Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ga zometeen maar even een dakloos ritje doen denk ik. Door het slechte weer en de drukte van afgelopen tijd heb ik weinig kunnen rijden in de weekends, dus nu kriebelt het wel om m even van stal te halen
Groot gelijk, hier staat ook een S2000 voor de deur (niet de mijne... van iemand die een maand naar het buitenland is en de wagen hier heeft gelaten) en ik ben al een paar uur naar de sleutels aan het staren.
Groot gelijk, hier staat ook een S2000 voor de deur (niet de mijne... van iemand die een maand naar het buitenland is en de wagen hier heeft gelaten) en ik ben al een paar uur naar de sleutels aan het staren.
Een auto, daar moet regelmatig mee gereden worden. Anders roest alles vast. En dat geldt dubbel zo hard voor een sportwagen. Zo, nu heb je een excuus, go out and play
Groot gelijk, hier staat ook een S2000 voor de deur (niet de mijne... van iemand die een maand naar het buitenland is en de wagen hier heeft gelaten) en ik ben al een paar uur naar de sleutels aan het staren.
Ik rij de laatste dagen dakloos naar het werk met de Fiat 500c van de vriendin ;-)
Mijn vrouwtje had er ook een... het noemt zich zichzelf een cabrio maar het is maar een opendak hé
Daarbij is het een ramp als je open rijdt... wind turbulentie en lawaai.
Mooi auto maar best geen 'cabrio' versie kopen, het is een groot bedrog (gedrocht?)
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
alle nu en bij mij heeft nissan belgie al gebeld, en een andere garage voorgesteld omdat de eerste mij niet contacteerde, nu doet de tweede dat ook niet.
ongelofelijk.
dat je een boxster rijdt overtuigd natuurlijk meer, maar bij de aanvraag moest je niets van je huidig voertuig invullen dus dat kan geen reden zijn.
Dat het maar rap half juli is. Dan kan ook hier weer open gereden worden. En dan maar hopen dat het kutweer op houd.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
weet je wat ik straf vind, dat je zoveel cabrios zelfs met fenomenaal weer toe ziet rijden.
ik ben nu een motard, en daarom denk ik dat als ik ooit een auto koop dat het of een cabrio is (of een klein bestelwagen om dat het praktisch is) en sowieso geen normale wagen.
ik woon wel in brussel, is het miss dat het in brussel niet leuk open rijden is door de uitlaatgassen of in de tunnels? ik rijd als ik met de wagen ben toch altijd met ruiten open, vind dat heerlijk gevoel. maar dan zie ik al die mensen met mooie convertibles die toe rijden en denk ik, shit.. zou ik een nadeel over het hoofd zien en na 2-3 maanden ook meestal toe rijden?
Ik heb thuis twee daklozen en merk dat de Z4 quasi geen kilometers doet want nutteloos in de file, maar als ie buiten komt het dak wel open is. Maar de 120d rijdt heel vaak toe omdat dat de gezinswagen is en met een kleine vanachter is dat toch veel wind.
weet je wat ik straf vind, dat je zoveel cabrios zelfs met fenomenaal weer toe ziet rijden.
ik ben nu een motard, en daarom denk ik dat als ik ooit een auto koop dat het of een cabrio is (of een klein bestelwagen om dat het praktisch is) en sowieso geen normale wagen.
ik woon wel in brussel, is het miss dat het in brussel niet leuk open rijden is door de uitlaatgassen of in de tunnels? ik rijd als ik met de wagen ben toch altijd met ruiten open, vind dat heerlijk gevoel. maar dan zie ik al die mensen met mooie convertibles die toe rijden en denk ik, shit.. zou ik een nadeel over het hoofd zien en na 2-3 maanden ook meestal toe rijden?
Mensen die cabrio rijden met dak toe bij deftig weer hadden zich beter iets anders gekocht. Hier gaat het dak van de MX-5 bijna altijd open, tenzij bij stortregen. Voor de rest is dat heerlijk. Koud? Chauffage opzetten! Druppelt het wat? Gewoon zien dat je niet voor het verkeerslicht stilstaat.
Mensen die cabrio rijden met dak toe bij deftig weer hadden zich beter iets anders gekocht. Hier gaat het dak van de MX-5 bijna altijd open, tenzij bij stortregen. Voor de rest is dat heerlijk. Koud? Chauffage opzetten! Druppelt het wat? Gewoon zien dat je niet voor het verkeerslicht stilstaat.
Dakloos rijden is héérlijk.
ja dat hoor ik altijd ook bij reviews van cabrio s, dat je die perfect met koud weer ook dakloos kunt rijden.. maar sorry, ik zie echt tien keer met hun dak toe dan open, en dat in de zomer, in de lente of herfst is de ratio nog veel groter. het lijkt wel alsof iedereen dat zegt maar het in praktijk niet doet. ofwel zijn jullie groene jongens die gewoon niet veel rijden :-) maar dat zou me straf lijken op een autoforum haha
ja dat hoor ik altijd ook bij reviews van cabrio s, dat je die perfect met koud weer ook dakloos kunt rijden.. maar sorry, ik zie echt tien keer met hun dak toe dan open, en dat in de zomer, in de lente of herfst is de ratio nog veel groter. het lijkt wel alsof iedereen dat zegt maar het in praktijk niet doet. ofwel zijn jullie groene jongens die gewoon niet veel rijden :-) maar dat zou me straf lijken op een autoforum haha
Het is nochtans zo. Regent het niet, dan kan het dak open en eventueel de verwarming opzetten... Als je nooit cabrio hebt gereden dan snap je dat waarschijnlijk niet, ik dacht vroeger ook dat het altijd volle zon moest zijn alvorens je kon genieten van dakloos rijden, maar dat is echt wel niet zo. Als je echt graag cabrio rijdt, dan doe je die kap bijna altijd open.
Ik denk dat er gewoon veel mensen een cabrio kopen voor de show en dan doen ze het enkel open bij heel mooi weer en om ergens 'stijlvol' toe te komen en ze kopen het dus niet omdat ze zo van het cabriogevoel genieten.
Rijden bij lichte regen... het gaat, maar ik sta iedere keer voor rode lichten, dus daar bedank ik voor.
weet je wat ik straf vind, dat je zoveel cabrios zelfs met fenomenaal weer toe ziet rijden.
ik ben nu een motard, en daarom denk ik dat als ik ooit een auto koop dat het of een cabrio is (of een klein bestelwagen om dat het praktisch is) en sowieso geen normale wagen.
ik woon wel in brussel, is het miss dat het in brussel niet leuk open rijden is door de uitlaatgassen of in de tunnels? ik rijd als ik met de wagen ben toch altijd met ruiten open, vind dat heerlijk gevoel. maar dan zie ik al die mensen met mooie convertibles die toe rijden en denk ik, shit.. zou ik een nadeel over het hoofd zien en na 2-3 maanden ook meestal toe rijden?
Waarom dicht rijden met een cabrio?
omdat er te veel rommel in je koffer zit, en je je dak er niet meer bij krijgt (niet voor alle cabrio's, maar bon)
omdat er iemand in de auto zit die schrik heeft voor "big hair" (meestal vrouwelijk)
omdat ze 't te koud / te warm vinden
omdat er op de achterbank ook iemand zit, en die zit dan in de tocht
omdat het niet fijn is dat voetgangers / medeweggebruikers je in 't stad / op de snelweg aanstaren
omdat er te veel lawaai is
omdat je die dikke puist op je voorhoofd / ongeschoren tronie niet met de wereld wil delen
omdat het dak klem zit
omdat het net geregend heeft, en je een nat of vochtig dak best niet opvouwt
omdat het een rit is van enkele minuten, dus niet de moeite om open te rijden
om contraire te doen
Laat maar weten of ik nog iets vergeten ben
Als bij mij de kap gesloten blijft, dan is het bijna altijd omdat mijn madam naast me zit ("mijn haar!" of "het is te koud!" of "ik zie er niet uit!"). Op de tweede plaats omdat de kap nog vochtig is, en op de derde plaats omdat er te veel junk in de trunk zit. Maar ondanks die belemmeringen rij ik toch twee keer op drie gewoon open - gemiddeld over een jaar.
omdat er te veel rommel in je koffer zit, en je je dak er niet meer bij krijgt (niet voor alle cabrio's, maar bon)
omdat er iemand in de auto zit die schrik heeft voor "big hair" (meestal vrouwelijk)
omdat ze 't te koud / te warm vinden
omdat er op de achterbank ook iemand zit, en die zit dan in de tocht
omdat het niet fijn is dat voetgangers / medeweggebruikers je in 't stad / op de snelweg aanstaren
omdat er te veel lawaai is
omdat je die dikke puist op je voorhoofd / ongeschoren tronie niet met de wereld wil delen
omdat het dak klem zit
omdat het net geregend heeft, en je een nat of vochtig dak best niet opvouwt
omdat het een rit is van enkele minuten, dus niet de moeite om open te rijden
om contraire te doen
Laat maar weten of ik nog iets vergeten ben
Als bij mij de kap gesloten blijft, dan is het bijna altijd omdat mijn madam naast me zit ("mijn haar!" of "het is te koud!" of "ik zie er niet uit!"). Op de tweede plaats omdat de kap nog vochtig is, en op de derde plaats omdat er te veel junk in de trunk zit. Maar ondanks die belemmeringen rij ik toch twee keer op drie gewoon open - gemiddeld over een jaar.
100% correct
ik rij ook zoveel mogelijk cabrio, de momenten dat ik geen cabrio rijd heeft te maken met bovenvermeldde redenen
Comment