Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Voormalig Castrol baas: Olie verversen onnodig
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichtenik zei de eerste 10.000 km
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenInderdaad, het is ongeveer hetzelfde. Ze draaien alletwee rond en ze moeten olie hebben om de bewegende delen gemakkelijk te laten ronddraaien, bij voorkeur zonder slijtage. De hoeveelheid hoogtechnologie van diesel/benzineblokjes komt er zelfs niet bij kijken. ESP en ABS en EBD enz.. hebben weinig invloed op de smering of heb ik het mis ?? Het kan eh, de laatste jaren zijn de wagens zo gesophistikeerd geworden dat men van niks meer moet verschieten.
Ik doelde dan ook vooral op het feit, dat een grasmasjien van 20 jaar oud: prolly ne carburatorgevoede 2 takt is, en dat moderne (diesel)blokjes met hooggeavanceerde injectie zitten van +/-2000 bar, speciale coatings op de zuigers etc etc...
dus in de verste verste nog ni trekt op iets van 20 jaar oud,
buiten dan dat het over en weer gaat ja...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
Ik doelde dan ook vooral op het feit, dat een grasmasjien van 20 jaar oud: prolly ne carburatorgevoede 2 takt is, en dat moderne (diesel)blokjes met hooggeavanceerde injectie zitten van +/-2000 bar, speciale coatings op de zuigers etc etc...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenJa idd, dat olie veeel langer meegaat dan dat wij denken is idd een feit.
Maar volgens mij hangt het ook wat van situatie tot situatie af. Een escrot 1.8D gaat daar minder last van hebben dan een Saab 9-5 (black sludge toestanden)...
En het geeft mensen een goed gevoel hè, als de auto weer eens op onderhoud geweest is. Ik vervang mijn olie ook om de 10.000km samenmet de filter.
Ws zal die olie ook wel de 100.000km halen maar voor die 2x 40€ per jaar ga ik het niet laten...
Momenteel rij ik reeds 19.000km met dezelfde olie. Ik moet zeggen...na pakweg 10.000km ofzo had ik de indruk dat hij wat ruwer draaide. Dat heeft enkele duizende kilometers geduurd. Maar nu...fock dat ding komt precies losser en losser. Topsnelheid op het vlakke ligt ook wat hoger nu. Vandaag zelfs nog een nieuwe top bereikt in een afdaling...
Gedaan met olie vervangen, blijven gaan
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenIk doelde dan ook vooral op het feit, dat een grasmasjien van 20 jaar oud: prolly ne carburatorgevoede 2 takt is, en dat moderne (diesel)blokjes met hooggeavanceerde injectie zitten van +/-2000 bar, speciale coatings op de zuigers etc etc...
In een 2-takt motor moet je nooit olie verversen.
nogal logisch, aangezien de smering gebeurt door de brandstof.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten...
En mijn broer die ververst ook nooit de olie op zijn Honda grasmachine, alleen nu en dan (om de zoveel jaar) wat olie bijvoegen en dat draait ook nog perfect na zo'n 20 jaar, dus ????Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenWaarom ik weer?
Momenteel rij ik reeds 19.000km met dezelfde olie. Ik moet zeggen...na pakweg 10.000km ofzo had ik de indruk dat hij wat ruwer draaide. Dat heeft enkele duizende kilometers geduurd. Maar nu...fock dat ding komt precies losser en losser. Topsnelheid op het vlakke ligt ook wat hoger nu. Vandaag zelfs nog een nieuwe top bereikt in een afdaling...
Gedaan met olie vervangen, blijven gaanPowered by Detroit Diesel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIn een 2-takt motor moet je nooit olie verversen.
nogal logisch, aangezien de smering gebeurt door de brandstof.Powered by Detroit Diesel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichtengewone olie mss ja, maar in de mijne is castrol SLX LL 0w90 PF gegaan ... 17.35euro/ liter :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenEn euh...waarom is dat goe?
Dat mag wat kosten eh
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin mijn briggs en stratton ververste ik ook geen olie
heb die weggegeven na 12 jaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIn een 2-takt motor moet je nooit olie verversen.
nogal logisch, aangezien de smering gebeurt door de brandstof.
Heb vroeger op mijnen brommer (2takt) ook eens kleppen proberen te regelen maar heb ze niet gevonden, ik zag wel gaten in de zijkant van de cylinder, heb daar aluminium plakjes voor gemaakt om die gaten te dichten en trekken dat die daarna deed jong.
Comment
Comment