestandsgrootte, liefst een hele map in één keer indien mogelijk, elke foto apart aanklikken duurt wat lang.
                                • Welk programma kan ik downloaden voor video's te converteren zodat ze geschikt zijn om op een iPod Video te zetten?

Comment

• fotoverkleinprog: irfanview
                                  2015 BMW F11 520dA
                                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                    fotoverkleinprog: irfanview
                                    of BDsizer ( voor foto's )

Comment

Thx
                                      tijdens de installatie van i-tunes krijgt ge een melding die vraagt om uwe pc te doorzoeken naar muziekfiles...
                                      maar hey, mensen die niet kunnen of niet willen lezen wat er staat, en alles maar rap-rap wegklikken om er vanaf te zijn, die komen dan hier de vragen stellen

en trouwens: i-tunes sucks ass..

edith vertelde ook nog: hoeveel ontelbare keren staat hier al niet dezelfde vraag gepost.. iemand zou beter es effe de tijd uitrekken om in de eerste post een aantal dingen duidelijk uit te leggen ( cfr. hoe resizen? wat gedaan met filmpjes die niet afspelen.....) zodat die vragen hier niet altijd herhaald moeten worden...
                                      anyway just my 2 cents
                                      Last edited by ; 08/07/2007, 16:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
                                        tijdens de installatie van i-tunes krijgt ge een melding die vraagt om uwe pc te doorzoeken naar muziekfiles...
                                        maar hey, mensen die niet kunnen of niet willen lezen wat er staat, en alles maar rap-rap wegklikken om er vanaf te zijn, die komen dan hier de vragen stellen

en trouwens: i-tunes sucks ass..

Ik heb dat nochtans niet gehad, maar het is een herinstallatie van men itunes, daarom misschien.

Nog een vraagje, kan ik een map met foto's beveiligen dmv een wachtwoord? Want niet iedereen die op mijn computer komt hoeft bepaalde foto's van mijn vriendin te zien. Ik vraag me dit al lang af trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                          fotoverkleinprog: irfanview
                                          Zo goed vind ik irfanview niet, er is veel kwaliteitsverlies is

Beter, vind ik, is de foto-resizer van XP-powertoys.

Comment

Working...
                                          X