Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je dook achter mij op bij het verlaten van de rechterbedding van de A12, ik ben rechts blijven rijden (met de Vectra) en vlak voor de tunnel vloog je mij voorbij en verdween snel aan de horizon
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Vanmiddag in Oudenaarde gezeten (niet op autosnelwegen e.d.) en toch wel een aantal cabriolets gezien. Guess what. Allemaal met hun dak dicht! OK, de zon scheen niet echt, maar hallo, het was dik 20 graden! De meeste van die wagens werden bestuurd door een vrouw.
Echt, ik snap het niet. Helemaal niet zelfs. En wedden dat als de zon schijnt en het is 30 graden, ze hun kap kap ook dicht laten en de airco op zetten?
Waarom rijden die mensen in godsnaam met een dakloze wagen? Eerlijk? Het ergert mij gewoon. Zulke mensen kopen in mijn ogen gewoon een cabrio om er mee te kunnen pochten bij hun vriendinnen, die, net als zijzelf, helemaal niets van wagens kennen. En om op te kunnen vallen in het straatbeeld. In feite zijn ze net zo erg als johnny's en marina's.
Had ik een cabrio, bij 15 graden en droog weer, lag de kap al lang open.
Vanmiddag in Oudenaarde gezeten (niet op autosnelwegen e.d.) en toch wel een aantal cabriolets gezien. Guess what. Allemaal met hun dak dicht! OK, de zon scheen niet echt, maar hallo, het was dik 20 graden! De meeste van die wagens werden bestuurd door een vrouw.
Echt, ik snap het niet. Helemaal niet zelfs. En wedden dat als de zon schijnt en het is 30 graden, ze hun kap kap ook dicht laten en de airco op zetten?
Waarom rijden die mensen in godsnaam met een dakloze wagen? Eerlijk? Het ergert mij gewoon. Zulke mensen kopen in mijn ogen gewoon een cabrio om er mee te kunnen pochten bij hun vriendinnen, die, net als zijzelf, helemaal niets van wagens kennen. En om op te kunnen vallen in het straatbeeld. In feite zijn ze net zo erg als johnny's en marina's.
Had ik een cabrio, bij 15 graden en droog weer, lag de kap al lang open.
Vind ik er ook van, zeer storend, ik word daar gek van!
Gisteren tussen 21u30 en 22u30 eerst met een E46 cabrio gereden en daarna met een Aston Martin V8 Vantage roadster.
In de E46 was het frisjes, dus zetelverwarming op. Perfect te doen.
Tegen dat ik in de Aston stapte was het al donker, maar het windje was gaan liggen dus dat was perféct te doen. Dat was gewoon puur genieten!
Nachtelijke cabrioritjes...
Vind ik er ook van, zeer storend, ik word daar gek van!
Gisteren tussen 21u30 en 22u30 eerst met een E46 cabrio gereden en daarna met een Aston Martin V8 Vantage roadster.
In de E46 was het frisjes, dus zetelverwarming op. Perfect te doen.
Tegen dat ik in de Aston stapte was het al donker, maar het windje was gaan liggen dus dat was perféct te doen. Dat was gewoon puur genieten!
Nachtelijke cabrioritjes...
Indeed, bij mij gaat de kap er af alst +15 is en niet regent,
als je voor elke 5 minuten uw dak moet open doen om zoals je zegt niet voor Johnny en Marina over te komen vind ik dit een eenvoudige redenering.
Zelf rijd ik zoveel mogelijk open, ook in de winter, en als je dan bij 10°C of kouder met open dak rijdt zeggen sommigen ook "wat nen aansteller" of weet ik wat nog allemaal. Wanneer is het dan wel goed???
Bij 30°C heb je weinig plezier aan cabrio rijden, tenzij je als een rode kreeft wil rondrijden natuurlijk.
Zo kan je ook zeggen dat de meeste X5 - Range Rover - Touareg - ML - Cayenne zelden het onverhard zien terwijl ze in sommige gevallen perfect hiervoor geschikt zijn, so what? Ik stoor me er niet aan.
De gelukzakken die met Porsches en Lambo's en wat nog allemaal rijden halen ook niet constant alle paardjes (en in Rami's case volbloeden) boven maar kunnen ook genieten van rustig tegen 130 te cruisen. Ergert u zich ook daaraan dan?
als je voor elke 5 minuten uw dak moet open doen om zoals je zegt niet voor Johnny en Marina over te komen vind ik dit een eenvoudige redenering.
Zelf rijd ik zoveel mogelijk open, ook in de winter, en als je dan bij 10°C of kouder met open dak rijdt zeggen sommigen ook "wat nen aansteller" of weet ik wat nog allemaal. Wanneer is het dan wel goed???
Bij 30°C heb je weinig plezier aan cabrio rijden, tenzij je als een rode kreeft wil rondrijden natuurlijk.
Zo kan je ook zeggen dat de meeste X5 - Range Rover - Touareg - ML - Cayenne zelden het onverhard zien terwijl ze in sommige gevallen perfect hiervoor geschikt zijn, so what? Ik stoor me er niet aan.
De gelukzakken die met Porsches en Lambo's en wat nog allemaal rijden halen ook niet constant alle paardjes (en in Rami's case volbloeden) boven maar kunnen ook genieten van rustig tegen 130 te cruisen. Ergert u zich ook daaraan dan?
Bij 10 graden open rijden, vind ik redelijk normaal. Dat iemand het dak sluit bij 30 graden ook, want te warm zou ik ook niet graag hebben. Maar vandaag was de temperatuur toch ideaal?
En ik heb vandaag geen enkele open cabrio gezien. Ga je mij nu zeggen dat iedereen die ik gezien heb maar voor vijf à tien minuutjes in zijn wagen zat? Voor een kwartier kan de kap toch makkelijk open, right. Trouwens, quasi al die karren hadden een hard wegklapdak, dus al wat je moet doen, is op een knopje drukken.
Wat die SUV's betreft: een Cayennen is geen echte terreinwagen imo, eerder een lifestyle-wagen. Idem met bv. een X5 of een RAV4. Een Range Rover is idd nog iets anders, maar die wagen is dan weer zodanig luxeus, dat ik met een nieuwe Range toch ook niet direct de modder zou induiken. Met een oude moet het wel kunnen.
En snelle wagens zijn ook nog iets anders: er gelden sowieso regels. En bovendien gebruiken de meesten die met een dergelijke wagen rijden sowieso toch af en toe het vermogen van hun wagen. En het is dat niet per sé nodig veel te snel te rijden. Je kan ook vol optrekken tot min of meer legale snelheden.
Toen ik enkele jaren geleden met mijn mx-5 's winters een ritje maakte naar de voerstreek bij -2° (open uiteraard) ging regelmatig de wijsvinger van de andere chauffeurs richting hoofd.
Ik ben trouwens maar één andere cabrio tegengekomen met de kap naar beneden, en ge moogt eens raden waar die in reed? Yep, ook een mx-5. We hebben dan ook uitgebreid getoeterd en gezwaaid naar elkaar.
Gisteren ook nog ruim 120 km open gereden, waarvan een 50-tal zelfs autostrade. Velen bekijken u dan wel van wtf wat een gek, maar daarvoor dient nu eenmaal een cabrio.
Toen ik enkele jaren geleden met mijn mx-5 's winters een ritje maakte naar de voerstreek bij -2° (open uiteraard) ging regelmatig de wijsvinger van de andere chauffeurs richting hoofd.
Ik ben trouwens maar één andere cabrio tegengekomen met de kap naar beneden, en ge moogt eens raden waar die in reed? Yep, ook een mx-5. We hebben dan ook uitgebreid getoeterd en gezwaaid naar elkaar.
Gisteren ook nog ruim 120 km open gereden, waarvan een 50-tal zelfs autostrade. Velen bekijken u dan wel van wtf wat een gek, maar daarvoor dient nu eenmaal een cabrio.
Voila deze mensen hebben het begrepen
Ik neem 5° als grens want daaronder wordt in het instructieboekje afgeraden om de kap te openen
Comment