Oorspronkelijk geplaatst door matteus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Voormalig Castrol baas: Olie verversen onnodig
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk BerichtenAls wagenparkbeheerder van een groot logistiek bedrijf wil ik hier toch even op reageren.
Wij zijn sinds 2004 bezig met een test in samenwerking met een vrachtwagenfabrikant(waarvan ik de naam niet noem). Een aanzienlijk aantal van onze vrachtwagens hebben olie die niet meer ververst wordt. Onze chauffeurs vullen enkel bij tijden hun motorolie bij.
Verschillende vrachtwagens hebben we na 150 a 175.000 km terug naar de fabrikant gebracht waar deze tot op het laatste schroefje uit elkaar gedraaid werd.
Daarna wordt er gekeken (tot in het kleinste detail) of er ergens schade is opgetreden aan het voertuig. Tot onze verbazing hebben wij nog niet het minste schade mogen bemerken aan de onderdelen van de auto.
Conclusie: olie verversen zo blijkt, is inderdaad een farce!
(edit: om de xx.000 km bedoel ik dan, na 200.000 km mag de olie wel ververst worden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenMijn pa zweert ook bij alleen bijvullen.
Benz liep 150k op zelfde olie, Range 110k.
Toen heb ik beide karren toch maar een keer ververst .
Golfje van mama heeft nu 168000km op de eerste olie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenNa verversing begon het te lekken.
Maar heeft er volgens mij niets mee te maken.
RR heeft een olielek bij de turbo, en Benz is volgens mij carterpakking.
Ik moet allebei is (laten) fixen, maar geen tijd/zin en afwezigheid van brug.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenniets van aantrekken. Houdt de onderkant roestvrij en kraakvrij.
raggen en bijvullen gewoon.
Das ook een manier natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenJa, maar bij de Benz moet ik nu om de 500km een liter bijvullen, ik vind dat wel extreem veel.
da is inderdaad veel.
vervangen die hap!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
Das ook een manier natuurlijk
hoi carlito
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenNa verversing begon het te lekken.
nieuwe dichting steken rond carterplugPowered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichtennieuwe dichting steken rond carterplug
bij de ene lekt het aan de turbo, bij de andere aan de carterpakking...
andere dichtring rond carterplug zal niet veel helpen hé.
Comment
-
Wel, die man mag dat beweren,
ik geloof het allemaal zo niet,
Net een klein onderhoud en oliewissel gehad, (zijn eerste ) na een 20.000 km,
Normaal schrijft BMW 30.000 Km voor met die longlife toestanden,
Wel ik vind dat de wagen na zijn onderhoud soepeler rijdt, en dat kan nog in het kopke zitten.. maar het verbruik is met 0.5 liter gedaald?
Aan 120 km/h verbruikt de keet zo een 5.8 tot 6.5 l... terwijl dat de laatste maanden eerder 6.5 - 7.0 l was...
Ik heb gezien dat het vidangeren bij Bmw nog "the old fashioned way" gebeurd... dus kan ik dat vanaf nu perfect zelf doen om de 10.000 km...
Mss dat ik iets meer betaal aan olie zo, maar op lange termijn zal het toch goedkoper uitkomen medunkt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenbij de ene lekt het aan de turbo, bij de andere aan de carterpakking...
andere dichtring rond carterplug zal niet veel helpen hé.
had dat dan nog niet gelezen.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Ne kennis van mij vroeger (was mechanicien) ververste ook nooit de olie van zijn wagens, alleen bijvullen wanneer nodig. Deed dat met zijn verschillende wagens (VW Kever, R4{jupke}, Citroën Mehari, Citroën DS, Fiat 1100), met die Fiat heeft zijn zoon nog een safari door de Sahara gedaan en zonder problemen heen en terug geweest. De wagen kwam wel als een blankgeschuurd explaar terug want hij had in een zandstorm gezeten en alle verf was er afgeschuurd.
En mijn broer die ververst ook nooit de olie op zijn Honda grasmachine, alleen nu en dan (om de zoveel jaar) wat olie bijvoegen en dat draait ook nog perfect na zo'n 20 jaar, dus ????
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichtenja tis zo ongeveer wel hetzelfde he,
een grasmachine van 20 jaar oud een een hoogtechnologishe diesel/benzine blokjes...
Mannen mogen zeggen wat ze willen, vanaf nu gaat er om de 10k nieuw olie in... kost een fractie van wat het ZOU kunnen kosten als het mis gaat ...
Comment
Comment