Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DAKLOZE ritjes!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ga er nog 1 reden aan toevoegen: Als ik bijvoorbeeld onderweg ben naar een superbelangrijke afspraak, dan laat ik de kap ook toe sinds kort. Onderweg naar een sollicitatiegesprek met de kap open heb ik eens een fameuze vogelkak op de voorruit gekregen, knal in mijn gezichtsveld, dus dat scheelde niet veel of het was recht op mijn hoofd.
    Deed me toch ff nadenken om in het vervolg in zo'n situaties de kap toe te laten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gl3nn Bekijk Berichten
      Mensen die cabrio rijden met dak toe bij deftig weer hadden zich beter iets anders gekocht. Hier gaat het dak van de MX-5 bijna altijd open, tenzij bij stortregen. Voor de rest is dat heerlijk. Koud? Chauffage opzetten! Druppelt het wat? Gewoon zien dat je niet voor het verkeerslicht stilstaat.

Dakloos rijden is héérlijk.
      Ik probeer om zo veel mogelijk met de kap open te rijden, maar niet wanneer ik van klant naar klant rijd.

Comment

• De mensen moeten niet zo flauw doen.

Bijgevoegde Bestanden
        1991 Mazda MX-5 NA
        Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
        www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          ja dat hoor ik altijd ook bij reviews van cabrio s, dat je die perfect met koud weer ook dakloos kunt rijden.. maar sorry, ik zie echt tien keer met hun dak toe dan open, en dat in de zomer, in de lente of herfst is de ratio nog veel groter. het lijkt wel alsof iedereen dat zegt maar het in praktijk niet doet. ofwel zijn jullie groene jongens die gewoon niet veel rijden :-) maar dat zou me straf lijken op een autoforum haha
          Zijn dus echt mensen die beter iets anders hadden gekocht hoor. Vraag gerust aan Denniske, Quadrifoglio... zij rijden ook in 95% van de gevallen met het dak open. Groene jongens... niet echt. Dennis rijdt zo'n 20.000 km per jaar met zijn MX-5. Quadri zal toch ook gemakkelijk aan zo'n kilometers kopen. Mijne heeft op net geen 5 maanden ook 4700 km gebold en dat als tweede voertuig. Mensen die u raar bekijken omdat je omdat open rijdt ondanks dat het geen 30° is zijn echt kiekens.

Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
          100% correct
          ik rij ook zoveel mogelijk cabrio, de momenten dat ik geen cabrio rijd heeft te maken met bovenvermeldde redenen
          Geen achterbank hier, mensen die meerijden moeten niet zagen over hun haar. Voor de rest kan ik daar goed inkomen

Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
          Ik probeer om zo veel mogelijk met de kap open te rijden, maar niet wanneer ik van klant naar klant rijd.
          Wist niet dat jij een cabrio had?

Comment

• Bij 30 graden of meer liet ik de cabrio toch staan en zat ik lekker in een berline met airco. Voor de rest uiteraard open, ook in de winter.

Comment

• Vandaag ook weer lekker dakloos gereden. Zalig.
              2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

Zijn dus echt mensen die beter iets anders hadden gekocht hoor. Vraag gerust aan Denniske, Quadrifoglio... zij rijden ook in 95% van de gevallen met het dak open. Groene jongens... niet echt. Dennis rijdt zo'n 20.000 km per jaar met zijn MX-5. Quadri zal toch ook gemakkelijk aan zo'n kilometers kopen. Mijne heeft op net geen 5 maanden ook 4700 km gebold en dat als tweede voertuig. Mensen die u raar bekijken omdat je omdat open rijdt ondanks dat het geen 30° is zijn echt kiekens.
                Hoi,

Ik gok een dikke 18.000 km het afgelopen jaar, zeer weinig daarvan met het dak dicht. En de hardtop heeft er afgelopen winter misschien 200 km opgestaan, daarna was ik dat al beu[/QUOTE]

Bij brjefs is het meestal de motorkap die open moet.
                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Bij 30 graden of meer liet ik de cabrio toch staan en zat ik lekker in een berline met airco. Voor de rest uiteraard open, ook in de winter.
                  Ah, maar tegenwoordig heeft de airco ook al zijn weg gevonden in de cabrio.

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                  ofwel zijn jullie groene jongens die gewoon niet veel rijden :-) maar dat zou me straf lijken op een autoforum haha
                  45.000 per jaar, hardly green dus, maarrrr.... wel veel frisse lucht. Allez ja, dieselwalm van al dat verkeer, inclusief mijn eigen stoof, maar bon, een mens kan niet altijd binnenzitten.

Comment

Ben tijdelijk met een Volvo C70 aan het rijden

Om de reden die Quadrifoglio aanhaalt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                      Ben tijdelijk met een Volvo C70 aan het rijden

Om de reden die Quadrifoglio aanhaalt
                      Alfa

Dat gezegd zijnde: de 166 heeft het meer dan 6 jaar uitgehouden bij ons (gekocht toen hij 3 jaar oude was) en hebben we nooit problemen mee gehad (even een alternator en wat gezever met de vergrendeling negeren). De 147 zit ondertussen 4,5 jaar binnen het gezin en totaal geen last mee gehad tot nu toe.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Tegenwoordig heb je zowel zetelverwarming als koeling. Ook de nekverwarming is al een optie die stilaan op alle cabrios verschijnt. Dus geen probleem om in alle temperaturen open te rijden.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Altijd open. Het lawaai is soms wel storend. Op snelweg rij ik dan meestal ook met oordoppen of (als er volk mee is) rij ik gewoon traag.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

• Gisteren ook weer een hele avond zonder dak gereden. Van 19.00 tot 24.00, heerlijk!

Aan al die janetten op de weg met het dak toe, zelfs bij mooi weer: shame on you!

Comment

• TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                Tegenwoordig heb je zowel zetelverwarming als koeling. Ook de nekverwarming is al een optie die stilaan op alle cabrios verschijnt. Dus geen probleem om in alle temperaturen open te rijden.
                                Dat zit toch meestal alleen op cabrio's uit het hogere segment.

Comment

• hahahha, goeie grap hier ivm daklozen

ja voila.. mij moet je het niet vertellen, ik heb al met cabrios gereden ,maar niet in bezit gehad
                                  maar ik ben een motorrijder, en dan een echte (geen auto, dus winter zomer regen of droog, altijd moto tenzij er een cm ijs op de baan ligt en zelfs dan heb ik soms toch moeten rijden om thuis te geraken , of de motor moeten achterlaten)

veel van de redenen die ik in de voorlaatste post zie zullen wel kloppen:

teveel lawaai/smog/onveiligheid/aandacht, etc.
                                  in de stad zeker, daar is cabrio rijden helemaal fijn vind ik met het heerlijke zicht op flats en de lichtinval etc, net zoasl in de natuur ook, maar in praktijk is de stad onveiliger, sta je hele tijd stil, zit je in de smog van anderen...

ik twijfel wel als ik direct als enige wagen een kleine cabrio zou kopen ,weet het niet.

Comment

maar ik ben een motorrijder, en dan een echte (geen auto, dus winter zomer regen of droog, altijd moto tenzij er een cm ijs op de baan ligt en zelfs dan heb ik soms toch moeten rijden om thuis te geraken , of de motor moeten achterlaten)

Ik heb 10 jaar door weer en wind met de moto gaan werken ... stak op den duur wel tegen

Comment

ik twijfel wel als ik direct als enige wagen een kleine cabrio zou kopen ,weet het niet.
                                      Want de kofferruimte is op een moto veel groter, natuurlijk

Comment

• Ik vind dat je motorrijden niet kan vergelijken met rijden met een cabrio... In de mate van haren-door-de-wind-gevoel wint de cabrio, maar in de mate van ik-kan-overal-door is de motorfiets kampioen. Je kan natuurlijk vals gaan spelen met het niet dragen van aangepaste kledij, maar voor mij is het comfort in mijn airco-gekoelde Z4 nog altijd hoger dan de naakste naked. Warmer dan 25° krijg je gewoon niet kwijt gereden...

Comment

• airco aan met dak open???? meen je dat nu? verwarming ok, is motorwarmte hoofdzakelijk maar airco? die energie verlies je toch stande pede zou ik zeggen

ja nee motorrijden is natuurlijk een volledig andere ervaring, dat weet ik wel. en geen zorgen, altijd aangepaste kledij hier hoor.

Comment

Working...
                                          X