Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DAKLOZE ritjes!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
    Ik reed daarstraks nog achter een bekende E30 cabrio met dakje eraf, van de A12 door de tunnel de ring op richting NL.
    Schone kar, Degioke!
    Oei...euhm....was ik braaf?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
      Ik denk er net aan. Volgens mij ben ik nog terug naar 3de gegaan een doorgetrokken tot net voor begrenzer

Comment

Ik denk er net aan. Volgens mij ben ik nog terug naar 3de gegaan een doorgetrokken tot net voor begrenzer
        dat is toch braaf rijden? anders wordt uw naald van uw toerenteller lui

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Op algemene aanvraag ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
            Opmerkelijk hoeveel auto's er nog rijden met hardtop, en dan heb ik het over BMW 3-reeks en Z4
            moet je eens kijken wat er naast de bestuurder zit

waarschijnlijk een dame waarvan het haar net gedaan is na een uur bij te kapper gezeten te hebben

Comment

Je dook achter mij op bij het verlaten van de rechterbedding van de A12, ik ben rechts blijven rijden (met de Vectra) en vlak voor de tunnel vloog je mij voorbij en verdween snel aan de horizon
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Vanmiddag in Oudenaarde gezeten (niet op autosnelwegen e.d.) en toch wel een aantal cabriolets gezien. Guess what. Allemaal met hun dak dicht! OK, de zon scheen niet echt, maar hallo, het was dik 20 graden! De meeste van die wagens werden bestuurd door een vrouw.
                Echt, ik snap het niet. Helemaal niet zelfs. En wedden dat als de zon schijnt en het is 30 graden, ze hun kap kap ook dicht laten en de airco op zetten?
                Waarom rijden die mensen in godsnaam met een dakloze wagen? Eerlijk? Het ergert mij gewoon. Zulke mensen kopen in mijn ogen gewoon een cabrio om er mee te kunnen pochten bij hun vriendinnen, die, net als zijzelf, helemaal niets van wagens kennen. En om op te kunnen vallen in het straatbeeld. In feite zijn ze net zo erg als johnny's en marina's.
                Had ik een cabrio, bij 15 graden en droog weer, lag de kap al lang open.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Vanmiddag in Oudenaarde gezeten (niet op autosnelwegen e.d.) en toch wel een aantal cabriolets gezien. Guess what. Allemaal met hun dak dicht! OK, de zon scheen niet echt, maar hallo, het was dik 20 graden! De meeste van die wagens werden bestuurd door een vrouw.
                  Echt, ik snap het niet. Helemaal niet zelfs. En wedden dat als de zon schijnt en het is 30 graden, ze hun kap kap ook dicht laten en de airco op zetten?
                  Waarom rijden die mensen in godsnaam met een dakloze wagen? Eerlijk? Het ergert mij gewoon. Zulke mensen kopen in mijn ogen gewoon een cabrio om er mee te kunnen pochten bij hun vriendinnen, die, net als zijzelf, helemaal niets van wagens kennen. En om op te kunnen vallen in het straatbeeld. In feite zijn ze net zo erg als johnny's en marina's.
                  Had ik een cabrio, bij 15 graden en droog weer, lag de kap al lang open.
                  Vind ik er ook van, zeer storend, ik word daar gek van!
                  Gisteren tussen 21u30 en 22u30 eerst met een E46 cabrio gereden en daarna met een Aston Martin V8 Vantage roadster.

In de E46 was het frisjes, dus zetelverwarming op. Perfect te doen.
                  Tegen dat ik in de Aston stapte was het al donker, maar het windje was gaan liggen dus dat was perféct te doen. Dat was gewoon puur genieten!
                  Nachtelijke cabrioritjes...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    Vind ik er ook van, zeer storend, ik word daar gek van!
                    Gisteren tussen 21u30 en 22u30 eerst met een E46 cabrio gereden en daarna met een Aston Martin V8 Vantage roadster.

In de E46 was het frisjes, dus zetelverwarming op. Perfect te doen.
                    Tegen dat ik in de Aston stapte was het al donker, maar het windje was gaan liggen dus dat was perféct te doen. Dat was gewoon puur genieten!
                    Nachtelijke cabrioritjes...

Indeed, bij mij gaat de kap er af alst +15 is en niet regent,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                      Indeed, bij mij gaat de kap er af alst +15 is en niet regent,
                      Echt he, 15° is ideaal. En zéker te doen.

God damned, sinds gisteren wil ik weer een cabrio. En 't liefst vanal nog een E46.

CentOn te kort!

Comment

• Pff Beta,

als je voor elke 5 minuten uw dak moet open doen om zoals je zegt niet voor Johnny en Marina over te komen vind ik dit een eenvoudige redenering.

Zelf rijd ik zoveel mogelijk open, ook in de winter, en als je dan bij 10°C of kouder met open dak rijdt zeggen sommigen ook "wat nen aansteller" of weet ik wat nog allemaal. Wanneer is het dan wel goed???

Bij 30°C heb je weinig plezier aan cabrio rijden, tenzij je als een rode kreeft wil rondrijden natuurlijk.

Zo kan je ook zeggen dat de meeste X5 - Range Rover - Touareg - ML - Cayenne zelden het onverhard zien terwijl ze in sommige gevallen perfect hiervoor geschikt zijn, so what? Ik stoor me er niet aan.

De gelukzakken die met Porsches en Lambo's en wat nog allemaal rijden halen ook niet constant alle paardjes (en in Rami's case volbloeden) boven maar kunnen ook genieten van rustig tegen 130 te cruisen. Ergert u zich ook daaraan dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raf93 Bekijk Berichten
                          Pff Beta,

als je voor elke 5 minuten uw dak moet open doen om zoals je zegt niet voor Johnny en Marina over te komen vind ik dit een eenvoudige redenering.

Zelf rijd ik zoveel mogelijk open, ook in de winter, en als je dan bij 10°C of kouder met open dak rijdt zeggen sommigen ook "wat nen aansteller" of weet ik wat nog allemaal. Wanneer is het dan wel goed???

Bij 30°C heb je weinig plezier aan cabrio rijden, tenzij je als een rode kreeft wil rondrijden natuurlijk.

Zo kan je ook zeggen dat de meeste X5 - Range Rover - Touareg - ML - Cayenne zelden het onverhard zien terwijl ze in sommige gevallen perfect hiervoor geschikt zijn, so what? Ik stoor me er niet aan.

De gelukzakken die met Porsches en Lambo's en wat nog allemaal rijden halen ook niet constant alle paardjes (en in Rami's case volbloeden) boven maar kunnen ook genieten van rustig tegen 130 te cruisen. Ergert u zich ook daaraan dan?
                          Bij 10 graden open rijden, vind ik redelijk normaal. Dat iemand het dak sluit bij 30 graden ook, want te warm zou ik ook niet graag hebben. Maar vandaag was de temperatuur toch ideaal?
                          En ik heb vandaag geen enkele open cabrio gezien. Ga je mij nu zeggen dat iedereen die ik gezien heb maar voor vijf à tien minuutjes in zijn wagen zat? Voor een kwartier kan de kap toch makkelijk open, right. Trouwens, quasi al die karren hadden een hard wegklapdak, dus al wat je moet doen, is op een knopje drukken.
                          Wat die SUV's betreft: een Cayennen is geen echte terreinwagen imo, eerder een lifestyle-wagen. Idem met bv. een X5 of een RAV4. Een Range Rover is idd nog iets anders, maar die wagen is dan weer zodanig luxeus, dat ik met een nieuwe Range toch ook niet direct de modder zou induiken. Met een oude moet het wel kunnen.
                          En snelle wagens zijn ook nog iets anders: er gelden sowieso regels. En bovendien gebruiken de meesten die met een dergelijke wagen rijden sowieso toch af en toe het vermogen van hun wagen. En het is dat niet per sé nodig veel te snel te rijden. Je kan ook vol optrekken tot min of meer legale snelheden.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• amai das hier ook lang stilgeweest!!!
                            Zijn er hardcore? Met deze temperaturen?

Comment

• zonder dak, zonder dak,
                              hier sé,
                              niks dak, niks voorruit,

(nog uitzoeken hoe 'k dat op de nieuwe ga flikken, die heeft "verwarmde voorruit")
                              (no kidding)

Comment

• Alles boven de 5 graden valt goed te doen .

Comment

• Toen ik enkele jaren geleden met mijn mx-5 's winters een ritje maakte naar de voerstreek bij -2° (open uiteraard) ging regelmatig de wijsvinger van de andere chauffeurs richting hoofd.
                                  Ik ben trouwens maar één andere cabrio tegengekomen met de kap naar beneden, en ge moogt eens raden waar die in reed? Yep, ook een mx-5. We hebben dan ook uitgebreid getoeterd en gezwaaid naar elkaar.

Comment

• Gisteren ook nog ruim 120 km open gereden, waarvan een 50-tal zelfs autostrade. Velen bekijken u dan wel van wtf wat een gek, maar daarvoor dient nu eenmaal een cabrio.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• daarjuist een f430 gezien met het kapje naar beneden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Alles boven de 5 graden valt goed te doen .
                                        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Toen ik enkele jaren geleden met mijn mx-5 's winters een ritje maakte naar de voerstreek bij -2° (open uiteraard) ging regelmatig de wijsvinger van de andere chauffeurs richting hoofd.
                                        Ik ben trouwens maar één andere cabrio tegengekomen met de kap naar beneden, en ge moogt eens raden waar die in reed? Yep, ook een mx-5. We hebben dan ook uitgebreid getoeterd en gezwaaid naar elkaar.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                        Gisteren ook nog ruim 120 km open gereden, waarvan een 50-tal zelfs autostrade. Velen bekijken u dan wel van wtf wat een gek, maar daarvoor dient nu eenmaal een cabrio.
                                        Voila deze mensen hebben het begrepen
                                        Ik neem 5° als grens want daaronder wordt in het instructieboekje afgeraden om de kap te openen

Comment

• Daarnet nog een testritje gedaan met een SLK350, dakloos of course
                                          En miljaar, zo'n airscarf werkt goed, ik had het bijna te warm!
                                          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Working...
                                          X