Had je maar een Honda brommer van voor '80 moeten kopen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Voormalig Castrol baas: Olie verversen onnodig
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenNiet in alle 2-takten. In crossmoto's (tot enkele jaren terug 2-takt) ging soms ook een klein beetje motorolie op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenIn zo'n gevallen werd minerale olie gebruikt denk ik. Dat verklaart die typische reuk bij verbranding. (rally cross motoren, motocross, vroeger zelfs in de motoren van circuitwagens. Werd wel na iedere race vervangen, gaf betere smering dan de toenmalige oliën maar moest wel continu vervangen worden).Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenBen je nu serieus of niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenBloedserieus. Nu met die synthetische brol zal dat waarschijnlijk niet meer gebeuren maar vroeger was dat regel. (Niet vergeten dat er vroeger alleen maar monograde bestond, het is BP met hun Viscostatic die als eerste met multigrade op de markt gekomen is). En re serieus zijn, deze post wel, de rest van de inputs in deze thread zijn een beetje ....hm ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenIk rijd met een BMW dus ik ben een dikkenek...
dan mag ik er toch ook dikkenekken olie in doen zeker
Mijn Luchtgekoelde MTX Was een 2 takt, maar die had buiten het 2 takt mengsel toch ook motorolie voor in de boite nodig hoor
BTW, zo'n MTX was een zalig ding
Comment
-
Dus, om effe te recapituleren..
Bij iets oudere motoren kan het geen kwaad als je een paar keer je oliewissel overslaat, die kan goed 100k km meegaan. Wel af en toe oliefilter vernieuwen.
Bij nieuwe motoren vertrouwen op de onderhoudsindicator (iets dat feitelijk gelijkaardig is aan die fameuze peilstok met chip) en de wagen op tijd binnenbrengen bij de garage.
Klopt 't ongeveer?
(Ah ja, en BMW vraagt schandalig veel voor oliewissel )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenMotorcrossers vervangen nog om de 2 crossen denk ik.
Ik ken er een die zolang niet kon wachten om olie te wisselen.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Zelf kan ik niet veel testen aan de kwaliteit van mijn olie maar ik zie zelfs al een verschil in viscositeit bij oude en nieuwe olie en de viscositeit is toch cruciaal?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichtengewone olie mss ja, maar in de mijne is castrol SLX LL 0w90 PF gegaan ... 17.35euro/ liter :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenIn zo'n gevallen werd minerale olie gebruikt denk ik. Dat verklaart die typische reuk bij verbranding. (rally cross motoren, motocross, vroeger zelfs in de motoren van circuitwagens. Werd wel na iedere race vervangen, gaf betere smering dan de toenmalige oliën maar moest wel continu vervangen worden).Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenOud topic vroeger gebruikten ze bij racemotoren ook plantaardige olie, nl. Ricinus olie, gevonden op wiki, wel heel giftig maar t smeert goed
Comment
Comment